CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Cezi Profile
Femeie
23 ani
Vaslui
cauta Barbat
27 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Bobina de ind. se incalzeste si primeste mai multi V decat trebuie Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1055
Salutare,

Am o problema f ciudata la Typ3 - de o saptamana a inceput sa incalzeasca bobinele de inductie, in maxim 4-5 km parcursi bobina ajunge la 80 grade C si nu mai merge.
Am luat si o bobina noua, am experimentat si cu aprindere Gotronic si cu platina si condensator (noi), tot la fel face.

Toate bobinele, incepand cu cea cu care masina a mers bine in ultimele 8 luni si terminand cu una comparata de noua si 2 bobine vechi cu care am mai experimentat au 3 si ceva Ohmi rezistenta in primar (cat trebuie sa aiba pt. un VW racit cu aer cu aprindere pe platina).
Fishele au aprox 1 KOhm fiecare.
Bujiile NU au rezistor.
Luleaua are 4 KOhmi (de fapt am incercat cu 2 lulele, ambele bune).

Ce am descoperit:

Cu motorul functionand la alternator am 13,5->14 V (cat e normal) dar la bobina am 16-17V . Ceea ce probabil e cauza problemei mele.
Cu motorul oprit si contactul pus am acelasi voltaj (voltajul bateriei) masurat in toate punctele.


Are cineva idee DE CE se intampla asta?

Merci.

Modificat de Komissar (acum 6 ani)


pus acum 6 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Alternatorul incarca prea mult.
Probabil aparatul de masura cu care ai masurat nu poate masura sinusoida.
Schimba alternatorul si vei vedea ca o sa fie totul ok .


pus acum 6 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
Am uitat cum se numeste exact efectul asta intr-un ochi de retea dar se datoreaza unui consum mare de  curent pe o perioada mica intr-un anumit punct ceea ce este normal acolo la borna + a bobinei de inductie . La inchiderea ruptorului (platinei) ,condensatorul ,,ia'' un curent mare la incarcare lucru ce poate fi normal si prevazut deja .Din cate stiu eu ,pentru a stinge aceste ,,goluri'' care  vor incerca sa fie compensate cu ,,varfuri '' generate la descarcare , trebuie neaparat ca borna   -   a alternatorului sa fie legata suplimentar la masa /caroseria masinii printrun conductor cat mai scurt si cu o sectiune suficienta incat sa nu apara diferente de potential in timpul in care face ,,echilibrarea'' ochiului de retea. De obicei se foloseste sufa impletita cu sectiunea de 4 mm si trebuie sa fie cat mai scurta posibil . De ce se foloseste sufa impletita ? Pentru a suporta vibratiile motorului fata de caroserie, un timp cat mai indelungat . Deci mai pe scurt , verificati firul de masa a alternatorului  . Ceea ce ati masurat la bornele alternatorului , este excelent iar ceea ce ati masurat la borna + a bobinei arata exact ce vrea sa compenseze condensatorul , din  cauza ca aparatul de masura digital arata varfurile masurate in acel punct . Probabil ca daca masurati cu un aparat clasic cu instrument electromagnetic, va va arata aceeasi tensiune atat la bornele alternatorului cat  si la borna bobinei . Stiu, aparent nu are logica dar va zic eu ca de fapt are . Acel  fir suplimentar de masa, sa fie intreg, papucii sau conexiunile curate si ferme si am curaj sa pariez ca se rezolva problema cu bobina de inductie care se pare  ca nu agreeaza aceste ,,spituri'' .

PS Aproape sigur ca se aude si zgomotul motorului in difuzoarele radioului . Ar trebui sa dispara daca se rezolva cu masa.


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 6 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

gherghin nicolae a scris:

Alternatorul incarca prea mult.
Probabil aparatul de masura cu care ai masurat nu poate masura sinusoida.
Schimba alternatorul si vei vedea ca o sa fie totul ok .


Domn Nicu dar nu are sinusoida acolo pentru ca e redresat deja.Iar tensiunea care a masurat-o la plusul alternatorului e normala ,chiar excelenta . La borna +a bobinei sunt doar varfuri si goluri fata de -  facute de condensatorul caruia nu prea ii convine ,,ochiul''.Foarte putin probabil sa fie condensatorul defect . Aproape sigur e defecta masa locala care e ori pe minusul alternatorului ,ori direct pe carcasa delcoului , depinde de instalatie dar face acelasi lucru .  Am plans prin anii '90 la o motocicleta IJ Jupiter care imi ucidea bobinele de inductie dupa ce am modificat reglajul incarcarii bateriei, cu un releu de incarcare Romanesc . Si nu aveam pe atunci aparat digital care sa -mi arate ca sunt virfuri ci un MAVO 35 care imi arata ,,bine '' peste tot insa bobinele ,,crapau'' imediat. Asta pentru un fir de cativa centimetri .


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 6 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Exact aia am scris si eu, Sinusoida aia , virfurile alea cel mai bine se vad cu osciloscopul.
Aparatul de masura cu ac e cel mai bun in cazuri din astea, exact asa cum ai scris.
Posibil sa fie si firul ala de masa.
Eu am patit asa ceva si am rezolvat prin schimbarea alternatorului, desi probabil trebuia sa strang surubul care tinea firul...
Dar alternatorul nu era bun , pentru ca l-am pus la altceva si nu functiona. Cred ca-l mai am pe undeva prin garaj. Nu am avut timp sa-l demontez sa vad ce s-a intimplat.


pus acum 6 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
Pai nu toata lumea are osciloscop ca pana si eu daca il folosesc o data pe an si in ultima vreme chiar mai rar. Posibil sa aiba si alternatorul ceva dar daca totusi la bornele lui arata corect... Zic ca se merita verificat acel fir de masa. Poate nu  a mai fost pus deloc dupa o restaurare/reparatie  ceva .Am vazut si cazuri din astea.

_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 6 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Daca incarca prea mult se simte si miros de baterie, sau se vad urme de lichid(acid) pe baterie .

pus acum 6 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Eu mi-am cumparat un tester foarte fain cu led-uri, care-mi indica exact si despre incarcare si despre baterie.
Am si MAVO 35 si vreo trei sau 4 electronice .
Tester-ul ala cred ca am vazut si la LIDL ceva similar.Ieftin , pana in 30 de lei



Modificat de gherghin nicolae (acum 6 ani)


pus acum 6 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983
Era interesant daca mai facea niste masuratori cu motorul pornit dar cu excitatia scoasa de la alternator. Ar putea sa faca asta maine si daca problema persista si asa e clar firul de masa. daca dispare e clar alternatorul . Nu stiu insa cum e alternatorul in cauza si daca prmite deconectarea excitatiei . Asta daca are releu de incarcarte extern .

_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 6 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Uite asta e ieftin si merita 10 lei :


pus acum 6 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

gherghin nicolae a scris:

Eu mi-am cumparat un tester foarte fain cu led-uri, care-mi indica exact si despre incarcare si despre baterie.
Am si MAVO 35 si vreo trei sau 4 electronice .
Tester-ul ala cred ca am vazut si la LIDL ceva similar.Ieftin , pana in 30 de lei
.

Am si eu unul de la LIDL cu vre-o 6 leduri ,cred ca e acelasi de care spuneti . Nu mai stiu exact dar parca era chiar si mai ieftin , 15 lei dar nu is chiar sigur. Are primele trei led-uri despre starea bateriei si urmatoarele trei starea incarcarii . Da, il folosesc destul de des chiar si pe redresorul din garaj  imi arata bine.


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 6 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

gherghin nicolae a scris:

Uite asta e ieftin si merita 10 lei :


Exact ! Primul pe care l-am luat mi la ,,papat ''fulia si cureaua de la ARO , ca l-am uitat pe acolo si am pornit motorul . Daca voi mai vedea la LIDL , imi voi mai lua vre-o doua de rezerva pt ca chiar isi merita banii.


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 6 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
13 lei a fost nou la LIDL


pus acum 6 ani
   
vranceanu
Moderator

Din: Pascani
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 3983

gherghin nicolae a scris:

13 lei a fost nou la LIDL


Acuma am ca luasem doua bucati . Dar daca mai apar o sa-mi mai iau ca nu se stie si la sub pretul unui pachet de tigari ...se merita .

Imi place aparatul de masura din filmulet . Da la nevoie iti faci treaba si cu ala .


_______________________________________
,,Nu lasa pe maine ce poti face azi . Lasa pe poimaine ca poate nu mai trebuie''

pus acum 6 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1055
Salutari,

Multumesc pt. raspunsuri - legat de testerul de baterie, l-am vazut si pe cel de la Lidl, dar sincer cred ca mai bun e multimetrul. Pt. ca in esenta, din ce am vazut si eu, testerul de le Lidl este un fel de "voltmetru" cu Led-uri (a.i. daca sa zicem ai peste 12,6 (ca exemplu, nu stiu sigur cum e setat) se aprinde becul verde, daca ai intre 12,3-1,5 se aprinde becul galben, etc.) .
Prefer mai degraba un voltmetru clasic (digital sau analog, depinde) care macar iti indica niste valori concrete, exprimate in cifre.

Un tester de baterie corect va simula o sarcina pe acea baterie si va analiza fluctuatiile de curent pe parcursul acelei sarcini, treaba mult mai complexa, drept urmare si testerele respective au preturi .... ca atare
Asta deoarece bazat strict pe voltaj (care este metoda de "testare" la indemana) nu obtii informatii complete. De multe ori este posibil ca o baterie se indice un voltaj bun, dar din cauza deterioararii placilor din interior, sau a pierderii electrolitului ea sa nu poate furniza un curent adecvat in momentul in care este aplicata o sarcina.

In fine...

revenind la problema descrisa de mine:  eu am un alternator de TICO instalat in typ3 - am copiat un kit de alternator similar cu acesta:   Acest alternator nu are borna de minus dedicata, drept urmare deduc ca minusul se obtine prin carcasa. O sa duc un fir auxiliar pe carcasa pentru a fi sigur ca obtin un minus bun.
O sa incerc sa scot si excitatia, ca sa vad ce se intampla.

Modificat de Komissar (acum 6 ani)


pus acum 6 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Alea de la LIDL , precum si altele similare fac ceea ce un aparat mediu-ieftin nu face sau mai precis nu masoara.
Am aparate de masura si nu as fi avut nici un motiv sa cumpar led-urile alea asa...de decor. Am trecut de faza licuricilor, crede-ma .
Cel cu led-uri masoara ceea ce un aparat cu afisaj digital nu poate . Aia era ideea si rindurile din postarile anterioare tocmai de asta le-am scris, atit eu cit si colegul Vranceanu.


pus acum 6 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1055
Nu imi place sa ma cert, mai ales considerand ca sfaturile de pe acest topic mi-au folosit. Pe baza concluziilor din acest topic azi am cumparat un releu nou de incarcare si maine-poimaine il montez.

Legat de aparat, ma uit de exemplu la poza de aici, din anuntul de mai sus:

Vad in dreptul led-urilor niste indicatii de voltaj ( Ex: pt. baterie: 11,5V, 12V, 12,6V ) - asta arata ca aparatul acesta este un fel de voltmetru cu LED-uri, si atata tot. Led-urile se aprind cand tensiunea respectiva este pe acolo, cu un plus sau minus, probabil. Oricum la 10-20 lei nu poate fi altceva.
Si daca e sa analizezi logic, aparatul ala te poate induce si in eroare: de exemplu la 12,6V scrie ca este FULLY CHARGED, dar de foarte multe ori se intampla ca un acumulator suspectat a fi prost sa se incarce la o tensiune satifacatoare ( 12,6,-12,8 V), dar in realitate sa nu poata furniza curentul (NU voltajul) necesar pt. pornire. Sau sa-l furnizeze pt. o perioada mult mai scurta, decat cand era noua, pt. ca e deteriorata intern, e sulfatata, etc.


In fine...  fiecare face cum crede mai bine, dar mi scula aia de la LIDL mi se pare a fi o jucarie. Si chiar este.


pus acum 6 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la