CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Iasminica Profile
Femeie
24 ani
Arad
cauta Barbat
24 - 52 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Prezentare masini / Oltcit SPECIAL 1986 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
lorin_b
Membru nou

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 27
Salutare tuturor celor care  frecventeaza acest forum!
Dupa cativa ani de cautari si incertitudini am reusit sa gasesc un Special pe sufletul meu.
E fabricat in 1986, 34k km, perfect functional si mai mult de atat cred ca a fost printre putinele masini cu dotari optionale (de Club). Spun asta pentru ca pe factura de achizitie apar toate dotarile suplimentare.
Masina este momentan in curs de restaurare. Doresc sa o aduc asa cum a iesit pe portile fabricii; sper sa si reusesc.   

Va tin la curent.



Oltcit_Special_



oltcit special 1986 salutare tuturor celor care  acest forum! dupa cativa ani cautari reusit

52.2KB


_______________________________________
Oltcit  Special - 1986

pus acum 7 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2564
Foarte frumos, felicitari!

pus acum 7 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2564
Am totusi o nelamurire, din cate stiam nici in 1985 nu se mai fabricau Specialuri, dar in 86? 84 a fost ultimul an in care s-au mai fabricat. Poate a fost cumparat in 86 ramas cumva prin IDMS, undeva. Nici in uzina nu mai erau in 85 Specialuri si era parcul plin de masini.

pus acum 7 ani
   
lorin_b
Membru nou

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 27
Aveti dreptate dvs; informatiile astea le aveam si eu pana sa dau de aceasta masina.
E drept ca ea a fost cumparata in 86; a fost masina  de showroom in IDMS Baneasa.
Motorul are serie de 1982 iar geamurile sunt stantate  cu 85.

Mi-a placut tare mult modelul asa ca nu m-am putut abtine si am cumparat-o. 

Modificat de lorin_b (acum 7 ani)


_______________________________________
Oltcit  Special - 1986

pus acum 7 ani
   
abarth_mcm
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
Felicitari ! Poze recent?

Si eu am vrut mai demult sa cumpar un Special
Dar ce gasisem eu avea motorul uzat, ma rog avea parca vreo 90,000km masina si evident trebuia refacut in totalitate motorul la km aia. (nu fusese umblat in el)

Acum regret ca nu l-am luat tinand cont cat de rar si totusi valoros a devenit un Special !

Iar consumul e tare mic la Special !

Modificat de abarth_mcm (acum 7 ani)


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967
Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986

pus acum 7 ani
   
Jonn
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 259
la 90.000 de km trebuie refacut motorul unui oltcit special?........ poate doar daca a bagat benzina toata viata lui in loc de ulei.....
stai calm ca sunt specialuri care au sarit de 300.000 km si n-au fost refacute motoarele
ca fapt divers, specialul avea cel mai bun si cel mai bine facut motor dintre toate oltciturile cu motoare de 1129, 1222, 1229, si 1301 care era pentru italia
plus de asta pe camasi avea strat de nikasil de la japonezi, camasile de la francezi erau pisat pe langa cele ale japonezilor ca sa nu mai zic de romani care nici macar n-au visat sa faca camasi pentru special....


pus acum 7 ani
   
abarth_mcm
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
Da, masina avea 90,000km si era perfecta in interior cat si exterior. Scune, bord - totul ca scos din fabrica acum, ca nou. Masina de garaj.

Prim propietar. Motorul consuma si arunca ulei aproape pe la toate simeringurile posibile, iar masina nu trecea de 90km/h ca si viteza maxima. Asta m-a facut sa zic PAS la masina si am luat altceva la vremea aia.

Omul mi-a spus ca 90,000km avea si tind sa cred la cum arata masina-  arata ca una de 30,000km ca si aspect ! Dar cine stie cu ce ulei o fi bagat in ea? Depinde si cum a exploatat-o, ce ulei a fost bagat in masina

Asta era prin 2006 si costa la vremea aia 15 Mil. lei vechi (avea si ceva piese) - si acum imi aduc aminte - regret acum ca nu am luat-o.

Asa e, toate piesele erau France.

Dar da: am ramas cu gandul la un Special ! E ff fain !

On topic: felicitari Specialului din topic !

Modificat de abarth_mcm (acum 7 ani)


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967
Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986

pus acum 7 ani
   
abarth_mcm
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
in alta ordine de idei, ceva interesant

oltcit special 1986 alta ordine idei, ceva interesant

49.1KB


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967
Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209

abarth_mcm a scris:

in alta ordine de idei, ceva interesant

In desenul ala este un Citroen LNA, Peugeot 104 sau Talbot Samba.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
abarth_mcm
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
stiu, dar e un desen din epoca respectiva

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967
Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209
Nu este exclus ca in varianta initiala, proiectantii sa fi vrut ca Oltcitul sa aibe caroseria de Citroen LNA/ Peugeot 104/Talbor Samba. Asa ar fi fost mai ieftin pentru ei.
Desenul este de la inceputuri, probabil 1976-77, cand nici denumirile nu erau inca definitivate. Specialul se numea Popular, iar Clubul se numea De Lux.
Foarte interesant!

Iar revenind la subiectul topicului, foarte interesanta masina.
Eu nu am mai vazut Oltcit cu scaune imbracate in vinil. 

Tapiteria de plafon cum este? Si ala este tot din vinil?
La Special a existat o tapiterie de plafon foarte interesant cu model fagure, apare in pozele din notita de intretinere de la Special.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
abarth_mcm
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
cine stie...

in manualul de reparatii deja apare denumirea de SPECIAL

oltcit special 1986 cine stie...in manualul reparatii deja apare denumirea special

57KB


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967
Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986

pus acum 7 ani
   
cabriolette
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1248
Interiorul m-a dat pe spate, imi place maxim!!!     

pus acum 7 ani
   
Fan
Membru Senior

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 8 ani
Postari: 788
Specialul avea de fabrica interior de vinil,  materialul era prost și nu rezista īn timp, de aceea se punea interior de club.

Modificat de Fan (acum 7 ani)


_______________________________________
Ag 05 LuG

pus acum 7 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2564

Misu de Cluj a scris:

Iar revenind la subiectul topicului, foarte interesanta masina.
Eu nu am mai vazut Oltcit cu scaune imbracate in vinil. 

Tapiteria de plafon cum este? Si ala este tot din vinil?
La Special a existat o tapiterie de plafon foarte interesant cu model fagure, apare in pozele din notita de intretinere de la Special.


Specialul avea doar tapiterie de vinilin, textila doar la Club. Nu era mai putin rezistenta ca cealalta, nu e adevarat. Ambele nu rezistau in timp/soare. Plafonul era de vinilin si la Cluburile de Franta (la primele).


pus acum 7 ani
   
Jonn
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 259
Tapiteria de plafon model fagure a existat si pe clubul de franta in 82.
abarth, interesanta foaie, n-am vazut asa ceva pana acum 
Materialul specialului de la interior care era de vinil era cam de 10 ori mai rezistant fata de cel textil de pe club, problema era ca multi cand aveau specialuri inlocuiau scaunele si banchetele de vinil cu altele preluate de pe alte oltcituri normale care erau din textil deoarece cele de vinil retineau foarte multa caldura vara iar daca n-aveai huse pe ele, erai mancat!


pus acum 7 ani
   
lorin_b
Membru nou

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 27
Plafonul este tot din vinilin.
Pentru ca văd ca va place Specialul, va pun zilele următoare cāteva fotografii cu  starea actuala a mașinii.
Sper sa fie gata in Septembrie si apoi sa obțin Atestatul istoric.
Sunt in dubii daca sa o vopsesc in roșu geranium( așa cum l-am avut pe primul Special) sau sa o las așa crem.


_______________________________________
Oltcit  Special - 1986

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209

lorin_b a scris:

Plafonul este tot din vinilin.
Pentru ca văd ca va place Specialul, va pun zilele următoare cāteva fotografii cu  starea actuala a mașinii.
Sper sa fie gata in Septembrie si apoi sa obțin Atestatul istoric.
Sunt in dubii daca sa o vopsesc in roșu geranium( așa cum l-am avut pe primul Special) sau sa o las așa crem.

Nu o vopsi in rosu. Este culoare mai inchisa decat bejul, apoi la orice zgarietura va aparea  de dedesubt culoarea mai deschisa.
Daca initial era rosu si o vopseai de exemplu in alb sau galben atunci nu ar aparea fenomenul.
Dar daca vopsesti cu o culoare inchisa peste o culoare deschisa, atunci ulterior peste tot vei vedea ca isi scoate capul culoarea deschisa.
Acuma gusturile nu se discuta, fa-o asa cum iti place, ca ala conteaza cel mai mult.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815

Jonn a scris:

la 90.000 de km trebuie refacut motorul unui oltcit special?........ poate doar daca a bagat benzina toata viata lui in loc de ulei.....
stai calm ca sunt specialuri care au sarit de 300.000 km si n-au fost refacute motoarele
ca fapt divers, specialul avea cel mai bun si cel mai bine facut motor dintre toate oltciturile cu motoare de 1129, 1222, 1229, si 1301 care era pentru italia
plus de asta pe camasi avea strat de nikasil de la japonezi, camasile de la francezi erau pisat pe langa cele ale japonezilor ca sa nu mai zic de romani care nici macar n-au visat sa faca camasi pentru special....



Motorul de special rar depasea  60000 km fara consum de ulei, cine ti-a spus altceva te-a mintit si de regula nu mai aveai ce segmenta, camasile de aluminiu cu acoperire nikasil erau mult prea uzate, pe vremea lu' impuscatu se bucsau cu fonta dar nu prea mai aveau racire buna.


pus acum 7 ani
   
Jonn
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 259
depinde de cum a fost intretinut........ a avut un vecin special mai demult luat de nou si stiu ca depasise de 300.000 km si se plangea ca nu mai gaseste piese sa-si faca motorul si l-a dus la rabla......

pus acum 7 ani
   
abarth_mcm
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
Exact, probabil depinde mult cum a fost facuta intretinerea.

Pe langa cel cu 90,000 mai stiam pe vremea respectiva inca unul cu 75,000km - caruia ii mergea ok motorul, dar incepuse sa scoata fum si avea un usor consum de ulei - insa nu exagerat ca la cel cu 90,000. Dar pana la 60,000km masina respectiva a mers perfect - ca noua, nici in carb nu fusesera vreodata umblat. Consumul era unul extrem de mic !!!

Ambele masini nu cred sa mai existe. Nu prea aveau cautare Specialurile acum 10 ani.

Oricum 300,000 mi se pare totusi cam mult.

Din cate stiu, singura masina de pe la noi care a reusit in dese randuri sa atinga respectivii km fara interventii la motor a fost Dacia 1100.

Dar cred ca depinde f mult de modul de exploatare si uleiurile folosite - care inainte de '90 nu erau grozave deloc.


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967
Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986

pus acum 7 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2564
Daciile 1100 sunt mult mai putin pretentioase la uleiuri fata de Oltcit. Pana in 90 uleiul de Oltcit era foarte bun, dupa 90 s-a stricat treaba, s-au stricat si masinile

pus acum 7 ani
   
lorin_b
Membru nou

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 27

Misu de Cluj a scris:


lorin_b a scris:

Plafonul este tot din vinilin.
Pentru ca văd ca va place Specialul, va pun zilele următoare cāteva fotografii cu  starea actuala a mașinii.
Sper sa fie gata in Septembrie si apoi sa obțin Atestatul istoric.
Sunt in dubii daca sa o vopsesc in roșu geranium( așa cum l-am avut pe primul Special) sau sa o las așa crem.

Nu o vopsi in rosu. Este culoare mai inchisa decat bejul, apoi la orice zgarietura va aparea  de dedesubt culoarea mai deschisa.
Daca initial era rosu si o vopseai de exemplu in alb sau galben atunci nu ar aparea fenomenul.
Dar daca vopsesti cu o culoare inchisa peste o culoare deschisa, atunci ulterior peste tot vei vedea ca isi scoate capul culoarea deschisa.
Acuma gusturile nu se discuta, fa-o asa cum iti place, ca ala conteaza cel mai mult.



Dupa cum veti vedea in pozele de mai jos nu a mai ramas prea mult crem la exterior; au fost inlocuite toate elementele laterale astfel incat crem nu a ramas decat plafonul, capota si hayonul.


Oltcit_Special_part_



_______________________________________
Oltcit  Special - 1986

pus acum 7 ani
   
lorin_b
Membru nou

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 27
Mai e de lucru dar incepe sa prinda contur!


Oltcit_Special_part_



_______________________________________
Oltcit  Special - 1986

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209
Pe la urma a fost o decizie buna sa o faci rosie. Arata foarte bine. Spor la lucru!    

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
lorin_b
Membru nou

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 27
Gata si vopseaua finala, Rosu Geranium AC 435. Am inceput echiparea!




Oltcit_Special_part_



_______________________________________
Oltcit  Special - 1986

pus acum 7 ani
   
george-bogdan
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2630
Foarte frumos a iesit! Felicitari
De curiozitate intreb: cat mai costa o astfel de operatiune de vopsitorie ?
La anul vreau sa vopsesc si eu o carapace.

Mersi!

Modificat de george-bogdan (acum 7 ani)


pus acum 7 ani
   
lorin_b
Membru nou

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 27
Aveti PM.

_______________________________________
Oltcit  Special - 1986

pus acum 7 ani
   
lorin_b
Membru nou

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 27
Oltcit_Special




Am avansat! Mai e putin! 


_______________________________________
Oltcit  Special - 1986

pus acum 7 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2564
Foarte frumos. Felicitari!

pus acum 7 ani
   
cabriolette
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1248
Vrem mai multe poze! 

pus acum 7 ani
   
Adrian Frigo
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 8 ani
Postari: 1161

cabriolette a scris:

Vrem mai multe poze! 

Da,da!!!

O singură remarcă aș avea:de ce nu-i montezi un turometru īn locul capacului ăla chior?Chiar dacă așa o fi venit din fabrică,zic că e mai util și frumos cu unul! Īn rest,felicitări!


pus acum 7 ani
   
lorin_b
Membru nou

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 27
Inca din momentul ahizitiei m-am axat pe originalitate; drept urmare nu voi aduce modificari masinii( asta vis-a-vis de discutia cu ceasul de bord).
Fotografii la finalul restaurarii; acu pastrez umbra de mister.

Toate bune!


_______________________________________
Oltcit  Special - 1986

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209
Capacul ala chior este specific pentru Oltcit Special.Ar fi o blasfemie sa se monteze turometru.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Alex1300BV
Membru Senior

Din: Brasov
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1309
Sunt foarte frumoase masinile in starea originala.

Ma uit pe alte topicuri si mai vad Dacii Sport restaurate (restaurari de calitate dpdv tehnic)
dar totusi, au un stil....... bara de 1300, stopuri de 1300, argintarii... dinti de aur...


pus acum 7 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815
Asa este, era specific pt Special, pina in 94-95 cind s-au fabricat asa zisele ,,economic'' parca, adica cu tot ce au mai gasit prin depozite la sfirsitul productiei - fete de usi verzi, model mic, de Special, minere de usi albastre pe fete de usi gri, planse bord fara capac la torpedo, tablouri de bord fara turometru - de special, fara mocheta pe jos, doar cu un fel de covor de cauciuc cu buline - tot de la Special cred, si multe altele...

pus acum 7 ani
   
lorin_b
Membru nou

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 27
Impreuna cu cei de la Garajul Francez am reusit sa terminam restaurarea la aceasta masina.
Sunt foarte bucuros ca am o asa masina "noua"!   

Mai jos cateva fotografii.


Special



_______________________________________
Oltcit  Special - 1986

pus acum 7 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Excelent! 

Il atestezi ? Daca da, ar fi singurul Special pana acum 


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 7 ani
   
cabriolette
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1248
Arata foarte bine, felicitari! 

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
Exteriorul ca exteriorul dar interiorul e mortal. Frumoasa ,,foc'' per total. Sigur trebuie atestata .

_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
FED express
Membru Senior

Din: Sebes/Alba/Cluj Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 256
Superb! am avut 2 Oltcit in familie, de fiecare data cand zaresc unul imi trezeste amintiri deosebite.Frumoasa lucrare, felicitari!

_______________________________________
I'm old School, but up to date !

pus acum 7 ani
   
om_bland
Membru Senior

Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
Foarte frumoasa masina nota 10  . Dar  daca il folosesti vara, sa ii pui huse la scaune ca altfel te incing rau 

pus acum 7 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la