Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
Da de unde nu sterge nimic cá mácar ne edificám asupra unor detalii pe care nu le cunoastem . Ce stiu sigur este cá primele Campinguri sunt cele care au portbagajul din teav, sudat la cadru, incá cele 2 tevi laterale ale portbagajului formeazá un unghi ascutit, nu sunt rotunjite ca cele ce din poze ( a ta si a mea ) Apoi au urmat Practicurile care-s dupá párerea mea mult mai modeste, fácute cu multá economie de materii prime si materiale, cu portbagaj de sármá, cam ordinare sáraxcele, dar la inceputul anilor 80 s-au introdus in f.multe domenii ale industriilor, restrictii cu privire la economisire . Era vremea cánd se recupera totul, se refolosea (inclusiv uleiul motor uzat trebuia predat la PECO , fárá de care nu aveai dreptul la alti 4 l de ulei nou )..... metalul se refolosea (spre ex am avut si am si acum o cutie cu vaseliná PECO galbená, de tablápe care am pástrat-o ca memento al acelor vremuri : Dupá golirea vaselinei din ea, am rámas mascá : Are pe interior grafice de cincinal ( a fost fácutá din tablá refolositá ).... Cu privire la Pegas Camping, vará mea a avut una nouá albá cumpáratá in 79, identicá cu a mea, nevestei mele i-a cumpárat tatál sáu la absolvirea clasei a 5 -a in 1976 una identicá cu asta si ca si culoare , iar cel mai frumos Camping, unul rosu metalizat timpuriu, pe care-l tot admiram in garaj la o mátusá, care nu s-a dat niciodatá cu ea , a ajuns la remat anii trecuti, fárá sá se fii pedalat cu ea 2 metri ! ceea ce e sigur este cá Pegasul Camping cu portbagaj de teavá, era foarte robust, la noi in cartier era cel mai preferat de prunci, fiindcá in timpul mersului te puteai urca in picioare pe portbagaj, tinándu-l pe cel ce pedala de guler sau umeri si se puteau face acrobatii cu ea , insá toate aveau saua aceea albá cu burete , gentutá de scule tot albá, si erau extrem cde comode in comparatie cu Kentul, care te cam táia in partea dorsalá cu saua aceea in bananá ! |
La acrobatii e foarte bun Campingul. Aveam un coleg de clasa, care mergea 300-400 m pe o roata cu Campingul. Eu nu am vazut varianta cu teava sub unghi drept. Poate primele serii erau asa. La inceput au fost o gramada de culori metalizate, rosu metalizat, verde inchis metalizat, albastru inchis metalizat, albastru deschis metalizat, auriu, argintiu. Cea mai veche pe carea am vazut, era din 1975 la un coleg de scoala generala, era verde inchis metalizat. Arata demential. Astea pana prin 1977 cand au disparut culorile metalizate, dar au ramas culorile tipatoare rosu, portocaliu, verde deschis, albastru deschis, alb. Iar in 1982 inca exista atat Camping, cat si Kent sub denumirea de Pegas 41/51. Din 1983 in loc la Camping a aparut Practic, iar Kentul a reaparut sub denumirea de Robusta. Dar alea din anii '80 erau foarte urat vopsite alb-rosu, gri-rosu. Tot atunci a aparut si Pegas Comoda. La Practic s-a modificat fixarea balamalei cu rozeta in loc de maneta si se deschidea in mers si asa trante bagai de numa stele vedeai. Multa lume a sudat balamaua la Practic, ca era periculos.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|