CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Bby67 din Bucuresti
Femeie
19 ani
Bucuresti
cauta Barbat
19 - 70 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Discutii libere / Opinii motorizari autospeciale politie Chamade Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
bangoo.james
Membru nou

Din: Suceava
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 15
Buna ziua 

De ceva timp incerc sa descos aspectele tehnice ale autospecialelor de politie Chamade care au fost achizitionate in '91. Zilele acestea ma uitam pe diferite prospecte si am ramas destul de confuz cu privire la motorizarile de 1.7 si m-am gandit sa consult pe automobilistii care ar putea avea o idee despre ce este vorba.

Deci, pana acum am reusit sa aflu de la minister ca unele autospecialele aveau o capacitate cilindrica 1390 cm3 si ca functionau pe benzina. Acum, urmarind pe prospecte am descoperit ca pentru gama din 1991 modelele TR si GTR preluasera motorul de pe Clio 1. Astfel (TR/GTR) = 1390 cmc3 de 60 cp

Mai departe lucrurile insa se complica un pic pt. ca la IPJ-ul din Suceava au fost 3 autospeciale Chamade intre 1991 si 2004 si acestea aveau motorizare de 1.7. Pentru 1991, dupa manuale, au existat doua motorizari de 1721 de 75 cp, respectiv 95 cp. Astfel modelele (TS/GTS/TSE) = 1721 cmc3 de 75 cp si (GTX/TXE) = 1721 cmc de 95 cp. Acum insa, nu imi dau seama daca unele autospeciale aveau aveau motorul de 1721 cmc de 75 cp cu putere redusa sau motorul 1721 cu putere mai mare de 95 cp. 

In alte ordine de idei, incerc sa imi dau seama ce tip de echipare au autospecialele din albumul de mai jos. Cadrele le-am preluat din filmul Liceeni III pentru ca, intr-un mod foarte interesant, este singurul loc, singurul, in care apare o astfel de autospeciala care este dotata si cu faruri de ceata pe fata. Mie mi se pare a fi un TXE cu motor de 1721 de 95 cp, dar corectati-ma daca gresesc.
Nu exagerez, in oricare alta parte, la TV, in presa, arhiva Minerva, colectii private, nu am mai intalnit deloc o masina cu aceasta echipare.

Drept bonus am postat si o poza unica cu un Chamade ce-i drept mai rar. Sper sa functioneze link-ul, este prima data cand folosesc aceasta functie. Altfel, daca sunteti interesati de autospeciale de interventie (politie, sri, pompieri, salvare) rare din perioada anilor '90 si inceputul anilor 2000 puteti sa urmariti pe Instagram contul meu Masini In Uniforma / @masini_in_uniforma .

Multumesc si apreciez orice contributie la acest subiect!

R_


pus acum 2 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
,,Asfalt Tango " , in film apare fix un Renault Chamade de politie .Ruleaza acum pe TVR1

Modificat de gherghin nicolae (acum 2 ani)


pus acum 2 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
R19 Chamade Politie

opinii motorizari politie chamade r19 chamade politie

19.3KB


pus acum 2 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Din spate

opinii motorizari politie chamade din spate

28.9KB


pus acum 2 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Un Renault 19 , dar nu Chamade am si eu . Atestat vehicul Istoric. Plus un Chamade pentru piese, dar deja e dezmembrat ...si era Diesel.
Brosurile originale ale ambelor variante le am, daca pot fi de ajutor cu ceva sa-mi spuneti .


pus acum 2 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Asta e al meu, atestat , motorizare 1,4 , tip GTR , motor Cleon , adica cel similar Dacia

opinii motorizari politie chamade asta meu, atestat motorizare 1,4 tip gtr motor cleon adica cel

29.5KB


pus acum 2 ani
   
bangoo.james
Membru nou

Din: Suceava
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 15
Buna seara, frumos automobil!

Asa este, automobilele Chamade apar de fapt in 3 filme romanesti, iar cel mai cunoscut dintre ele este Asfalt Tango. De altfel, filmul acesta surprinde cele mai bune cadre video cu Chamade pe culoare gri. Iar, in Liceeni in Alerta sunt surprinse cele mai bune cadre cu cele pe culoare alba.

Acum am luat in seara aceasta sa revad din nou secventele din Asfalt Tango pe calculator pentru ca am versiunea pe DVD de 1080 HD, foarte clara. Si, ca sa vedeti prostia mea omeneasca, eu caut de foarte mult timp sa descoper ce motorizare au avut aceste berline. Cand colo, cand ma uit acum, dupa ce mi-ati amintit dumneavoastra de film, ce vad in film mare si clar pe aripa laterala stanga a masinii? Exact placuta cu tipul de echipare al masinii: GTS.

Deci, autospecialele Chamade care au venit pe culoare gri erau pe echiparea GTS cu motorul cu putere redusa de 75 cp. Cat despre cele albe, m-am uitat din nou peste Liceenii in alerta, dar cum am versiunea pe DVD de 720p nu apare atat de bine placuta de pe aripa in imagini. Totusi, daca disting bine mi se pare a fi tot un GTS. In orice caz, am gasit un cadru unde pe placuta se distinge mai bine un S, ceea ce ar insemna ca nu ar putea fi decat un TS sau un GTS, ambele cu motor de 75 cp. Interesant! Multumesc pentru idee

opinii motorizari politie chamade buna seara, frumos automobil! asa este, chamade apar fapt filme

30.2KB


pus acum 2 ani
   
bangoo.james
Membru nou

Din: Suceava
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 15
Acum mai raman doua nelamuriri. Prima legata de ce mi-au spus cei de la Politia Romana. Eu personal, in opinia mea, consider ca doamna responsabila pe Legea 544 a apelat la o 'cunostinta' sau, mai bine zis, un veteran din Politie care isi mai aduce aminte ceva despre fostele masini de Politie Chamade. Aceasta este suspiciunea mea pentru ca intr-o alta cerere de la minister pe Legea 544 mi s-a spus ca nu imi pot da nici un fel de detalii despre aceste masini, avand in vedere legislatia in vigoare pentru masinile din import in 1991.

Nu stiu ce inseamna asta, dar este clar ca nu au nimic la arhiva, dar este posibil ca sa fi fost si masini cu 60 cp. Eu personal sunt sceptic pentru ca masinile au fost achizitionate in loturi, ceea ce inseamna ca ceva nu se potriveste.

In alta ordine de idei, continua sa ma fascineze cadrul acesta din filmul Liceeni. Se vede clar ca in imagine sunt doua autospeciale cu echipari diferite, doar ca nu imi dau seama ce tip este. Imaginea aceasta ar fi un argument, ma gandesc eu, pentru spusele doamnei, ceea ce ar putea sa inseamne ca a existat si un lot cu echipare TR/GTR.

opinii motorizari politie chamade acum mai raman doua prima legata mi-au spus cei politia romana.

43.6KB


pus acum 2 ani
   
bangoo.james
Membru nou

Din: Suceava
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 15
Apropos, cred ca gresesc, cred ca opinia mea este gresita cu privire la doamna de la Politie. Mai degraba, doamna si-a facut foarte bine temele, iar eu gresesc. Tocmai reciteam ce ati scris, anume despre motorul similar de pe Dacii. Acum daca imi aduc aminte bine, motorul de 1390 cmc3 in 1991 era preluat de pe Clio 1, care aparuse undeva in '90 si mai tarziu a fost integrat pe cateva Dacii, la Solenza si Supernova, daca nu gresesc. Iar referitor la aceasta, imi aduc aminte ca un sef de politie vorbea la un moment dat ca in perioada tarzie de exploatare a Chamade-urilor acestea functionau cu carburator de la Dacii. Deci, doamna are dreptate.

pus acum 2 ani
   
bangoo.james
Membru nou

Din: Suceava
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 15
Foarte frumoase cadrele din Asfalt Tango cu Chamade-ul Politiei. Sunt si cadre cu masina cum arata in interior. Un deliciu!

opinii motorizari politie chamade foarte frumoase cadrele din asfalt tango chamade-ul politiei. sunt

21.2KB


pus acum 2 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206

bangoo.james a scris:

Apropos, cred ca gresesc, cred ca opinia mea este gresita cu privire la doamna de la Politie. Mai degraba, doamna si-a facut foarte bine temele, iar eu gresesc. Tocmai reciteam ce ati scris, anume despre motorul similar de pe Dacii. Acum daca imi aduc aminte bine, motorul de 1390 cmc3 in 1991 era preluat de pe Clio 1, care aparuse undeva in '90 si mai tarziu a fost integrat pe cateva Dacii, la Solenza si Supernova, daca nu gresesc. Iar referitor la aceasta, imi aduc aminte ca un sef de politie vorbea la un moment dat ca in perioada tarzie de exploatare a Chamade-urilor acestea functionau cu carburator de la Dacii. Deci, doamna are dreptate.


Da. Erau motoare din familia Energy E7J. de 1390 cmc aparute in 1990 pe Clio1 si Twingo. Au fost montate si pe R19.
Din motoarele din seriaE au evoluat motoarele de pe SuperNova, Solenza si Logan1 de 1390 cmc.

A nu se confunda cu motoarele C3J din seria Cleon, cu injectie monopunct, care au fost si ele pe R19/Clio si Twingo.
Motoarele C3J au fost ultimele variante ale seriei de motoare "Cleon fonte", familie din care face parte si motorul de Dacia 1300/1310.  C3J a fost fabricat pana prin 1994-95.

Este nasol ca erau acolo chiar sub nasul nostru si nu le-am dat atentie pe vremea aia.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 2 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206

bangoo.james a scris:

Acum mai raman doua nelamuriri. Prima legata de ce mi-au spus cei de la Politia Romana. Eu personal, in opinia mea, consider ca doamna responsabila pe Legea 544 a apelat la o 'cunostinta' sau, mai bine zis, un veteran din Politie care isi mai aduce aminte ceva despre fostele masini de Politie Chamade. Aceasta este suspiciunea mea pentru ca intr-o alta cerere de la minister pe Legea 544 mi s-a spus ca nu imi pot da nici un fel de detalii despre aceste masini, avand in vedere legislatia in vigoare pentru masinile din import in 1991.

Nu stiu ce inseamna asta, dar este clar ca nu au nimic la arhiva, dar este posibil ca sa fi fost si masini cu 60 cp. Eu personal sunt sceptic pentru ca masinile au fost achizitionate in loturi, ceea ce inseamna ca ceva nu se potriveste.

In alta ordine de idei, continua sa ma fascineze cadrul acesta din filmul Liceeni. Se vede clar ca in imagine sunt doua autospeciale cu echipari diferite, doar ca nu imi dau seama ce tip este. Imaginea aceasta ar fi un argument, ma gandesc eu, pentru spusele doamnei, ceea ce ar putea sa inseamne ca a existat si un lot cu echipare TR/GTR.


Probabil au fost mai multe loturi cumparate, cu diverse motorizari.
Si mai tin minte, ca unele erau albe, altele gri, chiar si argintii vazusem, toate cu autocolantele specifice politiei lipite pe ele.
Interesant ca autocolantul de pe capota motor se decolora in maroniu in timp, de la caldura degajata de motor si arata urat.
Eu personal vazusem pe vremea aia cateva Chamade-uri de Politie, ca era un mic atelier in cadrul SMA-ului din cart Gheorgheni (unde se afla acuma Kauflandul), unde se reparau masinile de politie.
Ulterior si Passaturi VR6 de politie vazusem acolo.
Asta era in perioada 1998-2001. Pe atunci nu prea le dadeam mare atentie.
Si erau cu motoare de 1721 cmc din seria F3N. Puteau sa fie TSE cu injectie monopunct sau TXE cu injectie multipuct, asta nu mai stiu, dar sigur erau pe injectie si aveau capacul ala de culbutori de aluminiu, specific motoarelor de 1721 cmc.
Dar in perioada aia exista pe Renault 19 si F2N pe carburator, tot de 1721 cmc.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 2 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206

bangoo.james a scris:

Foarte frumoase cadrele din Asfalt Tango cu Chamade-ul Politiei. Sunt si cadre cu masina cum arata in interior. Un deliciu!

Asta in mod clar e una argintie.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 2 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Am si eu foarte multa documentatie pentru R19.
Dotarile difereau si de la tarile de destinatie.De exemplu TSE putea fi si cu motor de 1390 cmc si cu 1721 cmc.
Is multe ciudatenii.
In Romania de exemplu nu au fost importate oficial versiunile cu 3 usi, doar cele cu 5 usi si Chamade.
Daca ai nevoie de ceva, cu privire la dotari, motorizari, etc, te pot ajuta.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 2 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206

bangoo.james a scris:

Buna ziua 

De ceva timp incerc sa descos aspectele tehnice ale autospecialelor de politie Chamade care au fost achizitionate in '91. Zilele acestea ma uitam pe diferite prospecte si am ramas destul de confuz cu privire la motorizarile de 1.7 si m-am gandit sa consult pe automobilistii care ar putea avea o idee despre ce este vorba.

Deci, pana acum am reusit sa aflu de la minister ca unele autospecialele aveau o capacitate cilindrica 1390 cm3 si ca functionau pe benzina. Acum, urmarind pe prospecte am descoperit ca pentru gama din 1991 modelele TR si GTR preluasera motorul de pe Clio 1. Astfel (TR/GTR) = 1390 cmc3 de 60 cp

Mai departe lucrurile insa se complica un pic pt. ca la IPJ-ul din Suceava au fost 3 autospeciale Chamade intre 1991 si 2004 si acestea aveau motorizare de 1.7. Pentru 1991, dupa manuale, au existat doua motorizari de 1721 de 75 cp, respectiv 95 cp. Astfel modelele (TS/GTS/TSE) = 1721 cmc3 de 75 cp si (GTX/TXE) = 1721 cmc de 95 cp. Acum insa, nu imi dau seama daca unele autospeciale aveau aveau motorul de 1721 cmc de 75 cp cu putere redusa sau motorul 1721 cu putere mai mare de 95 cp. 

In alte ordine de idei, incerc sa imi dau seama ce tip de echipare au autospecialele din albumul de mai jos. Cadrele le-am preluat din filmul Liceeni III pentru ca, intr-un mod foarte interesant, este singurul loc, singurul, in care apare o astfel de autospeciala care este dotata si cu faruri de ceata pe fata. Mie mi se pare a fi un TXE cu motor de 1721 de 95 cp, dar corectati-ma daca gresesc.
Nu exagerez, in oricare alta parte, la TV, in presa, arhiva Minerva, colectii private, nu am mai intalnit deloc o masina cu aceasta echipare.

Drept bonus am postat si o poza unica cu un Chamade ce-i drept mai rar. Sper sa functioneze link-ul, este prima data cand folosesc aceasta functie. Altfel, daca sunteti interesati de autospeciale de interventie (politie, sri, pompieri, salvare) rare din perioada anilor '90 si inceputul anilor 2000 puteti sa urmariti pe Instagram contul meu Masini In Uniforma / @masini_in_uniforma .

Multumesc si apreciez orice contributie la acest subiect!

R_


Farurile de ceata nu inseamna neaparat ca e TXE. De obicei versiunile TSE si TXE ar trebui sa aibe si spoilerele si oglinzile retrovizoare vopsite in culoarea masinii. La astea sunt negre. Dar poate asa a fost comandat lotul.
Diferenta intre TSE si TXE  de 1721 cmc F3N, este la sistemul de injectie. La TSE este injectie monopunct si 73/75 CP, iar la TXE era pe injectie secventiala multipunct si 95 CP. Dar exista si TX/TXE tot de 1721 cmc cu motorul F2N pe carburator, de 90 CP.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 2 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
A mea este un TSE din 1991, facut pentru piata germana, deja cu catalizator de 73 CP.

opinii motorizari politie chamade mea este tse din 1991, facut pentru piata germana, deja cp. Admin

62.2KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 2 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
La ala de 95 CP e aceasi motor de 1721 cmc, dar galeriile de adisie trec peste motor, iar filtrul de aer este pe stanga, deasupra cutiei de viteze.

opinii motorizari politie chamade ala aceasi motor 1721 cmc, dar galeriile adisie trec peste motor, Admin

23.9KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 2 ani
   
andrei_barut
Membru Activ

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 100
Prin anul 2002, taicamiu avea o fabricuta si facea piese de Dacia, iar eu le vendeam prin tara la magazine de piese auto. Mergeam cu un Aro 10.9. Spre Calafat, cand  m-a oprit un echipaj cu un  R 19 Chamade si a inceput sa ma ia la puricat: ce transportati , jocul din directie de la ARO etc.. Au luat de la mine un jiglor principal de Dacie, cel cu sectiunea cea mai mica, de 1.25, ziceau ca vor sa-l puna pe Chamade sa faca economie de benzina si mai spuneau ca are motor de 1.3 ( banuiesc ca 1.4 E). Au desfacut si capota si nu arata ca cel de 1.7 si nici ca cel de 1.4 de Dacia 1310.
Eu in perioada aceea aveam un R 19 cu 5 usi   1.9d, motorul diesel semana oarecum cu cel de 1.7 benzina ca si aspect.
Si  motorul diesel de pe R 19  a fost montat pe Dacia Papuc si Solenza cu unele mici modificari.


pus acum 2 ani
   
bangoo.james
Membru nou

Din: Suceava
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 15
Buna seara! Multumescu foarte mult pentru comentarii! Raspund un pic mai greu pentru ca intre timp am mai cautat ceva informatii. Am aflat doua lucruri care cred ca ma arunca in confuzie si mai mult.

Primul lucru este ca am gasit ceva informatii din 2006 despre cineva care isi aminteste ca renault-urile aveau o capacitate cilindrica de 1700 cmc, dar mai mult de atat nu am putut afla. Sincer, trebuie sa recunosc ca in acest punct nu stiu nimic despre aceasta motorizare.

Totusi, mai promitator este al doilea lucru, desi la fel de confuz, unde cineva povestea ca a fost pe punctul de a cumpara  de la Politie un Chamade cu motor de E6J pe carburator.


pus acum 2 ani
   
bangoo.james
Membru nou

Din: Suceava
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 15

bangoo.james a scris:



Primul lucru este ca am gasit ceva informatii din 2006 despre cineva care isi aminteste ca renault-urile aveau o capacitate cilindrica de 1700 cmc, dar mai mult de atat nu am putut afla. Sincer, trebuie sa recunosc ca in acest punct nu stiu nimic despre aceasta motorizare.



Din ce am mai cautat observ ca in '91 exista o versiune TXE cu un motor de 1700 si 66 kW ce dezvolta 90 cp.


pus acum 2 ani
   
bangoo.james
Membru nou

Din: Suceava
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 15

andrei_barut a scris:

Prin anul 2002, taicamiu avea o fabricuta si facea piese de Dacia, iar eu le vendeam prin tara la magazine de piese auto. Mergeam cu un Aro 10.9. Spre Calafat, cand  m-a oprit un echipaj cu un  R 19 Chamade si a inceput sa ma ia la puricat: ce transportati , jocul din directie de la ARO etc.. Au luat de la mine un jiglor principal de Dacie, cel cu sectiunea cea mai mica, de 1.25, ziceau ca vor sa-l puna pe Chamade sa faca economie de benzina si mai spuneau ca are motor de 1.3 ( banuiesc ca 1.4 E). Au desfacut si capota si nu arata ca cel de 1.7 si nici ca cel de 1.4 de Dacia 1310.


Multumesc pentru raspuns.  Cred ca incepe sa prinda contor o imagine. Cautand pe internet detalii despre motorul Energy E6J am gasit ca a existat o versiune 1.4 fabricata pana in '90 care are o capacitate cilindrica de 1390 cmc si care dezvolta aprox. 80 de cai putere.

opinii motorizari politie chamade scris:prin anul 2002, taicamiu avea fabricuta facea piese dacia,

21KB


pus acum 2 ani
   
bangoo.james
Membru nou

Din: Suceava
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 15

Misu de Cluj a scris:

Probabil au fost mai multe loturi cumparate, cu diverse motorizari.
Si mai tin minte, ca unele erau albe, altele gri, chiar si argintii vazusem, toate cu autocolantele specifice politiei lipite pe ele.


Deci, lucrurile au sens, au fost mai multe loturi achizitionate, si, daca in '91 au aparut masinile, iar acestea au fost comandate in '90, atunci este posibil ca acestea sa fi venit cu motorul acesta E6J cu o capacitate de 1390. Doru Viorel Ruse a fost ministru de Interne intre Iunie '90 si septembrie 1991, dar afacerea Chamade a fost proiectata de Petre Roman care a fost prim-ministru intre 1990 si 1991.

Ceea ce inseamna ca se contureaza o imagine, as indrazni sa spun eu, dar daca gresesc, va rog corectati-ma. Daca aceasta afacere a fost proiectata intre '90 si '91 inseamna ca primele masini au venit cu motorul de 1390, iar celelalte loturi au venit cu motorizari de 1.7

Iar dupa cum am vazut in 'Asfalt Tango' ca masinile pe culoare gri aveau un nivel de echipare GTS, cel mai probabil, spun eu, aveau o motorizare precum in imaginea de mai jos. In mai multe imagini despre Chamade pe care le-am studiat, inclusiv cele din arhiva Minerva luate de aproape, dar si din cele din filmul 'Liceeni in alerta', mi se pare ca pe placuta laterala stanga scrie GTS.

Asa ca, daca vorbim despre un motor F3N, atunci avem un GTS cu o capacitate cilindrica de 1721 cmc ce dezvolta 54 kW si 73 cp. Are sens! Zilele acestea am primit o fotografie cu un Chamade de la domnul Cristian Ozon, fost instructor DIAS, dar mai cunoscut sub egida Aro Militia; in care scria 'viteza si fiabilitate'. Personal, nu cred, sau mai degraba sunt suspicios, ca a existat vreun motor cu 60 cp pe masinile de politie R19 Chamade.

Ceea ce inseamna ca mai ramane ca sa mai fi fost poate niste exemplare TXE mai deosebite cu o motorizare de 1700 si cu 90 cp, poate chiar versiunea de mai sus cu farurile din ceata. Dar, despre aceasta motorizare deocamdata nu am reusit sa gasesc nimic. Daca am gresit cu ceva in ce am scris, puteti sa ma corectati, apreciez orice contributie.

opinii motorizari politie chamade misu cluj scris: probabil fost mai multe loturi cumparate, diverse

24.9KB


pus acum 2 ani
   
bangoo.james
Membru nou

Din: Suceava
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 15

Misu de Cluj a scris:

Am si eu foarte multa documentatie pentru R19.
Dotarile difereau si de la tarile de destinatie.De exemplu TSE putea fi si cu motor de 1390 cmc si cu 1721 cmc.
Is multe ciudatenii.
In Romania de exemplu nu au fost importate oficial versiunile cu 3 usi, doar cele cu 5 usi si Chamade.
Daca ai nevoie de ceva, cu privire la dotari, motorizari, etc, te pot ajuta.


Multumesc frumos! Daca aveti ceva documentatie din 90-91 as fi interesat daca sunteti amabil. Sunt curios sa vad ce specificatii tehnice sunt.


pus acum 2 ani
   
bangoo.james
Membru nou

Din: Suceava
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 15
"Motorul de 1390 cc Energy montat pe modelele TS, GTS si TSE este cu carburator cu dublu soc si aprindere electrica, precum si cu cilindru cu flux transversal; ceea ce permite gazelor sa circule de-a lungul acestuia pentru imbunatatirea consumului si realizarea unei performante deosebite. O noua tehnologie permite ca cel de-al doilea soc sa fie pus in actiune fara pauza pentru ca acceleratia sa fie lina si ferma, chiar si la o viteza inalta. Aceasta noua tehnologie permite ca sa fie produs un motor de 1390 cc care are un consum econom si o putere impresionanta de 80 cai putere."

pus acum 2 ani
   
andrei_barut
Membru Activ

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 100
Foarte probabil, cand s-a stricat acel carburator, cei de la politie sa fi adaptat Carfilul  de la Dacia, asa se explica patania mea cu acel echipaj care mi-a luat un jiglor principal de Dacia, spunand ca vor sa-l puna la Chamade, sa consume mai putin.

pus acum 2 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206

bangoo.james a scris:


Misu de Cluj a scris:

Am si eu foarte multa documentatie pentru R19.
Dotarile difereau si de la tarile de destinatie.De exemplu TSE putea fi si cu motor de 1390 cmc si cu 1721 cmc.
Is multe ciudatenii.
In Romania de exemplu nu au fost importate oficial versiunile cu 3 usi, doar cele cu 5 usi si Chamade.
Daca ai nevoie de ceva, cu privire la dotari, motorizari, etc, te pot ajuta.


Multumesc frumos! Daca aveti ceva documentatie din 90-91 as fi interesat daca sunteti amabil. Sunt curios sa vad ce specificatii tehnice sunt.

Trimite-mi o adresa de mail pe pm si ti-le trimit. Is in pdf-uri, aici nu le pot uploada.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 2 ani
   
bangoo.james
Membru nou

Din: Suceava
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 15

andrei_barut a scris:

Foarte probabil, cand s-a stricat acel carburator, cei de la politie sa fi adaptat Carfilul  de la Dacia, asa se explica patania mea cu acel echipaj care mi-a luat un jiglor principal de Dacia, spunand ca vor sa-l puna la Chamade, sa consume mai putin.


Ce culoare avea autospeciala respectiva daca va mai amintiti? Era alba sau gri?


pus acum 2 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Ti-am trimis documentatia pe mail!

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 2 ani
   
andrei_barut
Membru Activ

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 100

bangoo.james a scris:


andrei_barut a scris:

Foarte probabil, cand s-a stricat acel carburator, cei de la politie sa fi adaptat Carfilul  de la Dacia, asa se explica patania mea cu acel echipaj care mi-a luat un jiglor principal de Dacia, spunand ca vor sa-l puna la Chamade, sa consume mai putin.


Ce culoare avea autospeciala respectiva daca va mai amintiti? Era alba sau gri?


Din ce imi amintesc era alba, sint 99% convins ca era un motor de tipul acesta:


pus acum 2 ani
   
bangoo.james
Membru nou

Din: Suceava
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 15

Misu de Cluj a scris:

Ti-am trimis documentatia pe mail!


Am primit mail-ul. Multumesc frumos! Am inceput sa citesc si sa mai traduc din el de pe Internet.


pus acum 2 ani
   
bangoo.james
Membru nou

Din: Suceava
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 15

andrei_barut a scris:


bangoo.james a scris:


andrei_barut a scris:

Foarte probabil, cand s-a stricat acel carburator, cei de la politie sa fi adaptat Carfilul  de la Dacia, asa se explica patania mea cu acel echipaj care mi-a luat un jiglor principal de Dacia, spunand ca vor sa-l puna la Chamade, sa consume mai putin.


Ce culoare avea autospeciala respectiva daca va mai amintiti? Era alba sau gri?


Din ce imi amintesc era alba, sint 99% convins ca era un motor de tipul acesta:



Da, e vorba de motorul E6J de 1.4 cu 80 cp. Mi-am amintit despre culoare pentru ca m-am gandit ca e posibil sa imi dau seama de motorizarile disponibile pe autospeciale. De exemplu, daca era vorba despre culoarea gri inseamna ca lotul acesta avea motorizarea aceasta. Insa, asa inseamna ca e mai greu de dat seama cu ce motorizare au venit fiecare. E posibil ca cele albe sa fi avut mai multe motorizari. Nu sunt sigur, totusi am aflat ca este cineva de la Politie, daca nu ma insel, care are chiar un Chamade autentic care probabil a ramas si a fost vandut, restul cred ca sunt casate. Daca domnul respectiv va raspunde o sa scriu aici. In visele mele cele mai bune sper si la o poza. Sper sa raspunda!


pus acum 2 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48206
Vorbeste cu Viorel Burcea, ca are colectie de masini de Militie/Politie. Si lucreaza in sistem.
Are si Vento si Logan de Politie, autentice, nu replici. Cred ca are si un Chamade.
Era si o expozitie in Bucuresti luna asta cu masini de Militie si de Politie.
Il gasesti pe facebook.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 2 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la