gherghin nicolae
Membru Senior
 Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
|
|
Geta -Jetta a primit numere corespunzatoare :
Evident a scapat si de rotile alea imense care pe langa faptul ca o ingenuncheau, mai si frecau in arcurile de pe spate, chiar daca aveau distantiere. Erau 215/60-13 . Acum , chiar daca nu-s cauciucuri noi , merge mult mai usor, mai ales directia . Am avut emotii cu privire la seria motorului , am crezut ca a fost schimbat , dar e motorul ei original din acte. Filtru de aer nu are, o sa trebuiasca sa-i cumpar unul si un radiator pentru ca dupa ce am pus anticel am vazut ca zemuie. Si radiatorul asta care este pe masina nu are vas de expansiune. Asa a fost , fara acel vas.
Cod motor JB , adica motor de 1457 cmc , corespunzator anilor 1979-1984 conform tabelului : JB 51 70 1,50 4 08/79-02/84 JETTA
Si are 70 cai putere. Carburatorul ei original.
S-au fabricat, dupa cum spuneam mai sus, conform Wikipedia , doar : Production August 1979–February 1984--- 571,030 built
Aici o traducere dupa Wikipedia (cu google, asa ca scuzati inadvertentele ):
Deși Golful a atins un succes considerabil pe piețele nord-americane, Volkswagen a observat că stilul caroseriei hatchback nu a fost suficient de atractiv pentru cei care preferau configurația tradițională cu trei cutii . Stilul modelului 1970 AMC Gremlin a fost controversat pentru trunchierea sedanului Hornet, însă stilistii Volkswagen au inversat procesul prin grefarea unui nou portbagaj pe coada golfului pentru a produce un salon Jetta mai mare (sedan). [9] Jetta a devenit cea mai bine vândută mașină europeană în Statele Unite, Canada și Mexic. [10] [11] Mașina este, de asemenea, populară în Europa, inclusiv în Marea Britanie, Germania și Turcia. [12]
Jetta a fost prezentată lumii la Salonul Auto de la Frankfurt din 1979. [13] Producția primei generații a început în august 1979 [5] la uzina Wolfsburg. [14] În Mexic, Mark 1 era cunoscut sub numele de "Atlanticul Volkswagen".
Masina era disponibilă ca un sedan cu două uși (înlocuind sedanul cu 2 uși Volkswagen Beetle cu două uși în Statele Unite și Canada) și stilurile caroseriei cu patru uși, ambele având o tradițională trei -box . La fel ca Volkswagen Golf Mk1 , stilul său unghiular a fost scris la ItalDesign , de Giorgetto Giugiaro . Diferențele de stil pot fi găsite în funcție de piață. În cea mai mare parte a lumii, mașina a fost disponibilă cu faruri compuse , în timp ce în SUA, era disponibilă numai cu lămpi cu fascicule dreptunghiulare sigilate, datorită standardului federal de siguranță a autovehiculelor 108(FMVSS 108). Sistemul de suspensie a fost identic cu modelul Golf și a constat într-o configurație MacPherson în partea din față și o suspensie spate în spate . Acesta a împărțit ampatamentul său de 2.400 mm (94.5 inci) cu hatchback-ul său omolog, deși lungimea totală a crescut cu 380 milimetri (15 in). Capacitatea compartimentului pentru bagaje a fost de 377 litri (13,3 ft 3 ), ceea ce a făcut Jetta destul de practică. [15] Pentru a distinge masina de Golf, interioarele au devenit mai apreciate pe toate piețele. [16] Acest lucru a inclus scaunul velur și pragul culorilor coordonate la pervazul mochetelor.
Alegerile motorului au variat considerabil în funcție de piața locală. Cele mai multe s-au bazat pe 827 de motoare ale erei. Opțiunile la motoarele pe benzină au variat de la un motor cu patru cilindri de 1,1 litri care producea 37 kW (50 CP), la un I4 de 1,8 litri, care a produs 82 kW (110 cp, 111 CP) și 150 newton metri (111 lbf ft ) de cuplu. Unele mașini au fost echipate cu carburatoare , în timp ce altele au fost injectate cu combustibil cu K sau KE Jetronic furnizate de Robert Bosch GmbH . Opțiunile pentru motorul diesel au inclus un motor de 1,6 litri care produce 37 de kilowați (50 CP, 50 CP) și un turbocompresorversiune a aceluiași motor care a produs 51 de kilowați (68 CP, 69 CP) și 130 de metri noul (96 lbf ft) de cuplu.
În 1984, Volkswagen a oferit Jetta GLI în Statele Unite și Canada, adăugând multe dintre caracteristicile de rulare și îmbunătățiri ale modelului GTI 1983-1984, inclusiv motorul de 90 CP cu injecție de combustibil, transmisia manuală cu 5 trepte de viteză, suspensie sport, față și spate, și frâne cu discuri ventilate. Pe plan extern, modelul Jetta GLI se distinge printr-o multitudine largi de caroserie, un airfoil negru pe ștergătorul de parbriz din partea șoferului, un panou din plastic de culoare neagră între farurile din spate și insignele GLI. Interiorul mașinii a sporit un volan din piele cu 4 spițe și un buton de schimbare, trei manometre suplimentare în consola centrală, scaune sportive similare cu cele din GTI, tapițerie distinctă și tapiterie interioară. Jetta GLI a fost oferită în 5 culori, negru, Atlas gri și Marte roșu (cu interior negru) alb și argint Diamond (cu interior albastru). GLI a fost oferită SUA în Sedan numai în cazul în care Canada a primit Sedan și Coupe.[ citare necesară ]
Volkswagen a considerat pe scurt că produce Jetta într-o fabrică situată în Sterling Heights, Michigan, în SUA. [17] Cu toate acestea, din cauza scaderii vanzarilor in America de Nord, decizia a fost amânată și în cele din urmă abandonat în 1982. [18] Site - ul a fost vândut ulterior la Chrysler în 1983 și este încă în funcțiune începând cu 2009. [19] Această generație a fost de asemenea, produsă în Bosnia în cadrul societății mixte Tvornica Automobila Sarajevo (TAS) pentru zona balcanică .
Despre motorizarea de 1,5 litri vad ca nu scrie nimic.
|
|