Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
M-am apucat de interior, dar oricat de infocat Daciot as fi, raman absolut revoltat de calitatea mizerabila a materialelor folosite la Dacii in anii '90. Eu, care mai am trei Dacii 1973, 1976 si 1983, raman efectiv cu mintea blocata, vazand mizeriile de materiale folosite dupa 1990. Tapiterii de usa sfaramate, manivele de geam rupte, bord crapat, covor de mocheta sfaramat, plafoniere ingalbenite si crapate, chedere crapate si sfaramate. Si asta la o masina de 25 ani, cu 119000 km. Iar la aialalta din 1973, care are aproape 50 de ani, toate astea arata aprpape ca noi, si nici masina aia nu a fost foarte menajata si are 170000 km. Dar acolo toate rezista si dupa 50 de ani! Inteleg ca la inceputul anilor '90 a fost perioada aia cu mari inflatii financiare si ca totul se scumpea peste noapte, chiar si materialele necesare la fabricatie, dar asa o decadere calitativa mizera, este foarte greu de digerat. Cele mai proaste sunt cele din perioada cu Caritasul, adica 1992-1994.
Nu am alta cale, decat sa schimb tot ce pot si sa pun piese si elemente ori mai vechi din anii '70-'80, ori ce gasesc mai nou de dupa 2000. Trebuie sa scap de toate mizeriile anilor '90. Am gasit tapiterii de usi aftermarket noi, facute pe placaj, nu pe cartonul ala infect si ordinar, folosit in anii '90. Bord de CN din 2000, care sper sa nu crape in asa hal, ca bordul vechi. Chiar si plafoniere am gasit noi de CN4, putin diferite ca design, dar se potrivesc perfect. Covoare noi de CN4 am gasit din stocuri vechi. Pun si manivele de geam metalice vechi in locul celor de plastic.
Calitatea este groaznica si mizera la Daciile de la inceputul anilor '90, dar tocmai aici este si smecheria, ca alea vor deveni cele mai rare. Cat mai prost facute, devin in timp modele rare! Vedeti faza cu Lastunul, cu 1320, cu 1325 Liberta, cu Dacia Sport sau cu Nova R523, care erau atat de prost facute, incat au disparut aproape in totalitate! Chiar si SuperNova si Solenza is foarte rare deja si nu au nici macar 20 de ani..., dispar mai rapid si mai brusc, decat ne-am fi imaginat vreodata!
Asta se vede si la Daciile atestate istoric, ca Dacii 1300 din anii '70 sunt deja atestate undeva in jur de 300 de bucati. In schimb Daciile 1310 din anii '80, care deja si ele toate au varsta istorica, nu sunt atestate mai mult de 70-80 bucati. Iar CN-urile din anii '90, vor supravietui intr-un numar si mai mic, decat alea mai vechi. De aia am tinut sa cumpar si un CN din anii '90. Si am vrut Break, ca deja Berline am trei bucati. Totusi deja multi colegi au inceput sa adune si exemplare de dupa 1990, chiar si de dupa 2000-2004 ultimele CN4. Chiar daca mai au mult pana la varsta de 30 de ani, trebuiesc adunate din timp, inainte sa dispara de tot.
Stiam foarte bine mizeria calitativa caracteristica acelor ani, dar daca schimb tot ce se poate schimba, atunci o pot aduce la un nivel decent, care sa nu ma enerveze si sa nu raman cu fiecare maneta sau buton in mana.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|