CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Alexandra dan 25 ani
| Femeie 25 ani Bucuresti cauta Barbat 28 - 66 ani |
|
vio16
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
|
|
Ajutoooor! Cred ca am vazut pe acest forum o informatie despre numarul de masini straine importate in Romania inainte de 1989. Ma intereseaza doar cate masini Renault 16 au fost importate si eventual perioada. Multumesc anticipat pentru ajutor!
_______________________________________ Renault 16 1968 Renault 10 1965-in curs de restaurare Volvo 121S-in asteptare Mini Cooper- in vis
|
|
pus acum 8 ani |
|
abarth_mcm
Membru Senior
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
|
|
Renault-urile au fost importate in aceeasi perioada cu Fiat-urile. Iar cum Fiat-urile au fost importate in principiu intre 1964 si 1969 (cu f putine exemplare la inceput de 70, cam pana in '72 maxim), probabil aceea e si perioada de import pentru Renault.
Practic, doar Renault si Fiat s-au importat oficial din vest, fiind singurele masini vestice disponibile de vanzare de noi in Romania. In rest, doar marci din blocul comunist. (trabant, skoda, wartburg, etc)
E de precizat ca aceste masini (inclusiv R16) s-au vandut doar cu banul jos, cash !
Dupa Fiat-ul 1800, R16 era a doua masina ca pret si ca si cautare intre cumparatori. Practic R16 a fost un model ravnit de multi in acea perioada (vb doar de modele importate oficial !) Eu zic ca au fost aduse exemplare multicele.
Un registru cu numarul lor ar trebui sa existe undeva prin vreo arhiva.
Idem: la fel ca Fiat-urile, pentru Renault (cu precadere R10 si R16) s-au adus foarte, dar foarte multe piese in acea perioada - disponibile in magazine. Dar s-au vandut rapid, pt ca au aparut si Daciile, iar ce se potrivea/adapta se vindea instant.
Pe de alta parte, au mai fost aduse de particulari masini second hand in anii '70 din germania in principiu, probabil si R16. Dar asta e alta poveste.
Modificat de abarth_mcm (acum 8 ani)
_______________________________________ Fiat 600D (alb) -------------------1965 Fiat 850 (gri)----------------------1966 Fiat 1800B (alb)-------------------1967 Fiat 1800B (alb).......................1967 Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
R16 a aparut in 1965. Probabil ca importurile au inceput candva in 1966. Pana prin 1969.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
cristi_lupsa
Membru Senior
Din: Buzău
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1174
|
|
Din cate stiu, dar nu bag mana in foc, R16 s-au importat din 1966 pana in 1968, dupa aceea a aparut marca Dacia. Iar in afara de Renault si Fiat, dintre marcile vestice, s-a mai importat si marca VW. Ati uitat broscutele?... inclusiv Militia a avut cateva... De asemenea, s-au importat Ford Taunus(dupa venirea lui Nixon). Apoi cateva Opel Rekord. Am avut, in copilarie, la bloc, un Rekord si un Taunus. Si cam atat.
Modificat de cristi_lupsa (acum 8 ani)
_______________________________________ "Regina" - Renault 16 1967 "Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare "Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare "Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta... ”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta.... ..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS
|
|
pus acum 8 ani |
|
vio16
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
|
|
Nu are nimeni pile la IDMS sa aflam cifra exacta?
_______________________________________ Renault 16 1968 Renault 10 1965-in curs de restaurare Volvo 121S-in asteptare Mini Cooper- in vis
|
|
pus acum 8 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
vio16 a scris:
Nu are nimeni pile la IDMS sa aflam cifra exacta? |
Adica la Administratia cimitirelor, ca IDMS-urile au murit demult, s-au vindut si sediile, in Craiova l-a cumparat Hella
|
|
pus acum 8 ani |
|
vio16
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
|
|
Oldman a scris:
vio16 a scris:
Nu are nimeni pile la IDMS sa aflam cifra exacta? |
Adica la Administratia cimitirelor, ca IDMS-urile au murit demult, s-au vindut si sediile, in Craiova l-a cumparat Hella |
Ma bucur ca ai inteles poanta. Arunc si eu avioane, doar-doar are cineva o idee. Am citit undeva cate Fiat, Renault, etc au fost importate dar imi este imposibil sa imi amintesc. La schimb pot sa ofer cifre despre numarul de vapoare construite : pe santiere, pe tonaje.
_______________________________________ Renault 16 1968 Renault 10 1965-in curs de restaurare Volvo 121S-in asteptare Mini Cooper- in vis
|
|
pus acum 8 ani |
|
Paul P.
Membru Junior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 93
|
|
Pretul pentru Renault 16 era de 72.000 de lei in 1966, si tatal meu imi spunea ca era cea mai scumpa masina disponibila oficial in Romania. Fiat 1800 nu stiu sa se fi adus oficial, ci mai mult pe sub mana. Dar daca gresesc, pretul acestuia care era?
_______________________________________ "Daca gasesti un drum fara obstacole, probabil ca acel drum nu duce nicaieri" - J.F.K.
|
|
pus acum 8 ani |
|
vio16
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
|
|
Nave maritime 1960 - 2 nave - 9.000 tdw Prima nava a fost cargoul galati de 4.500 tdw 1965 - 6 nave - 24.700 tdw 1970 - 15 nave - 57.800 tdw 1975 - 31 nave - 280.000 tdw 1976 - 31 nave - 372.000 tdw 1977 - 33 nave - 532.200 tdw 1978 - 20 nave - 240.000 tdw 1979 - 36 nave - 608.000 tdw
_______________________________________ Renault 16 1968 Renault 10 1965-in curs de restaurare Volvo 121S-in asteptare Mini Cooper- in vis
|
|
pus acum 8 ani |
|
abarth_mcm
Membru Senior
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
|
|
Paul P. a scris:
Pretul pentru Renault 16 era de 72.000 de lei in 1966, si tatal meu imi spunea ca era cea mai scumpa masina disponibila oficial in Romania. Fiat 1800 nu stiu sa se fi adus oficial, ci mai mult pe sub mana. Dar daca gresesc, pretul acestuia care era? |
Pretul unui 1800 era de 89,000 lei, o suma uriasa pt anii '60. S-au importat oficial, cu siguranta pana in 1,000 de bucati. Eu estimez maxim cateva sute: in medie cam maxim 4-7 bucati pe judet + bucurestiul cu o cota semnificativa (unde probabil s-au adus de departe cele mai mult pt ca aici erau banii)
Intr-adevar, tu stii ceva, Fiat-ul 2300 (care era si mai scump) s-a importat pe sub mana sau/si pt institutii.
R16 s-au adus cred in un mult mai mare ca 1800....dovada si acum: sunt mai multe ramase.
R 16 era o masina f f f cautata !
VW s-a adus de noi doar pt institutii (militie), la fel cum s-au mai adus si alte marci pt alte institutii. Dar pt populatie: nicio alta marca vestica nu s-a comercializat de noua in Romania: nici Vw, nici Opel, nici Ford, nici Mercedes, etc. Aceste marci au fost aduse in principiu second-hand de romanii plecati la munca in anii '70. Pt institutii e alta poveste.
Cu siguranta au existat insa si exceptii de alte masini vestice (cu exceptia renault & fiat) aduse de noi in romania pt persoane fizice, dar nu pt populatia de rand si evident nu s-au vandut prin IDMS !
In concluzie, greu de gasit o cifra exact pt importuri - doar daca cineva a lucrat la IDMS!
Modificat de abarth_mcm (acum 8 ani)
_______________________________________ Fiat 600D (alb) -------------------1965 Fiat 850 (gri)----------------------1966 Fiat 1800B (alb)-------------------1967 Fiat 1800B (alb).......................1967 Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986
|
|
pus acum 8 ani |
|
Paul P.
Membru Junior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 93
|
|
Multumesc pentru informatii! Tata imi povestea ca, in anii '60, in Bucuresti, pe Splaiul Unirii la intersectia cu Calea Victoriei se afla la parterul unui bloc un "magazin" unde erau expuse Fiaturile 600, 1100 si 1300, si Renaulturile Dauphine, 10 Major si 16. Fiat 1800 nu era acolo, motiv pentru care am crezut ca nu s-a adus oficial.
La capitolul masini ale institutiilor, amintesc (din cele cate citisem pe acest subiect in anii trecuti) de: Land Rover-urile Series-I 80 ale Securitatii (achizitionzte in 1956); Land Rover Series-IIA 109' ale Postei (achizitionate in '71 - vazusem acum cativa ani si o poza cu masinile in curtea fabricii, alaturi de reprezentantii PTTR si oficialii Land Rover. Nu o mai am, din pacate); Citroen H tot la Posta (nu stiu anul achizitiei); VW T2 de culoare visinie la Secu' (fabricate in '74); Fiat 238 la ACR, folosite ca pick-up sau masini de tractare (in special in partea vestica a tarii). De astea imi amintesc acum...
Modificat de Paul P. (acum 8 ani)
_______________________________________ "Daca gasesti un drum fara obstacole, probabil ca acel drum nu duce nicaieri" - J.F.K.
|
|
pus acum 8 ani |
|
vio16
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
|
|
Tot la institutii au fost si cateva Tatra 603.
_______________________________________ Renault 16 1968 Renault 10 1965-in curs de restaurare Volvo 121S-in asteptare Mini Cooper- in vis
|
|
pus acum 8 ani |
|
gherghin nicolae
Membru Senior
Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
|
|
Fiat 125 -250 bucati importate oficial. Fiat-uri 1800 au fost mult mai multe . Cifra este cu siguranta peste 1000. Ele nu au supravietuit datorita in primul rind consumului mare. Ati uitat de rusestile Volga, Pobeda , poloneza Warszava...precum si alte marci ...Wartburg, Trabant si altele. BMW -uri (autoturism ) a avut oficial militia . Alea intr-adevar au fost putine . Tin minte de la tata (am vazut) ca notarii aveau o lista cu preturile acestor automobile noi .
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
vio16 a scris:
Nave maritime 1960 - 2 nave - 9.000 tdw Prima nava a fost cargoul galati de 4.500 tdw 1965 - 6 nave - 24.700 tdw 1970 - 15 nave - 57.800 tdw 1975 - 31 nave - 280.000 tdw 1976 - 31 nave - 372.000 tdw 1977 - 33 nave - 532.200 tdw 1978 - 20 nave - 240.000 tdw 1979 - 36 nave - 608.000 tdw |
Acuma fa lista si de dupa 1990, cand s-a furat si s-a vandut toata flota.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
vio16
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
|
|
Misu de Cluj a scris:
vio16 a scris:
Nave maritime 1960 - 2 nave - 9.000 tdw Prima nava a fost cargoul galati de 4.500 tdw 1965 - 6 nave - 24.700 tdw 1970 - 15 nave - 57.800 tdw 1975 - 31 nave - 280.000 tdw 1976 - 31 nave - 372.000 tdw 1977 - 33 nave - 532.200 tdw 1978 - 20 nave - 240.000 tdw 1979 - 36 nave - 608.000 tdw |
Acuma fa lista si de dupa 1990, cand s-a furat si s-a vandut toata flota. |
Sorry, nu fac parte din grup! Dar pot sa zic ca in calitate de angajat al unei societati de asigurari, am asigurat in 1991 vreo 575 de nave maritime si vreo 160 fluviale. In 1996 am ramas fara obiectul muncii!!!
_______________________________________ Renault 16 1968 Renault 10 1965-in curs de restaurare Volvo 121S-in asteptare Mini Cooper- in vis
|
|
pus acum 8 ani |
|
vio16
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
|
|
Sa lasam bapoarele si sa ne intoarcem la Regina Soselelor. Cine stie cate s-au importat?
_______________________________________ Renault 16 1968 Renault 10 1965-in curs de restaurare Volvo 121S-in asteptare Mini Cooper- in vis
|
|
pus acum 8 ani |
|