CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
the_sexy_girl_alive 24 ani
Femeie
24 ani
Covasna
cauta Barbat
24 - 47 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Prezentare masini / Oltcit Club 11R Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
O noua achizitie, facuta de curand, de care am aflat intamplator de la colegul Deceneu.
Este vorba despre un Oltcit Club 11R, an fabricatie 1991 cu numai 15199 Km parcursi de la iesirea din fabrica si care din 2009 (cand a expirat ultimul ITP) nu a mai fost folosita.
Cu exceptia aripilor din spate (cea din stanga integral, cea din dreapta de la linia de lumina in jos), care au fost revopsite in trecut, masina este la vopseaua originala si se prezinta intr-o stare foarte buna.
Cand vremea si timpul va permite o sa urmeze o curatare generala si usor, usor, sa-i completez micile lipsuri pe care le are si mici retusuri la vopsea pe unde a mai fost atinsa de fostul proprietar.
Cateva imagini din ziua in care m-am dus sa o vad:

Oltcit_Club_R_



pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Alte imagini:

Oltcit_Club_R_



pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Alte imagini:

Oltcit_Club_R_



pus acum 6 ani
   
Alex_VW
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1397
Felicitări pentru achiziție !
Arată impecabil pentru vārsta ei, a fost ținută īn garaj in tot acest timp .


_______________________________________
VW Golf I  1.3 GF 60cp '80 - sold

VW Golf I  1.5 JB 70cp '78 - in curs de restaurare - sold

pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Multumesc!
Da, a fost de cand se stie o masina de garaj. Si se cunoaste din plin asta.
E primul Oltcit pe care il vad cu chederele de la parbriz si luneta perfecte, bordul necrapat si cu umerii de la canapeaua spate nedecolorati sau tocati de vreme...    


pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Alte imagini:

Oltcit_Club_R_



pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Pe sub ea sunt ceva scurgeri de ulei. Trebuie investigata si gasita cauza:

Oltcit_Club_R_



pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Si in drum spre noua casa:

Oltcit_Club_R_



pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Si factura originala primita de la primul proprietar:

oltcit club 11r factura originala primita primul

72.6KB


pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Frumos exemplar!
Asta trebuie cosmetizat, curatat si lasata asa cum este, ar fi pacat sa o restaurezi ca e prea originala!
Masini pastrate la stare originala nu mai gasesti, in timp ce din alea restaurate poti sa faci cate vrei.
Masina asta, in urma cu cateva saptamani era pusa la vanzare pe facebook.
A mai fost pe olx inca una bej, 17000 km, din 1992, cu 700 euro, ala a ajuns la colegul nostru Elijah.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Nici gand de reconditionat. E pacat sa o revopsesti pentru 6-7 ciupituri cat are cu totul!
Asa cum ai zis si tu, cosmetizata si curatata amanuntit si completata cu ce este lipsa sau deteriorat si atat.


pus acum 6 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2564
Felicitarile mele    
Ma bantuie si pe mine de ceva vreme un gand din asta oltenesc.


pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Multumesc!
Da, si eu am ezitat destul de mult inainte de a-mi lua Oltcit. Eu vroiam oricum ceva rar: ori din 82, ori un Special, ori un Axell TRS dar m-a impiedicat de cele mai multe ori starea interiorului care acum e foarte, foarte greu sa-l refaci la un Oltcit si preturile.
Dar, multumita lui Deceneu, a aparut acesta...nu stiu cat de rar e ca si model, dar macar e intr-o stare destul de apropiata de nou si cosmetizata putin va fi alta masina.    


pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

ionut_doc a scris:

Multumesc!
Da, si eu am ezitat destul de mult inainte de a-mi lua Oltcit. Eu vroiam oricum ceva rar: ori din 82, ori un Special, ori un Axell TRS dar m-a impiedicat de cele mai multe ori starea interiorului care acum e foarte, foarte greu sa-l refaci la un Oltcit si preturile.
Dar, multumita lui Deceneu, a aparut acesta...nu stiu cat de rar e ca si model, dar macar e intr-o stare destul de apropiata de nou si cosmetizata putin va fi alta masina.    


Va fi rara, ca lumea le evita pe astea de dupa 1990, ca se tem de taxe.
Daca baga taxa, putine vor supravietui.
Lumea a inceput sa cumpere Oltcituri, incepe sa intre pe val.
Acuma trebuie cumparate, pana nu se baga bisnitarii pe ele, cum s-a intamplat la Dacia Sport.
A mea este o epava killerita de un zugrav, dar o voi reface ca este din 1983.
Eu vroiam neaparat sa fie cat mai de la inceput, din prima serie, cu piese frantuzesti.
Acuma caut si un Special, dar nu prea mai sunt.
In urma cu vreo 5 ani era un Special alb, in stare foarte buna, la capatul strazii, dar atunci nu eram interesat si l-au bagat la rabla.
Intr-adevar interiorul este cel mai greu de gasit in culoarea potrivita si in stare buna.
Daca nu ar fi fost interior in atatea culori, ar fi mai simplu, dar asa trebuie sa cauti interior de culoarea potrivita, care se asorteaza cu culoarea masinii.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Tu trebuia sa fi luat clubul ala cu seria 0017. Daca era mai aproape de Craiova nu il ratam, cu tot cu podeaua lui facuta varza
Dar e ok si cea pe care ai luat-o. Cu un pic de munca va iesi bine. Cel mai greu va fi interiorul de refacut. Si Deceneu cauta de ani de zile un interior cognac pentru a lui...


pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

ionut_doc a scris:

Tu trebuia sa fi luat clubul ala cu seria 0017. Daca era mai aproape de Craiova nu il ratam, cu tot cu podeaua lui facuta varza
Dar e ok si cea pe care ai luat-o. Cu un pic de munca va iesi bine. Cel mai greu va fi interiorul de refacut. Si Deceneu cauta de ani de zile un interior cognac pentru a lui...

Ala 0017 a lui Lucian e foarte distrusa. Va fi foarte greu de reparat! M-m speriat de ea. Asta ce am cumparat, macar are podeaua si lonjeroanele in stare buna.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
George
Membru Senior

Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 568
Felicitari pentru achizitie! Din curiozitate cat ai dat pe el? La prima strigare mie mi-a zis ca vrea 1500 euro.

pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Multumesc. Pretul final a fost cu mult, mult mai mic decat cel vehiculat pe facebook.

pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

George a scris:

Felicitari pentru achizitie! Din curiozitate cat ai dat pe el? La prima strigare mie mi-a zis ca vrea 1500 euro.

Mai este inca un 11R de vanzare in Mures, cu 1500  lei. Pare destul de buna la prima vedere.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2564

Misu de Cluj a scris:


Mai este inca un 11R de vanzare in Mures, cu 1500  lei. Pare destul de buna la prima vedere.


E 1992, romanesc, nu se compara cu celelalte. Ar fi ceva daca ar avea km ffff. putini.


pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
E bun totusi pretul la el, desi mai are bube. Dar pentru noi, in Craiova, aproape ii dublezi pretul sa il aduci acasa...

pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

classicfan a scris:


E 1992, romanesc, nu se compara cu celelalte. Ar fi ceva daca ar avea km ffff. putini.


Pe la urma care este povestea cu cutiile de viteze?
Ca am inteles ca pana prin 1986 toate aveau cutii frantuzesti, apoi a expirat licenta si au pus cutii de Dacie pe RM si RT.
Dar dupa 1990 au revenit la cutiile frantuzesti? Ca unii zic ca da, altii ca nu ca cele de dupa 1990 au cutii romanesti reproiectate, dar nu sunt la fel cu cutiile frantuzesti. Ca si aspect la prima vedre, eu nu observ diferente.
La fel si cu frana de mana, unele aveau frana de mana pe fata, altele pe spate, altele aveau si tambur de Dacie pe spate.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455
Na ca ma bag si eu in seama.
Stiam ca Oltcitul 11rm era o corcitura ingrozitoare,in sensul ca avea roti de Dacie,planetarele aveau capul de la Dacie si restul de Oltcit,pe spate aveau taler ca la Dacia,iar frana de mana era pe rotile din spate.
Daca gresesc,rog sa fiu corectat.
Cred ca am acasa cartea aia din 88a oltcitului si parca acolo scria de aceste modificari


pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Aici avem un mic istoric al Oltcit-ului scris de un fost coleg de forum:


pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Cutia frantuzeasca se distinge foarte usor de cea romaneasca (cel putin pe masina): prima are marsarrier-ul in dreapta fata (ca si cum ai baga a 5-a) iar cea romaneasca are in dreapta spate. Pa cutia de plastic dintre scaune exista, sau ar trebui sa existe, o placuta cu grafica treptelor de viteza.

pus acum 6 ani
   
marius1978
Membru Senior

Din: I.L.Caragiale-Dambovita
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 9467
Foarte frumos, sa-l stapanesti sanatos.

pus acum 6 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2564

Misu de Cluj a scris:


classicfan a scris:


E 1992, romanesc, nu se compara cu celelalte. Ar fi ceva daca ar avea km ffff. putini.


Pe la urma care este povestea cu cutiile de viteze?
Ca am inteles ca pana prin 1986 toate aveau cutii frantuzesti, apoi a expirat licenta si au pus cutii de Dacie pe RM si RT.
Dar dupa 1990 au revenit la cutiile frantuzesti? Ca unii zic ca da, altii ca nu ca cele de dupa 1990 au cutii romanesti reproiectate, dar nu sunt la fel cu cutiile frantuzesti. Ca si aspect la prima vedre, eu nu observ diferente.
La fel si cu frana de mana, unele aveau frana de mana pe fata, altele pe spate, altele aveau si tambur de Dacie pe spate.


Cutii romanesti au fost puse pe RM, RT, si pe toate Oltciturile fabricate dupa 1990. S-au mai pus si dupa 90 cutii de Franta, din cele ramnase prin depozit pe unele masini "mai speciale". RT a fost primul corcit cu Dacia, cu frane de Dacie (discuri pe rotile fata si tamburi pe spate) si cu planetare de Dacia precum si cu frana de mana ca la Dacia.  La RM s-a renuntat la tamburii de pe spate. RM au fost mult mai multe ca RT. Ca o ciudatenie in anii 90 se putea trece ITP-ul legal si fara frana de mana functionala daca aveai RM sau RT. Dupa 90 s-au importat din nou planetare si s-a revednit la varianta originala cu discuri si frana de mana pe fata, dar s-au pastrat cutiile romanesti cu tot cu problemele lor specifice (sirenaj, dinamica mai proasta, consum, timonerie mai putin precisa).


pus acum 6 ani
   
White_Dragon
Membru Junior

Din: Ludus
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 93
Foarte frumoasa masina, am avut in familie un 11RL 93 care in momentul in care a fost dat la rabla in 2010 avea ~500.000 km motor nedesfacut si vopsea originala in mare parte, super masini fata de dacia 1300... stabile, caldura iarna, sistem de franare eficace, fiabile dar cu un consum mult mai ridicat decat decat dacia si cu o intretinere mai costisitoare. Am mai avut in posesie un oltcit frantuzesc din 83 si un 12 TRS (de care nu am fost asa de multumit). RM si RTA au fost niste strutocamile nereusite, de aceea multa lume cred ca se fereau de oltcit. Sa nu iti faci griji daca ai cutie romananeasca pe masina sunt destul de reusite, am facut destui km cu un R cu cutie romaneasca si cred ca era mai lunga decat cea frantuzeasca, pe oltcitul din 83 an avut cutie de special mult mai scurta decat cea in 4 trepte... viteza de croaziera era de ~80 km/h, dar demarajul era de vis si consumul in oras.
Inca o data felicitari pentru achizitie... sunt din ce in ce mai rare.

oltcit club 11r foarte frumoasa masina, avut familie 11rl care momentul care fost dat rabla 2010

52KB


_______________________________________
Dacia 1300 '75

pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241

marius1978 a scris:

Foarte frumos, sa-l stapanesti sanatos.

Mulțumesc!


pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241

White_Dragon a scris:

Foarte frumoasa masina, am avut in familie un 11RL 93 care in momentul in care a fost dat la rabla in 2010 avea ~500.000 km motor nedesfacut si vopsea originala in mare parte, super masini fata de dacia 1300... stabile, caldura iarna, sistem de franare eficace, fiabile dar cu un consum mult mai ridicat decat decat dacia si cu o intretinere mai costisitoare. Am mai avut in posesie un oltcit frantuzesc din 83 si un 12 TRS (de care nu am fost asa de multumit). RM si RTA au fost niste strutocamile nereusite, de aceea multa lume cred ca se fereau de oltcit. Sa nu iti faci griji daca ai cutie romananeasca pe masina sunt destul de reusite, am facut destui km cu un R cu cutie romaneasca si cred ca era mai lunga decat cea frantuzeasca, pe oltcitul din 83 an avut cutie de special mult mai scurta decat cea in 4 trepte... viteza de croaziera era de ~80 km/h, dar demarajul era de vis si consumul in oras.
Inca o data felicitari pentru achizitie... sunt din ce in ce mai rare.

Multumesc!
Cu Oltcit-ul nu prea am avut tangente, prin urmare nu īl cunosc aproape deloc. Din auzite și eu am īnțeles că a fost peste Dacie la vremea lor. Intr-adevar e mai frumos finisata, mai stabila pe drum, mai multe dotări dar nu știu dacă fiabilitatea lui era peste Dacie. Cel mai mult la Oltcit īmi displace carburatorul ăla. E ciudat rău și dacă nu ai experiență cu el ai șanse mari să īți consume 15l. Iarăși mi se pare rau pus delcoul pe care trebuie să-l dai jos că sa schimbi sau să cureți platinile
Am avut Dacie din 72 (prima mea mașina) și am bătut aproape toată țara cu ea. Daca o īntrețineai corect nu īți făcea probleme nici Dacia. Eu făceam primăvară și toamna tārziu īntreținerea preventivă care consta īn demontarea carburatorului,  pompei de benzina și delcoul, bucățite și curățate pānă la ultimul șurub și puse la loc. Apoi nu mai aveam treabă pānă la următoarea īntreținere preventivă.


pus acum 6 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815

Misu de Cluj a scris:


classicfan a scris:


E 1992, romanesc, nu se compara cu celelalte. Ar fi ceva daca ar avea km ffff. putini.


Pe la urma care este povestea cu cutiile de viteze?
Ca am inteles ca pana prin 1986 toate aveau cutii frantuzesti, apoi a expirat licenta si au pus cutii de Dacie pe RM si RT.
Dar dupa 1990 au revenit la cutiile frantuzesti? Ca unii zic ca da, altii ca nu ca cele de dupa 1990 au cutii romanesti reproiectate, dar nu sunt la fel cu cutiile frantuzesti. Ca si aspect la prima vedre, eu nu observ diferente.
La fel si cu frana de mana, unele aveau frana de mana pe fata, altele pe spate, altele aveau si tambur de Dacie pe spate.


Problema cutiilor e f simpla si a stat cam asa:

In 1984-5 partea franceza a avut o discutie la nivel de conducere uzina, sugerind sa se mute fabrica de cutii din Franta in Romania, datorita faptului ca la ei, singurul model care mai beneficia de cutia respective, adica gama GS-A, urma sa iese (sau deja iesise) din fabricatie si linia urma sa fie dezafectata. Din cite se vorbea prin fabrica la vremea respectiva, cheltuielile ar fi fost numai cele de relocare, linia urmind a fi preluata fara plata, dar si asa nu a dat bine la Bucuresti si a fost ordonata omologarea unei copii a cutiei la fabrica de cutii deja existenta, cea de la Dacia Pitesti.
Atentie - cele 2 cutii nu erau identice, dar obligat - fortat, au ajuns, in urma multor modificari facute de partea romana sa imparta o multitudine de piese - rulmenti, sincroane, pinioane, mansoane si butuci sincronizatoare, etc.
Despre calitatea lor initiala, despre manevrare si mai ales despre nivelul de zgomot, nu are rost sa mai discutam...Cei care se ocupau de cutii si faceau legatura cu Pitestiul povesteau urmatoarele - pt pinioane, la controlul final, exista un post si sub masa 3 cutii - se punea pinionul in angrenare cu matrita etalon -daca nu facea zgomot de la inceput sau dupa remaniere (manual, cu biaxul) mergea in cutia 1 pt Dacia, daca era mai zgomotos - in cutia 2, pt Oltcit, daca facea zgomot rau - in cutia 3 pt piese schimb...
Cutiile de RM si RT erau de fapt aceeasi cutie, cu flansele de prindere a planetarelor inlocuite cu clasicele axe canelate, ca la pinioanele planetare de Dacia si fara etrierii de frina montati pe carcasa
Diferentele interne, in afara de pozitionarea mersului inapoi, intre cutiile frantuzesti si romanesti erau imense - de la dantura pinioane si rapoarte, tip sincroane la rulmenti si furci.
Si mai era ceva important - cutiile frantuzestiin 4 trepte aveau majoritatea grup scurt 8x33 ( erau f rare si cu 9x34) iara cele romanesti erau numai 9x34, adica afectau demarajul destul de mult. Acest grup favoriza insa motoarele transformate - la negru, care cum putea, din 1100 in 1300, mai ales cele cu chiulasele pastrate de 1100 doar alezate la asezarea pe camasa.
Mai era si celebra ,,zornaiala'' la relanti adica zgomotul de priza care il aveau, de fapt, si cele frantuzesti, dar mult mai redus, datorat prizei f lungi, imbinate cu trenul de intrare cu manson canelat fixat cu stifturi elastice, in loc sa fie presate...

Modificat de Oldman (acum 6 ani)


pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
O vinzi??
A aparut iarasi pe olx.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Nu o vand. Am vazut si eu anuntul. E pus de la cel de la care am luat-o. Am raportat anuntul la Olx.

pus acum 6 ani
   
panda
Membru Senior

Din: Gaesti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 2303
Pana in 86 au fost montate cutii franta.Dupa '90 s-au pus cutii franta doar pe AXEL 12 TRS pentru export si pe cele vandute in RO cu 2000$ +diferenta de lei, de fapt aceleasi 12 TRS pentru export.

_______________________________________
De gustibus non disputandum !

pus acum 6 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

ionut_doc a scris:


Cu Oltcit-ul nu prea am avut tangente, prin urmare nu īl cunosc aproape deloc. Din auzite și eu am īnțeles că a fost peste Dacie la vremea lor. Intr-adevar e mai frumos finisata, mai stabila pe drum, mai multe dotări dar nu știu dacă fiabilitatea lui era peste Dacie. Cel mai mult la Oltcit īmi displace carburatorul ăla. E ciudat rău și dacă nu ai experiență cu el ai șanse mari să īți consume 15l. Iarăși mi se pare rau pus delcoul pe care trebuie să-l dai jos că sa schimbi sau să cureți platinile
Am avut Dacie din 72 (prima mea mașina) și am bătut aproape toată țara cu ea. Daca o īntrețineai corect nu īți făcea probleme nici Dacia. Eu făceam primăvară și toamna tārziu īntreținerea preventivă care consta īn demontarea carburatorului,  pompei de benzina și delcoul, bucățite și curățate pānă la ultimul șurub și puse la loc. Apoi nu mai aveam treabă pānă la următoarea īntreținere preventivă.


Eu am avut multe Oltcituri prin atelier. Le-am reparat, le-am reglat, le-am condus.
Trebuie sa recunosc, ca nu au fost masinile mele preferate!
Asta cu  carburatorul de Oltcit, care este greu de reglat si care are consum mare, este un mit urban.
Se poate regla relativ usor.
E alta poveste cu carburatoarele Solex, care  nu sunt foarte stabile si dupa un timp iarasi necesita reglaje.
Consumul la Oltcit  este din alte motive, adica mai multe motive, care se suprapun.
Primul ar fi ca motorul de Oltcit este un motor turat, nu este un motor de cuplu.
Ca sa ai o dinamica satisfacatoare, trebuie sa o tii tot timpul turat, undeva in jur de 3000 de ture.
Daca o lasi mai jos, are un comportament puturos.
Chiar si in circulatia din oras, tot timpul trebuie sa o tii turat!
Oltcitul efectiv cere sa o tii tot timpul turat, la 3000-3500 de ture! Altfel nu ai place.
Asta mai ales la cele cu motoare de 1129 cmc, la 12 TRS ai un cuplu mai bun si la turatii mai joase.
A doua chestie ar fi, ca la carburatoarele dublu corp Solex, treapta a doua se deschide foarte rapid si la miscari foarte sensibile al pedalei de acceleratie.
In plus nici nu prea simti momentul cand se deschide treapta a doua al carburatorului.
Aceste doua chestii se suprapun, si daca ai si un pic piciorul drept mai greu si ati place sa-i dai pedala, efectiv aproape tot timpul vei circula cu ambele trepte ale carburatorului deschise.
De aici apar consumurile mari de 11-15 litri la Oltcit.
Carburatorul nu are nici o vina. Doar stilul de conducere este vinovat!
Daca vrei sa ai consumuri mai mici, trebuie sa ai piciorul drept foarte sensibil.

La Renault cu Weber dublu corp, este diferit.
Motoarele de Renault sunt motoare de cuplu, care ofera dinamica buna, de la turatie mai joasa.
Cu un Renault poti circula zile si saptamani intregi, doar cu prima treapta de la carburator, fara sa treci de 2500 de ture, si cu consum redus, dar cu o dinamica al masinii absolut satisfacatoare si la turatii mici.
Carburatoarele dublu corp Weber DIR, sunt asfel construite, ca treapta a doua a carburatorului  intra in functiune undeva intre 3000 si 5500 ture.
Daca o tii sub 3000, poti circula doar cu treapta intaia al carburatorului si cu consumuri mici in jur de 7,5-8 litri.
In mod paradoxal poti sa scoti consumuri mai mici in circulatia din oras, fata de carburatoarele simplu corp! 
Din cauza asta Renaulturile cu carburator Weber dublu corp au personalitate dubla si pe la 3000 ture in sus isi schimba radical personalitatea, dar atunci si consumul urca drastic.
Asta e valabil aproape la toate modelele din gama, eu am cele doua R15, R5ts si Fuego GTS, toate se comporta asemanator.
Cei de la Renault au nimerit reteta perfecta foarte-foarte bine!
Plus ca la Weber DIR se simte si la pedala, momentul deschiderii treptei a doua. 
Dar si auzi, ca atunci cand treci de 3000 de ture  scoate un fel de marait estompat apoi o si simti cum accelereaza.
Se vede si turometrul (de exemplu la Fuego), care are zona verde economica intre 1500 si 3000 ture, apoi  peste 3000, mai ai zona sportiva, pana dai de zona rosie la 5500 de ture.
Efectiv poti circula lejer in plaja de 2000- 3000 ture, doar cu treapta intaia de la carburator.
Treapta a doua o folosesti doar la depasiri sau atunci cand efectiv vrei sa conduci sportiv.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 6 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815
Misi,

Pe GS/GSA au fost, inclusiv pe motoarele mici, Weber dublu corp - nu mai stiu indicativul.
Am pus, in anii '90 asa ceva(impreuna cu cutia de admisie) pe multe oltcit-uri, egal 1100 si 1300, nu mai recunosteai masina, in special pe cele de 1100 !
Aparea imediat acel cuplu de la turatie joasa, inexistent cu carburatorul Solex, iar consumul scadea spectaculos, ca sa nu mai vorbesc de imbunatatirea  pornirii la rece, care pt multi utilizatori era o mare necunoscuta cu carburatorul Solex, mai ales daca fusese ,,ajustat'' de diversi ...
In alta ordine de idei, pt consum si mai ales pt functionare, cea mai pierzatoare transformare era cea cu carburator de Dacie 

Modificat de Oldman (acum 6 ani)


pus acum 6 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574
Sa-l stapanesti sanatos.Acum am descoperit si eu topicul.

pus acum 6 ani
   
ionut_doc
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1241
Multumesc Domn' Prof!

pus acum 6 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la