CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Cezi
Femeie
23 ani
Vaslui
cauta Barbat
27 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Reconditionari si Restaurari / Aro 244 - 1983 - Operatiunea Maxy2 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3 4
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Nu sunt adeptul motoarelor Diesel, dar nu mai cumparam ce vrem, ci cumparam ce gasim.
Azi l-am curatat. Este saraca Maxy2 destul de chinuita.
Vroiam un 244 benzinar timpuriu, dar nu mai poti gasi asa ceva. 
Este modelul de trecere, chiar cand au facut faceliftul din 1983.
Tot felul de minuni, chedere vopsite , fire infasurate in locul sigurantelor si din astea.
Tabla este buna, rugina are doar la podele pe la pedalierul din fata si pe la piciorele pasagerilor din spate.
Grup fata nu mai are doar carcasa si niste ramasite de planetare di de cardan, nici MRL-uri.
Scaunele au tapiteria distrusa, deocamdata le-am pus niste huse, sa nu fac hepatita casnd ma asez pe ele.
Tapiteria de plafon e groaznica, din material pentru canapea cu floricele. Tapiteria de la usi in franjuri.
Usile nu prea se inchid, trbuie ajustate.
Nu are ambreiaj, pedala e la podea, si pedala de frana e la podea, nici frana de mana nu functioneaza.
Avea oblon dublu pe spate care a fost sudat impreuna si l-au transformat in hayon.
Suportul rotii de rezerva lipseste.
In rest are chestii interesante, cum ar fi geamul mic triunghiular de la usile din fata nu se deschid cu maner, ci cu rozeta.
Are doua locasuri de baterie, una pe dreapta si una pe stanga. Pe dreapta nu incap doua baterii si nici pe stanga. Asa pare sa fie din fabrica, nu sunt mestereli si suduri pe acolo.
Motorul era plin de ulei, dupa multe spalari a aparut un strat de grund maro. Arata destul de urat.
Nu a mai fost pornit de peste 10 ani.
Actele is ok, are carte de identitate cu stampila de radiere si cu mentiunea  “radiat la cerere”.
An de fabricatie 1984 in acte, dar pe placuta de identificare este stantat 1983.
Seriile corespund cu actele.
Am mai primit un parbriz cu cheder, trei geamuri laterale si o punga plina de tot felul de maruntaie si ramasite, pe care inca nu le-am inventariat.
Am gasit emblemele cromate cu “244D”, care sunt rupte, dar le pot repara.
Pun cateva poze aici, deocamdata nu-i fac topic de prezentare.
Urmatorul pas va fi sa chimb uleiul, filtrul de ulei, filtrele de motorina, sa pun borne la cablurile de la baterii ca au fost taiate bornele, apoi la sfarsitul saptamanii voi incerca sa-i dau o cheie.
Nu cred ca o voi modifica, cu masca de tip vechi, o voi lasa asa cum este.
Cred ca a meritat 700 euro ca nici de la Romtehnica nu cumperi nimic sub pretul ala, ca tot acolo ajungi cu intermedierea, tva-ul.                   
Eu zic ca a supravietuit destul de intreaga celor 34 de ani in care a carat capsuni si varza la piata.
A avut doar doi proprietari, primul a fost un ciobandin Sibiu, care l-o cumparat de noua in 1984, apoi in 1988 l-o cumparat cel din Satu-Mare, de la care l-am cumparat eu ieri. Deci si-a petrecut viata intr-un sat din judetul Satu-Mare, la 2 km de granita cu Ucraina (ieri m-am amortit pana am ajuns acolo, chiar unde se agata harta Romaniei in cui). Mult timp a stat in garaj, dar acuma ginerele sau a adus trei Ford Escort kombi din anii 90, care i-au luat locul la Aro, si l-au dat afara din garaj. De jumatate de an statea in curte, langa grajd.
Va fi de munca si la asta, dar oricum exemplare timpurii in stare buna nu mai gasesti.
Lipsea un 244 din colectie. Deocamdata nu ma apuc si de asta. Doar vreau sa-i pornesc motorul si sa separ hidrauluca la ambreiaj. Eventual repar si franele. Asa sa o pot misca prin curte.

Maxy_



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Victor3001
Membru Senior

Din: Medias, jud Sibiu
Inregistrat: acum 8 ani
Postari: 222
E foarte tare masina, siparerea mea este sa o lasi originala....

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
Spor Misu. Va iesi o masina frumoasa, sunt sigur de asta. Incet ,incet si cu rabdare .

_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 799
cica nu se apuca de ea, doar ii face ambreiajul, si franele, si da 2 ture, si-i repara si podeaua, mai da o tura si-o vopseste, apoi o mestereste pe la interior si gata, n-o face 

s-o stapanesti sanatos, recomand niste casti impotriva zgomotului  Banuiesc ca n-ai auzit motor de BV pornit pana acum 


pus acum 7 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

Tov a scris:

cica nu se apuca de ea, doar ii face ambreiajul, si franele, si da 2 ture, si-i repara si podeaua, mai da o tura si-o vopseste, apoi o mestereste pe la interior si gata, n-o face 

s-o stapanesti sanatos, recomand niste casti impotriva zgomotului  Banuiesc ca n-ai auzit motor de BV pornit pana acum 

Ba da.Hihihhihi.
Are un zgomot de numa numa.
Cand am vazut cele doua chelioase   la asta m-am gandit.
Dar este net superior celui de campulung care,drept este ca e mai silentios,dar,daca nu merge o bujie incandescenta adio pornire.
Motorul de brasov porneste cu ziarul aprins iarna    


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165

Tov a scris:

cica nu se apuca de ea, doar ii face ambreiajul, si franele, si da 2 ture, si-i repara si podeaua, mai da o tura si-o vopseste, apoi o mestereste pe la interior si gata, n-o face 

s-o stapanesti sanatos, recomand niste casti impotriva zgomotului  Banuiesc ca n-ai auzit motor de BV pornit pana acum 


Nu! Nu fac nimica!
Dupa masa ma duc sa cumpar curea de ventilator, filtre de motorina, filtru de ulei, ulei, evipass pentru pasivarea ruginii, discuri pentru flex
Doar chestii de rutina, nimic serios!              


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

Tov a scris:

cica nu se apuca de ea, doar ii face ambreiajul, si franele, si da 2 ture, si-i repara si podeaua, mai da o tura si-o vopseste, apoi o mestereste pe la interior si gata, n-o face 

s-o stapanesti sanatos, recomand niste casti impotriva zgomotului  Banuiesc ca n-ai auzit motor de BV pornit pana acum 



Fals. Nu e zgomot ci este de fapt o muzica simfonica in transpunere rock in care tu ca si conducator esti de fapt dirijorul ! Doar pentru cel care o conduce . Pentru pasager poate fi considerata drept zgomot .       O sa va povesteasca Misu dupa ce il prinde vaccinul .


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
Motreanu Sorin
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 707
Felicitari Misu! Sunt din ce in ce mai rare.In plus motorul de Brasov era ravnit de multa lume...a fost un simbol al masiniilor romanesti.O achizitie superba,mult spor la aducerea lui in stare cat mai buna 

_______________________________________
Dacia 1310-1980
Aro 10.4 - 1990
Dacia 1300 romaneasca cu elemente frantuzesti - 1973
Dacia 1300 cu imbunatatiri de 1310 - 1982
Mobra 50 S

pus acum 7 ani
   
g-power
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1033
Bravo ,Felicitari si spor la treaba (ca ai nevoie

pus acum 7 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
Felicitari !!!      

_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 7 ani
   
dan16t
Membru Activ

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 108
Sincer,pentru mine este o simpla imagine de trista amintire d127.Vorbesc in calitate de sofer profesionist.Mi-a mancat tineretea aceste mootoare,cum scadea temperatura putin sub minus o tractam sa porneasca.Motoare foarte grele si foarte zgomotoase,diesel clasic aspirat si foarte greu pentru caroseria aro.Rupea sasiul din zona oalei de la arcul elicoidal.Ssiul de aro foarte plapand pentru acest bolovan de motor.

pus acum 7 ani
   
Nicu_Nix
Membru Senior

Din: Costesti - Arges
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 2622
Faina !!! 

_______________________________________
Dacia Sport '87 negru
.....and more

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Ce bine ma simt! Deja se simte putoarea de motorina pe mine.
Parca iarasi as fi in liceu si parca as avea iarasi 18 ani.
Terapie curata de intinerire!

Ce frecam noi la practica motoare de tractor D115 si D110.
Eram suparati ca tot la SMA ne duc la practica si nu la Dacia Service.
Nici nu mai vroiam sa aud de motoare Diesel de tractor.
Iar dupa 25 de ani, de buna voie si nesilit de nimeni m-am apucat de un astfel de motor.

Vroiam neaparat un Aro 244 benzinar din anii '70, dar nu mai exista.
Ma bucur ca am reusit sa cumpar 243-ul benzinar, acuma nici din ala nu mai gasesti.

Azi am facut ordine in compartimentul motor, pe la cabluri, fire, furtune, am dat jos sarma de pe furtune si am pus coliere, am pus papuci electrici  pe firele infasurate cu mana.
Am taiat firele infasurate pe bornele de la cutia de sigurante si am montat sigurante.

Era totul ca smantana de la Covalact. "Prea ca la tara"

Am dat jos pompa de ambreiaj si cilindrul receptor de ambreiaj, maine ma ocup de ele.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Liviu-Florin
Membru Senior

Din: Suceava
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2253
wow! Sa o stapanesti sanatos Misu! La cum arata 243-ul sunt sigur ca asta va fi cel putin la fel de eleganta. E un pic de treaba, dar cum tu o faci cu mare pasiune, rezultatul va fi pe masura.
Spor la treburi Misu!


pus acum 7 ani
   
om_bland
Membru Senior

Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
Cu ce masina ai fost dupa ea? Ai adus-o cu platforma Misu ?

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165

om_bland a scris:

Cu ce masina ai fost dupa ea? Ai adus-o cu platforma Misu ?

Cu o duba si platforma.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
sorin100
Membru Senior

Din: pitesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3675
Montat carlig si o rulota si vei pleca in concediu in orice loc al țării.

Vei vedea mari diferențe între benzinar si diesel.

Va smuci la ture mici,dar ce vrei este motor de tractor


_______________________________________
m461 '74 under construction
2x dacia 1100
1300 '71 epoca
gaz 69A

pus acum 7 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
Am piese noi originale de motor,pompa inj,injectoare,pompa apa,ulei,motorina...

PUne electromotor cu reductor!

Am dif fata spate 11/41 cu 3,000km>cardane,mrl,avm noi,am bord NOU cum ai tu.

Modificat de ydaniel (acum 7 ani)


_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 7 ani
   
robyn
Membru Activ

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 105
E de munca la masina,"reparatiile" de pana acum au fost facute in spirit romanesc(modul Dorel),dar se face in timp,ca vad ca esti priceput.Motorul daca e bun si bine reglat porneste  fara probleme,nu da fum decat in sarcina mare.Intradevar este greu si mai rupe sasiul,dar se pot face mici ranforsari la sasiu si nu sunt probleme.

pus acum 7 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
Vinde-i maciuca de la schimbator lui TOV.
 


_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165

ydaniel a scris:

Vinde-i maciuca de la schimbator lui TOV.
 

Il voi dona lui Tov. Doar ca nu pot da jos ca e intepenita.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
"Dorel" este mic copil fata de cei care au lucrat la masina asta.
Nici o usa nu se inchide.
Au taiat jos panourile exterioare si au pus altele, dar le-au montat stramb.
Era cu oblon dublu in spate, dar l-au sudat impreuna sa-l transforme in hayon.
Ala va trebui iarasi separate si puse inapoi balamalele la partea de jos. 
Ala se face, dar lipsesc mecanismele de zavorare.
Sasiul este intreg nu este fisurat sau rupt.
Rezervorul este praf. Imi trebuie un alt rezervor.
Grupul fata este si ala praf, planetare si alea praf, cardan fata si ala praf, MRL-uri lipsa. Va trebui sa pun altele in loc.
Is curios daca va porni motorul?
Deocamdata asta vreau sa stiu, daca e bun la ceva motorul, sau mai bine caut alt motor.
Ca daca e varza, atunci voi cauta un L25.
Deocamdata azi ma ocup cu pompa, de frana, pompa de ambreiaj si cilindrul receptor de ambreiaj.
Apoi la sfarsit de saptamana, incerc sa-l pornesc.
La asta trebuie neaparat sa pui doua baterii legate in paralel?
Cu o singura baterie nu porneste?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
Din fabrica veneau cu 2x66Ah-Acumulatorul,eu pun 2x80Ah-Rombat-Caranda-Zapp si intra perfect,ferm si fest.Prietenul meu Matrix,modificase suportul si avea o baterie de 125Ah si mai tarziu una de 175Ah.

  Electromotorul romanesc este slab:invarte incet,consuma mult si se strica mereu.
Cumpara unu cu reductor: Bosch,Magneton,Iskra,Letrika sau Jubana.


_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
Cam asta a fost soarta marii majoritati a ARO-urilor . Au fost folosite in general pentru munci grele , drumuri din cele mai proaste iar reparatiile se faceau de mantuiala si  doar atunci cand se rupeau de tot . Nu era tratata ca masina ci ca bou de povara.Motorul de BV era cel mai ravnit pentru ca era diesel in primul rand si motorina,,mai gaseai'' si erau destul de fiabile si simplu de exploatat . Intretinute cat de cat nu isi dadeau duhul niciodata .
Misu, daca ai de gand sa ii pui benzinar , nu ii mai cumpara doua baterii pt ca nu are nevoie decat de una . Daca il lasi pe asta , pui doua de Rombat de 76 sau 80 Ah ca iti intra perfect in locas. E bine sa faci masuratori exacte cand te duci sa cumperi baterii ca sa nu ai surprize . Sa nu cumperi Caranda ca is de rahat iar astea de ,,firma'' (Varta de ex)is cele mai expirate si mai proaste , stiu bine ce vorbesc. Electromotorul romanesc este excelent ,invarte excelent si rezista excelent daca este facut cum trebuie . Are doua mici secrete care trebuiesc just respectate si pe care ti le voi spune la telefon sau PM. In rest pompa facuta cum trebuie ,injectoare ca la carte (am uitat exact dar parca la 225 bari trebuie tarate dar nu mai stiu sigur si trebuie sa stie pompagiul de fapt )  motorina curata si nu vei avea surprize cu pornirea . Iarna asta am pornit ,,la sfert'' la minus 20 . Sasiul intreg si la tine demonstreaza ca nu era obligatoriu sa se fisureze sau rupa decat daca cel care o conducea era doar carutas, cioban sau doar tractorist si era condusa doar prin araturi . Dar oricum , cred ca dai aproape sigur caroseria jos de tot si vei putea face niste intarituri daca doresti desi nu cred ca o vei exploata pentru munci.

Mai jos e o pornire din iarna asta la minus 20 , facuta dimineata cand am iesit de la serviciu . Baterii Rombat 76 Ah de trei ani , a patra iarna din viata lor , electromotor romanesc facut cum trebuie  ,injectoare si pompa facute cu trei ani in urma , motorina normala standard plus 5 L benzina la 40 litri motorina , compresia motorului nu mai stiu cat dar era excelenta atunci cand am facut si injectoarele . Pe festila se pune gazolina pentru ca vaporii de gazolina aspirati , ajuta la pornire. Asa va merge si al tau daca il vei intretine.


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Asta are original doua locasuri de baterie in care intra doar cate o baterie, simetrice, unul in stanga si unul in dreapta. Maine sau poimaine ma ocup un pic de instalatia electrica.

Azi m-am ocupat de pompa de frana si ambreiaj.
Curatate si puse garnituri noi.
Maine le montez la loc, apoi ma apuc un pic de instalatia electrica, ca prea multe fire atarna.

Pompa_frana_si_ambreiaj



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Dracia asta, din cate vad eu nu are bujii incandescente, ci un singur termoinjector montat pe galeria de admisie, care este legat la conducta de alimentare cu motorina  si mai are un singur fir legat.
Ce comanda acest termoinjector?
Banuiesc ca ar trebui sa fie pe undeva un releu de temporizare.
Unde se afla acel releu?

aro 244 1983 maxy2 dracia asta, din cate vad are bujii singur montat galeria admisie, care este Admin

58.7KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

Misu de Cluj a scris:

Dracia asta, din cate vad eu nu are bujii incandescente, ci un singur termoinjector montat pe galeria de admisie, care este legat la conducta de alimentare cu motorina  si mai are un singur fir legat.
Ce comanda acest termoinjector?
Banuiesc ca ar trebui sa fie pe undeva un releu de temporizare.
Unde se afla acel releu?



Nu are un releu de temporizare. Trebuie sa existe un buton fara automentinere in bord care sa alimenteze direct injectorul atata timp cat tii apasat pe buton. Cand se incalzeste are o termosupapa ce permite scurgerea motorinei din paharul/rezervor , peste partea  incandescenta si se vor genera vapori si flacara care vor fi aspirate cand dai la automat. Deci tii apasat pe el cat timp invarti motorul ca sa pornesti . Insa iti recomand totusi festila ca e mai sfanta .


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
Paharutul /rezervor  trebuie sa fie alimentat printr-un  ,,T'' de returul injectoarelor nu de conducta de alimentare .

_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
robyn
Membru Activ

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 105
D127 are injectie directa,deci nu are bujii,L27 are,asta nu.Chestia aia nu prea ajuta in stare standard,dar se poate modifica pt a fi mai performant,in principiu aia ajuta la pornire iarna.Nu cred ca are releu de temporizare,la mine avea doar un releu de protectie .

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

robyn a scris:

D127 are injectie directa,deci nu are bujii,L27 are,asta nu.Chestia aia nu prea ajuta in stare standard,dar se poate modifica pt a fi mai performant,in principiu aia ajuta la pornire iarna.Nu cred ca are releu de temporizare,la mine avea doar un releu de protectie .



Da , e alimentata printr-un releu. Eu am o chestie din aia de la un tractor Massey Ferguson care chiar face flacara si cred ca o voi adapta atunci cand ma voi ocupa de motor.


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Bateriile sunt legate in serie sau in paralel? Ca aici din cate vad erau legate in serie.
Nu trebuie legate in paralel?
Cristi, pune te rog o poza cu compartimentul cu cela doua baterii, sa vad cum sunt legate la tine.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
Is legate in paralel Misu . Acuma nu is acasa dar peste vre-o doua ore o sa pun poza .

_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Am gasit ceva intre timp...

aro 244 1983 maxy2 gasit ceva intre timp... Admin

60.3KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
In paralel se leaga. Nu stiu de ce le-au legat astia fostii prprietari in serie?

aro 244 1983 maxy2 paralel leaga. stiu le-au legat astia fostii prprietari serie? Admin

55.7KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Ma duc acuma nu si smulg toate porcariile si refac cablajul asa cum trebuie.

aro 244 1983 maxy2 duc acuma smulg toate porcariile refac cablajul asa cum trebuie. Admin

40.3KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
De nebuni. Verifica daca nu ai cumva becuri si alternator de 24 desi nu cred. Erau parca la mercedes un sistem ca instalatia era pe 12 V cu doua baterii in paralel dar la electromotor  cand dadeai sa pornesti, treceau in serie pe 24 prin niste relee .Habar n-am cum dracu faceau.  

_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

Misu de Cluj a scris:

Ma duc acuma nu si smulg toate porcariile si refac cablajul asa cum trebuie.

Cel mai bine faci . Ia borne bune , cabluri grosute , papucii ar fi bine sa-i cositoresti .


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
Daca te ajuta . Exact ca in desenul tau. Plusurile se duc la heblu iar minusurile se intalnesc la caroserie. E umed pt ca am clatit cu un pic de apa .




_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

vranceanu a scris:

De nebuni. Verifica daca nu ai cumva becuri si alternator de 24 desi nu cred. Erau parca la mercedes un sistem ca instalatia era pe 12 V cu doua baterii in paralel dar la electromotor  cand dadeai sa pornesti, treceau in serie pe 24 prin niste relee .Habar n-am cum dracu faceau.  

Pái in carcasa farului de Simson pe care l-am adus de pe plaiurile mioritice aveam inclusc sármá de antená TV din aceea veche cu cele 2 fire paralele in masa de plastic cum erau la balcoane pe vremuri , nu coaxiale !
Deci nu te mira dacá cumva mai dai si de un ou de strut pe acolo ....inventiile nu au sfársit niciodatá !
Spor la treabá       


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
In prima etapa am montat inapoi pompa si cilindrul de ambreiaj. Acuma macar ambreiajul functioneaza bine.
Pompa de frana doar l-am montat, dar la frane urmeaza si restul sistemului...

Ambreiaj



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Am montat filtre noi de motorinas, alea ce mi-a dat 2cvAdi. In sfarsit, dupa doi ani le-am gasit utilitate
Apoi am montat cureaua de ventilator. Dupa care am schimbat sarmele de pe capatul furtunelor cu coliere.
Am montat si "perfuzii", unul de alimentare si unul pentru ce vine inapoi pe retur.
Rezervorul e praf, ala va trebui sa cumpar altul.

Curea_si_coliere_filtre



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Apoi am smuls toate porcariie alea de cabluri de baterii innodate cu mana, ce mergeau sub covoare pana in portbagaj. Nu stiu de ce erau bateriile legate in serie.
Mi-e teama ca nu cumva electromotorul sa fie ceva de 24 volti de la ceva tractor.
Apoi am mai avut cabluri noi ce au ramas de la Maxy1 si le-am trasat  din nou dupa schema din manualul de reparatii. Una in stanga, celalalt in dreapta.
Le-am legat in paralel. Deocamdata de proba voi pune doua baterii de 55 Amperi la Foxy2 si de la Dacia galbena.
Cu 110 Amperi va trebui sa-si miste fundul, ca alte masini Diesel au baterie de 75-80 Amperi.

Cablaje_baterie



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Electromotorul asta este cel original?
Mi-e teama sa nu fie ceva adaptari cu piese de tractor pe 24V.
Ca altfel de ce erau legate bateriile in serie?
Nu este cam mare?

aro 244 1983 maxy2 asta este cel original? mi-e teama fie ceva adaptari piese tractor 24v.ca altfel Admin

58KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165

vranceanu a scris:


Misu de Cluj a scris:

Dracia asta, din cate vad eu nu are bujii incandescente, ci un singur termoinjector montat pe galeria de admisie, care este legat la conducta de alimentare cu motorina  si mai are un singur fir legat.
Ce comanda acest termoinjector?
Banuiesc ca ar trebui sa fie pe undeva un releu de temporizare.
Unde se afla acel releu?



Nu are un releu de temporizare. Trebuie sa existe un buton fara automentinere in bord care sa alimenteze direct injectorul atata timp cat tii apasat pe buton. Cand se incalzeste are o termosupapa ce permite scurgerea motorinei din paharul/rezervor , peste partea  incandescenta si se vor genera vapori si flacara care vor fi aspirate cand dai la automat. Deci tii apasat pe el cat timp invarti motorul ca sa pornesti . Insa iti recomand totusi festila ca e mai sfanta .


Deocamdata nu am gasit nici releu si nici buton la bord.
Dar suspectez ca acest ciot de la un intrerupator de stergatoar de Dacie, at fi "butonul fermecat" ca e legat cu un fir direct la plusul bateriei, iar celalalt fir dispare sub bord. pun pariu ca merge direct la termoinjector. Maine verific.

aro 244 1983 maxy2 vranceanu scris:misu cluj asta, din cate vad are bujii singur montat galeria Admin

51.4KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Apoi maine pun motorina si incerc sa aerisesc filtrele si pompa de injectie.
Asta este aerisitorul de pe capul hidraulic?

aro 244 1983 maxy2 apoi maine pun motorina incerc aerisesc filtrele pompa este capul hidraulic? Admin

41.3KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Ca mai sunt inca doua chestii pe pompa de injectie ce par a fi aerisitoare sau locasuri unde se pune ulei?
Asta:

aro 244 1983 maxy2 mai sunt inca doua chestii pompa injectie par sau locasuri unde pune ulei?asta: Admin

39.6KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Si asta:

aro 244 1983 maxy2 asta: Admin

46.5KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

Misu de Cluj a scris:

Apoi maine pun motorina si incerc sa aerisesc filtrele si pompa de injectie.
Asta este aerisitorul de pe capul hidraulic?



Da , ala  e .


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

Misu de Cluj a scris:

Si asta:


Il desfaci si pe asta daca pompa e goala complet. Eu nu am vazut sa se puna ulei in ea pt ca stiam ca se greseaza cu motorina .Dar mai bine intreaba un pompagiu despre asta .Eu intotdeauna pe la ala din capul hidraulic am aerisit .


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

Misu de Cluj a scris:


Deocamdata nu am gasit nici releu si nici buton la bord.
Dar suspectez ca acest ciot de la un intrerupator de stergatoar de Dacie, at fi "butonul fermecat" ca e legat cu un fir direct la plusul bateriei, iar celalalt fir dispare sub bord. pun pariu ca merge direct la termoinjector. Maine verific.


Da, cred ca prin ala a alimentat direct injectorul. La min ee un buton din ala patrat ca la oltcit si se aude tacanind unul din relee cand il apas. Care din relee nu mai conteaza pt ca are o gramada . Aproape totul e prin relee , chiar si luminile de pozitie.


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165

vranceanu a scris:

Aproape totul e prin relee , chiar si luminile de pozitie.

La modelele mai noi de dupa 1987.
La astea ce am eu este sistem "old skulla", nu sunt relee multe, doar de semnalizare, de far si de incarcare.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Woooodoo! Master of the fire!   
Poate reusesc sa incendiez ceva.

aro 244 1983 maxy2 woooodoo! master the   poate reusesc incendiez ceva. Admin

59.2KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Maine urmeaza partea practica...  

aro 244 1983 maxy2 maine urmeaza partea   Admin

45.8KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

Misu de Cluj a scris:

Ca mai sunt inca doua chestii pe pompa de injectie ce par a fi aerisitoare sau locasuri unde se pune ulei?
Asta:


Am confundat eu mai sus dar asta e capul hidraulic . Aici aerisesti cum ti-am zis si pe FB.


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

Misu de Cluj a scris:

Electromotorul asta este cel original?
Mi-e teama sa nu fie ceva adaptari cu piese de tractor pe 24V.
Ca altfel de ce erau legate bateriile in serie?
Nu este cam mare?


Electromotorul e cel care trebuie .


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

Misu de Cluj a scris:

Maine urmeaza partea practica...  


Cred ca pivotii is varza dupa cum se vede roata .


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

Misu de Cluj a scris:

Woooodoo! Master of the fire!   
Poate reusesc sa incendiez ceva.



Ai grija mare daca ai facut festila din carpa sa nu iti aspire bucati de carpa arse si sa le prinda pe la supape. Festila se face in mod normal din snur impletit  din azbest si bine legat de sarma suport.


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
Si vezi ca daca vrei sa amorsezi din elctromotor , sa nu il invarti mai mult de 15 max 20 de secunde dupa care cel putin un minut pauza pt ca se incalzeste si se topeste cositorul dintre bobinajul rotorului si colector . Ti-am mai zis pe FB sa mergi musai sa cumperi spray de pornire din ala mai slab (iti pun poza maine) si sa-l mentii din spray pana se amorseaza . Va fi si turatia mai mare ,va face pompa presiune mai buna si mai repede deci amorsarea mai rapida si plus ca vei cruta electromotorul si bateriile. Si am vazut ca ai pus un bidon de 1 L pe post de rezervor. Pune macar un pet de 2,5 L ca vei avea nevoie .

_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

Misu de Cluj a scris:


Cu 110 Amperi va trebui sa-si miste fundul, ca alte masini Diesel au baterie de 75-80 Amperi.



Alte masini Diesel nu au motor de Brasov de 3000cmc .


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
sorin100
Membru Senior

Din: pitesti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3675
Porneste fara probleme cu 2 bateri de dacie.

Eu pornesc U650 cu o baterie de 62 de amperi cand peste peste 15 grade afara.

Contează sa ai totul pus la punct si va porni.

Cel mai simplu ar fi sa il tragi,eu asa fac la un motor diesel care a stat mult.


_______________________________________
m461 '74 under construction
2x dacia 1100
1300 '71 epoca
gaz 69A

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Deocamdata actiunea este amanata. Cand am pus bateriile a iesit fum de sub bord. Va trebui sa vad ce este acolo.  

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Erau doar niste fire rebele care atarnau pe sub bord. Deocamdata le-am izolat, apoi le voi identifica, mai incolo, cand ma voi ocupa de instalatia electrica.
Am mai facut o incercare de pornire, dar electromotorul este defect.
Maine o demontez si o desfac sa vad ce are.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
razvy aro 10
Membru Junior

Din: beius
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 58
Firu ala la baterii ,e cam subtire pt Brasov

pus acum 7 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
Am un buldo excavator cu pornire la 12 volti . In momentele critice , iarna de la -7 grade in jos , ca sa nu omor bateria de 85 amp dau un fis scurt cu gaz din lamp de lipit (cea cu butelie mica de propan de 100 gr circa ) in intrarea in filtrul de aer  .
Porneste la sfert fara sa troncane sau alte zgomote ciudate .


_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Am schinbat periile la electromotor. Azi il asamblez si mai fac o incercare de pornire.
Is curios ce se strica de data asta?
Dar nu ma las invins! De aia m-am facut "mare mester carpaci in grad de cavaler", ca sa fiu invingator!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165

Tov a scris:

cica nu se apuca de ea, doar ii face ambreiajul, si franele, si da 2 ture, si-i repara si podeaua, mai da o tura si-o vopseste, apoi o mestereste pe la interior si gata, n-o face 

Buna premonitie!
Ieri ma gadeam ca dupa Paste, in paralel cu Dacia caramizie, totusi m-as apuca sa schimb podelele la asta.
Si sa demontez usile, sa le rapar, ca sa se alinieze. Apoi si sa refac obloanele din spate.
Apoi daca am timp sa-i refac si interiorul. Am comandat deja tapiterie noua de plafon. Retapitez scaunele, retapitez panourile interioare de la usi.
Dupa care la vara poate o vopsesc.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

Misu de Cluj a scris:

Am schinbat periile la electromotor. Azi il asamblez si mai fac o incercare de pornire.
Is curios ce se strica de data asta?



Atentie mare la detalii !  Bine facut va merge bine .


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Un rahat infect, puturos si mort.
Am reparat electromotorul, ala il invarte bine.
Dupa ce am aerisit filtrele, si pompa, am incercat pornire cu sprayul de pornire, cu gaz din lampa cu gaz, dar degeaba.
Dar motorina nu trece de pompa de injectie. Probabil este belita pompa.

Apoi asa de curiozitate am incercat sa invart motorul cu mana de la ventilatorul de racire.
Asa il invart din curea, de de parca nici nu ar avea pistoane si segmenti.
Mai mult ca sigur nici nu are segmenti, ca o invart din mana de parca ar fi din unt.
L25-ul se invarte mai greu din mana, cand are bujiile scoase.
Deci motorul de tractor este MORT.
Potocave pe cal mort, ca pe asta nu il mai pornesti pe vecii vecilor!

Piese se gasesc, dar nu merita reparat, ca se gasesc motoare D127 in stare buna pana in 1000 lei.
Nu stiu ce alternative o sa am?
Una ar fi sa cumpar un D127 bun si sa-l pun sus in loc de asta.

Dar sa fiu sincer, daca tot schimb motorul, atunci nu as mai pune alta porcarie D127, din asta puturoasa.

Mai bine o sa cumpar un L25, si cu ala macar stiu o treaba, ca nu pute.
L25-ul daca reusesti sa-l imblanzesti, atunci esti BOIER!
Oricum imi doream un Aro 244 pe benzina!
Acuma o voi avea!
AM TERMINAT CU CAZANUL CU MOTORINA!

Deocamdata pun o prelata peste tiriboanta si ma apuc de Dacia caramizie.

Dar ideea principala va fi ca voi cauta si voi cumpara un L25.

Cam pana aici a fost distractia mea de "tractorist Dieselar", ca de acum incolo trecem pe benzina.

Pacat ca am cumparat 10 litri de motorina, ca nu mai am ce face cu el, eventual la spalat piese, dar urasc mirosul de motorina.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
robyn
Membru Activ

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 105
Ca sa scoti aerul din conducte ,de la pompa spre injectoare se slabesc pe rand  conductele la injector si se da scurt la automat pana iese motorina.Dc nici asa nu vrea,posibil cap hidraulic defect sau alt ceva la pompa.Oricat de terminat ar fi motorul ar trebuii sa plece,ca e destul de cald acum.
Sigur nu se invarta cureaua fara sa antreneze si fulia de la arbore?Si cel mai terminat motor D 127,intalnit de mine,se invartea greu la mana.


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165

robyn a scris:

Ca sa scoti aerul din conducte ,de la pompa spre injectoare se slabesc pe rand  conductele la injector si se da scurt la automat pana iese motorina.Dc nici asa nu vrea,posibil cap hidraulic defect sau alt ceva la pompa.Oricat de terminat ar fi motorul ar trebuii sa plece,ca e destul de cald acum.
Sigur nu se invarta cureaua fara sa antreneze si fulia de la arbore?Si cel mai terminat motor D 127,intalnit de mine,se invartea greu la mana.

Am dat jos conductele de la injectoare, nici urma de motorina, pit sa dau la cheia cat vreau.
Asta se invarte cu mana lejer si antreneaza bine arborele (nu sunt orb), de parca nu ar avea deloc segmenti si nici pistoane.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Tzeapa! Dar macar are acte, este din 1983 si caroseria este in stare destul de buna.
Motor voi gasi altul.
Deocamdata doarme, pana voi gasi alt motor.

aro 244 1983 maxy2 tzeapa! dar macar are acte, este din 1983 caroseria este stare destul buna.motor Admin

79.2KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
Te-ai uitat un pic la supape ? , afara faptul ca nu ai motorina la injectoare ...

_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 7 ani
   
robyn
Membru Activ

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 105
Daca erai mai aproape se rezolva,problema e clar din pompa,ori mai are aer,elementi blocati(apa in motorina) , tija acceleratie blocata,sita infundata.
Cand ai aerisit ai desfacut de tot primul surub si ai actionat pompa de alimentare pana a tasnit motorina? Si ai desfacut apoi si pe cel din spate,din zona conductelor?
Eu zic sa mai incerci,poate porneste si motorul poate fi in stare buna.


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
O arunc si cumpar L25 in loc. Asta e terminat de tot. Un motor Diesel nu se invarte asa de usor din mana.
Deocamdata am vrut sa vad daca motorul e bun la ceva? E varza, terminat de tot, nu are compresie.
Probabil ca are vreo 400000 km cel putin.
Nu mai vreau sa aud de motor D127 pe veci!
Am cam luat tzeapa cu masina asta, dar macar are acte si caroseria nu are rugina decat la podele si este 1983.
Acuma asta este, nu totdeauna poti face afaceri bune...
Cand cumperi cazane de la tarani, era de asteptat sa fie facuta varza.
Raman la ideile mele fixe: sa fie motoare pe benzina pe toate masinile mele!
Pana gasesc un L25, va ramane cu prelata pusa, si ma ocup de Dacia caramizie.
   

aro 244 1983 maxy2 arunc cumpar l25 loc. asta terminat tot. motor diesel invarte asa usor din vrut Admin

60.4KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
Prea usor te dai invins . O fi segmentii lipiti in canale sau dracu stie ce. Cat costa un set de segmenti si cuzineti oare ? Daca ai de gand sa -l arunci , spune-mi si vin eu sa-l iau .Dar mai gandeste-te .

_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165

vranceanu a scris:

Prea usor te dai invins . O fi segmentii lipiti in canale sau dracu stie ce. Cat costa un set de segmenti si cuzineti oare ? Daca ai de gand sa -l arunci , spune-mi si vin eu sa-l iau .Dar mai gandeste-te .

Acuma fac pauza, ma mai gandesc pana in septembrie. Daca nu gasesc L25 pana atunci, poate o voi repara.
Dar tot o matahala puturoasa este! Nici macar carburator nu are


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
Eeeeee , daca insisti in filtrul de aer montam un carburici

_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Mi-a sarit mustarul ca asta nu are deloc compresie, de parca nu ar avea pistoane, asa il invarti.
Chiar ma uitam la piese pe net, dar daca adun cat costa sa o repar, cu banii aia pot cumpara un L25.
Mai vad eu ce fac si ce motoare mai gasesc.
Eu vroiam un Aro 244 benzinar cu L25, dar nu am mai gasit, altfel nu as fi cumparat tractorul asta.
Astept pana in toamna, apoi daca nu gasesc un L25, poate o voi repara la iarna.
Pana in septembrie am alte proiecte, nu ma mai gandesc la asta!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
Am de vanzare D127 f bun cu electromotor ISKRA,alternator Bosch de 75A,porneste si merge ff bine.Daca te coafeaza da-mi o veste.

_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 7 ani
   
robyn
Membru Activ

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 105
Na,tu stii mai bine!D127,daca e intretinut,este un motor bun,din pacate fostul propietar face parte din cei care ar trebuii dati exemplu la "asa nu" sau"apa,paie si bataie".

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165
Vedem. Poate o voi repara pe asta la iarna, ca totusi este motorul original al masinii.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165

ydaniel a scris:

Am de vanzare D127 f bun cu electromotor ISKRA,alternator Bosch de 75A,porneste si merge ff bine.Daca te coafeaza da-mi o veste.

Din Bucuresti e prea departe!
Transportul ar costa mai mult decat dublu decat motorul.
Daca un motor D127 bun, complet echipat este in jur de 150 euro maxim, transportul dus intors pana la Bucuresti si inapoi, 650 km x 2 = 1300 km, inmultit cu 1,7 lei/ km, ar costa 2200 lei.
600-700 lei motorul si 2200 lei transportul = 2900 lei.
Toata masina a costat 3000 lei.
Atunci este mult mai ieftin sa o repar pe asta cu piese noi, ca ies mult mai ieftin.
Deci nici vorba sa cumpar de la distanta asa de mare.
Doar aici prin judetul Cluj sau prin judetele limitrofe, de la maxim 100-150 km.
Daca nu gasesc un L25 in zona, atunci la toamna maapuc si o repar cu piese noi.
Problema ca la L25 mai trebuie si restul, radiator, electromotor, carcasa de ambreiaj,etc. care daca lipsesc, sunt foarte greu de adunat.
La Valcea au L25 in jur de 1000 lei, dar fara anexe, care se vand separat.
Cu toate anexele plus transport si un L25 de la Valcea ar costa peste 2500 lei.
Incet ajung la concluzia, ca cea mai buna solutie va fi sa-i fac reparatie capitala, ca atunci macar stiu ca motorul este bun.
Si aparent este cea mai ieftina solutie, ca manopera de reparatie nu platesc. Doar cumpar piese.
Iar ca sa reduc costurile de reparatie, probabil voi cumpara inca una, iar din doua aleg ce este mai bun + set motor nou, cuzineti. Asa ramane blocul motor original, cu seria originala din cartea de identitate.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
De ce zici ca te costa platforma 2200 lei ?

Nu ai un 243 ? Cu ala aduci lejer un D127 (pus cu grija pe un palet inauntru, nu strici nimic la interior). Chiar daca ai avea consum de 15%, pe 1000 km te costa cam 750 lei. (Cluj - Bucuresti sunt 444 km)

Modificat de jgr1001 (acum 7 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 7 ani
   
robyn
Membru Activ

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 105
Daca il faci pe asta,cauta un pompagiu bun sa iti faca pompa si desfa si injectoarele,verifica duzele si sa le seteze sa deschide cum scrie in carte nu dupa ureche,ca ar fi mai bine la 190 sau ceva de genul.
In ceea ce priveste restul motorului,daca nu te bagi s-l faci tu,tot asa cauta un mecanic diin fosta generatie,preferabil din cei ce reparau tractoare,daca are recomandare si mai bine,ca astia tineri habar n-au cu ce se "mananca" Brasovul.
Bafta.


pus acum 7 ani
   
tavi_dacia1100
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
Pff... De faceam si eu asa nu mai aveam niciun TDS... Dar in loc sa imi bag picioru' mi-m mai luat unu', doua, trei... si deocamdata am ajuns la 8 bucati (cam toate cu aceeasi problema).
Problema principala se poate observa in poza de mai jos si mai am vreo 2-3 prin masini. Sunt niste gunoaie penale de pompe, non-stop fata electronica la ele, dar placerea de a ma da cu masinile astea e mai mare decat nervii pe care mi-i fac pompele. La Aro asta daca nu ma insel e motor de tractor si nu are electronica pompa, ce ii asa mare lucru de facut sa mearga? Motoare sau piese se mai gasesc. Un pic de ambitie trebuie! 

aro 244 1983 maxy2 pff... faceam asa mai aveam niciun tds... dar loc imi bag picioru' mi-m mai luat

53.3KB


_______________________________________
COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165

tavi_dacia1100 a scris:

Pff... De faceam si eu asa nu mai aveam niciun TDS... Dar in loc sa imi bag picioru' mi-m mai luat unu', doua, trei... si deocamdata am ajuns la 8 bucati (cam toate cu aceeasi problema).
Problema principala se poate observa in poza de mai jos si mai am vreo 2-3 prin masini. Sunt niste gunoaie penale de pompe, non-stop fata electronica la ele, dar placerea de a ma da cu masinile astea e mai mare decat nervii pe care mi-i fac pompele. La Aro asta daca nu ma insel e motor de tractor si nu are electronica pompa, ce ii asa mare lucru de facut sa mearga? Motoare sau piese se mai gasesc. Un pic de ambitie trebuie! 

Asta zi ci eu. Cu putina rabdare si ambitie se rezolva. Vine colegul ala care se ocupa cu Diesele acasa la vara si ai dau eu pompa si injectoarele sa le regleze ca are stand pentru injectoare si pompe de injectie.
Dar tu Tavi, la Bemeveu nu poti adapta o pompa de injectie mecanica sa scapi de electronica?
La motoarele VM de Frontera si Cherokee, unii asa au facut, ca pun pompa de injectie mecanica de la Alfa90 si de la Rover SD1 2400.
Poate ca la noxe se va vedea ceva diferenta, dar macar functioneaza.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165

jgr1001 a scris:

De ce zici ca te costa platforma 2200 lei ?

Nu ai un 243 ? Cu ala aduci lejer un D127 (pus cu grija pe un palet inauntru, nu strici nimic la interior). Chiar daca ai avea consum de 15%, pe 1000 km te costa cam 750 lei. (Cluj - Bucuresti sunt 444 km)

La sta nu m-am gandit. Pe Maxy1 nu l-am facut sa car cu ea. Dar este o idee si asta.
Si cum ridic motorul la 80 cm de sol cat e podeaua?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
tavi_dacia1100
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176

Misu de Cluj a scris:


tavi_dacia1100 a scris:

Pff... De faceam si eu asa nu mai aveam niciun TDS... Dar in loc sa imi bag picioru' mi-m mai luat unu', doua, trei... si deocamdata am ajuns la 8 bucati (cam toate cu aceeasi problema).
Problema principala se poate observa in poza de mai jos si mai am vreo 2-3 prin masini. Sunt niste gunoaie penale de pompe, non-stop fata electronica la ele, dar placerea de a ma da cu masinile astea e mai mare decat nervii pe care mi-i fac pompele. La Aro asta daca nu ma insel e motor de tractor si nu are electronica pompa, ce ii asa mare lucru de facut sa mearga? Motoare sau piese se mai gasesc. Un pic de ambitie trebuie! 

Asta zi ci eu. Cu putina rabdare si ambitie se rezolva. Vine colegul ala care se ocupa cu Diesele acasa la vara si ai dau eu pompa si injectoarele sa le regleze ca are stand pentru injectoare si pompe de injectie.
Dar tu Tavi, la Bemeveu nu poti adapta o pompa de injectie mecanica sa scapi de electronica?
La motoarele VM de Frontera si Cherokee, unii asa au facut, ca pun pompa de injectie mecanica de la Alfa90 si de la Rover SD1 2400.
Poate ca la noxe se va vedea ceva diferenta, dar macar functioneaza.


Pe unele 2.4 td erau pompe cu acceleratia mecanica si s-ar putea pune cu tot cu cablu si pe asta, dar nu stiu atunci de unde isi mai ia calculatorul de motor datele pe care le avea din modulul de la pompa. Sincer sa fiu nu as vrea sa fac modificari, dar daca nu am de ales o sa studiez un pic problema si poate fac ceva inventie.

Modificat de tavi_dacia1100 (acum 7 ani)


_______________________________________
COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165

robyn a scris:

Daca il faci pe asta,cauta un pompagiu bun sa iti faca pompa si desfa si injectoarele,verifica duzele si sa le seteze sa deschide cum scrie in carte nu dupa ureche,ca ar fi mai bine la 190 sau ceva de genul.
In ceea ce priveste restul motorului,daca nu te bagi s-l faci tu,tot asa cauta un mecanic diin fosta generatie,preferabil din cei ce reparau tractoare,daca are recomandare si mai bine,ca astia tineri habar n-au cu ce se "mananca" Brasovul.
Bafta.

Il "mananc" si eu, doar ca nu am mai facut puturosenii din astea de mult. Cand eram la liceu tot din astea reparam, in fiecare luna aveam o saptamana de practica la SMA sau la autobaza.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165

tavi_dacia1100 a scris:


Misu de Cluj a scris:


tavi_dacia1100 a scris:

Pff... De faceam si eu asa nu mai aveam niciun TDS... Dar in loc sa imi bag picioru' mi-m mai luat unu', doua, trei... si deocamdata am ajuns la 8 bucati (cam toate cu aceeasi problema).
Problema principala se poate observa in poza de mai jos si mai am vreo 2-3 prin masini. Sunt niste gunoaie penale de pompe, non-stop fata electronica la ele, dar placerea de a ma da cu masinile astea e mai mare decat nervii pe care mi-i fac pompele. La Aro asta daca nu ma insel e motor de tractor si nu are electronica pompa, ce ii asa mare lucru de facut sa mearga? Motoare sau piese se mai gasesc. Un pic de ambitie trebuie! 

Asta zi ci eu. Cu putina rabdare si ambitie se rezolva. Vine colegul ala care se ocupa cu Diesele acasa la vara si ai dau eu pompa si injectoarele sa le regleze ca are stand pentru injectoare si pompe de injectie.
Dar tu Tavi, la Bemeveu nu poti adapta o pompa de injectie mecanica sa scapi de electronica?
La motoarele VM de Frontera si Cherokee, unii asa au facut, ca pun pompa de injectie mecanica de la Alfa90 si de la Rover SD1 2400.
Poate ca la noxe se va vedea ceva diferenta, dar macar functioneaza.


Pe unele 2.4 td erau pompe cu acceleratia mecanica si s-ar putea pune cu tot cu cablu si pe asta, dar nu stiu atunci de unde isi mai ia calculatorul de motor datele pe care le avea din modulul de la pompa. Sincer sa fiu nu as vrea sa fac modificari, dar daca nu am de ales o sa studiez un pic problema si poate fac ceva inventie.

Alea ce ai tu se strica din cauza caldurii. Probabil ca au pus modulul electronic de la pompa intr-o zona unde se incinge de la motor.
Daca pui pompa mecanica nu iti mai trebuie calculator. Calculatorul o decuplezi de tot. Nu mai ai nevoie de calculator.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

Misu de Cluj a scris:


La sta nu m-am gandit. Pe Maxy1 nu l-am facut sa car cu ea. Dar este o idee si asta.
Si cum ridic motorul la 80 cm de sol cat e podeaua?


Doar nu o sa cari zi de zi ca pietarii...oricum 200 kg cat cred ca are un D127 e sanatate pt suspensia de 243 
O girafa se mai gaseste...se mai imprumuta 

Modificat de jgr1001 (acum 7 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 7 ani
   
razvy aro 10
Membru Junior

Din: beius
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 58
Are cineva in zona un Brasov nou , dar sta din 90 , adus din Ungaria , cred ca lai vazut si pe Facebook

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

Misu de Cluj a scris:


jgr1001 a scris:

De ce zici ca te costa platforma 2200 lei ?

Nu ai un 243 ? Cu ala aduci lejer un D127 (pus cu grija pe un palet inauntru, nu strici nimic la interior). Chiar daca ai avea consum de 15%, pe 1000 km te costa cam 750 lei. (Cluj - Bucuresti sunt 444 km)

La sta nu m-am gandit. Pe Maxy1 nu l-am facut sa car cu ea. Dar este o idee si asta.
Si cum ridic motorul la 80 cm de sol cat e podeaua?


E dificil de introdus motorul in ARO 243. Am incarcat candva un motor mult mai mic (un ALH) in ARO si nu e chiar usor de  incarcat /fixat/descarcat . Eu iti recomand o remorca din cele mici , niste bucati de lemne , cateva cuie , ciocan o chinga si poti pleca cu o masina mai putin gurmanda adica o Dacie, un ARO 10 sau poti gasi un amic cu o plastica sau altceva.1000 de km ar tebui sa ii faca cu max 70 de litri de carburant .Nici 400 de lei .Si mai faci si o iesire cu ocazia asta.
 


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

vranceanu a scris:



E dificil de introdus motorul in ARO 243. Am incarcat candva un motor mult mai mic (un ALH) in ARO si nu e chiar usor de  incarcat /fixat/descarcat . Eu iti recomand o remorca din cele mici , niste bucati de lemne , cateva cuie , ciocan o chinga si poti pleca cu o masina mai putin gurmanda adica o Dacie, un ARO 10 sau poti gasi un amic cu o plastica sau altceva.1000 de km ar tebui sa ii faca cu max 70 de litri de carburant .Nici 400 de lei .Si mai faci si o iesire cu ocazia asta.
 



Eh...asta sa fie problema, cu incarcatul. Il incarci pana la urma. Eu am dus un motor de 2.4 benzina intr-un golf 1, in locul scaunului din dreapta, pe care scaun l-am pus si pe el in masina. Si am fost doua persoane, iar motorul l-am incarcat fara macara.

Insa daca tot e sa cari un motor de prin tara, tot un L25 ar fi mai misto. Nici mie nu-mi plac dieselurile 

Modificat de jgr1001 (acum 7 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 7 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Uite cam asa am facut: 

aro 244 1983 maxy2 uite cam asa

50.9KB


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 7 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461


aro 244 1983 maxy2

41.9KB


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 7 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
E mult mai mare si mai greu Brasoveanul . Poate fi incarcat si descarcat dar ma gandisem la o varianta mai usoara si mai economica . Asa ca chestie un brasovean are cam 300 Kg fara cutie de viteze , pe cand ala ce l-ai pus pe scaun nu cred ca are nici o suta macar .Ziceam si eu. Acuma ca multi nu iubesc dieselul ...  e greu pana te inveti cu ele . Eu iubesc ambele variante si sunt fiecare cu particularitatile lor . La Maxi 2 e alta treaba avand in vedere ca totusi e motorul original al masinii iar Misu nu are nici un diesel pana acuma , zic ca e cea mai optima solutie sa il faca sau inlocuiasca . Mai bine ar fi sa -l faca , pentru a nu mai fi probleme cu seria .

_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 7 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48165

vranceanu a scris:

E mult mai mare si mai greu Brasoveanul . Poate fi incarcat si descarcat dar ma gandisem la o varianta mai usoara si mai economica . Asa ca chestie un brasovean are cam 300 Kg fara cutie de viteze , pe cand ala ce l-ai pus pe scaun nu cred ca are nici o suta macar .Ziceam si eu. Acuma ca multi nu iubesc dieselul ...  e greu pana te inveti cu ele . Eu iubesc ambele variante si sunt fiecare cu particularitatile lor . La Maxi 2 e alta treaba avand in vedere ca totusi e motorul original al masinii iar Misu nu are nici un diesel pana acuma , zic ca e cea mai optima solutie sa il faca sau inlocuiasca . Mai bine ar fi sa -l faca , pentru a nu mai fi probleme cu seria .

Ba mai am inca un Diesel. Renault 30 TD.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
Reparare motor D127.005 necesar piese+manopera

-set motor:pot fi multe variante:romanesti de fabrici,de srl,turcesti sau Mahle
-set de garnituri-unele nu vin cu garniturile patrate de la fluier-galeria de apa
-semeringuri palier si distributie
-disc ambreiaj si rulment presiune
-pompa apa
-pompa ulei
-depresare si presare camasi bloc motor>operatie de facut la o presa de service chiulase
-planate cele doua chiulasa,de obicei supapele de admisie prezinta defecte,mai bine se inlocuiesc cu supape noi
-cumparat bucse pt biele
-cumparat~alezat bucsele pt arborele cu came
-rectificat arbore cotit
-schimbat diuze injectoare
-schimbat cap hidrualic,set garnituri si simmeringuri pompa injectie
-filtru ulei nou
-ulei motor nou
-antigel
-garnituri cupru etansare injectoare
-spalare filtru aer tip umed
-inlocuire tampon motor+cele 2 de la cutie,caci sigur sunt tocate
-inlocuire furtunele de apa
-montare termostat 82 gr C
-montare difuzor radiator si inlocuire elice metalica cu una de plastic:usoara si cu mai multe pale-merge cea de la U 445.
-spalare si inspectare pinioane distributie
-curatare conducte ulei
-curatare epuratorul gaze carter
-estetica motor-chiulase-capace chiulase-galerie evacuare-saxofon
-Capacul distributiei este din aluminiu,acolo de obicei s-a strans in dusmanie,filete stricate,lipsa planeitate
-eu am folosit ultima oara set motor de Altur si segmenti Drouzjba-Razgrad-Bulgaria si am fost multumit.Sa nu pui segmenti Euroring-china ca sunt f moi si casanti.
Exista segmenti Goetze-ultima oara costau cam 100e/set si pistoane Mahle cam 120lei/buc.Exista 6 cote reparatii arbore cotit si pistoane segmenti.
Toate piesele mari sunt f grele,e bine de folosit girafa/palan de atelier.


_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 7 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

vranceanu a scris:

E mult mai mare si mai greu Brasoveanul . Poate fi incarcat si descarcat dar ma gandisem la o varianta mai usoara si mai economica . Asa ca chestie un brasovean are cam 300 Kg fara cutie de viteze , pe cand ala ce l-ai pus pe scaun nu cred ca are nici o suta macar .Ziceam si eu. Acuma ca multi nu iubesc dieselul ...  e greu pana te inveti cu ele . Eu iubesc ambele variante si sunt fiecare cu particularitatile lor . La Maxi 2 e alta treaba avand in vedere ca totusi e motorul original al masinii iar Misu nu are nici un diesel pana acuma , zic ca e cea mai optima solutie sa il faca sau inlocuiasca . Mai bine ar fi sa -l faca , pentru a nu mai fi probleme cu seria .



Acum nici eu nu ziceam ca pot sa duc un Brasovean cu golf 1. Dar ca se gasesc solutii 
PS - motorul ala din poza are in jur de 130-140 kg.

Am avut si eu 2 dieseluri timp de vreo 10 ani. Golful din poza (l-am vandut si am acum unul pe benzina) si citroenul cx care a fost diesel si acum e pe benzina 

Modificat de jgr1001 (acum 7 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 7 ani
   
Pagini:  1 2 3 4  

Mergi la