Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Ieri seara eram tare necajit din cauza motorului. Eram cat pe ce in pragul sa torn benzina pe motor si sa o incendiez. Nici nu am putut dormi bine, doar cosmaruri am avut toata noaptea. Dar nu ma las terorizat de un rahat de motor prost conceput! O voi modifica sa functioneze corect! Motorul asta are probleme grave de alimentare. Aprindrea nu are nimica, ca am doua delcouri, printre care unul nou si se comporta la fel cu ambele. Carburatorul este decalibrat, baga mult prea multa benzina. Ar trebui un set de jigloare noi. Ar fi si carburatoare noi pe olx.ro, dar nu sunt dispus sa dau 500 lei pe un carburator, mai ales ca am nevoie doar de un set nou de jigloare. La motoarele astea sistemul de alimentare este din start prost gandit si prost calculat! Cum zicea si Rudi, proiectantii romani nu erau in stare sa calibreze un carburator in mod corect la un anumit motor. Asa era si la Lastun, care in configuratie originala consuma 8-9 litrii/100 km, iar dupa ce refaci jetarile la carburator si montezi un retur, consumul scade la 4-4,5 l/100 km motorul functionand incomparabil mai bine decat in configuratia originala. Asta va trebui sa fac si la rahatul asta de L25. Carburatoarele astea au fost initial facute pentru V8-ul de SR. Si pe SR erau simptome constante de inecare cu benzina si de rateuri in esapament din cauza benzinei nearse, care se aprindea necontrolat in esapament. Rudi la SR si la TV 20 a scos difuzoarele originale din carburator si a strunjit altele care au diametru interior mai mare cu 3-4 mm ca sa mareasca cantitatea de aer primit de motor. Asta ar echilibra intr-un fel amestecul, dar cantitatea de benzina ce ajunge in motor tot nu ar scadea si benzina va ramane in exces. La Aro alb pe care o am in custodie, este montat un T si o conducta de retur, dar chiar si asa uneori are tendinte de inecare. La mine dupa pornire functioneaza rotund timp de 15-20 secunde, dupa care se ineaca. Daca ating acceleratia se ineaca instantaneu. Pe esapament scoate un fum negru de crezi ca este Diesel si da niste rateuri de crezi ca vin talibanii. In carburator am reglat cursa plutitorului corect, iar daca dau jos capacul, nivelul in camera de nivel constant este corect. Dar dupa ce functioneaza cateva secunde, cama de amorsare al pompei de benzina ramane extrem de tzeapana, ce indica o suprapresiune de alimentare. Pe furtunul dintre pompa si carburator se face o suprapresiune foarte mare, iar daca cuiul pontou este putin uzat si nu mai inchide perfect, atunci poate sa inece carburatorul in mod constant dupa cateva secunde de functionare. In prima faza voi monta vreo 2-3 garnituri de 1 mm grosime intre pompa de benzina si blocul motor, ca sa indepartez parghia pompei de cama, astfel incercand sa reduc debitul pompei de benzina. Apoi voi cauta un T calibrat pentru a monta o conducta de retur si sa elimin suprapresiunea de pe cuiul pontou. La Daciile mai vechi care nu aveau returul direct pe corpul pompei de benzina, exista un T calibrat pentru legatura returului ce se monta pe furtunul de legatura intre pompa de benzina si carburator. Am undeva un asemenea T, maine incerc sa o caut. Daca nu o gasesc voi confectiona una. Cu tarajele jigloarelor momentan nu am cum sa incerc sa jonglez, pentru ca nu am alte jigloare ce s-ar potrivi la acest carburator. Ca plan B ar fi si adaptarea altui carburator, ca oricum am in plan cercetari de reducere al consumului, ca masina sa poate fi folosita si pentru drumuri mai lungi, fara sa te arda prea tare la portofel. Ca nu de aia am cumparat masina asta sa ma uit la ea, ci vreau sa si merg cu ea la iarba verde. Carburatorul W250 de fapt nu este un carburator dublu corp, ci doua carburatoare simplu corp alipite, care functioneaza simultan, fiecare alimentand cate 2 cilindri. Din cauza asta, la prima vedere pare imposibil de montat un carburator dublu corp , care functioneaza cu deschiderea decalata in doua trepte a clapetelor de acceleratie, ca atunci 2 cilindri ar fi alimentati mai slab. Dar practic treaba se rezolva daca se face o flansa adaptoare si carburatorul dublu corp se monteaza transversal. Am un carburator Weber 32 DARA de pe un Renault Fuego GTX de 2000 cmc, la care daca as monta jigloare corespunzatoare si daca as face o flansa de adaptare ca sa o montez transversal, ar putea deveni o alternativa viabila. Mai am undeva si un Pierburg 2E dublu corp ramas de pe un VW Scirocco, ala este cam mare ca dimensiune, nu cred sa incape, dar o voi cauta si pe ala si voi face studii de adaptabilitate.
Surpriza placuta am avut cu instalatia electrica. Mare parte al instalatiei este functionala, aeroterma, sergatoare, lumini, aproape toate functioneaza. Oricim va fi masina demontata in bucati, dar macar stiu ca nu voi avea dureri de cap din cauza instalatiei electrice.
PS. Trebuie sa iau o sarma groasa si sa verific esapamentul. Nu cumva cataneii astia de la unitatea din Someseni sa fi infundat cu ceva rahat ca masura de conservare.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|