CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Nebunyka la Simpatie.ro
Femeie
22 ani
Bacau
cauta Barbat
21 - 52 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Discutii libere / Cum poate fi obtinut atestat de vehicol istoric fara avizul RCR Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
nicu rares
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1116
Scarbit de conversatia avuta cu un reprezentat regional al RCR care a urlat la mine ca masina nu este originala ca el este corect si nu trec decat masinile ce respecta regula(care regula: 1.a banului sau 2.a influentei sau 3.a masinii impecabile scoasa pe poarta fabricii), am batut in retragere si clocit 3 saptamani la rand mai mult nemultumit si dupa o noapte am avut revelatia si identificat o alta cale nerezolvata de explorat ipotetic inca.
Ca si evaluator auto am si certificare de inspector ITP si-n consecinta am facut o scrisoare la RAR in care am primit raspunsul asteptat ca poate cineva sa faca si asta, nu eu in cazul masinii mele, da este o comisie si o taxa dar prefer sa dau banii astia la RAR decat la RCR.
Ma ocup de problema chiar daca e de durata, sunt hotarat sa rezolv cu aceasta gluma proasta ca masina trebuie sa primeasca un certificat de vehicol istoric, regula ar trebui simplificata si anume dupa 30 ani sau cat trebuie sa fie dupa incetarea modelului din fabricatie sa primeasca o recunoastere automata autovehicolul.


_______________________________________
fanul masinilor de caracter si nabadaioase

pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48123
Asa ceva cred ca este posibil in Uniunea Europeana.
In Romania Retromobilul este singura autoritate care face atestare istorica.
RAR-ul doar face inscrierea in cartea de identitate si ITP-ul.
Eu am deja 8 masini care au obtinut atestat istoric si niciodata nu au fost nici un fel de probleme, nici la Retromobil si nici la RAR.
Daca masina este in stare buna si originala, nu cred sa te refuze nimeni.
Daca e modificata, tunata, atunci nu este eligibila pentru atestare istorica.
Masina modificata probabil doar prin America ai sanse sa o faci istorica, ca acolo este moda cu "resto-mod".


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Am vazut masini cu GPL si servodirectie/servofrana atestate istoric.
Din punctul meu de vedere nu e nici o problema, dar oamenii RCR mai fac si d-astea.
Dar cand suntem mai catolici decat Papa se ajunge la aberatii...


pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48123
Daca masina este modificata si tunata, atunci nu intruneste conditiile de vehicul istoric.
E normal sa te refuze, ca o masina tunata nu este vehicul istoric si nici atestat istoric nu poate primi.
Dar se poate incerca omologarea ca si masina de raliu.
Si alea au acelasi scutiri ca si vehiculele istorice.
Din cate stiu omologarea masinilor de competitie se face la Federatia Romana de Automobilism si Karting, in cadrul ACR.
Vezi care sunt cerintele si conditiile, ca acolo se accepta multe modificari.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

Misu de Cluj a scris:

Daca masina este modificata si tunata, atunci nu intruneste conditiile de vehicul istoric.
E normal sa te refuze, ca o masina tunata nu este vehicul istoric si nici atestat istoric nu poate primi.
Dar se poate incerca omologarea ca si masina de raliu.
Si alea au acelasi scutiri ca si vehiculele istorice.
Din cate stiu omologarea masinilor de competitie se face la Federatia Romana de Automobilism si Karting, in cadrul ACR.
Vezi care sunt cerintele si conditiile, ca acolo se accepta multe modificari.


  Ce sa faca?        


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 6 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

AdyC a scris:


Misu de Cluj a scris:

Daca masina este modificata si tunata, atunci nu intruneste conditiile de vehicul istoric.
E normal sa te refuze, ca o masina tunata nu este vehicul istoric si nici atestat istoric nu poate primi.
Dar se poate incerca omologarea ca si masina de raliu.
Si alea au acelasi scutiri ca si vehiculele istorice.
Din cate stiu omologarea masinilor de competitie se face la Federatia Romana de Automobilism si Karting, in cadrul ACR.
Vezi care sunt cerintele si conditiile, ca acolo se accepta multe modificari.


  Ce sa faca?        



In cazul masinilor de competitie regulile sunt mult mai drastice si costurile mult mai mari.


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48123

AdyC a scris:


AdyC a scris:


Misu de Cluj a scris:

Daca masina este modificata si tunata, atunci nu intruneste conditiile de vehicul istoric.
E normal sa te refuze, ca o masina tunata nu este vehicul istoric si nici atestat istoric nu poate primi.
Dar se poate incerca omologarea ca si masina de raliu.
Si alea au acelasi scutiri ca si vehiculele istorice.
Din cate stiu omologarea masinilor de competitie se face la Federatia Romana de Automobilism si Karting, in cadrul ACR.
Vezi care sunt cerintele si conditiile, ca acolo se accepta multe modificari.


  Ce sa faca?        



In cazul masinilor de competitie regulile sunt mult mai drastice si costurile mult mai mari.


Da ca trebuie sa fie cinforma cu fisa FIA.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48123
Dar pe la urma toata aceasta discutie tot la noua Taxa de mediu se rezuma.
Pana nu apare taxa in mod oficial, sunt doar speculatii.
Saptamana trecuta guvernantii au jurat ca anul asta nu vor introduce nici o taxa noua.
Dar cu astia nu poti stii, nici ei nu stiu ce fac, oricum ne indreptam spre un mare dezastru.
Masinile aflate in stare decenta sunt atestate si in prezent, iar daca esti membru RCR de minim 6 luni, atestarea costa 50 euro/masina, ceea ce nu este mult!
Deocamdata atestarea istorica este singura sansa pentru masinile vechi. Ca si in UE, legislatia este din ce in ce mai stricta.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
nicu rares
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1116
lucrez la ultimul dosar cerut de RAR ieri, imi pun sperante sa-mi pot elibera singur atestatul

_______________________________________
fanul masinilor de caracter si nabadaioase

pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48123
Sunt tari unde sunt mai multe autoritati care elibereaza atestatul istoric.
Exemplu Germania unde este atat TUV cat si ADAC.
In principiu, pe orice piata este benefica concurenta.
Dar legislatia cu privire la vehiculele istorice, in mare masura este identica in toata UE.
Plus ca atestarea se face in conformitate cu cerintele FIVA, indiferent unde faci atestatul cerintele sunt asemanatoare.
Este cam totuna, ca unde faci atestarea, daca masina este ok si in mare parte originala, nu vei avea probleme!
Din februarie Retromobilul a simplificat mult procedurile de atestare!
De luna asta atestarea istorica se face online, direct pe siteul retromobil.ro
Faci cont, completezi fisa online, uploadezi pozele cu masina si cu actele si apesi pe butonul "send".
Apoi astepti raspunsul!
S-o simplificat foarte mult!
La fel si cu RAR-ul, si aia s-au mutat in sediu nou la intrarea in Gilau (astia din Cluj), nu mai este inghesuiala, sunt trei linii de verificare, spatiu mare, totul merge ca pe roate.
Acuma toate functioneaza foarte fluent! Am ramas uimit in sens pozitiv, de operativitatea la RAR.
Daca ai vehicul istoric, doar zici la poarta si te baga direct in hala, fara sa stai la coada!
Saptamana asta am fost cu doua masini, intr-o ora am rezolvat tot.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455
O intrebare am si eu:daca incerc sa obtin atestat pentru una din Skode,imi impune cineva sa fac doar un nr de kilometri anual,sau o pot folosi dupa placlt sufletului ca pana acum?
Adica masina de folosinta zilnica,mai exact.
Va multumesc


pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48123

sk100it a scris:

O intrebare am si eu:daca incerc sa obtin atestat pentru una din Skode,imi impune cineva sa fac doar un nr de kilometri anual,sau o pot folosi dupa placlt sufletului ca pana acum?
Adica masina de folosinta zilnica,mai exact.
Va multumesc

Deocamdata nu este impus nici un numar de km. Oricum nu faci mai mult de 800-1000 km/an.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

Misu de Cluj a scris:


sk100it a scris:

O intrebare am si eu:daca incerc sa obtin atestat pentru una din Skode,imi impune cineva sa fac doar un nr de kilometri anual,sau o pot folosi dupa placlt sufletului ca pana acum?
Adica masina de folosinta zilnica,mai exact.
Va multumesc

Deocamdata nu este impus nici un numar de km. Oricum nu faci mai mult de 800-1000 km/an.

O daaaa,faceam cca 1000de km pe luna,pana sa-si ia soata Matiz.
Acum fac cca 600 km pe luna,deoarece 11km pe zi sunt nevoit sa-i fac ,de acasa pana la prima statie de metrou.
Daca nu sunt restrictii de nr de kilometri este ok.
Numai zilele astea am facut vreo 350km,bucuresti predeal,retur,ceva plimbare pe acolo.
Imi place sa merg cu clasica,imi da un sentiment mai aparte    


pus acum 6 ani
   
mhoria
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
Un raspuns corect pentru colegul "sk100it" este dat de codul tehnic al RCR (acelasi cu al FIVA), care la Cap. 1 Definitia unui vehicul istoric, alin 5 spune "care nu este utilizat ca transport de zi cu zi". Pana in prezent nu este impus un numar maxin de kilometri anual dar utilizarea vehicolului istoric atestat trebuie facuta in cadrul actiunilor organizate de club, al celor prin care acesta este promovat, respectiv pentru intinerea in buna stare tehnica a elementelor de rulare / franare / echipament electric, de racire etc. Este de altfel concluzia care se desprinde din studiul statutului RCR si a codului tehnic FIVA.
Sigur ca nu sunt strain de faptul ca unele vehicule atestate sunt utilizate si in alte scopuri decat cele de conservare a patrimoniului tehnic, precum si de faptul ca nu verifica nimeni unde este folosit vehiculul si cat dar, in opinia mea, facilitatile solicitate de catre club si acceptate de catre stat au ca obiect tocmai aceasta conservare.


pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48123

mhoria a scris:

Un raspuns corect pentru colegul "sk100it" este dat de codul tehnic al RCR (acelasi cu al FIVA), care la Cap. 1 Definitia unui vehicul istoric, alin 5 spune "care nu este utilizat ca transport de zi cu zi". Pana in prezent nu este impus un numar maxin de kilometri anual dar utilizarea vehicolului istoric atestat trebuie facuta in cadrul actiunilor organizate de club, al celor prin care acesta este promovat, respectiv pentru intinerea in buna stare tehnica a elementelor de rulare / franare / echipament electric, de racire etc. Este de altfel concluzia care se desprinde din studiul statutului RCR si a codului tehnic FIVA.
Sigur ca nu sunt strain de faptul ca unele vehicule atestate sunt utilizate si in alte scopuri decat cele de conservare a patrimoniului tehnic, precum si de faptul ca nu verifica nimeni unde este folosit vehiculul si cat dar, in opinia mea, facilitatile solicitate de catre club si acceptate de catre stat au ca obiect tocmai aceasta conservare.


Oricum, mai mult de cateva sute de km pe an nu prea faci cu ele. Daca doar le tii conservate, fara sa circuli cu ele, se strica mai mult, asta o spun din experienta mea. De fiecare data dupa o stocare de 3-4 ani, apar tot felul de probleme, ba cu franele, ba cu alimentarea, se strica benzina in rezervor, ba cu soarecii, care au facut cuib. Soarecii imediat se baga in masina, care sta nemiscata cateva luni! Eu doar in iarna asta am prins si omorat in masinile mele vreo 8 soareci. Mai bine le scoti din cand in cand si mai circuli zi de zi cu ele cateva saptamani, asa pe rand cu fiecare masina cate un pic, macar cate 500-800 km/an.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
mhoria
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
Absolut de acord cu a misca masinile periodic. Si eu am avut aceleasi probleme daca le-am lasat sa stea perioade mari de timp.

pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48123

mhoria a scris:

Absolut de acord cu a misca masinile periodic. Si eu am avut aceleasi probleme daca le-am lasat sa stea perioade mari de timp.

Le miscam asa cu bun simt, fara exagerari, in stil englezesc
Cand facem ceva, trebuie sa o facem cu stil.
Este ca si cu portbagajul de plafon.
Daca ai portbagaj de plafon pe o masina clasica, ala este considerat blasfemie.
Dar daca ai porbagaj de plafon pe o masina clasica si pe portbagaj ai legat cu sarma doua valize rupte adunate din tomberonul din cartier, atunci deja esti considerat "trendy" si "cool".
Deci trebuie neaparat sa fim stilati!

cum poate obtinut atestat vehicol istoric fara avizul rcr mhoria acord misca masinile periodic. avut

40.5KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
Si eu am pul plug de zapada

cum poate obtinut atestat vehicol istoric fara avizul rcr pul plug zapada

39.6KB


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48123

AdyC a scris:

Si eu am pul plug de zapada

La tine e cu totul altceva. Esti cu numere de Teleorman.
Ce nu as da sa am si eu numere de Teleorman
Cu numere de Teleorman, ai acces direct in parlament, cazare gratuita, mancare gratuita in cantina parlamentului.
Te si angajeaza pe loc, dar nu iti da functie inalta ca nu esti din Videle.
Asa o functie mai de baza, sa strangi mucuri de tigara de pe coridoarele parlamentului.
Dar macar ai o perspectiva de dezvoltare  clara.
Si eu ma tot gandesc sa vand tot si sa-mi cumpar o coliba in Videle.    


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
Nicu_Nix
Membru Senior

Din: Costesti - Arges
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 2622

AdyC a scris:

Si eu am pul plug de zapada

Aha...Teldrum...


_______________________________________
Dacia Sport '87 negru
.....and more

pus acum 6 ani
   
nicu rares
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1116
am rezolvat problema si fara RCR, putem inchide topicul.Merge schema elaborata de mine, a costat 875ron omologarea: Vehicol Individual de Epoca, succes si la alti amatori cu nervii tari si rabdare ca mine.Nu va recomand prin ce stres am trecut dar am reusit.

_______________________________________
fanul masinilor de caracter si nabadaioase

pus acum 6 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Ceva detalii cum se face, poate mai sunt si altii interesati...

pus acum 6 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la