CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Kitana
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 48 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Anvelope tubeless - cu sau fără cameră? Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Cătălin
Membru Junior

Inregistrat: acum 7 ani
Postari: 56
Eu și tatăl meu am hotărât să renunțăm la actualele anvelope de pe Renault-ul 16, marca Victoria, cu cameră (încă arată bine, dar la două vulcanizări mi s-a spus că pneul de pe stânga spate e deformat pentru că, cel mai probabil, au cedat sârmele din el. În fine, e mai puțin important motivul).

Cum anvelope pentru camere nu se mai găsesc, vom cumpăra din cele tubeless și luasem decizia de a le monta - normal? - fără camere. Problema a apărut citind unele păreri exprimate pe forumul unor posesori de R16 din Franța. Unii susțineau că e de preferat să folosim camere și pe pneurile tubeless, deoarece jantele de Renault 16 (de fapt, de mașini ”clasice” în general) nu au fost create pentru cauciucuri fără cameră și că există riscul (e drept, mic, dacă nu chinui mașina) ca anvelopele tubeless să iasă de pe jantă, dacă nu sunt folosite cu cameră. Alții atrăgeau atenția că, dimpotrivă, camera se poate sparge/tăia, dacă o folosești la anvelope tubeless.

În concluzie, voi cum credeți că e mai bine: tubeless CU sau FĂRĂ cameră?

Experiențele celor care folosesc deja tubeless (cu sau fără cameră ar fi de ajutor.


pus acum 7 ani
   
dre73
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2031
eu la dacia 1300 am mers fara camera pe jantele originale care erau concepute pentru anvelopa cu camera.parerea mea este urmatoarea: atentie la j-ul jantei adica latimea jantei in inchi si in functie de acesta sa alegi latimea anvelopei si poti merge linistit fara camera.

pus acum 7 ani
   
abarth_mcm
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
Eu iti pot da 2 exemple:

Am doua Fiat-uri 1800. La ambele am cumparat cauciucuri noi 175 80 14: Madator, respectiv Firestone.

Cele Matador le-am montat cu camera (noi) si am observat ca la cateva luni (5-7 luni) se mai lasa si n-ar trebui. Asta e usor enervant.  In rest, nicio problema. Intr-adevar, exista o mica tensiune pe camera pt ca pe interior cauciucurile au niste ranfortari care nu existau la vechile Victoria. Nu stiu daca asta are vreun impact.

Cele Firestone am luat decizia sa le montez fara camera. Le am pus de cateva luni si vad ca nu au nicio problema pana acum.

Deci...se pot pune in ambele feluri.

Intr-adevar, conteaza sa ai jantele bune pt tubless.

Legat de cauciucurile Victoria. Unele sunt strambe din fabrica, depinde ! Si eu am avut Victoria care nu se putea centra, desi era NOU !

Modificat de abarth_mcm (acum 7 ani)


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967
Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986

pus acum 7 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 799
Pe 16-le meu am pus anvelope noi fara camera.
Si pe cele 2 dacii 1300 tot asa am procedat.

Fiecare face cum vrea


pus acum 7 ani
   
Nicu_Nix
Membru Senior

Din: Costesti - Arges
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 2622
Fara camera am si eu ! Pe aproximativ toate masinile si nu am avut nicio problema pana in prezent. Inainte de montaj jantele au fost curatate si vopsite iar anvelopele neaparat noi !

Modificat de Nicu_Nix (acum 7 ani)


_______________________________________
Dacia Sport '87 negru
.....and more

pus acum 7 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Eu la Dacii am pus doar tubeless, si cel mai mult am folosit jantele de la 1300.
Dimensiunea era 155/80, deci destul de 'elastice', am fortat ceva curbe, si nu am avut nici o surpriza.
Am pus inclusiv anvelopa Victoria noua (cumparata prin '90), fara camera, si sta masina si acum pe ea. Nu mai stiu daca avea mentiunea 'tubeless'.


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 7 ani
   
Cătălin
Membru Junior

Inregistrat: acum 7 ani
Postari: 56
Mulţumesc mult pentru răspunsuri. Încă o curiozitate: se simte o cât de mică diferenţă în comportamentul maşinii între rulajul cu pneuri cu camere şi rulajul cu pneuri fără camere?

pus acum 7 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Nu am condus cu cauciucuri+camere ok, dar cand am renuntat la rotile comuniste cu camere, si am trecut la tubeless, parca am schimbat masina.
E mult mai grea o roata cu cauciuc+camera, decat una tubeless, plus ca batranii le mai si peticeau, deci canci echilibrare.


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 7 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 799
Eu n-am simtit  vreo  diferenta decat trecerea de la cauciucuri vechi (care se fac tari ca piatra) la cauciucuri noi. Si e MARE diferenta asa ca am facut un efort si mi-am luat cauciucuri noi la toate babele!

Modificat de Tov (acum 7 ani)


pus acum 7 ani
   
Nicu_Nix
Membru Senior

Din: Costesti - Arges
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 2622

Tov a scris:

Eu n-am simtit  vreo  diferenta decat trecerea de la cauciucuri vechi (care se fac tari ca piatra) .....!

...si tropaie urat pe asfalt de zici ca ai probleme la rulmenti. Am patit-o si eu.  De atunci doar pneuri noi !


_______________________________________
Dacia Sport '87 negru
.....and more

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Eu am fara camera la majoritatea.
Daca ai janta vehe, lovita si indreptata, atunci mai bine pui camera.
Cauciucurile vechi sunt tari si imbatranite, nu e bine sa pui din alea pe masina.
E greu cu cauciucurile, am numarat rotile de la masinile mele si sunt peste 120 de roti.
Eu iau din alea second ca-s mai ieftine de pe la depozitele de la marginea orasului, nu am atata bogatie sa cumpar atatea cauciucuri noi.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

Cătălin a scris:

Mulţumesc mult pentru răspunsuri. Încă o curiozitate: se simte o cât de mică diferenţă în comportamentul maşinii între rulajul cu pneuri cu camere şi rulajul cu pneuri fără camere?

O fi efect placebo,dar mi se pare ca merge mult mai usor volanul.
Initial nu am pus tubeless,insa dupa doua explozii cu camere NOI,dar foarte proaste calitativ,am renuntat la camere.
E doar o parere personala


pus acum 7 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
Jantele ar fi bine sa fie roluite,sablate,vopsite electrostatic,anvelope noi si echilibrate rotile=conducere fara probleme!

_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 7 ani
   
abarth_mcm
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298

Nicu_Nix a scris:


Tov a scris:

Eu n-am simtit  vreo  diferenta decat trecerea de la cauciucuri vechi (care se fac tari ca piatra) .....!

...si tropaie urat pe asfalt de zici ca ai probleme la rulmenti. Am patit-o si eu.  De atunci doar pneuri noi !



categoric cauciucuri noi si jante bune daca vrei sa ai baza pe roti sa nu ai treaba ani de zile.
desigur: poti gasi si niste s-h uri aproape noi, daca ai noroc !.

si oricum: daca reconditionezi o masina veche, un efort de a lua 4 cauciucuri noi nu mi se pare deloc exagerat comparand cu celelalte costuri

in orice caz, la mine trecerea de la Victoria comuniste la Matador (care sunt pana la urma niste low costuri cu recenzii nu tocmai grozave.) e fff mare. Iar trecerea mai apoi la alt Fiat la Firestone a avut si mai mare impact. Senzatia de topaiala s-a micsorat, iar volanul merge mai usor.
Si nu, nu cred ca e doar efect Placebo 


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967
Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986

pus acum 7 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la