CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
the_clasik_ely 24 ani
Femeie
24 ani
Hunedoara
cauta Barbat
24 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Zgomot rulment de presiune Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Am o problema ciudata cu ambreajul la un Opel cu motor Isuzu; Cursa ambreajului nu e buna, mai exact, ramane parghia de pe cutie oarecum trasa (de cablu), iar rulmentul sta 'lipit' de placa permanent, si bineinteles, a devenit galagios.
Daca bag piciorul sub pedala de ambreaj si o ridic, cablul se mai 'largeste', si dispare zgomotul.
Sunt destul de sigur ca e rulmentul, ca se modifica zgomotul atunci cand calc pedala.
Ce as putea face sa rezolv partial problema, adica sa nu se mai auda rulmentul cel putin atunci cand nu e apasat ambreajul?
Am slabit cablul dar nici un efect, tot acolo ramane parghia (de pe cutie), a coborat in schimb pozitia pedalei.
Am pipait pedala pe toate partile, nu are nimic de reglaj, sa stea mai sus; in ultima instanta ma gandesc sa-i pun un arc ceva sub bord, care sa o tina putin mai ridicata.
Asta cu pozitia parghiei/furcii cu rulmentul lipit de placa e ipoteza proprie, daca are cineva alta parere, o astept cu drag, ca nu-s tocmai mecanic 


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 8 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Schimba rulmentul .

pus acum 8 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300

gherghin nicolae a scris:

Schimba rulmentul .


Dar e normal sa huruie si cu pedala ne-apasata?


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 8 ani
   
dre73
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2031
nu e normal.cand pedala este libera rulmentul sta pe loc.e pe cablu ai zis poate e cablu prea scurt sau rulmentul nu e ceea ce trebuie.ai schimbat ambreiajul in trecut?

pus acum 8 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300

dre73 a scris:

nu e normal.cand pedala este libera rulmentul sta pe loc.e pe cablu ai zis poate e cablu prea scurt sau rulmentul nu e ceea ce trebuie.ai schimbat ambreiajul in trecut?


Eu nu, dar vechii proprietari sigur, ca are 270.000km (cel putin).
Daca ar exista un arc care sa traga spre 'punctul mort', pedala ar sta mai sus. Nu cred ca e problema din cablu. Daca nu ridic pedala cu mana, cablul nu se trage singur pana sa dispara zgomotul.
Ramane parghia in jur de 0.5-1cm prea trasa, fata de zona in care ar trebui sa stea, ca sa nu se mai auda rulmentul.
Cum spuneam, am mai slabit cablul, dar in loc sa se duca parghia de pe cutie mai in fata, a coborat pedala mai jos.


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 8 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815

daniel93 a scris:


dre73 a scris:

nu e normal.cand pedala este libera rulmentul sta pe loc.e pe cablu ai zis poate e cablu prea scurt sau rulmentul nu e ceea ce trebuie.ai schimbat ambreiajul in trecut?


Eu nu, dar vechii proprietari sigur, ca are 270.000km (cel putin).
Daca ar exista un arc care sa traga spre 'punctul mort', pedala ar sta mai sus. Nu cred ca e problema din cablu. Daca nu ridic pedala cu mana, cablul nu se trage singur pana sa dispara zgomotul.
Ramane parghia in jur de 0.5-1cm prea trasa, fata de zona in care ar trebui sa stea, ca sa nu se mai auda rulmentul.
Cum spuneam, am mai slabit cablul, dar in loc sa se duca parghia de pe cutie mai in fata, a coborat pedala mai jos.


Va inselati amindoi, deoarece plecati de la o ipoteza gresita - anume ca rulmentul nu trebuie sa stea pe placa - total gresit.
La aceasta masina, ca si la toata gama Opel, si la multe alte modele de la cam toate marcile, rulmentul sta pe placa toata viata lui, neexistind arc de readucere nici la furca nici la pedala, singurul reglaj existent la pedala fiind pt distanta de la podea a punctului de cuplare(patinare), acest reglaj afectind si inaltimea pedalei in repaos. Asa cum a spus si Nicu Gherghin, trebuie sa scimbi rulmentul


pus acum 8 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

Oldman a scris:


daniel93 a scris:


dre73 a scris:

nu e normal.cand pedala este libera rulmentul sta pe loc.e pe cablu ai zis poate e cablu prea scurt sau rulmentul nu e ceea ce trebuie.ai schimbat ambreiajul in trecut?


Eu nu, dar vechii proprietari sigur, ca are 270.000km (cel putin).
Daca ar exista un arc care sa traga spre 'punctul mort', pedala ar sta mai sus. Nu cred ca e problema din cablu. Daca nu ridic pedala cu mana, cablul nu se trage singur pana sa dispara zgomotul.
Ramane parghia in jur de 0.5-1cm prea trasa, fata de zona in care ar trebui sa stea, ca sa nu se mai auda rulmentul.
Cum spuneam, am mai slabit cablul, dar in loc sa se duca parghia de pe cutie mai in fata, a coborat pedala mai jos.


Va inselati amindoi, deoarece plecati de la o ipoteza gresita - anume ca rulmentul nu trebuie sa stea pe placa - total gresit.
La aceasta masina, ca si la toata gama Opel, si la multe alte modele de la cam toate marcile, rulmentul sta pe placa toata viata lui, neexistind arc de readucere nici la furca nici la pedala, singurul reglaj existent la pedala fiind pt distanta de la podea a punctului de cuplare(patinare), acest reglaj afectind si inaltimea pedalei in repaos. Asa cum a spus si Nicu Gherghin, trebuie sa scimbi rulmentul

Adica sa nu stea service-ul degeaba.
Apoi asta dupa parerea mea e o mare idiotenie,ca rulmentul sa stea permanent cuplat pe placa


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

daniel93 a scris:

Am o problema ciudata cu ambreajul la un Opel cu motor Isuzu; Cursa ambreajului nu e buna, mai exact, ramane parghia de pe cutie oarecum trasa (de cablu), iar rulmentul sta 'lipit' de placa permanent, si bineinteles, a devenit galagios.
Daca bag piciorul sub pedala de ambreaj si o ridic, cablul se mai 'largeste', si dispare zgomotul.
Sunt destul de sigur ca e rulmentul, ca se modifica zgomotul atunci cand calc pedala.
Ce as putea face sa rezolv partial problema, adica sa nu se mai auda rulmentul cel putin atunci cand nu e apasat ambreajul?
Am slabit cablul dar nici un efect, tot acolo ramane parghia (de pe cutie), a coborat in schimb pozitia pedalei.
Am pipait pedala pe toate partile, nu are nimic de reglaj, sa stea mai sus; in ultima instanta ma gandesc sa-i pun un arc ceva sub bord, care sa o tina putin mai ridicata.
Asta cu pozitia parghiei/furcii cu rulmentul lipit de placa e ipoteza proprie, daca are cineva alta parere, o astept cu drag, ca nu-s tocmai mecanic 


Treaba e simpla:
1. Jos cutia de viteze.
2. Schimbat rulmentul de presiune si verifici si ambreiajul
3. Sus cutia de viteze.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815
Sistemul e preluat de pe piata americana, via GM - Opel, ca si solutia constructiva cu rulmentul de presiune care include cilindrul receptor si simeringul de priza in aceeasi piesa, am vazut solutia prima oara prin 91 - 92 la un Cherokee '87 importat direct din state. Si la tipul asta rulmentul sta tot timpul pe placa (are arc sub el sa il tina tot timpul impins spre placa), si nu prea costa sub 4 milioane - de regula 6 - 7...

Modificat de Oldman (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
ronin
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1318
Uita-te pe capacul cutiei spre stg. masinii,daca ai un bulon care se demonteaza NU trebuie sa demontezi cutia,poti scoate priza si schimbi rulmentul prin fereastra de tabla de jos...

_______________________________________
Ba se poate!

pus acum 8 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300

Oldman a scris:

Sistemul e preluat de pe piata americana, via GM - Opel, ca si solutia constructiva cu rulmentul de presiune care include cilindrul receptor si simeringul de priza in aceeasi piesa, am vazut solutia prima oara prin 91 - 92 la un Cherokee '87 importat direct din state. Si la tipul asta rulmentul sta tot timpul pe placa (are arc sub el sa il tina tot timpul impins spre placa), si nu prea costa sub 4 milioane - de regula 6 - 7...


Are ambreaj mecanic, nu hidraulic.


ronin a scris:

Uita-te pe capacul cutiei spre stg. masinii,daca ai un bulon care se demonteaza NU trebuie sa demontezi cutia,poti scoate priza si schimbi rulmentul prin fereastra de tabla de jos...


Am sa incerc sa studiez asta 

Si pana la urma... E normal sa stea rulmentul pe placa, sau nu? 
Probabil o sa pun oricum un arc slab, care sa ridice putin pedala, daca in felul asta scap rulmentul de o uzura inutila.
Huruiala se aude atat inauntru, cat si afara, si se opreste atunci cand ridic ambreajul mai sus de 'punctul mort', deci nu se pune problema unei vibratii care sa se transmita pe cablu, sau altceva... Sunt destul de sigur ca e rulmentul.
Ar mai fi si ideea montarii unui arc direct pe parghia de pe cutie, dar acolo e nevoie de o forta mai mare, si mi-as transforma ambreajul in aparat de antrenat piciorul stang 
Si nu, n-am omis ca rulmentul e defect, dar oricum mai aman schimbarea, si vreau sa scap macar de galagie 


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 8 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la