CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: monaahmed2012 din Calarasi
| Femeie 25 ani Calarasi cauta Barbat 25 - 46 ani |
|
vercingetorix
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
|
|
As vrea sa schimb esapamentul si sa-i schimb traseul, pe dreapta masinii, sa fie mai scurt. Intentionam sa renunt la toba intermediara, poza e de exemplificare. Pe un alt forum am citit ca la motoarele aspirate ar fi necesar un "backpressure" pentru a avea cuplu si la turatii joase. Deci, e mai bine sa nu evacueze usor gazele ? Ca in cazul asta pastrez actuala configuratie, doar ii voi scurta traseul sa iasa inainte de roata spate stanga.
32.9KB
|
|
pus acum 6 ani |
|
vercingetorix
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
|
|
Nimeni dintre posesorii de Aro 10 nu a umblat la esapament ?
|
|
pus acum 6 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Pai la ale mele, la toate e pe stanga esapamentul. La alea de seria 1, toate is pe stanga. Dar e din elemente de Dacie. Teava trece sub reductor din dreapta spre stanga, apoi sub pragul stang, sunt doua tobe de Dacie, dupa care iese esapamentul langa roata spate stanga. Deci exact ca la tine, dar pe partea cealalta. Dimensiunile le ajustezi tu, pane se potriveste, ca oricum la fiecare masina difera. Eu la 3 Aro 10 la fiecare difera.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 6 ani |
|
amb13
Moderator
Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
|
|
Al meu este motor diesel, am.o singura toba , o finala de dubita Peugeot, traseu tot din inox cu racord flexibil.Motorul.trage si respiră foarte bine
_______________________________________ Decit sa moara trei, mai bine unul!
|
|
pus acum 6 ani |
|
Constantin Bucur
Membru Activ
Din: Târgu Mureş
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 138
|
|
Poate-ti sunt de folos urmatoarele adrese:
Evacuarea de la A la Z
Toba de esapament, nedumerire
Am inlocuit filtrul de aer original, filtru de aer supraaspirant vs orginial
Dacia1310 VTM by PILOT 5
Evacuare inox Toba finala sport yed performance Filtru de aer sport
49.6KB
_______________________________________ „ Fără Dumnezeu omul rămâne un biet animal raţional şi vorbitor, care vine de nicăieri şi merge spre nicăieri. ” Petre Ţuţea „ Ziarul, revista, cinematograful, radio nu sunt instrumente de cultură, ci de informaţie; cultura se dobândeşte numai prin carte şi prin învăţător.” Theofil Simenschy
|
|
pus acum 6 ani |
|
vercingetorix
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
|
|
Multumesc de linkuri, sunt utile. Nu-mi dau seama cum va influenta contrapresiunea necesara pentru un motor aspirat, pe carburatie, modificarea traseului, a diametrului tevii si eventual eliminarea tobei intermediare.
|
|
pus acum 6 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
vercingetorix a scris:
Multumesc de linkuri, sunt utile. Nu-mi dau seama cum va influenta contrapresiunea necesara pentru un motor aspirat, pe carburatie, modificarea traseului, a diametrului tevii si eventual eliminarea tobei intermediare. |
Alea cu contrapresiunea is doar teorii = bullshit! Esti om practic, lasa teoriile inutile la teoriticieni, noi lucram cu flexul si cu aparatul de sudura, nu cu teorii In realitate cu cat e mai liber e traseul cu atat mai rapid se evacueaza gazele si cu atata merge mai bine.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 6 ani |
|
Constantin Bucur
Membru Activ
Din: Târgu Mureş
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 138
|
|
Spor sa ai in gasirea solutiei optime, am cautat mai mult si uite ce-am mai gasit:
Tu ce stii despre sistemul de evacuare? Iata cateva informatii care te vor ajuta!
Sistemul de Evacuare Lista alfabetica de termeni asociati cu Sistemul de Evacuare
...citez: "Galeriile de evacuare au un rol important in echilibrarea presiunilor si in scaderea rezistentei la inaintarea gazelor de esapament, forma, constructia interioara si etanseitatea galeriei de evacuare purtand un rol important in randamentul motor."
(aproape) Totul Despre Teoria Evacuarii
Mastering Exhaust System Math to Build High-Performance Engines
Sisteme de evacuare
Izolare termica galerie evacuare...
...pentru cine doreste sa aprofundeze experimentele, in link-ul de mai jos se gaseste indrumarul cu experimentele de laborator ce se fac pe motoare termice la Univ. din Iasi: Motoare cu ardere internă - procese, caracteristici, alimentare ...
Engine exhaust system design based on heat transfer computation -
Production cost development for commercial exhaust systems
Acordarea evacuarii gazelor cu filtrarea aerului ce intra in motor e la fel de importanta, se poate obtine chiar si o usoara economie de combustibil. In momentul de fata constructia sistemului de filtrare a aerului ce intra in motor este astfel (dinspre motor spre atmosfera): ajutaj interior - filtru plus carcasa - ajutaj exterior. Daca eliminam carcasa exterioara cu ajutajul exterior si pastram doar filtrul cu ajutajul interior, motorul va respira mai usor, asta intr-o prima faza... . Pentru unele detalii:
EI MERITĂ ROMÂNIA. Viaţa unui inventator. Corneliu Băneasa Birtok, omul care vă face maşina să consume cu 15 la sută mai puţin. REPORTAJ VIDEO
30.8KB
_______________________________________ „ Fără Dumnezeu omul rămâne un biet animal raţional şi vorbitor, care vine de nicăieri şi merge spre nicăieri. ” Petre Ţuţea „ Ziarul, revista, cinematograful, radio nu sunt instrumente de cultură, ci de informaţie; cultura se dobândeşte numai prin carte şi prin învăţător.” Theofil Simenschy
|
|
pus acum 6 ani |
|
vercingetorix
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
|
|
Multumesc de linkuri, am de citit acuma.
|
|
pus acum 6 ani |
|
Constantin Bucur
Membru Activ
Din: Târgu Mureş
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 138
|
|
Sper sa va fie utile..., daca mai gasesc ceva va mai scriu..., sa aveti spor in gasirea solutiei ideale.
In alta ordine de idei..., mi-a placut imaginea unui Aro 10 dintr-un articol aparut in urma cu trei ani: "Un ARO 10 a făcut spectacol la Cupa Orăştie 4x4adventure.ro / May 27, 2015 /"
"După 12 ani de când ultimul ARO a ieşit pe poarta fabricii din Câmpulung Muscel, câteva exemplare încă se mai încăpăţânează să reziste vremurilor, amintind românilor de perioada în care modele precum M461, 243, 244 şi mai apoi 10 şi 11, captau atenţia mai multor clienţi de pe mapamond. Cupa Off Road Orăştie a adus la start un Aro 10 galben, care s-a bătut la clasa Standard cu modele mult mai consacrate, reuşind o prestaţie spectaculoasă mai ales în ceea de-a doua zi, rezervată trialului. Echipajul singurului ARO din concurs păstrat în formă originală a mers excelent şi a adunat cele mai multe aprecieri din partea publicului, care l-a aplaudat în repetate rânduri. Echipat cu motor turbodiesel şi câteva modificări, maşina a reuşit să parcurgă tot traseul în ciuda unei probleme tehnice la transmisie, ce a survenit în urma abordării forţate a unei urcări cu denivelări.
Text și foto: Răzvan Loghin"
47.4KB
_______________________________________ „ Fără Dumnezeu omul rămâne un biet animal raţional şi vorbitor, care vine de nicăieri şi merge spre nicăieri. ” Petre Ţuţea „ Ziarul, revista, cinematograful, radio nu sunt instrumente de cultură, ci de informaţie; cultura se dobândeşte numai prin carte şi prin învăţător.” Theofil Simenschy
|
|
pus acum 6 ani |
|