Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48298
|
|
Baraba a scris:
Da, din pacate aveti dreptate, eu sunt din CLUJ si am tot cautat in zona mea pe cineva care sa reconditioneze masini/motociclete vechi, si nu reusesc sa gasesc nici cum un mecanic bun si serios ! Eu vad simplu lucrurile vine vede masina imi spune daca se poate reconditiona cat o sa coste manopera, cat o sa coste aproximativ materialele,pisele vopsit etc si aproximativ cat va dura ! Ne-am inteles si se apuca de treaba ! |
Asa ceva nu vei gasi! Nimeni nu iti va face de la a la z, nimeni nu isi blocheaza atelierul timp de un an sau doi ca sa lucreze la o singura masina, care oricum nu valoreaza nici 10% din manopera. Va trebuie sa cauti intai un tinichigiu sa-ti faca caroseria , apoi un vopsitor ca sa-ti vopseasca masina, apoi mecanici ca sa repare partea mecanica, electricieni sa-ti refaca instalatia electrica, tapiteri ca sa refaca interiorul etc. Daca vrei intr-un singur loc tot, la un alelier de restaurare cum ar fi Oldtimer Prinzinger de la SatuMare sau Oldtimer Studio de langa Bucuresti, acolo te va costa foarte mult manopera, o sa ajungi la peste 10000-15000 euro, bani cu care poti sa aduci 2-3 Derby in stare buna de afara. Daca nu te pricepi, cel mai bine cauta un exemplar in stare buna, la care sa nu fie de lucru. Daca te uiti, noi astia pasionatii inraiti ne facem singuri masinile, dar majoritatea suntem din breasla, ori mecanici, ori ingineri mecanici,, vopsitori, tinichigii, ori veterinari (convertiti la mecanica). Noi le facem asa in regie proprie, fara sa platim manopera nimanui, in timpul nostru liber, si dureaza 1-2 ani cel putin. Altfel, daca o fac altii, te costa manopera, cat nu valoreaza masina. Sa restaurezi oldtimer, ori trebuie sa ai un garaj bine echipat si sa te pricepi, ori sa ai portofelul foarte gros si bombat, ca nimeni nu iti face cu cateva mii de euro, ca sa lucreze 1-2 ani la epava. De asta iti ziceam , ca cel mai bine sa te apuci tu de masina, daca ai scule si talent la mecanica. Daca o faci tu, de poti incadra undeva intre 2000-3000 euro + scule si dotari + timpul tau liber pe 1-2 ani si manopera ta. Asa poti economisi manopera de cel putin 3000 euro, pe care nu-i dai la altii, ca o faci tu. Iar daca nu esti din breasla si nu te pricepi, cel mai bine cauta un exemplar in stare buna prin Germania, cu 2000-3000 euro poti gasi exemplare bune, la care nu ai treaba si te costa mai putin jumatate, fata de cat te-ar costa o restaurare. Daca nu o poti face tu singur, atunci, nu prea merita sa bagi 5000-6000 euro, piese si manopera, umblatura la zeci de serviceuri, intr-un Vw Derby, care in final nu va valora mai mult de 2000 euro, daca vei dori sa o revinzi. Mai bine cauta una in stare buna! Iar epava o poti tine ca si donatoare sa ai piese la aia adusa de afara. Cea mai buna varianta e sa-ti aduci un exemplar bun la care nu e de lucru, ala te va costa cel mai putin.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|