CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Sophya din Bucuresti
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 54 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Vascozitate vopsea auto Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455
Cu scuzele de rigoare daca am deschis un topic nou,peste un altul vechi.
Am auzit de la cineva ca o vopsea bine diluata,daca se apleaca usor borcanul in care s-a amestecat si se repune in pozitia verticala brusc,intr-o secunda ar trebui sa se vada gradatiile de pe recipient.
Aveti o alta idee cum s-ar putea verifica vopseaua corect diluata?
Spre rusinea mea,ori iese coaja de portocala,adica e prea groasa,ori este prea apoasa si nu acopera bine suprafata.
O chichita trebuie sa fie.
Va rog un mic ajutor cu un sfat,
Multumesc.    


pus acum 5 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
am 64 de ani,vopsesc de la 22 de ani ,(nu este o lauda) .In primul rind dilutia vopselei trebuie corelata aproape 100% cu presiunea de aer,obligatoriu.Nefiind corelate,nu cred ca vreun vopsitor poate face ceva cit de cit bun, in al 2 lea rind,toate acestea se invata in timp.......ani,chiar si eu astazi......mai invat de la altii cite o noutate in domeniu.exista dilutii stas ptr. anumite vopsele. dar unele au o viscovitate mai mare altele au o viscovitate mai mica.alte vopsele au o putere de acoperire foarte mare altele o putere mica de acoperire......Daca o anume vopsea are putere mai mica de acoperire mai faci o dilutie stas sau putin mai mare ,nici cu al7lea strat de vopsea nu mai acopera .....vopsesti ca si cu resturi.....adunaturi de vopsea...... personal nu-ti pot da o reteta de dilutie.eu am gasit vopsea care la un litru am pus si chiar 500 gr.diluant .....la altele nu puteam sa pun diluant mai mult de 100-150 gr. /litru.Am gasit vopsele groase.....normal ca dim magazin..... care trebuia sa-i fac o dilutie mai mare ,dar totusi nu avea putere de acoperire,si dupa ce-i facean dilutia mai mare devenea un fel de zeama chioara.deci vopseaua pregatita pentru pistol in vederea vopsirii unui autoturism trebuie tinut cont de viscovitatea vopselei ,dilutie in functie deputerea de acoperire,presiunea de aer,si  de mina celui ce o da.(nu glumesc)      

pus acum 5 ani
   
MihaiV
Membru Senior

Din: IASI
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 367
Ati incercat minunea asta?
Ii spune vascozimetru (cupa vascozitate ) vopsea . Eu am fost multumit de ajutorul ei. Am avut-o din setul unui pistol electric de vopsit, dar l-am folosit si la cel pneumatic, cu rezultate bune. Am vazut ca sunt de vanzare si pe net.
Poate va e util.
Asa functioneaza.



vopsea auto ati incercat minunea asta?ii spune (cupa vopsea fost multumit ajutorul ei. avut-o din

85.5KB


_______________________________________
Renault 10 -1967

pus acum 5 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48194

MihaiV a scris:

Ati incercat minunea asta?
Ii spune vascozimetru (cupa vascozitate ) vopsea . Eu am fost multumit de ajutorul ei. Am avut-o din setul unui pistol electric de vopsit, dar l-am folosit si la cel pneumatic, cu rezultate bune. Am vazut ca sunt de vanzare si pe net.
Poate va e util.
Asa functioneaza.


Dupa un timp iti dai seama si fara scula din asta, deja simti cand e diluatia corecta.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455
Ideea cu vascozimetrul mi se pare a fi minunata.
Cand am vopsit galbejita asta vara nu mi-a placut deloc cum a iesit,am folosit vopsea Brekner2k.
Acum 10 ani cand am mai vopsit-o,am folosit vopsea Duralchid care a fost perfecta si ca luciu si ca rezistenta.
O sa caut acel vascozimetru    


pus acum 5 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300

sk100it a scris:

Cu scuzele de rigoare daca am deschis un topic nou,peste un altul vechi.
Am auzit de la cineva ca o vopsea bine diluata,daca se apleaca usor borcanul in care s-a amestecat si se repune in pozitia verticala brusc,intr-o secunda ar trebui sa se vada gradatiile de pe recipient.
Aveti o alta idee cum s-ar putea verifica vopseaua corect diluata?
Spre rusinea mea,ori iese coaja de portocala,adica e prea groasa,ori este prea apoasa si nu acopera bine suprafata.
O chichita trebuie sa fie.
Va rog un mic ajutor cu un sfat,
Multumesc.    


Eu am respectat mereu instructiunile de pe ambalaje. Acolo se recomanda si presiunea, si cantitatea cu care se dilueaza. Unii producatori fac vopseaua groasa, altii o vand deja mai diluata. Plus ca una e mat (metalizat), alta e lucios.
Sunt metalizate care vin subtirele, se dilueaza cu 20-30% diluant. Altele, insa, vin foarte groase, si se dilueaza 1:1 cu diluant. Trebuie cel putin respectata cota asta, poate chiar depasita.
De exemplu, grundurile Quickline vin groase de parca ar fi niste cutii de chit; pe ele am impresia ca scrie ceva de genul 5-20% diluant... Eu depasesc 30%.
La fel si la vopseaua lucioasa (Emaur clasic 1k sau 2k-uri, indiferent de marca): majoritatea vopsitorilor respecta ce scrie pe ambalaj la primele 2 straturi, iar la final baga mai mult diluant, ca sa se intinda mai frumos.
La fel si la lac, vopsitori buni au spus ca incep cu straturi saracacioase la inceput, apoi mai 'plinut', iar ultima mana cat mai grosuta, doar ca acolo am inteles ca e mai bine cu cat mai putin diluant, ca se intinde mai bine.


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 5 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
da Daniel......asa este.Sunt de acord in totalitate cu tot ce ai spus tu ,inclusiv debitul de aer care in afara de tine nu a mai mentionat nimeni.Poti face tu viscozitatea lui d.zeu la vopsea......daca nu o corelezi si cu presiunes de aer n-ai facut nimic,iar cu acel sa-i zicem dispozitiv,aparat.......pentru a face dilutia sunt 100% ca nu voi apela la el.......asa cum a spus si dl. Misu.......spune singura vopseaua cind este diluata si gata pentru vopsit....prin simplul fapt ca introduci chiar si un electrod de sudura in cutie si il scoti in mod repetat.Fiecare face dupa cum doreste.......personal nu-mi serveste acea ........SCULA.

pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455
Scuze de off topic,insa nu mai vroiam sa incep unul nou.
Stie cineva pentru ce este aceasta supapa la termostatul de Skoda,Matiz,etc?
Am incercat sa adaptez unul care nu are aceasta supapa si imi arunca apa afara.
Imi poate explica cineva ce rol are aceasta asa zisa supapa?

vopsea auto scuze off topic,insa mai vroiam incep unul nou.stie cineva pentru este aceasta supapa

9.9KB


pus acum 5 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815
Este o supapa cu o biluta care asigura autoaerisirea sistemului. Cind vine aer biluta cade, aerul iese si se duce in radiator de unde se duce in vasul de expansiune pe furtunasul de aerisire al radiatorului. Cind vine apa biluta inchide orificiul. O aerisire f atenta continuata inclusiv dupa deschiderea termostatului si completata si cu ceva turari la 2-3000 rpm ar trebui sa fie suficient. Te-ai uitat sa aiba aceeasi temperatura de deschidere cu cel original?

Modificat de Oldman (acum 5 ani)


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

Oldman a scris:

Este o supapa cu o biluta care asigura autoaerisirea sistemului. Cind vine aer biluta cade, aerul iese si se duce in radiator de unde se duce in vasul de expansiune pe furtunasul de aerisire al radiatorului. Cind vine apa biluta inchide orificiul. O aerisire f atenta continuata inclusiv dupa deschiderea termostatului si completata si cu ceva turari la 2-3000 rpm ar trebui sa fie suficient. Te-ai uitat sa aiba aceeasi temperatura de deschidere cu cel original?

Cu pocainta,,,nu am pus termostat original,am pus de logan care se deschide la 89 de grade,caci cel de Skoda deschide la 80 si nu aveam deloc caldura in masina.
dupa ce am pus creierasul meu cat o nuca la contributie,am dat o gaurica de 1,5mm in carcasa termostatului de logan,iar acum vad ca nu mai arunca apa afara.
Asta,pana la primavara cand il voi pune pe cel de Skoda,sa nu imi fiarba motorul.
Multumesc mult pentru raspunsul la intrebare  


pus acum 5 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815
Ma bucur c-ai rezolvat, dar, din pacate, rezolvarea nu este originala: termostate cu gaurica in taler exista inca din anii '60 la masinile care nu aveau vas de expansiune si nici furtunas subtire de aerisire la radiator

pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

Oldman a scris:

Ma bucur c-ai rezolvat, dar, din pacate, rezolvarea nu este originala: termostate cu gaurica in taler exista inca din anii '60 la masinile care nu aveau vas de expansiune si nici furtunas subtire de aerisire la radiator

Sunt de acord ca nu este ceea ce trebuie.
Si recunosc ca am mai facut artificii la multe lucruri care....dadeau cu virgula,gen repozitionare cabluri de frana de mana,gresarea semicasetei de directie,sau recircularea apei pe la cilindrul 4,unde cu predilectie se arde garnitura de chiulasa    


pus acum 5 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815

sk100it a scris:


Oldman a scris:

Ma bucur c-ai rezolvat, dar, din pacate, rezolvarea nu este originala: termostate cu gaurica in taler exista inca din anii '60 la masinile care nu aveau vas de expansiune si nici furtunas subtire de aerisire la radiator

Sunt de acord ca nu este ceea ce trebuie.
Si recunosc ca am mai facut artificii la multe lucruri care....dadeau cu virgula,gen repozitionare cabluri de frana de mana,gresarea semicasetei de directie,sau recircularea apei pe la cilindrul 4,unde cu predilectie se arde garnitura de chiulasa    


Daca n-ai fi facut si ce ai spus, ai fi fost numai un ,,schimbator de piese'', calificare frecvent regasita cam in toate reprezentantele de marca in ziua de azi...


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

Oldman a scris:


sk100it a scris:


Oldman a scris:

Ma bucur c-ai rezolvat, dar, din pacate, rezolvarea nu este originala: termostate cu gaurica in taler exista inca din anii '60 la masinile care nu aveau vas de expansiune si nici furtunas subtire de aerisire la radiator

Sunt de acord ca nu este ceea ce trebuie.
Si recunosc ca am mai facut artificii la multe lucruri care....dadeau cu virgula,gen repozitionare cabluri de frana de mana,gresarea semicasetei de directie,sau recircularea apei pe la cilindrul 4,unde cu predilectie se arde garnitura de chiulasa    


Daca n-ai fi facut si ce ai spus, ai fi fost numai un ,,schimbator de piese'', calificare frecvent regasita cam in toate reprezentantele de marca in ziua de azi...

Eu sunt asistent medical de radiologie.
Treaba cu masinile vechi reprezinta doar un hobby.
Am citit ca un soricel de biblioteca manuale de mecanica auto si principiile de functionare ale masinilor.
Fiecare defectiune intalnita am studiat-o sa aflu de ce s-a produs.
Ca la televizoare,de exemplu:gasesti o siguranta arsa,intai afli de ce s-a ars acea siguranta si ce a produs acest efect.
Cu Skodele mele fac drumuri lungi si nu am placerea de a repara pe drum nimic.
Este doar o parere a subsemnatului    


pus acum 5 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la