CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Alexanndra1994
| Femeie 23 ani Bucuresti cauta Barbat 23 - 42 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gojo_maci a scris:
asta am comandat eu |
Perfect ! Ai sá vezi marea diferentá !
|
|
pus acum 7 ani |
|
gaby_ds
Membru Activ
Din: Zalau-Oradea
Inregistrat: acum 8 ani
Postari: 140
|
|
esti din Zalau ?
_______________________________________ Geronimoooo
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
gaby_ds a scris:
esti din Zalau ? |
la sfarsit de saptamana, pt cateva ore...
|
|
pus acum 7 ani |
|
gaby_ds
Membru Activ
Din: Zalau-Oradea
Inregistrat: acum 8 ani
Postari: 140
|
|
Și eu sunt zălăuan
_______________________________________ Geronimoooo
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
ar fi cazul sa mai montez niste componente... nu mai am loc in garaj
77.5KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gojo_maci a scris:
ar fi cazul sa mai montez niste componente... nu mai am loc in garaj |
Vád cá ai acelasi "component pe care l-am comandat si eu, numai cá al meu e de 75 litri ....da tot cutie mare ....spor la treabá !
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Haha, da, un rezervor de benzina si niste suruburi, garnituri ce imi mai lipseau
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gojo_maci a scris:
Haha, da, un rezervor de benzina si niste suruburi, garnituri ce imi mai lipseau |
Perfect .... vezi eu deja vád si prin cutia inchisá .... am veleitáti de vrájitor !
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Ce Zic veleitatile de vrájitor de poza alaturata? Am vrut Sa las apa DIN bloc, am gasit numai chestia asta neagra... Are miros de silicon... Banuiesc e solutie de etansare a sistemului de racire
98.4KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Am Mai gasit si alte surprize...
57.7KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
Lichidele de frana DOT 5
Lichidele de frana DOT 5 au fost create pentru a fi folosite in armata, adica pentru autovehiculele care stateau in depozite ani intregi, fara intretinere si care trebuiau sa functioneze oricand la nevoie. In ceea ce priveste proprietatile lor, au un punct de fierbere si de coroziune/conservare mai ridicat, fiindca nu absorb apa.
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
gojo_maci a scris:
Ce Zic veleitatile de vrájitor de poza alaturata? Am vrut Sa las apa DIN bloc, am gasit numai chestia asta neagra... Are miros de silicon... Banuiesc e solutie de etansare a sistemului de racire |
Radiatorul e nou
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Ádi, Nu ai nevoie de un rezervor?
86.4KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Benzina scoasa absolut curata Etans, currently exceptia problemei din imagine Rugina de suprafata
42.5KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Adi, daca nu o vrei, banuiesc ca va ajunge la fier vechi... e gratis
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
filtrul respectiv are vre-un sens cu combustibilii de azi?
51.2KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Cum ajung la partea cu sudura cu flexul, fara a demonta caseta de directie?
69.2KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Ádi, sau care e partea mai usoara de manevrat?
87.9KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
panda
Membru Senior
Din: Gaesti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 2303
|
|
ydaniel a scris:
Lichidele de frana DOT 5
Lichidele de frana DOT 5 au fost create pentru a fi folosite in armata, adica pentru autovehiculele care stateau in depozite ani intregi, fara intretinere si care trebuiau sa functioneze oricand la nevoie. In ceea ce priveste proprietatile lor, au un punct de fierbere si de coroziune/conservare mai ridicat, fiindca nu absorb apa. |
Dezavantajul insa este ca daca din intamplare patrunde apa in circuit, nefiind miscibil cu apa, picatura de apa corodeaza locul in care se va stabili, cilindrul principal de frana sau cilindrii de frana, corodand astfel zona respectiva.In afara de acest neajuns, se pare ca acest DOT 5 este perfect pentru ''vechiturile'' noastre.
_______________________________________ De gustibus non disputandum !
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48298
|
|
gojo_maci a scris:
Ádi, sau care e partea mai usoara de manevrat? |
Adi s-o dat la fund de cateva zile. In perioada asta calda pun pariu ca a plecat undeva cu camperul, ca acolo unde sta el este insuportabila caldura.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
am rezolvat chestia cu lonjeroane am dat jos caseta de directie (fara a desface directia, am castigat numai atat loc sa ajung cu flexul la locul potrivit)
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
mda... Adi a plecat in vacanta si cum nu imi raspunde la intrebari, fac o pauza la project si plec si eu...
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
gojo_maci a scris:
Ádi, sau care e partea mai usoara de manevrat? |
Adi s-o dat la fund de cateva zile. In perioada asta calda pun pariu ca a plecat undeva cu camperul, ca acolo unde sta el este insuportabila caldura. |
Da, asa este, nhu intámplátor ne cunosatem deja de cátiva ani buni .... am plecat cu camperul in Croatia ptr o sáptámáná, pe de o parte din cauza cáldurii toride, insuportabile (nici in croatia nu era foarte frig ) sar si ptr putiná recreere si decuplare de la titirobilul de zi cu zi ..... Am vázut cá proiectul progreseaz6á frumos si fárá mine, un autodidact de mare clasá cum esti Tu, nu prea lasá probleme nerezolvate . Mersi mult, rezervorul nu este bun ptr mine , al meu e de 75 litri .......
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
DOT 5 este perfect pentru ''vechiturile'' noastre.
Perfect de acord, iar pe baza experientei de 20 de ani pot spune cá functioneazá foarte bine !
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
cv2adi a scris:
Misu de Cluj a scris:
gojo_maci a scris:
Ádi, sau care e partea mai usoara de manevrat? |
Adi s-o dat la fund de cateva zile. In perioada asta calda pun pariu ca a plecat undeva cu camperul, ca acolo unde sta el este insuportabila caldura. |
Da, asa este, nhu intámplátor ne cunosatem deja de cátiva ani buni .... am plecat cu camperul in Croatia ptr o sáptámáná, pe de o parte din cauza cáldurii toride, insuportabile (nici in croatia nu era foarte frig ) sar si ptr putiná recreere si decuplare de la titirobilul de zi cu zi ..... Am vázut cá proiectul progreseaz6á frumos si fárá mine, un autodidact de mare clasá cum esti Tu, nu prea lasá probleme nerezolvate . Mersi mult, rezervorul nu este bun ptr mine , al meu e de 75 litri ....... |
LOL, in club eu sunt singurul cu diploma de mecanic auto, totodata singurul care nu are habar... m-am lasat de meserie inainte sa termin scoala, stiu doar sa reglez tachetii la Dacie
Apropo tacheti, care e distanta recomandata la motorul 11 Perfo?
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
inca tot pe pltaforma circulam...
49.9KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Interessant, prima inscriere in circulatie e cu cateva zile mai devreme decat data inscriptionata aici...
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Interessant, prima inscriere in circulatie e cu cateva zile mai devreme decat data inscriptionata aici...
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Interessant, prima inscriere in circulatie e cu cateva zile mai devreme decat data inscriptionata aici...
120KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Intrebarea ce mi-o pun cél mai des: de ce am desfacut - o
133.4KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Adi, m-am inpotmolit iarasi...
cum scot jumatetea de jos a simeringului respectiv (tip melc - simering la capatul arborelui cotit, partea spre ambeaj)? Cel de sus a avut 3 suruburi cel de jos a avut 2 suruburi, si inca mai are un bolt. Boltul nu permite scoaterea piesei pt ca flansa ce prinde volanta e prea aproape...
46.6KB
Modificat de gojo_maci (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Ádi, unde gasesc garnituta asta de cauciuc, pt ball joint-ul de sus?
78.6KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
nu l-am gasit in nici un catalog de piese, de parca nu ar exista...
84.4KB
Modificat de gojo_maci (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48298
|
|
Unde naiba ai tu piulita de 64? Ala eventual doar la camioane gigant poti vedea.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gojo_maci a scris:
caut manual reparati pt dupa 1950. Am gsit numai 1938-1950
Apropo, cineva (???) mi-a zis o data, ca tractionul e o masina infinit de simpla... La mine simplicitatea s-a epuizat, cand mi-a luat 2 saptamani sa imi organizez o cheie (tubulara) de 42mm, iar acum a trebuit sa improvizez din lipsa de tubulara de 64mm (!!!)
|
Eu ti-am zis la telefon de mai multe ori sá nu te apuci singur de masiná, fiindcá Tractionul desi nu e o masiná complicatá, necesitá foarte multe scule speciale ....are caracter si f multe pises supradimensionate, tip camion ( vezi piulita de 64 ) dar si foarte multe chei si scule fixe speciale. Am sá-ti fotografiez o parte din ele sá le vezi, azi dacá ajung la atelier . Am incercat sá-ti gásesc pe youtube filme cu reparatii de motoare, demontare si remontare, mai uitá-te si Tu si cautá, sunt cam ocupat zilele astea fiindcá doi colegi au plecat in concediu si am rámas singur in 3 cabinete, si 8 comune si sate !
Modificat de cv2adi (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
cv2adi a scris:
gojo_maci a scris:
caut manual reparati pt dupa 1950. Am gsit numai 1938-1950
Apropo, cineva (???) mi-a zis o data, ca tractionul e o masina infinit de simpla... La mine simplicitatea s-a epuizat, cand mi-a luat 2 saptamani sa imi organizez o cheie (tubulara) de 42mm, iar acum a trebuit sa improvizez din lipsa de tubulara de 64mm (!!!)
|
Eu ti-am zis la telefon de mai multe ori sá nu te apuci singur de masiná, fiindcá Tractionul desi nu e o masiná complicatá, necesitá foarte multe scule speciale ....are caracter si f multe pises supradimensionate, tip camion ( vezi piulita de 64 ) dar si foarte multe chei si scule fixe speciale. Am sá-ti fotografiez o parte din ele sá le vezi, azi dacá ajung la atelier . Am incercat sá-ti gásesc pe youtube filme cu reparatii de motoare, demontare si remontare, mai uitá-te si Tu si cautá, sunt cam ocupat zilele astea fiindcá doi colegi au plecat in concediu si am rámas singur in 3 cabinete, si 8 comune si sate ! |
Haha Ádi, super ca ai simtit retorica in cuvintele mele. A fost doar ő gluma. Imi place fiara la nebunie, sí iti sunt foarte recunoscator pt fiecare sfat
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
in video postat de tine, vad partea cu pricina de la minutul 3:30 acolo in loc de surub, eu am un bolt in mijloc, ceea ce nu lasa simeringul de aluminiu sa iasa. deci trebuie sa scot flansa de pe arbore sau sa dau jos palierul inferior (de la primul cuzinet). Avand in vedere ca nu am de gand sa desfac motorul mai mult, cred ca am sa incerc sa scot boltul, chiar si cu riscul de a o strica...
nu sunt singur, chestia cu scule si suruburi e intradevar o problema, caci toti ceilalti de la garaj au oldtimere americane... si youngtimere europene
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
cutia si clopotul au iesit relativ usor, urmarind sfatul primit de tine (dar a inceput cu o chinuiala de 1/2 zi) Partea buna e ca pana acum nu am gasit un singur surub gripat, rupt, dus...
In afara de faptul ca canalurile apei de racire in blocul motor sunt astupate de un material ca namolul (sper ca e numai material de etansare a radiatorului), totul merge brici
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Misu de Cluj a scris:
Unde naiba ai tu piulita de 64? Ala eventual doar la camioane gigant poti vedea. |
La rotula de sus, e un fel de contra-piulita
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gojo_maci a scris:
cv2adi a scris:
gojo_maci a scris:
caut manual reparati pt dupa 1950. Am gsit numai 1938-1950
Apropo, cineva (???) mi-a zis o data, ca tractionul e o masina infinit de simpla... La mine simplicitatea s-a epuizat, cand mi-a luat 2 saptamani sa imi organizez o cheie (tubulara) de 42mm, iar acum a trebuit sa improvizez din lipsa de tubulara de 64mm (!!!)
|
Eu ti-am zis la telefon de mai multe ori sá nu te apuci singur de masiná, fiindcá Tractionul desi nu e o masiná complicatá, necesitá foarte multe scule speciale ....are caracter si f multe pises supradimensionate, tip camion ( vezi piulita de 64 ) dar si foarte multe chei si scule fixe speciale. Am sá-ti fotografiez o parte din ele sá le vezi, azi dacá ajung la atelier . Am incercat sá-ti gásesc pe youtube filme cu reparatii de motoare, demontare si remontare, mai uitá-te si Tu si cautá, sunt cam ocupat zilele astea fiindcá doi colegi au plecat in concediu si am rámas singur in 3 cabinete, si 8 comune si sate ! |
Haha Ádi, super ca ai simtit retorica in cuvintele mele. A fost doar ő gluma. Imi place fiara la nebunie, sí iti sunt foarte recunoscator pt fiecare sfat |
Na, dá-i bátaie frate si fii atent la unele particularitáti, Citroenul a mixat de foarte multe ori autoutilitara cu turismul, iar in cazul Tractionului au introdus si unele aspecte de camion (vezi supradimensionárile de la rulmentii rotilor, dimensiunea tamburilor de fráná, al gátului de lebádá, etc ....deci multe lucruri care ar fii fost bune si in dimensiuni mai mici .... Asa insá vor tine mult ! Atentie mare la circuitul de rácire : Probabil nu a fost golitá apa din sistem de multi ani si s-a námolit, sau poate o fii fost si garnitura de chiulasá cándva arsá si a bágat ulei in sist de rácire, si s-a colmatat si depus acolo ! Curátáá-l bine, eventual dacá pornesti motorul,fá-i o curátire cu sodá, detartrant si otet, ca sá aibá rácirea buná, Tractionul fiind sensibil la cálduri mari ! Spor la treabá
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
sunt gata...
dau jos baia de ulei, primul palier inferior si cuzinetul arborelui cotit, numai sa ajung la simeringul frontal al arborelui cotit, din cauza unui bolt, care a fost motat "artizanal", banuiesc. si ce gasesc? inca o surpriza! masor cuzinetul, daca e ok, asamblez, fara a desface celelate, daca nu e ok, pun masina la o parte si o desfac toata... asta ar insemna o intarziere a projectului de min 2 ani...
60.5KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
gojo_maci a scris:
Adi, m-am inpotmolit iarasi...
cum scot jumatetea de jos a simeringului respectiv (tip melc - simering la capatul arborelui cotit, partea spre ambeaj)? Cel de sus a avut 3 suruburi cel de jos a avut 2 suruburi, si inca mai are un bolt. Boltul nu permite scoaterea piesei pt ca flansa ce prinde volanta e prea aproape... |
asta e boltul in pricina
46.6KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Tulai ..... pái in primul post ziceai cá nu vrei sá faci reparatie capitalá, fiindcá masina porneste, ba chiar se poate conduce, se deplaseazá ....etc .Sistemul de rácire colmatat, impermeabil ptr lichidul de rácire, cu dopuri de noroi peste tot, radiator infundat , iar acum din cauza unei scurgeri de ulei, reparatie capitalá .... nu est tu putin cam maximalist ????? sau cu pretentii prea mari ?
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
cv2adi a scris:
Tulai ..... pái in primul post ziceai cá nu vrei sá faci reparatie capitalá, fiindcá masina porneste, ba chiar se poate conduce, se deplaseazá ....etc .Sistemul de rácire colmatat, impermeabil ptr lichidul de rácire, cu dopuri de noroi peste tot, radiator infundat , iar acum din cauza unei scurgeri de ulei, reparatie capitalá .... nu est tu putin cam maximalist ????? sau cu pretentii prea mari ? |
MD a... Asa m-am gandit si eu... Chestia e ca masina a fost si este intro stare functionala, dar unele lucruri (de exemplu scurgerile de ulei) trebuie facute. Din pacate, Nu ajung la partile in pricina, numai daca desfac totul...
Acum fac iarasi ő pauza de 2 saptamani...
Ádi, am gasit ceva si pt tine....
59.6KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
gojo_maci a scris:
sunt gata...
dau jos baia de ulei, primul palier inferior si cuzinetul arborelui cotit, numai sa ajung la simeringul frontal al arborelui cotit, din cauza unui bolt, care a fost motat "artizanal", banuiesc. si ce gasesc? inca o surpriza! masor cuzinetul, daca e ok, asamblez, fara a desface celelate, daca nu e ok, pun masina la o parte si o desfac toata... asta ar insemna o intarziere a projectului de min 2 ani... |
Boltul am scos, cuzinetul ramane, VA fi montat inapoi... Nu gasesc suruburi de 7. Am comandat, 3 saptamani pt livrare....
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
gojo_maci a scris:
cv2adi a scris:
Tulai ..... pái in primul post ziceai cá nu vrei sá faci reparatie capitalá, fiindcá masina porneste, ba chiar se poate conduce, se deplaseazá ....etc .Sistemul de rácire colmatat, impermeabil ptr lichidul de rácire, cu dopuri de noroi peste tot, radiator infundat , iar acum din cauza unei scurgeri de ulei, reparatie capitalá .... nu est tu putin cam maximalist ????? sau cu pretentii prea mari ? |
MD a... Asa m-am gandit si eu... Chestia e ca masina a fost si este intro stare functionala, dar unele lucruri (de exemplu scurgerile de ulei) trebuie facute. Din pacate, Nu ajung la partile in pricina, numai daca desfac totul...
Acum fac iarasi ő pauza de 2 saptamani...
Ádi, am gasit ceva si pt tine.... |
Sunt in Hockenheim, La nitrolympix. E un team care se numeste Hotroen, masina e bazata pe traction
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Da, spor la treburi , din pácate niciodatá nu mi-au plácut hot-rodurile si masinile transformate in acest stil e oarecum foarte departe de gándirea mea, poate sunt putin prea incápátánat sau conservativ, eu consider fiecare hot-rod o masiná veche ce putea fii salvatá generatiilor urmátoare in loc sá fie máceláritá si transformatá .... Binbeánteles aste e o párere subiecctivá, a mea, eu in fiecare masiná vád o felie de istorie, care este ptr mine mult mai importantá si insemnatá decát gustureile treccátoare si oarecum fárá importantá istoricá ale unei persoane oarecare , care nu are nimic comun cu marii ingineri care au proiectat tipul rsepsectiv, fácánd istorie tenicá revolutionará in cazul Tractionului avant ....
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
in sfarsit am reusit sa spal systemul de racire, 1L brigecol si alte minunatii... dar am sa dau totusi jos si chiuloasa nu a fost in plan, dar sunt foarte aproape, numai cateva suruburi.... daca montez si am probleme mai tarziu la nivelul respectiv, ar durea mai mult
57KB
Modificat de gojo_maci (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
de necrezut... pt a schimba garnitura de la baia de ulei, dai jos baia, capacul de distributie, simeringul arborelui cotit, primul si ultimul cuzinet... cred ca nu am uitat nimic...
97.5KB
Modificat de gojo_maci (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Ieri a fost O ZI MARE! Prima data, de cand am Tractionul, am MONTAT ceva, in loc de demontare / constatare / comanda piese.... Baia de ulei si toate cele sunt la loc, urmand simeringul arborelui cotit totusi am sa dau jos si ciuloasa, am sa schimb simeringurile supapelor (sa vad prima data, am simeringuri deloc...) si am sa slefuiesc supapele (sau cum se numeste operatiunea respectiva)
91.5KB
Modificat de gojo_maci (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
o interbare generala: de unde stiu daca la momentul dat am in masina lichid de frana bazat pe silicon sa nu? acuma citesc ca daca vreau sa pun pe baza de silican, toti cilindri trebuie desfacuti si curatati complet, caci cele 2 tipure de lichid nu sunt deloc compatibile
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
o intrebare pt Adi: am uitat sa indoiesc inapoi acele sigurante la suruburile arborelui cotit (suruburi de 10mm (cheie de 17mm), stranse la 70 NM (7mkg), primul si ultimul palier) Cele mai multe masini nu au aceste sigurante deloc. Am intentia de a nu da jos baia de ulei, o las asa.
E OK?
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
inca o intrebare generala: care sunt operatiunile pt a face un motor din 1952, compatibil cu benzina de azi? Schmb ponpa de benzina - cred ca asta e irrelevant Simering supape admisie si evacuare - gasesc numai un fel, deci banuiesc e irrelevant Singura piesa ce gasesc in relatie cu benzina moderna e cea din poza alaturata... Am omis ceva?
22KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
inca o intrebare la Adi (hai, ca sunt bun la intrebari): care sunt culorile originale la baie ulei, cutie, bloc, chiuloasa, capac culbutori, pompa apa si ventilator?
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
hai ca nu mai pot opri... Adi, care e technologia de schimbare a rulmentului de presiune, in acea carcasa? am comandat cele 3 nuturi... cele originale le scot cu bormasina sau la polizor? daca timpul iti permite, te rog sa raspunzi la fiecare intrebare in parte (nu stii tu ce norocos iesti cu nu stai aici in satul vecin... nu ai avea un minut de liniste )
|
|
pus acum 7 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48298
|
|
gojo_maci a scris:
inca o intrebare generala: care sunt operatiunile pt a face un motor din 1952, compatibil cu benzina de azi? Schmb ponpa de benzina - cred ca asta e irrelevant Simering supape admisie si evacuare - gasesc numai un fel, deci banuiesc e irrelevant Singura piesa ce gasesc in relatie cu benzina moderna e cea din poza alaturata... Am omis ceva? |
Ala din poza nu este simering de supapa. Simeringul de supapa este cu totul altceva si nu are nici o legatura cu benzina. Ala din poza este sediu de supapa. Este din otel. Chiulasa trebuie demontata,dusa la atelier, incalzita la cateva sute de grade, depresate la cald sediile vechi, si presate la cald cele noi. La toate supapele. Dar nu vad vreun sens, atata timp cat exista la benzinarii aditivi pentru benzina ca sa fie compatibila cu benzina fara plumb. Ce rost are sa faci lucrari de prelucrari mecanice atat de ample la chiulasa, daca treaba o poti tezolva simplu, turnand aditiv in rezervor la fiecare alimentare cu benzina.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 7 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48298
|
|
gojo_maci a scris:
o intrebare pt Adi: am uitat sa indoiesc inapoi acele sigurante la suruburile arborelui cotit (suruburi de 10mm (cheie de 17mm), stranse la 70 NM (7mkg), primul si ultimul palier) Cele mai multe masini nu au aceste sigurante deloc. Am intentia de a nu da jos baia de ulei, o las asa.
E OK? |
Raspund eu in lipsa lui Adi. La alte masini care nu au sugurante la suruburile de volanta, si la capacele de la arborele cotit, ca se foloseste Loktite, o solutie albastra anaeroba, care se pune pe filetul suruburilor ca sa previna desfacerea lor accidentala. Se pune Loktite atat pe suruburile de la volanta cat si la suruburile de la capacele arborelui cotit, care tin cuzinetii (atat la biele cat si la paliere). Daca ai pus Loktite pe filete, atunci nu iti mai trebuie sigurante de tabla. Daca nu ai pus Loktite, atunci este pe riscul tau sa se desfaca accidental si sa-ti distruga motorul. Mai bine demomtezi iarasi baia si rezolv situatia, decat sa te trezesti cu avarii grave! Da jos baia si rezolva treaba!!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 7 ani |
|
bucatzel
Membru nou
Din: Timisoara
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 22
|
|
gojo_maci a scris:
o interbare generala: de unde stiu daca la momentul dat am in masina lichid de frana bazat pe silicon sa nu? acuma citesc ca daca vreau sa pun pe baza de silican, toti cilindri trebuie desfacuti si curatati complet, caci cele 2 tipure de lichid nu sunt deloc compatibile |
Traseele se clatesc cu alcool tehnic. habar n-am cum se curata cilindrii. Oricum, dot 3 cu dot 4/5 nu se amesteca neam, amestecul precipita. Dot 4 cu dot 5 se pot amesteca in caz de ghinion de nesansa (ca alminteri nu prea vad rostul), la astea din cate stiu difera doar punctul de fierbere.
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
bucatzel a scris:
gojo_maci a scris:
o interbare generala: de unde stiu daca la momentul dat am in masina lichid de frana bazat pe silicon sa nu? acuma citesc ca daca vreau sa pun pe baza de silican, toti cilindri trebuie desfacuti si curatati complet, caci cele 2 tipure de lichid nu sunt deloc compatibile |
Traseele se clatesc cu alcool tehnic. habar n-am cum se curata cilindrii. Oricum, dot 3 cu dot 4/5 nu se amesteca neam, amestecul precipita. Dot 4 cu dot 5 se pot amesteca in caz de ghinion de nesansa (ca alminteri nu prea vad rostul), la astea din cate stiu difera doar punctul de fierbere. |
deci spalare cu alcool: golirea systemului umplere cu alcool, miscarea componentelor, golire si umplere cu Dot 5 e OK, sau systemul trebuie desfacut?
|
|
pus acum 7 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48298
|
|
gojo_maci a scris:
bucatzel a scris:
gojo_maci a scris:
o interbare generala: de unde stiu daca la momentul dat am in masina lichid de frana bazat pe silicon sa nu? acuma citesc ca daca vreau sa pun pe baza de silican, toti cilindri trebuie desfacuti si curatati complet, caci cele 2 tipure de lichid nu sunt deloc compatibile |
Traseele se clatesc cu alcool tehnic. habar n-am cum se curata cilindrii. Oricum, dot 3 cu dot 4/5 nu se amesteca neam, amestecul precipita. Dot 4 cu dot 5 se pot amesteca in caz de ghinion de nesansa (ca alminteri nu prea vad rostul), la astea din cate stiu difera doar punctul de fierbere. |
deci spalare cu alcool: golirea systemului umplere cu alcool, miscarea componentelor, golire si umplere cu Dot 5 e OK, sau systemul trebuie desfacut? |
Le desfaci, scoti garniturile din cilindri de frana si din pompa centrala, le speli intr-o tavita plina cu alcool sanitar, le stergi, le usuci si dupa ce totul este curatat,le montezi la loc si umplii sistemul de franare cu lichid nou. Oricum cu dot 3 sau 4, trebuie facuta treaba asta o data la 2 ani.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Misu de Cluj a scris:
gojo_maci a scris:
bucatzel a scris:
Traseele se clatesc cu alcool tehnic. habar n-am cum se curata cilindrii. Oricum, dot 3 cu dot 4/5 nu se amesteca neam, amestecul precipita. Dot 4 cu dot 5 se pot amesteca in caz de ghinion de nesansa (ca alminteri nu prea vad rostul), la astea din cate stiu difera doar punctul de fierbere. |
deci spalare cu alcool: golirea systemului umplere cu alcool, miscarea componentelor, golire si umplere cu Dot 5 e OK, sau systemul trebuie desfacut? |
Le desfaci, scoti garniturile din cilindri de frana si din pompa centrala, le speli intr-o tavita plina cu alcool sanitar, le stergi, le usuci si dupa ce totul este curatat,le montezi la loc si umplii sistemul de franare cu lichid nou. Oricum cu dot 3 sau 4, trebuie facuta treaba asta o data la 2 ani. |
neeee, nici vorba! Adi rade deja de mine. Nu am scule speciale pt desfacerea franelor la roti, fara nu merge... Franele sunt noi (1,5-2 ani?)
deci suntem inapoi la: cum imi dau seama ce tip de lichid am acuma?
|
|
pus acum 7 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48298
|
|
Dot3 si Dot4 are miros de lichid de frana. Dot5 nu are miros de lichid de frana. Degeaba are doar doi ani, ca daca schimbi lichidul cu alt tip de lichid, trebuie sa speli toate piesele. in alcool. Ce scule speciale iti trebuie sa dai jos tamburii si sabotii de frana? Daca nu vrei sa speli toate piesele, atunci pune din nou DOT4 proaspat si mai merge cativa ani!
Adi cred ca este iarasi plecat. Parca zicea ca pleaca la Timisoara pentru cateva zile. Asa ca vrei, nu vrei, in lipsa lui, eu voi fi consultantul tau tehnic, temporar.
Stii cu ce se mai spala bine instalatia de franare? Cu “apa de veverita” sau pe ungureste “mokusviz” Cand atelierul de la casa veche era in floare, pe vremea cand inca nu exista programul rabla, aveam mult “mokusviz “ pe stoc. Mai ales pe prag de sarbatori, unii clienti imi mai aducea cate o sticla cu “mokusviz”. Apoi eu mai beau cate o bere, dar “mokusviz” nu prea beau, ca ala e tare si te da peste cap si faci ca veverita. De geaba tot le ziceam ca “nu,nu, nu! Nu mai vreau mokusviz”, ei tot insistau cu “haida, haida”. Daca le refuzai, se suparau, asa ca m-am trezit cu un stoc consistent de “mokusviz”. Apoi intr-o zi nu mai aveam alcool sanitar cu care sa spal piesele de la frane. Si daca este tot ceva inrudit, am zis ca incerc sa le spal cu “mokusviz”. Foarte bine se putea spala instalatia de franare, doar ca dupa aia tot atelierul putea ca o distilerie.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gojo_maci a scris:
inca o intrebare la Adi (hai, ca sunt bun la intrebari): care sunt culorile originale la baie ulei, cutie, bloc, chiuloasa, capac culbutori, pompa apa si ventilator? |
Baie de ulei, capac culbutori,chiuloasá, bloc motor pompa de apá = verde Ventilator =negru cutie de viteze = aluminiu
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
gojo_maci a scris:
inca o intrebare generala: care sunt operatiunile pt a face un motor din 1952, compatibil cu benzina de azi? Schmb ponpa de benzina - cred ca asta e irrelevant Simering supape admisie si evacuare - gasesc numai un fel, deci banuiesc e irrelevant Singura piesa ce gasesc in relatie cu benzina moderna e cea din poza alaturata... Am omis ceva? |
Ala din poza nu este simering de supapa. Simeringul de supapa este cu totul altceva si nu are nici o legatura cu benzina. Ala din poza este sediu de supapa. Este din otel. Chiulasa trebuie demontata,dusa la atelier, incalzita la cateva sute de grade, depresate la cald sediile vechi, si presate la cald cele noi. La toate supapele. Dar nu vad vreun sens, atata timp cat exista la benzinarii aditivi pentru benzina ca sa fie compatibila cu benzina fara plumb. Ce rost are sa faci lucrari de prelucrari mecanice atat de ample la chiulasa, daca treaba o poti tezolva simplu, turnand aditiv in rezervor la fiecare alimentare cu benzina. |
Absolut de acord cu Mishu ! N-ai de ce sá te bagi in asta !
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
gojo_maci a scris:
o intrebare pt Adi: am uitat sa indoiesc inapoi acele sigurante la suruburile arborelui cotit (suruburi de 10mm (cheie de 17mm), stranse la 70 NM (7mkg), primul si ultimul palier) Cele mai multe masini nu au aceste sigurante deloc. Am intentia de a nu da jos baia de ulei, o las asa.
E OK? |
Raspund eu in lipsa lui Adi. La alte masini care nu au sugurante la suruburile de volanta, si la capacele de la arborele cotit, ca se foloseste Loktite, o solutie albastra anaeroba, care se pune pe filetul suruburilor ca sa previna desfacerea lor accidentala. Se pune Loktite atat pe suruburile de la volanta cat si la suruburile de la capacele arborelui cotit, care tin cuzinetii (atat la biele cat si la paliere). Daca ai pus Loktite pe filete, atunci nu iti mai trebuie sigurante de tabla. Daca nu ai pus Loktite, atunci este pe riscul tau sa se desfaca accidental si sa-ti distruga motorul. Mai bine demomtezi iarasi baia si rezolv situatia, decat sa te trezesti cu avarii grave! Da jos baia si rezolva treaba!! |
Corect, de acord cu Mishu ! Dacá nu ai pus Loctite, mai bine sá desfaci, fiindcá mai tárziu surpriza va fii foarte mare ..... dacá cedeazá !
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gojo_maci a scris:
Misu de Cluj a scris:
gojo_maci a scris:
deci spalare cu alcool: golirea systemului umplere cu alcool, miscarea componentelor, golire si umplere cu Dot 5 e OK, sau systemul trebuie desfacut? |
Le desfaci, scoti garniturile din cilindri de frana si din pompa centrala, le speli intr-o tavita plina cu alcool sanitar, le stergi, le usuci si dupa ce totul este curatat,le montezi la loc si umplii sistemul de franare cu lichid nou. Oricum cu dot 3 sau 4, trebuie facuta treaba asta o data la 2 ani. |
neeee, nici vorba! Adi rade deja de mine. Nu am scule speciale pt desfacerea franelor la roti, fara nu merge... Franele sunt noi (1,5-2 ani?) Lasá , nu da jos tamburii, deschizi suruburile de aerisire de la cilindrii, si lasi sá se scurgá tot ce ai in instalatie .Apoi apesi de cáteva ori pedala sá-ti scoatá rámásitele de Lockheed , dupá care inchizi toate aerisirile, umpli rezervorul pompei de fráná, cu DOT 5 si deschizi cáte unul fiecare surub de aerisire pe ránd, . De obicei acest Silicone DOT 5 este albastru semitransparent, celelalte DOT-uri sunt galbene, ca pisatu boului ..... deci suntem inapoi la: cum imi dau seama ce tip de lichid am acuma? |
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
cv2adi a scris:
Misu de Cluj a scris:
gojo_maci a scris:
o intrebare pt Adi: am uitat sa indoiesc inapoi acele sigurante la suruburile arborelui cotit (suruburi de 10mm (cheie de 17mm), stranse la 70 NM (7mkg), primul si ultimul palier) Cele mai multe masini nu au aceste sigurante deloc. Am intentia de a nu da jos baia de ulei, o las asa.
E OK? |
Raspund eu in lipsa lui Adi. La alte masini care nu au sugurante la suruburile de volanta, si la capacele de la arborele cotit, ca se foloseste Loktite, o solutie albastra anaeroba, care se pune pe filetul suruburilor ca sa previna desfacerea lor accidentala. Se pune Loktite atat pe suruburile de la volanta cat si la suruburile de la capacele arborelui cotit, care tin cuzinetii (atat la biele cat si la paliere). Daca ai pus Loktite pe filete, atunci nu iti mai trebuie sigurante de tabla. Daca nu ai pus Loktite, atunci este pe riscul tau sa se desfaca accidental si sa-ti distruga motorul. Mai bine demomtezi iarasi baia si rezolv situatia, decat sa te trezesti cu avarii grave! Da jos baia si rezolva treaba!! |
Corect, de acord cu Mishu ! Dacá nu ai pus Loctite, mai bine sá desfaci, fiindcá mai tárziu surpriza va fii foarte mare ..... dacá cedeazá ! |
Inca o zi care Sa dús pe apa sambetei, dar am rezolvat cu siguranta suruburilor de la arbore, a fost destul de greu Sa dau jos baia astfel Sa Nu deteriorez garnitura. (dacá trebuie schimbata, ajung iarasi la cuzineti si simering. ..)
83.3KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Misu de Cluj a scris:
Dot3 si Dot4 are miros de lichid de frana. Dot5 nu are miros de lichid de frana. Degeaba are doar doi ani, ca daca schimbi lichidul cu alt tip de lichid, trebuie sa speli toate piesele. in alcool. Ce scule speciale iti trebuie sa dai jos tamburii si sabotii de frana? Daca nu vrei sa speli toate piesele, atunci pune din nou DOT4 proaspat si mai merge cativa ani!
Adi cred ca este iarasi plecat. Parca zicea ca pleaca la Timisoara pentru cateva zile. Asa ca vrei, nu vrei, in lipsa lui, eu voi fi consultantul tau tehnic, temporar.
Stii cu ce se mai spala bine instalatia de franare? Cu “apa de veverita” sau pe ungureste “mokusviz” Cand atelierul de la casa veche era in floare, pe vremea cand inca nu exista programul rabla, aveam mult “mokusviz “ pe stoc. Mai ales pe prag de sarbatori, unii clienti imi mai aducea cate o sticla cu “mokusviz”. Apoi eu mai beau cate o bere, dar “mokusviz” nu prea beau, ca ala e tare si te da peste cap si faci ca veverita. De geaba tot le ziceam ca “nu,nu, nu! Nu mai vreau mokusviz”, ei tot insistau cu “haida, haida”. Daca le refuzai, se suparau, asa ca m-am trezit cu un stoc consistent de “mokusviz”. Apoi intr-o zi nu mai aveam alcool sanitar cu care sa spal piesele de la frane. Si daca este tot ceva inrudit, am zis ca incerc sa le spal cu “mokusviz”. Foarte bine se putea spala instalatia de franare, doar ca dupa aia tot atelierul putea ca o distilerie. |
Nici vorba, eu nu irosesc mokusviz pt frane!!!
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
cv2adi a scris:
gojo_maci a scris:
inca o intrebare la Adi (hai, ca sunt bun la intrebari): care sunt culorile originale la baie ulei, cutie, bloc, chiuloasa, capac culbutori, pompa apa si ventilator? |
Baie de ulei, capac culbutori,chiuloasá, bloc motor pompa de apá = verde Ventilator =negru cutie de viteze = aluminiu |
totul verde, ventilator negru? em am totul negru (sau fara culoare, ma rog...), chiuloasa rosu... cum a avut masina atestat istoric?
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
cv2adi a scris:
gojo_maci a scris:
inca o intrebare la Adi (hai, ca sunt bun la intrebari): care sunt culorile originale la baie ulei, cutie, bloc, chiuloasa, capac culbutori, pompa apa si ventilator? |
Baie de ulei, capac culbutori,chiuloasá, bloc motor pompa de apá = verde Ventilator =negru cutie de viteze = aluminiu |
Am uitat culoarea filtrului de aer habitaclul motor e negru vopsit normal, negru mat sau negru tip izolatie sub masina?
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gojo_maci a scris:
cv2adi a scris:
gojo_maci a scris:
inca o intrebare la Adi (hai, ca sunt bun la intrebari): care sunt culorile originale la baie ulei, cutie, bloc, chiuloasa, capac culbutori, pompa apa si ventilator? |
Baie de ulei, capac culbutori,chiuloasá, bloc motor pompa de apá = verde Ventilator =negru cutie de viteze = aluminiu |
totul verde, ventilator negru? em am totul negru (sau fara culoare, ma rog...), chiuloasa rosu... cum a avut masina atestat istoric? |
Doar elicea este neagrrá, si carcasa radiatorului , restul e totul verde ! Cumpárá-ti multá vvopsea verde Domle ....
40.7KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gojo_maci a scris:
cv2adi a scris:
gojo_maci a scris:
inca o intrebare la Adi (hai, ca sunt bun la intrebari): care sunt culorile originale la baie ulei, cutie, bloc, chiuloasa, capac culbutori, pompa apa si ventilator? |
Baie de ulei, capac culbutori,chiuloasá, bloc motor pompa de apá = verde Ventilator =negru cutie de viteze = aluminiu |
Am uitat culoarea filtrului de aer habitaclul motor e negru vopsit normal, negru mat sau negru tip izolatie sub masina? |
carcasa filtrului de aer e neagrá, lin unii ani gri deschis, insá 90 % negre .Habitaclul motorului este negru mat , denumitá noir Satineé in limba oficialá Tractionistá ! Na spor la zugrávit !
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
cv2adi a scris:
gojo_maci a scris:
cv2adi a scris:
Baie de ulei, capac culbutori,chiuloasá, bloc motor pompa de apá = verde Ventilator =negru cutie de viteze = aluminiu |
Am uitat culoarea filtrului de aer habitaclul motor e negru vopsit normal, negru mat sau negru tip izolatie sub masina? |
carcasa filtrului de aer e neagrá, lin unii ani gri deschis, insá 90 % negre .Habitaclul motorului este negru mat , denumitá noir Satineé in limba oficialá Tractionistá ! Na spor la zugrávit ! |
Na... nici vorba mi-ai zis deja ca m-am bagat prea mult, nu zugravesc, o las asa, mancata de vreme... e ne-restaurata (cu niste "ajustari" de-a lungul timpului
singura problema ce vad, e ca acum indepartez toate (sper) scurgerile de ulei, curat totul, si o sa incepe sa rugineasca... dupa atestat o dau cu WD40
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gojo_maci a scris:
cv2adi a scris:
gojo_maci a scris:
Am uitat culoarea filtrului de aer habitaclul motor e negru vopsit normal, negru mat sau negru tip izolatie sub masina? |
carcasa filtrului de aer e neagrá, lin unii ani gri deschis, insá 90 % negre .Habitaclul motorului este negru mat , denumitá noir Satineé in limba oficialá Tractionistá ! Na spor la zugrávit ! |
Na... nici vorba mi-ai zis deja ca m-am bagat prea mult, nu zugravesc, o las asa, mancata de vreme... e ne-restaurata (cu niste "ajustari" de-a lungul timpului
singura problema ce vad, e ca acum indepartez toate (sper) scurgerile de ulei, curat totul, si o sa incepe sa rugineasca... dupa atestat o dau cu WD40 |
Va fii foarte frumoasá cu WD 40 ....
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
weekendul nu a mers cum am planuit...
75.4KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
totusi am ajuns sa montez simerungul la arbore cine a inventat systemul respective... i-asi rupe mana
79KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Hahaha
1, a inventa un simering, ascuns dupa flansa volantei, unde nu ajungi cu nici un fel de cheie sa poti ropti mai mult de 5 grade depdata, a o prinde cu suruburi de potcoava cuzinetilor, de a monta garnitura de chiuloasa sub aceasta potcoava... nu consider a fi un lucru foarte istet. Cred ca si numele lui Andre Citroen a fost pomenit de cateva ori... scuze Acuma sper numai ca va tine, ca daca trebuie sa o desfac iarasi, o desfac numai cu toporul
de fapt, Adi, ai perfecta dreptate. Chiar asta am simtit: neputinta, neintelegere, nu am mai avut idei cum sa continuu... si asa mai departe.
2, apa a fost la mine in garaj. Tractionul se afla in siguranta, intr-un loc unde surubam cu ceilalti de la club
Mi-ai putea explica cum montez volanta si ambreajul, daca nu am semnalizat pozitia din care le-am scos. Acuma citesc intr-un manual din 1950, ca intra inapoi la loc numai in pozitia exacta...
Maine urmeaza chiuloasa, daca nu mai am alte surprize
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
cv2adi a scris:
, deci ai sanse mari sá-ti putrezeascá tát motoru, de restul nici nu mai vorbesc ..... |
aia acolo nu e rugina, e vopsea galbena si rosie, nu ma intreba ce cauta acolo...
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gojo_maci a scris:
cv2adi a scris:
, deci ai sanse mari sá-ti putrezeascá tát motoru, de restul nici nu mai vorbesc ..... |
aia acolo nu e rugina, e vopsea galbena si rosie, nu ma intreba ce cauta acolo... |
Nu te intreb atuncia ....
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gojo_maci a scris:
Hahaha
1, a inventa un simering, ascuns dupa flansa volantei, unde nu ajungi cu nici un fel de cheie sa poti ropti mai mult de 5 grade depdata, a o prinde cu suruburi de potcoava cuzinetilor, de a monta garnitura de chiuloasa sub aceasta potcoava... nu consider a fi un lucru foarte istet. Cred ca si numele lui Andre Citroen a fost pomenit de cateva ori... scuze Acuma sper numai ca va tine, ca daca trebuie sa o desfac iarasi, o desfac numai cu toporul
de fapt, Adi, ai perfecta dreptate. Chiar asta am simtit: neputinta, neintelegere, nu am mai avut idei cum sa continuu... si asa mai departe.
2, apa a fost la mine in garaj. Tractionul se afla in siguranta, intr-un loc unde surubam cu ceilalti de la club
Mi-ai putea explica cum montez volanta si ambreajul, daca nu am semnalizat pozitia din care le-am scos. Acuma citesc intr-un manual din 1950, ca intra inapoi la loc numai in pozitia exacta...
Maine urmeaza chiuloasa, daca nu mai am alte surprize |
Da, asa este , vei veedea pozitia corectá , da cei din club nu te ajutá deloc ? Adicá nu sunt Tractionisti printre ei ? Nu au mai lucrat la asa ceva ? Má mirá faptul cá este asa mare lipsá de cunsotinte la ei, dacá sunt din domeniu si totusi nu au reusit sá te ajute cu sfaturi si in practicá .faptul cá este prima ta interventie la o masiná nemaiántálnitá de tine, te scuzá pe tine bineánteles , dar dacá printre ei mai sunt care au srofolit Traction ????? te-ar putea ajuta oleacá ! Na ie coatá aici fátu-mio poate ti-a ajuta o tárá ......
Modificat de cv2adi (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
Tractionistii au o varsta medie de peste 60, nu ma prea bag eu acolo... Mi-am gasit locul intr-un club de petrolheads, in majoritate masini americane... se pricep la fiare, dar frantuzoaicele sunt altfel...
nu stiu unde mi-a fost capul, sa ma apuc de o masina franceza, ca nu ai decumentatie numai exclusiv in franceze...
am un manual in engleza, dar e pt modelul de dinainte de 1950
ti-au venit colegii din vacanta? hai ca deabia imi pot abtine telefonul sa te sune, am intotdeauna cateva intrebari
Modificat de gojo_maci (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gojo_maci a scris:
Tractionistii au o varsta medie de peste 60, nu ma prea bag eu acolo... Mi-am gasit locul intr-un club de petrolheads, in majoritate masini americane... se pricep la fiare, dar frantuzoaicele sunt altfel...
nu stiu unde mi-a fost capul, sa ma apuc de o masina franceza, ca nu ai decumentatie numai exclusiv in franceze...
am un manual in engleza, dar e pt modelul de dinainte de 1950 |
Eu zic cá in pofida problemelor ivite, si lipsei de documentatie si scule adecvate, te-ai descurcat .... si sá stii cá ce-ti va orferi tractionul bine pus la punct, nu vei intálni la americane ...mai ales confortul ! Eu zic cá ai fácut o alegere buná, mai ales dacá avem in vedere belsugul de piese noi si numáriul mare de traction fabricate si existente si momentan pe piatá, fapt care a dus implicit la o mare resursá de piese noi si second pt acest tip. Sunt multe alte tipuri de masini (inclusiv franceze ) care nu au devenit deloc obiecte cultice precum tractionul, si nu existá piese , colegii se chinuie sá le refabrice , cu sau fárá succes ....
|
|
pus acum 7 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
i-au venit colegii din vacanta? hai ca deabia imi pot abtine telefonul sa te sune, am intotdeauna cateva in
Mai e unul plecat la reciclare in Anglia , sper sá reviná cát mai curánd, fiindcá nu pot avansa nici eu cu namila mea ....si tare ar fii deja momentul sá-l termin cá de 5 ani tot adun la piese, avansez cu pas de pitic, si má enerveazá la culme trecerea timpului degeaba, cu un proiect aparent stationar ..... Azi am lucrat ca un chinez orb in miná, de abia am reusit sá-mi beau berea acu 15 minute odatá cu terminarea zilei de lucru si gararea masinii de serviciu .... La telefon e mai greu de explicat, dacá scrii, problema ivitá o pot identifica mai lesne, fiindcá descrierile la telefon nu intotdeauna sunt relevante, exacte. Asta bineánteles nu inseamná cá nu te ajut sau nu má suna, fiindcá dacá imi dau seama exact care e problema , tio explic si la telefon, insá asa pe net, iti mai pot trimite poze, schite, scheme, desene cu explicatiile aferente !
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
am ajuns sa schimb si prima garnitura de chiuloasa a vietii mele (singur, singurel, de data asta) partea buna e ca spalarea canalelor de apa a mers iesit destul de bine, garnitura nu era arsa, apa nu a avut drum spre ulei si vice versa, am avut numai o scurgere minora pa partea stanga a blocului. partea proasta e ca garnitura de chiuolasa neua e de tot rahatul...
31.4KB
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
gojo_maci
Membru Senior
Din: Heerbrugg-Zalau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1049
|
|
si cum se potriveste
36.3KB
|
|
pus acum 7 ani |
|