Constantin Bucur
Membru Activ
Din: Târgu Mureş
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 138
|
|
"Foarte bun material cuprul pentru conducte de frana.. cine are obiectii e binevenit sa aduca argumente in sustinerea obiectiilor expuse. Nu se folosesc "din fabricatie" din considerente pur economice, cuprul e mult mai scump decat otelul, iar otelul protejat poate fi eficace in conditii de exploatare predictibile de catre producator. Orice producator construieste un tip de automobil avand in vedere o durata de exploatare limitata..Deci, @T.ion daca vrei sa schimbi conductele, fa-le din cupru si garantat vor tine mai mult decat restul masinii. Doar ca sunt mai scumpe daca le faci in service.. recomand sa cumperi conducta la ml, nipluri, trusa de bercuit si sa-ti planifici cateva zile libere..." ) ;
"Mi-am cumparat conducte de dacia 1300, din cupru, spre deosebire de astea originale de pe masina care sunt din otel acoperit cu o vopsea cauciucata care se cojeste in timp!" ) ;
"...conductele de Cu sunt mai maleabile decat cele de tabla - problema pe care o semnalezi tu acolo in articol este alta - din articol reiese ca acea conducta s-a rupt; De ce s-a rupt o conducta de CU noua ( schimbata de curand ) - pentru ca cel mai probabil nu a fost montata corespunzator / adica pe acelasi traseu , cu acelasi numar de prinderi, astfel incat conducta sa fie rigidizata pe caroserie, sa nu se miste- satfel incat sa oboseasca si sa se rupa. Acest fenomen poate sa apara la orice conducta prost montata sau "declipsata" din puferele de prindere - chiar daca este noua sau veche/ din Cu sau Fier.Conductele le schimb pentru ca sunt din fier ,au ruginit si este posibil (vedeti pe forumul Renault ) sa crape.Personal am mai refacut retelele de conducte de frana originale cu conducte de CU. pentru Fiat 850 si Dacia 1310 (fostele mele masini )- si problemele nu au fost la frane ci la table ( caroserie )." ) ;
"Caut conducta pentru frana Cunifer (CuNi10Fe20). Nu stiu ce diametru trebuie, voi masura cand ajung pe la garaj. A auzit cineva de vreun magazin care vinde asa ceva? Ideea este ca peste tot gasesc de cumparat tevi de cupru sau de otel, si nici una nu ma coafeaza. Daca nu gasesc teava sa imi fac eu conductele, ramane solutia cu cumparat de la nemti, dar sper sa o rezolv mai ieftin asa... ... Da da, alea de care zici tu sunt de cupru, care nu e bun la frane. In ultima perioada m-am documentat foarte mult privind franele din cauza ca voiam sa pun conducte noi de cupru. Din anii 70 s-a trecut de la cupru la cunifer (dezvoltat de volvo initial), din cauza ca masinile cu tevi de cupru picau inspectiile tehnice pe capete. Sunt tari unde daca ai teava de cupru nici nu mai fac ITP-ul, pici direct. In principiu cuprul nu ar fi rau, rezista si la presiune (vreo 500 de bari), dar din cate am citit problemele apar la racorduri. Trebuie sa fie foarte bine fixate si sa nu vibreze, altfel metalul va crapa foarte usor. De asemenea faptul ca bercuiesti teava de cupru induce un stres suplimentar in material exact in zona cea mai fragila, la conexiune (olandez). Cuniferul a fost dezvoltat ca alternativa la tevile de cupru fragile din punctele de vedere de mai sus, si la otel, care rugineste si este atacat de sarurile de pe sosea (mai ales iarna). In plus, este usor de modelat pe caroserie, asemanator cu cuprul. Tevi de cunifer se gasesc la Hoffmann, la aproape 300 de lei setul. Eu sper sa gasesc conducta si sa mi le fac singur la un pret mai mic. Conducta de Cunifer se foloseste la condensatoare (frigidere, aer conditionat) desi si acolo majoritatea atelierelor folosesc cupru." ) ;
"o sa iau conducte de dacie. Am fost azi la un magazin mare de piese auto in timisoara si mia zis omul de la raionul de piese auto dacia ca se potrivesc cele de dacie.Si ca marea majoritatea conductelor de dacie vandute, le cumpara pososeri de masini straine. Conducta sa nu fie prea scurta, ca daca un pic mai lunga ii mai fac o bucla. Cand ma apuc sa montez franele de 116 cp pe masina, dau o conducta jos sa o masor." ) ;
"Au ruginit conductele de frana si cea din stanga spate a cedat undeva sus unde face un cot deasupra puntii din spate. Cand cedeaza ramai FARA FRANE !!! desi e pompa cu dublu circuit si nu ar trebui... Am avut noroc ca nu aveam viteza si am folosit frana de mana ! Cu doua zile inainte am facut ITP-ul si nu au vazut nimic si franele au iesit ok si n-a fost nicio problema la ITP. Conducta in general parea ok, dar in zona unde a cedat era afectata de rugina. Masina are 15 ani... Am schimbat toate conductele de frana cu conducte de CU de Logan. Am refacut testul de franare si e ok. Am schimbat si conductele de benzina preventiv (sa nu iau foc)." ) ;
"Pana acum nu mi-a facut nici o problema Suzi dar de ceva timp am observat ca imi scade nivelul la lichidul de frana pana cand s-a aprins becul de avertizare in bord. Ambele conducte de frana erau corodate si rugina a strapun in vreo doua locuri (nu stiu ce a fost in capul innginerilor niponi cand le-au facut din otel). Le-am inlocuit cu conducte de cupru de dacie papuc diesel. Niplurile se potrivesc perfect. Atentie, sunt 2 tipuri de conducte frana dacie diesel, una cu nipluri identice in ambele capete (parca M10) si una cu nipluri diferite (unul mai mare si unul mai mic). La vitara se potrivesc conductele cu niplurile identice (M10). Conducta de dacie este mult prea lunga pentru vitara asa ca trebuie taiata si bercuita la unul din capete. Dupa instalare am completat cu DOT3 si aerisit sistemul. Rezultatul e superrrr. Atentie mare la desfacerea niplurilor vechi pentru ca sunt foarte ruginite. Eu am taiat conducta veche chiar de la iesirea din niplu si am folosit o cheie tubulara pentru desfacere lor (fixa sau inelara le vor rotunji si nu o sa le mai puteti desface) asta dupa ce am dat cu spray degripant. Acum imi astept comada de Deruginol de la wuerth (mersi de sfat Soso, foarte bun la rugina) pentru a mai astupa doua gaurele inainte de a veni iarna." ) ;
"Am fost joi la ITP, si desteptii aia atita au fortat frinele pina cind a puscat o conducta de frina. E vorba de conducta care merge pe sub burta masinii pina in spate la distribuitor (gaura este chiar aproape de distribuitor). Am pierdut in 2 minute tot lichidul de frina, si cumva am reusit sa o scot afara in strada folosind frina de mina. Dupa 2 zile am reusit sa ajung la un mecanic cu ea. ... acelasi lucru l`am patit si eu..cu conducta d p partea dreapta..d gasit nu am gasit si noi si nici sh..si in final am cumparat o conducta de dacie din cupru..problema a fost k , conducta d dacie era mai lunga dar mecanicu` a taiat`o si a pus filetul de la conducta veche..am avut noroc k am scapat si ieftin si merge bine..conducta a fost vreo 20 ron si manopera vreo 100..dar nu a demontat nimik din c ziceai u..iar problema cu frana la podea poa` sa nu fie de la conducta noua..verifica pompa de frana sau servo..dak la servo atunci cand apesi se aude un "fassss" inseamna k trebuie schimbata..nu uita sa verifici si membrana de la pompa de vacum..dar o intrebare am..de cand ai lasat aici ultimul "post" pana akum masina a stat pe dreapta fara sa mergi?..dak da..verifica placutzele de frana si vezi sa nu fie corodate discurile..bafta!" )
42.8KB
_______________________________________ „ Fără Dumnezeu omul rămâne un biet animal raţional şi vorbitor, care vine de nicăieri şi merge spre nicăieri. ” Petre Ţuţea „ Ziarul, revista, cinematograful, radio nu sunt instrumente de cultură, ci de informaţie; cultura se dobândeşte numai prin carte şi prin învăţător.” Theofil Simenschy
|
|