CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Kalifa din Ialomita
Femeie
23 ani
Ialomita
cauta Barbat
24 - 65 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Conducte de frana din teava de cupru de 5 mm Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
Va salut colegi forumisti.
A mai facut cineva conducte de frana din teava de aer conditionat?
La Skodele mele conductele de frana sunt din fier si as vrea sa le schimb cu conducte din cupru.
Merge sa folosesc asa ceva sau este pericol sa se sparga?
Un sfat ar fi binevenit.
Ar mai fi varianta sa cumpar o conducta doua de Dacia si sa o tai pe dimensiuni.
Va multumesc anticipat.    


pus acum 5 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Da. Alea is la fel in principiu. Le poti folosi linistit.
Cauta din ala de 5 mm si cu perete de 0,7 mm.
Iti trebuie dispozitiv, sa le faci la capete.
Asa am facut si la Oltcit, doar ca acolo conducta e de 4mm.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455

Misu de Cluj a scris:

Da. Alea is la fel in principiu. Le poti folosi linistit.
Cauta din ala de 5 mm si cu perete de 0,7 mm.
Iti trebuie dispozitiv, sa le faci la capete.
Asa am facut si la Oltcit, doar ca acolo conducta e de 4mm.

  Multumesc de idee.
Am luat o trusa din aia de bercuit tevi de frana,care face o dubla floare,cum zic frigotehnistii.Singura mea teama era sa nu se sparga teava de la presiune.


pus acum 5 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

sk100it a scris:


Misu de Cluj a scris:

Da. Alea is la fel in principiu. Le poti folosi linistit.
Cauta din ala de 5 mm si cu perete de 0,7 mm.
Iti trebuie dispozitiv, sa le faci la capete.
Asa am facut si la Oltcit, doar ca acolo conducta e de 4mm.

  Multumesc de idee.
Am luat o trusa din aia de bercuit tevi de frana,care face o dubla floare,cum zic frigotehnistii.Singura mea teama era sa nu se sparga teava de la presiune.

Nu se sparge. Eu le-am testat deja timp ani de zile!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 5 ani
   
Constantin Bucur
Membru Activ

Din: Târgu Mureş
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 138
"Foarte bun material cuprul pentru conducte de frana.. cine are obiectii e binevenit sa aduca argumente in sustinerea obiectiilor expuse. Nu se folosesc "din fabricatie" din considerente pur economice, cuprul e mult mai scump decat otelul, iar otelul protejat poate fi eficace in conditii de exploatare predictibile de catre producator. Orice producator construieste un tip de automobil avand in vedere o durata de exploatare limitata..Deci, @T.ion daca vrei sa schimbi conductele, fa-le din cupru si garantat vor tine mai mult decat restul masinii. Doar ca sunt mai scumpe daca le faci in service.. recomand sa cumperi conducta la ml, nipluri, trusa de bercuit si sa-ti planifici cateva zile libere..." ) ;


"Mi-am cumparat conducte de dacia 1300, din cupru, spre deosebire de astea originale de pe masina care sunt din otel acoperit cu o vopsea cauciucata care se cojeste in timp!" ) ;


"...conductele de Cu sunt mai maleabile decat cele de tabla - problema pe care o semnalezi tu acolo in articol este alta - din articol reiese ca acea conducta s-a rupt; De ce s-a rupt o conducta de CU noua ( schimbata de curand ) - pentru ca cel mai probabil nu a fost montata corespunzator / adica pe acelasi traseu , cu acelasi numar de prinderi, astfel incat conducta sa fie rigidizata pe caroserie, sa nu se miste- satfel incat sa oboseasca si sa se rupa. Acest fenomen poate sa apara la orice conducta prost montata sau "declipsata" din puferele de prindere - chiar daca este noua sau veche/ din Cu sau Fier.Conductele le schimb pentru ca sunt din fier ,au ruginit si este posibil (vedeti pe forumul Renault ) sa crape.Personal am mai refacut retelele de conducte de frana originale cu conducte de CU. pentru Fiat 850 si Dacia 1310 (fostele mele masini )- si problemele nu au fost la frane ci la table ( caroserie )." ) ;


"Caut conducta pentru frana Cunifer (CuNi10Fe20). Nu stiu ce diametru trebuie, voi masura cand ajung pe la garaj. A auzit cineva de vreun magazin care vinde asa ceva?
Ideea este ca peste tot gasesc de cumparat tevi de cupru sau de otel, si nici una nu ma coafeaza. Daca nu gasesc teava sa imi fac eu conductele, ramane solutia cu cumparat de la nemti, dar sper sa o rezolv mai ieftin asa... ...
Da da, alea de care zici tu sunt de cupru, care nu e bun la frane. In ultima perioada m-am documentat foarte mult privind franele din cauza ca voiam sa pun conducte noi de cupru. Din anii 70 s-a trecut de la cupru la cunifer (dezvoltat de volvo initial), din cauza ca masinile cu tevi de cupru picau inspectiile tehnice pe capete. Sunt tari unde daca ai teava de cupru nici nu mai fac ITP-ul, pici direct.
In principiu cuprul nu ar fi rau, rezista si la presiune (vreo 500 de bari), dar din cate am citit problemele apar la racorduri. Trebuie sa fie foarte bine fixate si sa nu vibreze, altfel metalul va crapa foarte usor. De asemenea faptul ca bercuiesti teava de cupru induce un stres suplimentar in material exact in zona cea mai fragila, la conexiune (olandez).
Cuniferul a fost dezvoltat ca alternativa la tevile de cupru fragile din punctele de vedere de mai sus, si la otel, care rugineste si este atacat de sarurile de pe sosea (mai ales iarna). In plus, este usor de modelat pe caroserie, asemanator cu cuprul.
Tevi de cunifer se gasesc la Hoffmann, la aproape 300 de lei setul. Eu sper sa gasesc conducta si sa mi le fac singur la un pret mai mic.
Conducta de Cunifer se foloseste la condensatoare (frigidere, aer conditionat) desi si acolo majoritatea atelierelor folosesc cupru." ) ;


"o sa iau conducte de dacie. Am fost azi la un magazin mare de piese auto in timisoara si mia zis omul de la raionul de piese auto dacia ca se potrivesc cele de dacie.Si ca marea majoritatea conductelor de dacie vandute, le cumpara pososeri de masini straine.
Conducta sa nu fie prea scurta, ca daca un pic mai lunga ii mai fac o bucla.
Cand ma apuc sa montez franele de 116 cp pe masina, dau o conducta jos sa o masor." ) ;


"Au ruginit conductele de frana si cea din stanga spate a cedat undeva sus unde face un cot deasupra puntii din spate.
Cand cedeaza ramai FARA FRANE !!! desi e pompa cu dublu circuit si nu ar trebui... Am avut noroc ca nu aveam viteza si am folosit frana de mana !
Cu doua zile inainte am facut ITP-ul si nu au vazut nimic si franele au iesit ok si n-a fost nicio problema la ITP.
Conducta in general parea ok, dar in zona unde a cedat era afectata de rugina.
Masina are 15 ani...
Am schimbat toate conductele de frana cu conducte de CU de Logan.
Am refacut testul de franare si e ok.
Am schimbat si conductele de benzina preventiv (sa nu iau foc)." ) ;


"Pana acum nu mi-a facut nici o problema Suzi dar de ceva timp am observat ca imi scade nivelul la lichidul de frana pana cand s-a aprins becul de avertizare in bord. Ambele conducte de frana erau corodate si rugina a strapun in vreo doua locuri (nu stiu ce a fost in capul innginerilor niponi cand le-au facut din otel). Le-am inlocuit cu conducte de cupru de dacie papuc diesel. Niplurile se potrivesc perfect. Atentie, sunt 2 tipuri de conducte frana dacie diesel, una cu nipluri identice in ambele capete (parca M10) si una cu nipluri diferite (unul mai mare si unul mai mic). La vitara se potrivesc conductele cu niplurile identice (M10). Conducta de dacie este mult prea lunga pentru vitara asa ca trebuie taiata si bercuita la unul din capete. Dupa instalare am completat cu DOT3 si aerisit sistemul. Rezultatul e superrrr. Atentie mare la desfacerea niplurilor vechi pentru ca sunt foarte ruginite. Eu am taiat conducta veche chiar de la iesirea din niplu si am folosit o cheie tubulara pentru desfacere lor (fixa sau inelara le vor rotunji si nu o sa le mai puteti desface) asta dupa ce am dat cu spray degripant. Acum imi astept comada de Deruginol de la wuerth (mersi de sfat Soso, foarte bun la rugina) pentru a mai astupa doua gaurele inainte de a veni iarna." ) ;


"Am fost joi la ITP, si desteptii aia atita au fortat frinele pina cind a puscat o conducta de frina. E vorba de conducta care merge pe sub burta masinii pina in spate la distribuitor (gaura este chiar aproape de distribuitor). Am pierdut in 2 minute tot lichidul de frina, si cumva am reusit sa o scot afara in strada folosind frina de mina. Dupa 2 zile am reusit sa ajung la un mecanic cu ea.
...
acelasi lucru l`am patit si eu..cu conducta d p partea dreapta..d gasit nu am gasit si noi si nici sh..si in final am cumparat o conducta de dacie din cupru..problema a fost k , conducta d dacie era mai lunga dar mecanicu` a taiat`o si a pus filetul de la conducta veche..am avut noroc k am scapat si ieftin si merge bine..conducta a fost vreo 20 ron si manopera vreo 100..dar nu a demontat nimik din c ziceai u..iar problema cu frana la podea poa` sa nu fie de la conducta noua..verifica pompa de frana sau servo..dak la servo atunci cand apesi se aude un "fassss" inseamna k trebuie schimbata..nu uita sa verifici si membrana de la pompa de vacum..dar o intrebare am..de cand ai lasat aici ultimul "post" pana akum masina a stat pe dreapta fara sa mergi?..dak da..verifica placutzele de frana si vezi sa nu fie corodate discurile..bafta!" )

conducte frana din teava cupru bun material cuprul pentru conducte frana.. cine are obiectii

42.8KB


_______________________________________
„ Fără Dumnezeu omul rămâne un biet animal raţional şi vorbitor, care vine de nicăieri şi merge spre nicăieri. ”
Petre Ţuţea
„ Ziarul, revista, cinematograful, radio nu sunt instrumente de cultură, ci de informaţie; cultura se dobândeşte numai prin carte şi prin învăţător.”
Theofil Simenschy

pus acum 5 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Cu alea de otel am patit deja, ca era ruginit si a cedat la o frana brusca. Aparent pare doar sa aibe doar rugina superficiala, dar cedeaza brusc. Noroc cu frana cu dublu circuit.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
Exact trusa din aia am cumparat eu.
O sa iau nipluri de m10 separat si teava de aer conditionat si sper sa fie bine.
Nu pricep nici batut de ce s-au folosit tevi de frana din otel,care corodeaza si se sparg.
La Dacia nu imi amintesc sa fi schimbat vreo conducta de frana de cupru  


pus acum 5 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

sk100it a scris:

Exact trusa din aia am cumparat eu.
O sa iau nipluri de m10 separat si teava de aer conditionat si sper sa fie bine.
Nu pricep nici batut de ce s-au folosit tevi de frana din otel,care corodeaza si se sparg.
La Dacia nu imi amintesc sa fi schimbat vreo conducta de frana de cupru  

Alea de otel is mai ieftine, de aia s-o trrecut la ele.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455

Misu de Cluj a scris:


sk100it a scris:

Exact trusa din aia am cumparat eu.
O sa iau nipluri de m10 separat si teava de aer conditionat si sper sa fie bine.
Nu pricep nici batut de ce s-au folosit tevi de frana din otel,care corodeaza si se sparg.
La Dacia nu imi amintesc sa fi schimbat vreo conducta de frana de cupru  

Alea de otel is mai ieftine, de aia s-o trrecut la ele.

Aha,cum era un titlu de film,/uzura morala planificata/,totul sa fie prevazut sa se strice ca sa iei alt produs.
Dar Skoda 120 este din epoca comunista,unde interesul era sa tii o masina toata viata.
Are totusi masina asta niste chichite aiurea pe care nu le inteleg,gen tevi de frana de fier,tevile de racire din fier galvanizat care ruginesc in interior si infunda circuitul de racire,cablurile de frana de mana indoite d-an p...aca sa se sparga camasa de plastic si sa se blocheze.
Am facut multe modificari ,tocmai pentru a nu umbla de n ori in acelasi loc.


pus acum 5 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

sk100it a scris:


Misu de Cluj a scris:


sk100it a scris:

Exact trusa din aia am cumparat eu.
O sa iau nipluri de m10 separat si teava de aer conditionat si sper sa fie bine.
Nu pricep nici batut de ce s-au folosit tevi de frana din otel,care corodeaza si se sparg.
La Dacia nu imi amintesc sa fi schimbat vreo conducta de frana de cupru  

Alea de otel is mai ieftine, de aia s-o trrecut la ele.

Aha,cum era un titlu de film,/uzura morala planificata/,totul sa fie prevazut sa se strice ca sa iei alt produs.
Dar Skoda 120 este din epoca comunista,unde interesul era sa tii o masina toata viata.
Are totusi masina asta niste chichite aiurea pe care nu le inteleg,gen tevi de frana de fier,tevile de racire din fier galvanizat care ruginesc in interior si infunda circuitul de racire,cablurile de frana de mana indoite d-an p...aca sa se sparga camasa de plastic si sa se blocheze.
Am facut multe modificari ,tocmai pentru a nu umbla de n ori in acelasi loc.

Cred ca si tevile de racire le poti schimba cu tevi de cupru mai groase. Numai nu siu cum le vei indoi pe alea.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 5 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

Pe la mine prin oras se poate cumpara si la metru.



_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
Adevarat,arata bine,dar nu prea este convenabil la pret,adica 5 m sa fie 110 lei,cand o conducta de spate de dacia care are cca 4 metri costa cam 40-45 de lei.
Cum a zis domnul Misu,o sa iau conducta de ac de 5,caut nipluri de m10x1 si asta este.    


pus acum 5 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
De 5 mm gasesti peste tot, ca aproape toate masinile e din ala.
Doar la Citroen si Oltcit este de 4 mm. si perete de 0.7 mm. Ala a fost greu de gasit.
Dar ca orice bun carpaci, m-am descurcat
In Romania nici nu cred ca se fabrica, doar prin Bulgaria se importa.
Tot de acolo provin toate, is la fel, aceasi material.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 5 ani
   
sorin_88
Membru nou

Din: Constanta
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 27
Nu recomand conductele de cupru .Materialul este prea moale . Nu este vorba doar de considerentul economic ,ci este vorba si de rezistenta mecanica a otelului . Conductele din otel sunt net superioare celor din cupru . Cei care spun ca sunt mai bune cele din cupru, o fac pentru ca nu au scule pentru bercuirea celor din otel  (scule care sunt de 2-3 ori mai scumpe decat cele pentru cupru chior ).
Conducte de frana din otel functionale , vechi de 25 de ani ,am vazut pe masini, din cupru chior  nu am vazut .Din punct de vedere al coroziuni  cuprul chior este un esec .  Daca vrei sa faci treaba calumea   pui conducta de otel de la Ate .

Modificat de sorin_88 (acum 5 ani)


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455

sorin_88 a scris:

Nu recomand conductele de cupru .Materialul este prea moale . Nu este vorba doar de considerentul economic ,ci este vorba si de rezistenta mecanica a otelului . Conductele din otel sunt net superioare celor din cupru . Cei care spun ca sunt mai bune cele din cupru, o fac pentru ca nu au scule pentru bercuirea celor din otel  (scule care sunt de 2-3 ori mai scumpe decat cele pentru cupru chior ).
Conducte de frana din otel functionale , vechi de 25 de ani ,am vazut pe masini, din cupru chior  nu am vazut .Din punct de vedere al coroziuni  cuprul chior este un esec .  Daca vrei sa faci treaba calumea   pui conducta de otel de la Ate .

Chiar asa?
Am o epava de Dacia 1300 din 1979 cu conducte de cupru pe circuitul de franare si benzina si nu au fost inlocuite niciodata.
Stiu sigur caci masina a fost luata de noua.
Acum are 40 de ani


pus acum 5 ani
   
Sergiucj
Membru Activ

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 126
@sorin_88
Depinde ce cumperi, exista teava speciala de frana din aliaj cupru-nichel(-fier), care rezolva problemele de coroziune si de rezistenta mecanica ale tevilor din cupru pur. In ceea ce priveste faptul ca nu ai vazut conducte atat de vechi de cupru, ar trebui sa tii cont si de faptul ca nu sunt producatori (si chiar daca sunt, sunt putini) care au echipat masini cu astfel de conducte, deci sansele sunt din start foarte mici sa vezi.


pus acum 5 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Motivul pentru care producatorii auto folosesc conducte din otel, este dor faptul ca otelui este mult mai ieftin decat cuprul.
Cand trebuie sa le fabrici in sute de mii de exemplare, costurile materialelor sunt foarte importante pentru producatori!
Din acest motiv unii producatori folosesc cilindrii de ambreiaj din plastic in loc de aluminiu, sau galerii de admisie din plastic in loc de aluminiu.
Pentru ei e important sa reziste in jur de 10 ani, cat e durata medie de viata al unei masini, iar costurile de productie sa fie cat mai reduse, ca sa aibe profit cat mai mare.
Conductele de otel sunt foarte greu de bercuit, foarte greu de indoit. La indoire se pot gatui sau rupe.
Sunt foarte greu de indoit si montat pe pozitie. In fabrica se indoiesc pe sabloane, si se monteaza pe masini gata indoite.
Majoritatea producatorilor, care produc conducte de frana aftermarket la comanda folosesc conducte de cupru, tocmai din aceste motive.
Si e vorba de producatori autorizati, inclusiv de RAR.
Conductele de otel se ruginesc dupa 10-15 ani si cedeaza, uneori cedeaza brusc si neasteptat, lasandu-te fara frane.
Producatorii iau in calcul faptul, ca durata medie de viata al unei masini este in jur de 10 ani, ei nu produc masini, care sa reziste mai mult fara reparatii majore.
Cat despre coroziune, conductele de cupru pot rezista 50-60 ani lejer, fara sa fie afetati de sarea de pe drumuri.
Am chiar si eu Vw broasca din 1964 cu conducte de frana de cupru originale din cupru.
Deci puteti folosi linistit conducte de cupru!
     


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
Subscriu    

pus acum 5 ani
   
sorin_88
Membru nou

Din: Constanta
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 27
Masinile clasice  pe care  le mai detineti sunt in stare cat de cat buna  pentru ca nu au fost folosite excesiv  .
Ma îndoiesc că o mașina clasica veche de 40 de ani, cârpăcită cu diferse piese  neoriginale   mai este capabilă să reziste  la 70 000 km  pe an   cum mai sunt folosite unele mașini moderne (conducte de otel) . Tehnicianu și mecanicu  pune  problema după cum ii convine lui   să ii fie mai ușor .A ca se indoaie greu,ca e greu de lucrat ,ca nu rezista ca etc etc . La fel ca și cu garniturile din plută ,câlț  sau tot felu de materiale proaste   pe care le montezi   și după o perioadă începe să curgă uleiu pe jos . Unde permite   pui doar silicon de calitate  și  așa moare . Unu la vulcaniare ma sfatuia sa renunt la antifurturile de la roți (că e uzata cheia ca etc bla bla bla) în realitate motive  ca să nu mai piardă ei timp făcând treaba respectivă .Alt specialist se bătea cu pumnu in cap singur   că el își face instalatia electrică de la casă cu cablu de cupru lițat , că  se lucrează greu cu  cablu de cupru masiv (fy),că se chinuie când schimbă întrerupătoarele  că etc etc etc ,că la ei în sat  numa așa se lucrează ,  numa aberațiii în realitate .

Concluzia finală  este următoarea . Fiecare montează conducte din ce material vrea , doar că trebuie să răspundă  pentru ele în cazul în care accestea vor ceda la un moment dat  .


pus acum 5 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

sorin_88 a scris:

Masinile clasice  pe care  le mai detineti sunt in stare cat de cat buna  pentru ca nu au fost folosite excesiv  .
Ma îndoiesc că o mașina clasica veche de 40 de ani, cârpăcită cu diferse piese  neoriginale   mai este capabilă să reziste  la 70 000 km  pe an   cum mai sunt folosite unele mașini moderne (conducte de otel) . Tehnicianu și mecanicu  pune  problema după cum ii convine lui   să ii fie mai ușor .A ca se indoaie greu,ca e greu de lucrat ,ca nu rezista ca etc etc . La fel ca și cu garniturile din plută ,câlț  sau tot felu de materiale proaste   pe care le montezi   și după o perioadă începe să curgă uleiu pe jos . Unde permite   pui doar silicon de calitate  și  așa moare . Unu la vulcaniare ma sfatuia sa renunt la antifurturile de la roți (că e uzata cheia ca etc bla bla bla) în realitate motive  ca să nu mai piardă ei timp făcând treaba respectivă .Alt specialist se bătea cu pumnu in cap singur   că el își face instalatia electrică de la casă cu cablu de cupru lițat , că  se lucrează greu cu  cablu de cupru masiv (fy),că se chinuie când schimbă întrerupătoarele  că etc etc etc ,că la ei în sat  numa așa se lucrează ,  numa aberațiii în realitate .

Concluzia finală  este următoarea . Fiecare montează conducte din ce material vrea , doar că trebuie să răspundă  pentru ele în cazul în care accestea vor ceda la un moment dat  .


Toate cedeaza candva. Si nimic nu rezista vesnic! Ideea e sa iti intretii masina si sa faci reparatiile necesare din timp, sa nu astepti sa te lase in drum     


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455

Misu de Cluj a scris:


sorin_88 a scris:

Masinile clasice  pe care  le mai detineti sunt in stare cat de cat buna  pentru ca nu au fost folosite excesiv  .
Ma îndoiesc că o mașina clasica veche de 40 de ani, cârpăcită cu diferse piese  neoriginale   mai este capabilă să reziste  la 70 000 km  pe an   cum mai sunt folosite unele mașini moderne (conducte de otel) . Tehnicianu și mecanicu  pune  problema după cum ii convine lui   să ii fie mai ușor .A ca se indoaie greu,ca e greu de lucrat ,ca nu rezista ca etc etc . La fel ca și cu garniturile din plută ,câlț  sau tot felu de materiale proaste   pe care le montezi   și după o perioadă începe să curgă uleiu pe jos . Unde permite   pui doar silicon de calitate  și  așa moare . Unu la vulcaniare ma sfatuia sa renunt la antifurturile de la roți (că e uzata cheia ca etc bla bla bla) în realitate motive  ca să nu mai piardă ei timp făcând treaba respectivă .Alt specialist se bătea cu pumnu in cap singur   că el își face instalatia electrică de la casă cu cablu de cupru lițat , că  se lucrează greu cu  cablu de cupru masiv (fy),că se chinuie când schimbă întrerupătoarele  că etc etc etc ,că la ei în sat  numa așa se lucrează ,  numa aberațiii în realitate .

Concluzia finală  este următoarea . Fiecare montează conducte din ce material vrea , doar că trebuie să răspundă  pentru ele în cazul în care accestea vor ceda la un moment dat  .


Toate cedeaza candva. Si nimic nu rezista vesnic! Ideea e sa iti intretii masina si sa faci reparatiile necesare din timp, sa nu astepti sa te lase in drum     

Hm,domnule Misu,ia hai sa aruncam noi troacele la gunoi,ca sunt carpacite cu piese neoriginale ,cu calt si plute si conducte de cupru.
Si culmea,chiar nu functioneaza 70000de kilometri pe an.
Totusi nu suntem taximetristi  


pus acum 5 ani
   
g-power
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
" Unde permite   pui doar silicon de calitate  și  așa moare . "


Ca o observatie la treaba cu siliconul versus vechiile garniture de pluta sau cauciuc..

La plasticul sotiei 206 Hdi ,nu are garniture la baia de ulei..este pe baza de siliconul lu' peste.
Poti sa pui ce marca de silicon vrei in maxim doi ani incepe sa curga prind multiple puncte dintre baie si bloc...
Poti sa te duce la reprezentanta sau la nea Gigi sau sa o fact chiar tu ..in timp curge.

Asa ca nu totate tehnlogiile vechi sunt de rahat…..multe chestii noi s-au facut pt a reduce costurile de productie...dar asta nu inseamna ca sunt si durabile.

Modificat de g-power (acum 5 ani)


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455

g-power a scris:

" Unde permite   pui doar silicon de calitate  și  așa moare . "


Ca o observatie la treaba cu siliconul versus vechiile garniture de pluta sau cauciuc..

La plasticul sotiei 206 Hdi ,nu are garniture la baia de ulei..este pe baza de siliconul lu' peste.
Poti sa pui ce marca de silicon vrei in maxim doi ani incepe sa curga prind multiple puncte dintre baie si bloc...
Poti sa te duce la reprezentanta sau la nea Gigi sau sa o fact chiar tu ..in timp curge.

Asa ca nu totate tehnlogiile vechi sunt de rahat…..multe chestii noi s-au facut pt a reduce costurile de productie...dar asta nu inseamna ca sunt si durabile.

S-o gasit iar un Gica contra la toate.
Lasa ca mi se rupe fix de parerea unuia sau altuia care vrea musai sa dovedeasca maxima desteptaciune.
De obicei intr-o comunitate de masini clasice ne ajutam,asa mi se pare normal si sa invatam unii de la altii.
Imi pare rau ca dintr-o simpla intrebare de conducte de cupru de ac,s-a creat o ditamai stufosenia inutila.    


pus acum 5 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la