CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Angelina20
| Femeie 22 ani Cluj cauta Barbat 24 - 55 ani |
|
nicu55
Membru Senior
Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
|
|
detin un mercedes 190 d an 85 motor 2000 cc,care amreparat [reconditionat motorul] dar chiulasa doar am planato, la pornirea motorului,toate bune si frumoase,cu exceptia tachetilor,care nu se incarca,nu intra in presiune de nici un fel.motorul din cauza lor face un zgomot infernal,galagios,si nu este nici parca ibn toate apele lui [este si normal] Am apelat la diversi prieteni mecanici,motoristi,pompagii.si alte functii inrudite cu acestia si nimic.presiune de ulei este,spalati curatati suflati.........presiune trebue sa fie ca doar sa rectificat vibrochenul sau schimbat cuzinetii s.a.m.d.Rog respectuos daca cineva cunoaste cum se poate remedia acest neajuns,si doreste sa posteze cum se poate proceda ptr.eliminarea acestui neajuns.multumesc mult.
|
|
pus acum 7 ani |
|
pui de drac
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
|
|
Salut Nicu,
Personal am refacut vara trecuta motorul meu, probabil 99,9% identic cu al tau, tot 2.0D pe un W124 din '88. M-a costat cca 4000 de ron cu totul facut ca la carte. Am avut si eu problema cu tachetii in sensul ca nu mai stateau amorsati si am sfarsit prin a-i inlocui cand am refacut motorul cap coada pentru a dormi linistit.. scumpisori, vreo 40-50 de ron bucata. Motorul avea un nr de km necunoscut fiind din 88 si absolut toate piesele erau originale, codurile de pe ele fiind cele vechi iar absolut toate suruburile erau stranse la cuplu, ma face sa cred ca n-a umblat nimeni niciodata in el.
Mi se pare suspect ceea ce descrii. In cazul in care esti sigur ca sunt tachetii care bat si in conditiile in care urca presiunea in chiulasa sus ar trebui sa se amorseze dupa cateva secunde dupa ce ai pornit de prima data. Chiar daca ar fi fost complet goliti de uleiul din ei. Sunt niste banali tacheti hidraulici care stim cu totii cum functioneaza. Nu ai lasat detalii daca s-a umblat la chiulasa pe partea de ghiduri/supape.Ai zis ca e vorba doar de o simpla planare, presupun ca nu ai luat atat de mult incat sa se opreasca supapele in pistoane iar tachetii sa fie presati intre axa cu came si pistoane. Sper sa fie tachetii si nu injectoarele, sunt destul de apropiate, ai putea sa desfaci macar capacul la chiulasa si sa vezi daca sunt plini de ulei.
Din punctul meu de vedere ai doar 2 variante:
1: nu iti ajunge presiunea la ei si raman uscati aici trebuie luat la verificat fiecare gaura de ungere, sa nu fie obturata. (degeaba masori presiunea jos in bloc si e in parametri daca spre exemplu garnitura de chiulasa obtureaza canalul de ungere spre chiulasa)
2: iti ajunge presiunea de ulei sus dar tachetii nu se amorseaza:
a: tachetii sunt terminati (presupun ca e cea mai mare curiozitate intrucat banuiesc ca inainte sa faci motorul functionau cat de cat)
b: diametrul gaurii in care se aseaza tachetii a fost deteriorat si scapa uleiul pe langa tacheti in restul chiulasei si nu face fata sa ii alimenteze cu ulei (ei trebuie sa intre prin alunecare in acele gauri si cand ii desfaci din cauza uleiului practic se "videaza". Eu unul am folosit o ventuza sa extrag fiecare tachet ca nu am reusit sa-i prind cu degetele si am tras un pic de ei cand i-am scos.
c: ai 1-2-3 tacheti care au crapat cu adevarat si fac un zgomot mare ce te duce cu gandul ca toti bat.
Personal, ca metoda batraneasca si linistita, iti recomand sa dai jos tachetii si sa-i verifici pe fiecare daca mai tin ulei in ei sau merg in gol. Din pacate stiu ce presupune operatiunea asta, aproape desfaci tot motorul. In orice caz nu mai porni motorul asa.
Iti doresc sa il repari cu usurinta, mie mi-ar fi greata sa desfac iarasi tot motorul pentru tacheti. Insa stiu cati bani intra in asa ceva si mai degraba muncesti in plus pentru o diferenta mica de bani decat sa strici tot motorul si sa pierzi toti banii. In caz ca ai nevoie de ceva materiale despre motor, mai am ceva documentatie.
Trebuie investigat logic si in etape ca sa putem ajunge la o concluzie corecta, nu sa atacam problema din toate unghiurile haotic. Teorii putem elabora, inclusiv cum ar fi ca a fost distributia gresit pusa la punct si lovind supapele in pistoane au spart tachetii sau i-au gripat. As prefera sa nu gandim asa.
As propune ca prima data sa pornesti prin a desface capacul la chiulasa si sa inspectezi zona, ulei, pilitura de fier, bucati metalice, etc. Nu stiu in ce etapa te-ai oprit acum dar sigur o rezolvam.
Modificat de pui de drac (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
nicu55
Membru Senior
Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
|
|
multumesc mult pentru raspunsul dat,ce mai pot spune in plus ,este faptul ca la chilasa nu am facut decit planare,deci supapele nu au fost date jos nu sa umblat la scaunele de la supape ,nici macar nu am schimbat simeringurile de la supape,dupa ce am parcurs circa 100 km,am dat jos capacul de la tacheti jos,ulei venea in rampa,dar cind am apasat cu degetul pe tacheti,acestia se lasau in jos cu lejeritate,ce denota ca ei nu sau incarcat ,nu au intrat in presiune.inainte de desfacerea motorului pentru reparare,nu am avut nici un fel de problema cu tachetii.[mergeau bine,nu tacaneau] Cind am dus chilasa la planat ,normal ca tachetii au fost dati jos ,dar au fost pusi inapoi exact in acelasi loc unde au lucrat ei.din vorbe-n vorbe,unii mai spun ca trebuiesc amorsati inainte de a fi pusi la locul lor,si de a fi pornit motorul.pacat de motor,pentru ca toti care lau auzit au spus ca merge foarte bine,[injectoare,pompa de injectie verificate,date jos,liniile de biela,palier,.......rectificat vibrochen,cuzineti conform rectificarii facute......]Simt ca nu mai pot.....maine mai am o speranta,vine la mine ,pentru aceasta problema,"DOCTOR 4 KUART" este un nume destul de .....sonor care-mi este si un bun prieten,a spus ca aduce sitacheti,......si oricare ar fi rezultatul,promit ca va voi tine la curent.Nu incape discutie,macar pentru raspunsul prompt care l-ati dat. Credeti ca altii nu au intimpinat asa ceva ??? Dar....cred ca este si un pic de comoditate,lasa ca se descurca......oricum multumesc
|
|
pus acum 7 ani |
|
pui de drac
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
|
|
Curios tare ce ai ai intampinat. Am avut si eu "surprize"asemeanatoare de-a lungul timpului:
Tacheti care functionau perfect, exact ca tine, dupa ce am refacut motorul, doar i-am scos din chiulasa si i-am pus inapoi, dupa ce am pornit, unul din ei a batut cca 15 minute pana s-a amorsat. N-a mai batut cca 150 de km si ulterior a mai batut 30 de sec la o singura pornire la rece si apoi nu l-am mai auzit niciodata. VW Golf III 2.0 16v
Motor statut cca 5 ani luat de la dezmembrari pe pret de ciocolata, la prima pornire unul din tacheti a batut usor si dupa ce a stat pornit cca 3 ore sunetul a inceput incet incet sa dispara pana a tacut de tot si nu s-a mai auzit ani de zile. Audi A4 20v 1.8
Tacheti care tacaneau dinainte, i-am dat jos, i-am presat sa iasa uleiul murdar din ei, spalat cu degresant (gen spray de frane) in interior, facut cateva curse pana s-au curatat perfect pe dinauntru din cauza uleiului infect din motor, apoi umpluti cu ulei curat, amorsat, pus inapoi in motorul refacut, au tacanit cca 5 secunde la prima pornire apoi n-au mai scos un sunet niciodata. Skoda Octavia 2.0 TFSI
Tacheti care pur si simplu i-am presat sa iasa uleiul din ei si i-am montat asa, iarasi au tzacanit cateva secudne si apoi nu i-am mai auzit.
Nu am patit niciodata insa fenomentul care il descrii tu, referitor la tachetii folositi. Am avut suficiente situatii care mi-au trecut prin mana in ani de zile dar niciuna la fel cu a ta.
Sper sa o rezolvi usor si ieftin. Motorul meu avea 1 sau 2 tacheti care se dezamorsau daca lasam masina peste 10 minute cu motorul oprit. Ce e drept, consuma putin ulei, avea un nr de km necunoscuti, iar uleiul era un 5w40, mult prea subtire pentru starea motorului. Cu 10w40 cel vechi nu faceau figuri. Cand am refacut motorul am preferat sa ii schimb pe toti avand o varsta, 1-2 din ei erau deja pe duca.
|
|
pus acum 7 ani |
|
pui de drac
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
|
|
|
pus acum 7 ani |
|
nicu55
Membru Senior
Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
|
|
nu am nici un fel de noutate.Am intrebat in stg. si-n dreapta cum se zice,explic ce am facut ,si se minuneaza toti.Am masurat presiunea de ulei cu manometru montat direct pe bloc,si la temperatura de 85 grade [celsius] nu coboara sub 3. am apelat la multi cu renume,[din bucuresti] si nimic .Astazi am mers la servisul unde am rectificat chilasa si am vorbit cu meseriasul care a rectificat,si mia spus ca sa scot tachetii,sa-i demontez din toate oasele,sa-i spal bine de tot cu benzina sau diluant,sa-i montez la loc doar unsi cu putin ulei,pentru ca ei singuri isi vor luya ulei atit cit trebue [se vor amorsa singuri].Voi face si acest lucru poate luni sau marti,si oricum va voi tine la curent.[macar pe privat si tot va voi informa]
|
|
pus acum 7 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
Singurul om care iti poate rezolva problema este DOKTOR4CARZ.
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 7 ani |
|
pui de drac
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
|
|
Nicu, nu multi mai au chef si nervi sa isi bata capul cu un motor vechi, mai ales daca nu le iese si un ban suficient. Nu este nici o filosofie de verificat/reparat, doar lenea e foarte mare.
Intr-adevar, varianta cea mai buna e sa dai jos tachetii, dar cum spuneam, asta inseamna sa scoti iar axa, iar distributia, o galagie de treaba. Cine a mai lucrat la motorul asta stie.
Dupa ce ii scoti poti sa ii strangi usor intre degete sa vezi daca opun vreo rezistenta sau nu. Din moment ce bat, presupun ca nu vor opune pentru ca sunt goliti de ulei. Sfatul meu e sa incerci sa ii cureti inauntru, adica sa reusesti sa ii destinzi si in acelasi timp cineva sa toarne cu o seringa prin gaura laterala niste degresant f bun. Sau ii lasi la murat. Poti incerca sa dai cu jetul cu un spray cu lichid de curatat frana direct in gaura laterala. Apoi sa faci cateva curse sa ii comprimi sa scoata uleiul murdar din ei si ulterior sa ii umpli de cateva ori cu ulei. Lichidul din spray-urile de curatat frane se evapora repede, daca bagi ulei dupa el, in cateva amorsari manuale ar trebui sa iasa tot. Dupa ce i-ai umplut poti sa refaci testul manual sa vezi daca opun rezistenta. Daca arunca uleiul afara din ei si nu se mai comporta ca un "arc"inseamna ca sunt morti.
Din pacate, toata povestea asta de mai sus ar fi plauzibila daca uleiul ar fi fost foarte murdar inainte, ar fi ramas mizeria in ei si s-a uscat cat timp ai refacut motorul si apoi au ramas obturate gaurile din ei prin care circula uleiul. Mi se pare ceva mai greu de crezut, dar daca au stat foarte mult timp, e o posibilitate.
O alta varianta ar fi sa fi ramas ceva mizerie in bloc, praf, pilitura de la prelucrari daca a fost alezat/honuit/planat si nefind curatata foarte bine a ajuns sa ii infunde la pornire. Iarasi suspect, chiar toti 8? Si toti de-odata? Iti recomand sa verifici foarte bine canalele de ungere din chiulasa care aduc uleiul spre tacheti.
Daca scoti axa cu came si distributia, supapele raman inchise, ai putea sa scoti tachetii si sa invarti motorul la automat si sa urmaresti daca ajunge uleiul la ei, chiar daca asta inseamna sa stropesti cu ulei motorul si pe sub capota.
O data ce te-ai asigurat ca ai ungerea buna, singura varianta raman tachetii sa fi cedat subit. Cumperi altii noi si gata.
P.S. : Daca pui tachetii astia la loc, incearca pe cat de mult sa ii umpli inapoi cu mult ulei prin gaura de alimentare si unge-i pe exterior cand ii pun in chiulasa. Nu-i lasa dezamorsati si unsi doar pe-afara, au suferit suficient ca n-au avut ungere deloc.
Modificat de pui de drac (acum 7 ani)
|
|
pus acum 7 ani |
|
nicu55
Membru Senior
Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
|
|
YDANIEL DOKTOR 4 KART,imi este un foarte bun prieten [chiar de familie] cu care mai fac chiar si cite o paranghelie cum se zice,dar la spart si pe el ,zice ca mai are un pic si innebuneste.Daca opresc motorul, si pina ma aflu cu tachetii in mina, dureaza nu mai mult de 20 minute [dupa ceas] fara exagerari sau minciuni.curatari spalari,presariu ,verificari,injuraturi,blesteme [va dati seama] .ce pot sa va mai spun este faptul ca ieri am mers la nea JAN rectificatorul din service salajan care a planat chilasa, si ca de la om la om,lam intrebat ce se intimpla ca nu se amorseaza tachetii,[nu primesc ulei].omul a spus sa spal bine tachetii , [sa-i curat ]bine de tot, si sai pun la locul lor goi,fara ulei,fara nici o amorsare,pentru ca ei isi vor lua singuri ulei atit cit este necesar lor. Aceasta operatiune o voi efectua luni. Acum nu mai inteleg........trebue sau nu trebue sa-i pun la locul lor amorsati,plini cu ulei ????? DA SAU NU????? cine stie de 100 % ??????...Tachetii mei au stat afara acoperiti pina am rectificat [planat] chilasa ,circa2,3 zile dupa care iam pus la loc asa cum iam scos,si fara sa imblu la ei,si nu au vrut da mai lucreze. A adus doctorul alti tacheti buni luati de pe motor mergind,si 2 tacheti nu vor sa lucreze sub nici o forma.Oricum multumesc din suflet celor ce se implica la aceasta situatie ,YDANIEL,PUI DE DRAC, Oricare ar fi situatia, va voi tine la curent neconditionat. Totusi va rog sa-mi spuneti cum ar trebui pusi tachetii la locul lor.AMORSATI ???ADICA UMPLUTI CU ULEI ???? SAU GOI .???? VA MULTUMESC.. Pentru ortice eventualitate nr.meu de tel. 0723832899.
|
|
pus acum 7 ani |
|
pui de drac
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
|
|
Toti tachetii noi vin plini de ulei. Personal prefer sa ii umplu pe cei care i-am verificat cu ulei pentru a le minimiza uzura de a merge uscati. Poate oi fi mai catolic decat papa. Daca Doktorul a adus 8 tacheti functionali si i-ai montat si 2 raman dezamorsati ma duce cu gandul doar la o posibila problema de ungere a motorului. Spor la treaba, eu ma misc mult mai incet fata de cele 20 de minute, o fi varsta de vina
|
|
pus acum 7 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
Eu zic sa ii pui cu ulei.
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 7 ani |
|
nicu55
Membru Senior
Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
|
|
dupa cum am promis ,astazi am montat o pereche de tacheti la pistonul [cilindrul] 3 pentru ca pe aceeia iam gasit fleasca dupa ce am dat capacul de la axa cu came jos. Am facut asta la indemnul mecanicului ce se afla linga mine.de fact operatiunea a fost efectuata impreuna,si ta chetii iam pus amorsati. . Cind am pornit motorul,acestia produceau zgomot de tachet fara afi in presiune.Ce pot sa remarc ,este faptul ca inainte saschimb acesti 2 tacheti, masina era puturoasascotea fum,de abia prindeam 130 km /h .dupa schimbarea acestor 2 tacheti,fumul sa mai diminuat,scoate fum dar nu asa mult ca inainte,are sprintul mult mai bun,si a prins chiar 170 km / h. totusi tachetii sint in neregula.[nu sint in presiune in momentul functionarii motorului. personal sincer va spun ca am ajuns la capatul rabdarii,puterilor,........s.a. pacat de motor pentru ca am bagat piese de calitate in el, si el merge super,neasteptat de bine,spuse chiar de oameni cu pretentii. in momentul de fata merg cu ea asa cum este..... sau epuizat mecanicii,timpul,nervii,.............nu-mi mai gaqsesc nici cuvintele. multumesc celor ce mi-au dat curaj,indemnuri ,sfaturi .........D.zeu cu mila.
|
|
pus acum 7 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Cumpara tacheti noi!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 7 ani |
|
pui de drac
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
|
|
Eu as fi incercat sa mai pun inca 2 tacheti din cei 10 in locul celor care nu se amorsau, doar de curiozitate sa vad, in felul asta eliminam tachetii din calcul. Sau sa fi mutat intre ei tachetii prin chiulasa, pentru a putea verifica daca se pastreaza fenomenul doar pe cilindrul ala sau se muta o data cu tachetii pe alt cilindru. Poti avea un ghinion teribil sa nimeresti de cateva ori niste tacheti slabi pe cilindrul respectiv. In cazul in care se pastreaza defectul pe cilindrul respectiv.. problema poate fi din alimentarea lor cu ulei sau alezajul prea mare la gaurile in care se aseaza.
Imi e foarte greu sa pun degetul pe rana daca nu sunt acolo, sincer
|
|
pus acum 7 ani |
|
pui de drac
Membru nou
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 38
|
|
Ceva noutati Nicu? Ai reusit sa-i dai de cap?
|
|
pus acum 7 ani |
|
nicu55
Membru Senior
Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
|
|
va salut . imi pare bine ca nu mai uitat cu problema care o am.Spun pe care o am ,pentru ca nu am rezolvat problema nici acum.Circul zilnic cu ea,se duce pina pe la 170 km/h,fac minim 80 km pe zi,dar zilnic merge cu viteza aia,dar tachetii zornae ca dracii.La semafoare cind trebue sa opresc, opresc si motorul ca-mi este rusine cum se aude.Daca nu opresc motorul,se uita la masina toti care sint in apropierea ei.De motor nu am ce zice.......merge saracutul perfect,exceptie tachetii.Oricum,caut pe cineva care sa-mi rezolve problema daca se poate fara sa cumpar tacheti noi ptr. ca nu-mi permit.Am in afara de cei 8 de pe masina inca 18 ,poate gasesc pe cineva [mecanic ] care sa se bage sa rezolve problema asta a mea .Dau200-300 roni.....trebue sa gasesc .....nu se poate.Masina are trapa,merg cu ea inchisa,sa nu se auda zgomotul, Mi-ar pare rau de ea sa o vind,ca mar bate gindul,ea arata bine,nu-i mincata la tabla ,dar cu tachetii astia....... oricum daca voi rezolva ceva te voi anunta neconditionat.
|
|
pus acum 7 ani |
|