CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Larina23 pe Simpatie.ro
Femeie
23 ani
Timis
cauta Barbat
28 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Sfat problema diesel Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Imi cer scuze ca e vorba de o plasticaraie, dar sunt principii tractoricesti:
Am folosit un spray de curatare in admisie, la un Ford 1.8 TDDI (deci cu injectoare mecanice), de la care motorul a facut urat, cloncaneala mare + fum albastru. A scos fum albastru cand am plecat de la garaj, am zis ca ard depunerile starnite de spray. Problema este ca incepand de a doua zi, mersul motorului la rece este neregulat, scoate mult fum albastru cu miros de motorina, si pana nu se incalzeste putin, nu se accelereaza fin, doar daca o calc pana trezesc turbina, incepe sa traga brusc.
Am schimbat injectoarele orbeste, apoi le-am dus la meserias: deschid la valoarea perfecta, sunt bune. Pompa a fost de parere ca nu are nimic, pentru ca nu prinde aer, si porneste perfect cald/rece. In schimb, a spus ca atunci cand era rece si mergea aiurea, a desfacut conducta injectorului 3, si nu se schimba mersul motorului. A pus unul din injectoarele vechi (functional), tot asa mergea.
Am dus-o la un mecanic de motoare: intai mi-a spus ca probabil am indoit o biela; am stabilit sa-mi faca o constatare, cu test de compresie + masurat cursa pistoanelor. Cand i-am lasat masina, el a verificat din nou injectoarele, si a luat o compresie de la care nici nu mai stia exact valorile, dar spunea ca am sub 16 la 3 si 4, si sa-i fac segmentare (ha?!    )
Stiind ca segmentii nu se uzeaza in 5 minute, am cumparat manometru pentru compresie, iar rezultatele se vad in poza.

Sunt ok, nu sunt ok...? Sa desfac chiulasa, ca sa vad de pistoane crapate, ori supape?
Eu am ramas in pana de idei.
Batai nu are motorul, decat de mers in 3. Vara, cand se incalzea torcea perfect. Acum, fiind rece, nu se mai incalzeste suficient cat sa ii "treaca".
Fumul miroase foarte tare a motorina, si lasa pete umede in dreptul tobei, fara funingine.
Am pus 4 bujii noi, de atunci am pornire la sfert, si mers rotund cat timp incalzesc bujiile. Apoi scade turatia, si merge in 3.

sfat problema diesel imi cer scuze vorba dar sunt principii folosit spray curatare admisie, ford 1.8

21.5KB

Modificat de daniel93 (acum 5 ani)


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 5 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Piston 3 fisurat. Când se încălzește se dilata și de aia nu mai merge rotund.
Scoate joja de ulei și vezi fumega sau nu ?


pus acum 5 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48194
Piston fisurat sau segmenti rupti.
E grava situatia, trebuie demontat motorul.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 5 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300

gherghin nicolae a scris:

Piston 3 fisurat. Când se încălzește se dilata și de aia nu mai merge rotund.
Scoate joja de ulei și vezi fumega sau nu ?


Cand e cald motorul, merge rotund. Cand e rece merge groaznic, si scoate mult fum. Am mers cu ea si la mare asa.

Mai iau o data compresia la rece, macar la nr 3, apoi desfac. 


Misu de Cluj a scris:

Piston fisurat sau segmenti rupti.
E grava situatia, trebuie demontat motorul.


Sper sa-mi permita jugul sa demontez baia si chiulasa cu motorul pe masina.

Modificat de daniel93 (acum 5 ani)


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 5 ani
   
andi500
Membru Senior

Din: Otopeni
Inregistrat: acum 8 ani
Postari: 417
Din ce vad in poze compresia este ok, nu cred ca e piston fisurat.
Verifica amanuntit si progresiv sistemul de alimentare, de acolo e buba
Ai ceva infundat ori vreun senzor din pompa de injectie. Ai sa ramai mirat dar defectul cred ca e minor.
Eu am patit asa ceva la vechiul W201 al meu si ca sa constat ca furtunele de tur/retur erau inversate, supapa de sens bloca alimentarea iar motorul se alimenta pe ..retur. Scotea fum albastru , mergea neregulat si trepida , cloncanea ca o moara cu ciocanele..
  Vechiul proprietar a mers cu ea asa vreo 2 luni


pus acum 5 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Am luat compresia la rece din doi cilindri, ca sa pot compara:

cil 3: 20 bar (22 cald)
cil 4: 25 bar (27+ cald)

20 bar e putin, sau nu?
O sa incerc sa aflu compresia de fabrica.


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 5 ani
   
andi500
Membru Senior

Din: Otopeni
Inregistrat: acum 8 ani
Postari: 417
Este ok, pornește și la 16 bar
Verifică ce am spus.
Pistoanele nu se fisurează atât de ușor.
De la spray eventual în primul rând se stricau supapele .
Vezi că tu la motorul ăla ai și MAF, senzor de aer , cu spray o fi dat vreun rateu și le-ai dat peste cap senzorul de aer


pus acum 5 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Debitmetru nu are, doar doi senzori de temperatura, si MAP.
La diagnoza iese totul ok, temperaturile afisate sunt plauzibile.
Pompangiul a spus sa vad ce e cu supapele, ca dupa urechea lui, s-ar aduna motorina in capul pistonului, si probabil nu are aer sa arda.

Modificat de daniel93 (acum 5 ani)


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 5 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
jos chiuloasa , in felul acesta vezi daca motorul e ok inceteaza cu orbecaiala asta si pareri din partea tuturor ,verifici supapele cu benzina

_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 5 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300

mihaai a scris:

jos chiuloasa , in felul acesta vezi daca motorul e ok inceteaza cu orbecaiala asta si pareri din partea tuturor ,verifici supapele cu benzina


Chiar aveam nevoie de un sfat de genul, ca incepusem sa dau inapoi 
Azi am ajuns doar pana la axul cu came, si am gasit amprentele altora 

Sunt curios, totusi, daca nu poate fi din pompa problema mea.

Si ce se intampla cu supapele care cedeaza de la spray (indoite, sparte..?)


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455
Scuze ca ma bag si eu in vorba.
Daca era un piston fisurat,sau o supapa care este arsa,ori stramba,nu mai avea compresie deloc,zic si eu.
Eu la babele mele,verific cu compresorul de vopsit.
Adica pun fiecare piston la faza de compresie,in locul bujiei bag aer comprimat si vad ce se intampla.
Asa am constatat ca la un cilindru aveam supapa de evacuare arsa,deoarece iesea aerul pe toba.
La un alt caz "fasaia " la carburator,deci supapa de admisie era compromisa.
Sper sa ajute aceste idei ale mele.    


pus acum 5 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Am cam eliminat ideea pistonului fisurat, pentru ca nu este fum/presiune in carter, nici la rece, nici la cald.
Deși, am auzit cazuri de motoare cu piston crapat, care se comportau la fel.
Dau jos chiulasa, si vad ce e acolo. Verific supapele, compar PMS dintre pistoane.
Exista si posibilitatea ca manometrul meu sa fie optimist, cineva a pus modelul asta la un Seat 1.6 benzina, si i-a masurat 16 bar..


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 5 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Am mai facut un ultim test de curiozitate, am scos conducta de motorina de la nr 3, si am pornit motorul: e mult mai putin fum, iar motorul merge la fel, aproape rotund 
Stau prost cu timpul, abia am ajuns la distributie.


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 5 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Am dat jos chiulasa, problema confirmata: pistonul 2 are PMS-ul cu ~1mm mai jos decat ceilalti, iar pistonul 3 e cu vreo 2mm mai jos decat ceilalti. Camasile par bune, nu sunt urme pe ele.
Se vede clar cum pistonul 3 era mereu ud, si galeria de evacuare e uda in dreptul lui.
Stiu ce e de facut, mi-a ramas o singura intrebare: E posibil sa fie vibrochenul indoit?

ford



_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 5 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
NU , ar fi gripat motorul ... doar biela strimba insa s-ar putea prin indoire , daca nu este radiala , si este in axa ar putea sa fie zgiriat palierul .

_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 5 ani
   
nel34
Membru Senior

Din: sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1094
Nu are nici o treaba arborele,schimba bielele ca sunt îndoite,motorul o să meargă ca si înainte,am pățit de vreo două ori chestia asta de la sprey

_______________________________________
Vremurile e grele.
oamenii e nervosi, are arme ,trage

pus acum 5 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Am luat biele, am descoperit ca am de dat jos cutia. Mi-am luat concediu 
Intrebarea: Daca am avut garnitura cu 4 dinti (1,37mm), avand in vedere ca nu am rectificat chiulasa, sa trec preventiv la garnitura cu 5 dinti (1,42mm), sa fiu sigur ca etanseaza?
Grosimile sunt luate din catalogul de piese.
Nu am avut probleme cu chiulasa, antigelul era foarte curat, si nu am completat niciodata, racirea era perfecta.


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 5 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815
Masoara cu un subler de adincime, la PMS, cit ies capetele pistoanelor peste bloc cu bielele vechi si noi, garnitura se alege dupa aceasta valoare.
Daca sint egale nu schimba grosimea garniturii - nu vei face decit sa decomprimi motorul, fapt care poate duce la cresterea consumului si la pornire proasta iarna


pus acum 5 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300

Oldman a scris:

Masoara cu un subler de adincime, la PMS, cit ies capetele pistoanelor peste bloc cu bielele vechi si noi, garnitura se alege dupa aceasta valoare.
Daca sint egale nu schimba grosimea garniturii - nu vei face decit sa decomprimi motorul, fapt care poate duce la cresterea consumului si la pornire proasta iarna


Multumesc! 
Am cumparat tot cu 4 dinti, voi masura si capetele pistoanelor.

Asa arata biela nr 3, fata de una buna 

Am schimbat doar bielele, cu pistoanele mele, ca sunt putin diferite (au boltul mai plin).

sfat problema diesel oldman subler adincime, pms, cit ies capetele peste bloc bielele vechi noi,

85KB


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 5 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Pus tot la loc, pornit, problema rezolvata.
Nu mai am fum la pornire.
Acum il am cand accelerez, ca mi-a murit turbina 


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 5 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Mai revin cu o problema la acelasi motor.
A inceput sa tacane un tachet (cred). Cand pornesc motorul, de obicei sta putin becul de la ulei aprins (filtru prost), timp in care tacane clar un tachet. Apoi, cat timp e rece motorul, nu se aude nimic.
Dupa ce se incalzeste, incepe o tacaneala, dar numai in turatii peste 1000rpm. In relanti e totul ok.
Am schimbat distributia, nu e de la intinzator.

Nu prea stiu cum se lucreaza cu tachetii hidraulici, poate am gresit la montajul chiulasei, ca nu i-am scos/nu i-am dezamorsat?
La prima cheie dupa ce am umblat in motor, stiu ca se auzea cum scapa compresie un piston, dar a disparut zgomotul.
Dupa cateva sute de km am scos uleiul si am desfacut baia, nu avea deloc span, am gasit doar o bucatica de plastic, ca dintr-o saiba, ceva.

Pareri? 


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 4 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la