CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
pissy_kitty la Simpatie.ro
Femeie
24 ani
Sibiu
cauta Barbat
24 - 48 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Prezentare masini / Opel Omega B 2.0i din 1995 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini:  1 2
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Dragilor, m-am gandit sa pun din urma operatiunile facute de cand am cumparat-o pe Stela.
O sa incep cu inceputurile, si deci o mica descriere a pasilor parcursi.

Am inceput cu un "barn find", un Opel Omega B 2.0i tras pe dreapta de un an de zile din cauza decesului soferului.
Starea initiala era una tipica unei masini straine tinuta de un pensionar cu buget foarte limitat. Existase insa dorinta de a o intretine, nu dorinta de a batjocori masina, asa ca am acceptat provocarea.

Dotari - la nivel GL - aer conditionat manual (defect), clima manuala pe doua zone (cu defecte), geamuri electrice fata, reglaj electric scaun sofer pe inaltime (defect).

In februarie 2021 a primit dreptul de circulatie din nou, dupa 12 luni jumate de la despartirea de fostul ei proprietar.

Dupa primii kilometri am decis ca trebuie facut ceva si cu interiorul, scaunele fata erau groaznice, dupa 30 de minute iti rupeau spatele.

opel omega 2.0i din 1995 dragilor, m-am gandit pun din urma facute cand cumparat-o stela.o incep

38.5KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Usile spate erau o problema in sine : fusese chituit cu tona peste rugina si erau ambele in moarte clinica.

opel omega 2.0i din 1995 usile spate erau problema sine fusese chituit tona peste rugina erau ambele

31.6KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Am gasit un om bun in Deva (Lucian, la tine merg gandurile, mare domn!), care avea la dezmembrat nimic altceva decat un Omega B1 MV6 din 1994.
Toate zorzoanele posibile pe masina, inclusiv trapa, perdeluta electrica, incalzire in bancheta, scaune fata full electrice, ornamente din imitatie de mahon ...

Si m-am inteles cu el si am luat usile spate si tot interiorul.

opel omega 2.0i din 1995 gasit bun deva (lucian, tine merg gandurile, mare domn!), care avea

41.8KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Primul lucru de care am scapat, pe loc in curtea unde era donatoarea, au fost scaunele acelea oribile.
Am montat scaunele Recaro comfort, au functionat din prima.

opel omega 2.0i din 1995 primul lucru care scapat, loc curtea unde era fost scaunele acelea

44.4KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si intre timp continuau pregatirile de "razboi" fiindca, vazand pe ce am pus mana, am zis "ba Razvane, prost sa fii de nu le si legi sa functioneze".
Si-asa, am inceput sa iau motorase, butoane, cablaraie, cablaraie, mataraie, iarasi cablaraie ...

opel omega 2.0i din 1995 intre timp continuau fiindca, vazand pus mana, zis "ba razvane, prost

57KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Bineinteles si mai multa mataraie...

opel omega 2.0i din 1995 mai multa

84.9KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Plus o proba de rigoare, ca motorul e renumit pentru durabilitate dar stim cu totii cum e teoria si practica.

Si, surpriza, 117 cai putere ramasi in loc de cei 115 de nou!

opel omega 2.0i din 1995 plus proba rigoare, motorul renumit pentru dar stim totii cum teoria

38.5KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si uite-asa, toamna ne-a gasit intrand in service cu portbagajul burdusit cu piese si cablaraie: doua usi complete, doua fete de usi, un cablaj complet de caroserie, doua de bord, perdeluta electrica, lampi de citit, chedere, etc...

opel omega 2.0i din 1995 uite-asa, toamna ne-a gasit intrand service burdusit piese cablaraie: doua

48KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Usile s-au potrivit din prima...

opel omega 2.0i din 1995 usile s-au potrivit din prima...

47.4KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si apoi, dupa un sezon de amanare, a venit randul tratamentului la SPA, ca sa nu ii putrezeasca oasele.
Am stiut cu o oarecare aproximatie cat de mult pot intinde plapuma, fiindca la cumparare am suit masina pe elevator si m-am uitat dedesubt.
Au fost cateva zone cu rugina superficiala pe suprafete cat de-o palma si cateva unde era cazuta izolatia.

opel omega 2.0i din 1995 apoi, dupa sezon amanare, venit randul spa, oasele.am stiut oarecare cat

40.3KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Kelfos pus la lucru.

opel omega 2.0i din 1995 kelfos pus lucru.

45.6KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si apoi aplicat Teroson SB3120, antifon cauciucat la spray.

opel omega 2.0i din 1995 apoi aplicat teroson sb3120, antifon cauciucat spray.

45.7KB


pus acum 1 an
   
Alex_VW
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1397
Felicitări pentru achiziție!
Arată foarte bine !


_______________________________________
VW Golf I  1.3 GF 60cp '80 - sold

VW Golf I  1.5 JB 70cp '78 - in curs de restaurare - sold

pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

Alex_VW a scris:

Felicitări pentru achiziție!
Arată foarte bine !


Ei ... acum sarumana dar mai sunt detalii de rezolvat ... am ajuns acum, dupa multa munca, sa iau si piese de schimb pentru ornamentele prinse cu suruburi (carpeala tipic romaneasca).

Ritmul de lucru e putin altfel pentru ca am fost constrans de conjunctura sa am viitor oldtimer ca masina de familie. Si daca e masina de familie, aduna kilometraj. Nu putin ... din februarie 2021 pana acum circa 18000 km.

Pun aici si armamentul din dotare, din episodul "uciderea ruginii".

opel omega 2.0i din 1995 alex_vw pentru arată foarte bine !ei ... acum sarumana dar mai sunt

47.8KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si ajungem si la luna iulie 2022, cand am decis ca am mers destul cu plafonul fluturand si am tras o vizita la Dan Tapiterul.

opel omega 2.0i din 1995 ajungem luna iulie 2022, cand decis mers destul plafonul fluturand tras

33.5KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Vechiul plafon a venit dat jos...

opel omega 2.0i din 1995 vechiul plafon venit dat jos...

41.2KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Materialul vine aplicat cu adeziv de contact.

opel omega 2.0i din 1995 materialul vine aplicat adeziv contact.

54.7KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Sta la uscat cat are nevoie, cca o zi jumate.

opel omega 2.0i din 1995 sta uscat cat are nevoie, cca jumate.

22.3KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si "ergebnisul" cum zic nemtii. Rezultat pe masura.

opel omega 2.0i din 1995 cum zic nemtii. rezultat masura.

20.3KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Urmatoarele pe lista :
- suportul lombar la scaunul sofer
- tapiteria de pe usi, usor dezlipita pe cantul dinspre geam (la toate 4, in diverse stadii)

Si separat, extindere proof-of-concept la toate manerele de usi, posibil cu insertie de burete dedesubt (ca sa fie la nivel). Am realizat acest prim maner la sugestia mea. D-l Dan nu s-a complicat prea mult, am convenit amandoi sa facem o proba cu piele naturala si sa vedem cum iese brut, doar aplicat in locul gumilasticului din fabrica. Un gumilastic facut din start foarte prost - pe motor-talk.de se plang nemtii ca in 3-4 ani se face faina si se rupe in bucati.
Am gasit manere din dezmembrari, inca sunt OK dar multa viata n-au, iar de nou pe cod, la cele de la usile fata e o problema mare, mare de tot cu stocul, chiar si la magazine de nisa din Germania.

Colac peste pupaza, din prea multa inteligenta, nemtii au inchis complet basca l-au si lasat listat oficial pe site-ul Opel Germania. Asa, parca ostentativ, sa-si bata joc de oameni.

Si mor de ciuda, anul trecut pe vremea asta aveau si tapiterie noua pentru scaunele fata. N-am comandat-o ca aveam alte prioritati la masina si acum s-a dus pe apa sambetei sansa.

opel omega 2.0i din 1995 lista suportul lombar scaunul sofer- tapiteria usi, usor dezlipita cantul

90KB


pus acum 1 an
   
g-power
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1033
Nice, spor la treaba ca iese fain!

pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Ca pe vremuri : am primit prin posta un set rarisim de rezerva - cablu + butoane + relee pentru incalzirea in bancheta.
Cele de pe Stela au o mica hiba - la scuturat tare de tot cupleza uneori intempestiv incalzirea dreapta - spate.

Daca am noroc in weekend vine o tura de canibalizare a altei Omega MV6, si voi reveni cu galerie foto.

opel omega 2.0i din 1995 vremuri primit prin posta set rarisim rezerva cablu butoane relee pentru

85.7KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si iata-ma punand-o pe Stela la inca o tura de 2x75 km pana in Ludus, dupa o vacanta cu 1100 km parcursi intr-o saptamana.
Am ajuns la d-l Eugen, al carui numar il aveam salvat de aproape 2 ani, si la ce a mai ramas din vechea lui glorie a strazilor, o Omega 3.0 MV6 din 1998, trasa sub un nuc in 2018 dupa ce s-a rupt distributia si s-a facut praf si pulbere motorul.

Am desurubat 4 fete de usi superbe, cod 821/XXMH, in stare impecabila, si asta inseamna ca vom face rotatie, cele de pe Stela vor merge la Dan Tapiterul la relipit si acestea in Stela pe usi.

[img]https://www.99poze.ro/hotlink/tn_b1ea3d17b2ad4110f17b2090589158b5.jpg[/img]

Mi-am dorit si o pereche de ventilatoare de rezerva pentru usile spate (au dezaburire cu ventilator), si ca sa ajung la ele nu a fost alta cale decat scotand cablajul usii, apoi gaurind niturile si scotand macaraua de geam. Deci am plecat bonus si cu macaralele electrice de geam si doua cablaje de usi spate.

De departe cea mai laborioasa munca a fost scoaterea ansamblului pompa de benzina + sonda litrometrica. Accesul e usor prin portbagaj dar inelul de plastic pentru etansare a fost blocat complet de la rugina de pe capac si a trebuit sacrificat.

[img]https://www.99poze.ro/hotlink/tn_2b27c5526527e50ee29c5dd16af17b25.jpg[/img]
[img]https://www.99poze.ro/hotlink/tn_c86cbbc1141865df1e0e38aa428e2759.jpg[/img] [img]https://www.99poze.ro/hotlink/tn_8fcc26dfaa2335cebd0328bfc2257eab.jpg[/img]
Sonda litrometrica are un clips si iese usor de pe suport. Rezistenta cca 300kOhm la plin, scade catre minim. Deci sonda veche dar buna. Avem rezerva, cea de pe Stela mai face nazuri uneori si e cam imprecisa la jumatate de scala.
[img]https://www.99poze.ro/hotlink/tn_0821cced5800b2a7d9ed561090310ec9.jpg[/img]

Modificat de razvanradu (acum 1 an)


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Pun separat poze ca nu mi-a placut cu linkurile.
Aici, fetele de usi.


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

razvanradu a scris:

Pun separat poze ca nu mi-a placut cu linkurile.
Aici, fetele de usi.


opel omega 2.0i din 1995 razvanradu scris:pun separat poze mi-a placut fetele usi.

59.6KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Merita pusa separat. Am urcat pe Muntele Gaina, pe drum de 4x4.
E oarecum lofic, X20SE fiind montat si pe Frontera. Doar ca Frontera nu are cutie de viteze gandita oentru autostrada.
 


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Merita pusa separat. Am urcat pe Muntele Gaina, pe drum de 4x4.
E oarecum logic, X20SE fiind montat si pe Frontera. Doar ca Frontera nu are cutie de viteze gandita pentru autostrada.
 

opel omega 2.0i din 1995 merita pusa separat. urcat muntele gaina, drum 4x4. oarecum logic, x20se

57.8KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Intre timp mentenanta de rutina.
Am pus si celelalte doua telescoape dupa ce am umblat 4 luni cu ele in portbagaj.
Lagarul median de la cardan (pacat ca nu am apucat sa il pozez) era efectiv descentrat. Dupa 27 de ani, cauciucul se lasase in jos sub greutatea cardanului. Aveam scuturaturi in plus la pornirea in rampa.

Fiind daily driver (masina de familie), dupa ploi au mai iesit niste "floricele" pe canturile de la aripi.
Le-am acordat un smirghel pana la metal, pus Kelfos cu betisorul de urechi...

opel omega 2.0i din 1995 intre timp mentenanta rutina.am pus celelalte doua telescoape dupa umblat

14.8KB

Modificat de razvanradu (acum 1 an)


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si apoi dat din belsug Teroson VR4600 cu zinc si peste el vopsea pe cod de culoare.
Nu am aplicat si lac,pentru ca nu va fi definitiv.
Vreau sa vad cum trece iarna asta, si daca reteta e buna, o sa vina chit de fibra ca sa indreptam si apoi nenea vopsitorul ca sa scoata nuanta uniforma si sa revenim la aspectul de fabrica.
Stiu ca altii taie "cancerul" direct dar eu as salva tabla originala daca se poate, nu sar direct la element de reparatie.

Am inteles de ce zice Misi ca rugina mi-e prietena : stimuleaza mintea, sa te gandesti cum s-o tratezi.

Lucrarea de pe "burta" (perie de sarma, Kelfos si Teroson SB3120 cauciucat la spray), dupa o primavara si cu zapada si sare (Cluj - Marisel, Cluj - Baisoara in repetate randuri), o vara si o toamna cu urcat pe munte, pe drum de TAF etc, e intacta. M-a si laudat mecanicul, ca a avut vreme sa admire cat a lucrat la cardan si telescoape.

opel omega 2.0i din 1995 apoi dat din belsug teroson vr4600 zinc peste vopsea cod culoare.nu aplicat

22.9KB

Modificat de razvanradu (acum 1 an)


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si am avut o intalnire foarte placuta, un batranel cu Omega B cu numere de Harghita iesea din parking fix cand terminasem montatul cauciucurilor de iarna.
A lui e cu suflet bavarez, fiind dotata cu X25DT, adica BMW M51 redenumit dupa "imigrarea" la Opel.

opel omega 2.0i din 1995 avut intalnire foarte placuta, batranel omega numere harghita iesea din

44.5KB


pus acum 1 an
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Iti admir masina, e genul de proiect in care as vrea sa ma arunc, dar din pacate nu e momentul, si probabil voi pierde "trenul".
Iti recomand sa cumperi elementele de reparatie caroserie care se mai gasesc, presupun ca au si preturi minuscule acum. Imediat vor disparea complet.
Sa stii ca marca Klokkerholm (zincate bine) sunt foarte ok, am sudat praguri si arcade aripi pe Vectra A in 2016, pot spune ca am lucrat prost, afara, m-a prins si ploaia, am dat grund la spray, masina sta acum aiurea pe pamant (nu poate fi baza de proiect), iar elementele sudate de mine nu au rugina. Bonus, marginile taiate au ramas in curte pe pamant, in ploaie si ninsoare, si nu au nici ele rugina. Deci, iti recomand stoc de elemente de reparatie klokkerholm, sa fie. Nu vreau sa dau vesti proaste, dar nu cred ca vei scapa fara sa inlocuiesti portiunea aia de pe aripa.
Alt sfat pe care as vrea sa ti-l dau, este sa bagi ceara peste tot pe sub masina, in caz ca nu ai facut-o deja.
Terosonul este doar placut ochiului, de "cancer" nu te fereste, mai ales cand se aplica pe o masina de 20 de ani, fara sablare si regrunduire in prealabil.


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

daniel93 a scris:

Iti admir masina, e genul de proiect in care as vrea sa ma arunc, dar din pacate nu e momentul, si probabil voi pierde "trenul".
Iti recomand sa cumperi elementele de reparatie caroserie care se mai gasesc, presupun ca au si preturi minuscule acum. Imediat vor disparea complet.
Sa stii ca marca Klokkerholm (zincate bine) sunt foarte ok, am sudat praguri si arcade aripi pe Vectra A in 2016, pot spune ca am lucrat prost, afara, m-a prins si ploaia, am dat grund la spray, masina sta acum aiurea pe pamant (nu poate fi baza de proiect), iar elementele sudate de mine nu au rugina. Bonus, marginile taiate au ramas in curte pe pamant, in ploaie si ninsoare, si nu au nici ele rugina. Deci, iti recomand stoc de elemente de reparatie klokkerholm, sa fie. Nu vreau sa dau vesti proaste, dar nu cred ca vei scapa fara sa inlocuiesti portiunea aia de pe aripa.
Alt sfat pe care as vrea sa ti-l dau, este sa bagi ceara peste tot pe sub masina, in caz ca nu ai facut-o deja.
Terosonul este doar placut ochiului, de "cancer" nu te fereste, mai ales cand se aplica pe o masina de 20 de ani, fara sablare si regrunduire in prealabil.


Da, am vazut ce face Terosonul aplicat la pensula fara tratament dedesubt. Pe Corsa a facut crusta, sub ea lucreaza cancerul si m-am ales cu gaura in contraaripa spate (lucrare platita la mester, apoi gaura am reparat-o eu, de nervi).

Aici insa am dat Kelfos (convertor de rugina) dupa ce am periat rugina vizibila si am aplicat apoi antifonul la spray ca sa acopar cum trebuie. Sta lipit de sasiu, nu face crusta groasa desprinsa. Am dat Kelfos si pe un gard ruginit la casa de la tara (fier netratat vopsit cu Kober), sta la mila naturii din martie si e tot negru curat fara o pata de rugina. Imi da incredere

Mersi de pont, Klokkerholm inca se gasesc  

Sincer, si eu ma astept sa ajung in final la sudura pentru ca se vede ca e deformata "buza" la aripile spate, cam pe 1 cm latime.
Acum castig timp si testez solutii pana reusesc sa mai iau un Opel clasic si sa-l fac neckerman ca sa o pot trage pe Stela pe dreapta si desface in tihna.

De grund ...  ai testat vreunul cu succes ?

Ce te retine de la un asa proiect ? 

Modificat de razvanradu (acum 1 an)


pus acum 1 an
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300

razvanradu a scris:


De grund ...  ai testat vreunul cu succes ?




Grundul rosu-oxid e ok pentru lucrarile ascunse, il folosesc si pe suduri uneori, aplicat la pensula diluat bine, ca sa intre in eventualii pori. Nu am avut probleme cu el.
Grundurile ieftine gri-lucios, nu au acelasi rezultat. Mi s-a exfoliat si a ruginit pe langa el, oriunde am dat. Am facut multe teste, mai ales pe acea Vectra A, care era plina de rugina.

La capitolul grunduri profesionale, cu intaritor, recomand sa eviti Klar. Mi-au ruginit masini relativ noi, la care am slefuit pana in tabla si am dat acel grund, apoi vopsea metalizata + lac. Grundul Quickline era mai ok, tot la pistol, cu intaritor. Dar vine destul de gros, cere pistol cu duza 1.5 sau 1.8.

Vopsitorii mai evoluati decat mine, folosesc neaparat grund epoxy atunci cand ajung la metal. Peste acel grund epoxy se mai aplica un grund cu capacitati de finisare, cum ar fi Quickline de care ziceam eu.

La capitolul DIY, pe Vectra aia folosisem un spray de grund din ala mare si ieftin, parca de la Dupli-Color. Foarte bine s-a comportat, atat la capitolul finisare pentru vopsea, cat si la protectia anticoroziva in timp.

Daca vrei chituri de finisare bune, poti sa mergi pe Sinto. Recent am folosit un chit de la Novol cu pulbere de aluminiu, s-a slefuit bine dar sunt doar cateva luni de la lucrare, nu ma pronunt. L-am folosit in zone cu pori de rugina.


razvanradu a scris:


Ce te retine de la un asa proiect ? 


Un 1300 desfacut de 10 ani, la care nu am facut mai nimic pana acum, si planuri de renovat casa. Nu mai am nici loc in garaj pentru inca un proiect. Plus grija pe care mi-o mai cere coana mare-daily, o Vectra C.


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Rosu-oxid cu ceva fosfat de zinc este de la Köber cica pentru aplicatii industriale. E bun sau ce marca ai folosit ?
Teroson VR4600 e grund zincat. E subtirel, daca il iei tare la smirghel il scoti. Dar pe unde am dat bine peste metal nu a mai lasat loc de rugina.
La nemti ("Halle 77" pe Youtube) am vazut ca izoleaza tabla cu BRUNOX (se gaseste, il pot testa, cca 145 lei litrul).

Marca produsului ma intereseaza (de-aia pun codul la tot ce am folosit + cum merge, pentru comunitate)

Am vazut la tara (dar nu am avut timp sa il caut pe om) e unul care face izolare pe 4*4, le da cu un maglavais rosu-maro pe burta si 4-5 cm in sus pe praguri, aripi si usi, merg aia toata ziua in noroi si nu rugineste nimic.
Aia imi trebuie si mie ca mi-am luat viitor oldtimer de familie ca sa batem Romania si Europa, nu portelan de tinut in vitrina. E comoda, arzi km fara sa ii simti, liniile caroseriei sunt foarte frumoase si velurul ala de pe vremuri e foarte placut la atingere. Dar daca umbli o expui "cancerului".

Ce am facut acuma e efectiv test de fabrica, pentru ca vopseaua filler e ca o foaie de ceapa, si la viteze de autostrada cu umed sau zapada apa sigur trece de ea, deci, mi-am zis eu, sa probam reclama produselor. Am facut intentionat pe portiuni mici, fara sa ma obosesc la tot, ca sa vad diferenta.

Usa stanga-spate avea pe coltul interior de jos catre roata o pata mica de rugina. Motiv : la Omega B o latura a usii e parte din carenaj. Are cheder separat dar raman zone expuse (bucata pana la chederul de pe caroserie). La 140-160 la ora e bal in toata regula.
Dupa vopsitor (care mi-a facut din usi albastre -> usi albe), la 3 drumuri mi-a iesit rugina. Am curatat la metal, dat vopsea, dat lac, a iesit rugina. Dat grund, dat vopsea, a ramas un punctulet. Dat Kelfos (convertor de rugina), dat grund VR4600, dat vopsea fara lac, adios rugina.

Pe aripi la fel, deja un punct de 1 mm e cu rugina (zona cu vopsea veche, crapa cu chitul). Unde am dat convertor, grund si vopsea ca foaia de ceapa, nimic.


E prima masina pe care o reconditionez (o parte din munca o fac eu), am multe de invatat, asa ca intreb si incerc. Marea mea satisfactie e ca de la semi-rabla de la inceput si pana azi, refacand treptat in 2 ani, am avut mereu masina functionala si am facut aproape 22000 km.

Modificat de razvanradu (acum 1 an)


pus acum 1 an
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48153
Ce te framanta ideea ruginii... cred ca nu dormi bine noaptea

Ti-am mai zis, rugina va exista si va manca fierul, atat timp cat exista apa si oxigen pe pamant.

Nu-l poti opri complet, doar sa-l incetinesti!

Nu exista nici un elixir minune, care sa-l opreasca complet!

Va trebui sa inveti sa te convietuiesti cu rugina!      

Singurul lucru intelept ce pot sa-ti recomand, sa-ti cumperi un flex si un aparat de sudura si invata sa sudezi!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

Misu de Cluj a scris:

Ce te framanta ideea ruginii... cred ca nu dormi bine noaptea

Ti-am mai zis, rugina va exista si va manca fierul, atat timp cat exista apa si oxigen pe pamant.

Nu-l poti opri complet, doar sa-l incetinesti!

Nu exista nici un elixir minune, care sa-l opreasca complet!

Va trebui sa inveti sa te convietuiesti cu rugina!      

Singurul lucru intelept ce pot sa-ti recomand, sa-ti cumperi un flex si un aparat de sudura si invata sa sudezi!


Stiu ca ajung la flex si sa fac oe tinichigiul in final, dar nu-i totuna sa ajungi de urgenta sau in tihna, lucrand la cate o masina care poate sta departe de drum o vreme.
Deocamdata, Stela trebuie sa stea pe drum pana ii aflu inlocuitor oldtimer.
Dorm bine dar sunt curios sa invat.


pus acum 1 an
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Nu mai stiu ce marca de grund e ala rosu. L-am luat la nimereala si am observat ca e bun. Banuiesc ca folosesc cam toti aceeasi formula, ca e vorba de un produs ieftin.

Dar la o reconditionare mai serioasa nu are rost sa bagi grunduri de 20 de lei, mai bine folosesti epoxy sau alt grund cu intaritor.


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

daniel93 a scris:


Dar la o reconditionare mai serioasa nu are rost sa bagi grunduri de 20 de lei, mai bine folosesti epoxy sau alt grund cu intaritor.

Sarumana, atunci mi-am facut lista : concurs intre Kelfos + Teroson VR4600 si Brunox. Cumpar la primavara un Brunox ca nu fac paguba la 150 de lei kilu'.

O sa experimentez si tinichigeria si sudura cu prima rabla, pe care sper sa o iau anul viitor si s-o fac. Lista e, bani sunt, timp+noroc+rabdare trebuie.

Deocamdata, pot afirma cu destula incredere ca ideea de convertor de rugina nu e poveste de adormit copiii.
Am probat un RostKiller noname pe o usa inainte de montaj, era praf, ca sapunul, n-a facut nimic.
Cu Kelfos insa, gardul de la cabana nu minte, e la mila naturii si n-are nimic. S-a dovedit util si pe pleu nou (gen lagarul de cardan Febi), unde e metal gol il innegreste si face strat protector.
Exista echivalent romanesc - Ferdac - dar am citit ca ar fi mai lichid si picura mult. Kelfos e usor laptos, nu faci multa mizerie. Neaparat cel in flacon negru de pe Emag, de la firma Kapatos SRL, scrie in italiana pe el ("il mangiaruggine". Cel de pe net cu site e diluat.
)

Terosonul la spray (varianta de reparatii rapide) aplicat dupa uscarea Kelfos e ca blindajul de tanc. Am fost baiat rau si am plimbat youngtimerul pe coclauri si izolatia e intacta dupa lovituri mici. Am dat si peste antifonul din fabrica, dupa ce am lovit in el cu un ciocan de cauciuc, suflat cu aer comprimat si tras cu perie de sarma, ca sa pice ce e de picat. Ce n-a picat am considerat inca intact si am izolat peste.


pus acum 1 an
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48153
Cate case, atatea obiceiuri si atatea retete diferite.
Important e sa opresti rugina, apoi sa o izolezi cat mai bine.

Eu folosesc Ro55 sau Evipass. Is foarte bune, dar inainte de aplicare trebuie un pic diluate cu apa, altfel devine lipiciosa suprafata tratata. Si neaparat sa fie peste 20 de grade suprafata tratata, pe timp rece nu actioneaza.
Dupa ce se inalbeste rugina, oxidul alb se stege cu o carpa cu benzina.
Dupa care poti sa o dai cu grund.
Foarte multa lume greseste ca da direct cu teroson, fara sa dea cu grund.
Grundul e foarte important ca face aderenta si izoleaza suprafata.

Cele mai bune sunt grundurile epoxidice bicomponente. Dar astea cer o suprafata extrem de curata, daca e ceva mizerie pe dedesubtul lor, se vor coji.
Daca vrei sa dai cu grund epoxidic, trebuie sa cureti tot, pana la luciu metalic.
Suprafetele care urmeaza sa fie chituite si vopsite, neaparat trebie curatate pana la tabla, pasivate, iarasi curatate si date cu grund gri epoxidic sau cu grund gri nitro.

Grundul maro sa nu-l folosesti niciodata, pe suprafete, care urmeaza sa fie chitute si vopsite, ca va sari chitul.
Grundul maro Kober este totusi bun pe dedesubt, ca face aderenta buna la izolatia veche, contaminata cu praf.
Dar izolatia veche trebuie curatata, pana in zonele curate, fara rugina.

Eu pentru dedesubt, am urmatoarea formula low-cost: curatat rugina pana la tabla, dat cu  convertor de rugina Evipass sau Ro55, doua straturi de grund maro  Kober,  un strat de teroson, doua sau trei straturi de lovitura de ciocan Hammerite 3 in1 si dupa aia un strat de vopsea de ulei Novolin sau altceva asemanator, ca de vopseaua de ulei nu adera noroiul si praful. Se lasa cate o zi pauza intre aplicarea celor de sus, deci dureaza mai multe zile procedura. Dupa care le mai suflu si cu ceara in zonele expuse in zona rotilor si al pragurilor. 6-7 ani tine foarte bine.

Dar cum am mai spus, rugina va reaparea mai devreme sau mai tarziu, atata timp cat exista apa si oxigen pe pamant, nu poti scapa definitiv de rugina. De aia masinile din zonele de desert ruginesc foarte rar si foarte incet.

Daca pentru pasajele de la roti se gasesc carenaje de protectie din plastic sau din fibra de sticla, trebuie instalate si alea.

O alta chestie importanta si neglijata de multa lume, sunt cordoanele de mastic pensulabil intre zonele de imbinari.
Cand schimbi un element de caroserie, trebuie neaparat refacute cordoanele de mastic pensulabil de dintre imbinari.
Bine, nu le mai faci asa cum era din fabrica, ca aia din fabrica dupa ce aplica cordoanele de mastic, baga caroseria in cuptor.
Tu doar le dai cu cordoane de mastic, care se intaresc in cateva zile.

Pe la urma tot la flex si aparat de sudura se ajunge.

Dar si dupa sudura se da intai cu converor de rugina peste cordoanele de sudura doar dupa aia dai cu grund. Cand sudezi, in timpul si in jurul sudurii se oxideaza metalul. De aia e foarte important tratarea locurilor sudate, inainte de grunduire. Foarte multa lume dupa ce le sudeaza, le dau direct cu grund. Foarte mare greseala, ca de la oxigenul care intra in metalul topit, incepe iarasi rugina. Asta era mai ales in cazul sudurilor cu autogen cum se facea pe vremuri, dar si si la mig-mag se observa fenomenul. Sudura se face prin topire prin ardere, iar prin ardere se oxideaza metalul topit. Cum dai cu convertor de rugina peste cordonul de sudura, imediat actioneaza si se inalbeste zona, se pasiveaza oxidul din sudura. 90% dintre tinichigii nu tin cont de acest lucru.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Am uitat sa specific, sa nu iasa confuzie...

Teroson VR4600 e GRUND zincat, cica nu poate fi vopsit dar mie pe ambele masini nu mi-a picat vopseaua data peste el. Nu l-am slefuit. E aplicat la aripi in zone expuse si tine bine. Am dat vopsea filler la spray.
Am pus si chit Sinto de fibra peste el (pe capota,ciobitura de piatra) si vopsitorul a facut tot elementul fara probleme.

Teroson SB3120 e antifon cauciucat.

Am comandat un Brunox la spray, o sa vad ce stie, cica poate fi supravopsit si ar fi si convertor de rugina.

Kelfos isi face treaba si la sub 10 grade, poate fi vopsit direct peste. Pasiveaza si nu trebuie diluat.
Face suprafata neagra, adera orice.


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Am schimbat catalizatorul.
Dupa 28 de ani, hidrocarburile ieseau la 30 ppm (la limita conform statiei de ITP) asa ca la testul de dinainte de ITP am decis de comun acord ca "si-o trait traiul si o mancat malaiul".
Cu ocazia asta, nu m-am putut abtine sa nu imortalizez monentul, un X20SE straight pipe, fara catalizator, fara toba.
Recomand casti bune sau boxe de auditie.

Enjoy!


pus acum 1 an
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48153
Stii cum se zice pe aici prin breasla: "Masinile adevarate nu au catalizator! Masinile adevarate sunt Non-euro."

         

De aia ma si gandesc sa cumpar un Trabant in 2 timpi, ca la ala RAR nu poate sa faca test de noxe, ca se strica aparatele de masura.

Iar daca mai bagi si putin ulei de ricin in amestec, li-se vor pisca si ochii de la fum


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

Misu de Cluj a scris:

Stii cum se zice pe aici prin breasla: "Masinile adevarate nu au catalizator! Masinile adevarate sunt Non-euro."

Misi, de ma lasa RAR, asa as face, ca oricum unica sonda Lambda e inainte de catalizator, deci motorului nu ii pasa ce e in si dupa catalizator 

Pe de alta parte, la ITP am fost intrebat cu ce ceara am dat dedesubt. Am ras si am explicat reteta cu convertorul de rugina.
Da, dupa cca un an de uz serios, izolatia se tine eroic. Am bifat 22.000 km in 2 ani, cu uscat, apa, zapada, noroi, sare si pietre.

Ultima isprava : masivul Vladeasa, la o partie de sanie mai jos de cabana. Asadar cota 1300.

opel omega 2.0i din 1995 misu cluj scris:stii cum zice aici prin breasla: adevarate masinile

52.3KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Am mai facut un pas - instalatia de aer conditionat nu mai e ciur. Testata la 20 de bari, tine presiune.
Cu un drum, va spun experienta.
Unele reparatii (cele evidente, gen pus freon pentru prima proba, schimbat senzor prin care curgea) le-am facut la service la Adam (Adam Opel Cluj).

Am incercat, pentru ca ei nu au aparatura pentru reparatii detaliate, sudura pe instalatie etc, sa merg la ce am gasit.

Si asa am ajuns la AutoDasis. Pune baietii compresor ? Pune baietii. Cand nu mai merge, da baietii vina pe rabla si instalatia ei electrica ? Da baietii. Daca e mufa compresorului (eroare montaj), cere scuze ? Nu... Se lauda baietii ca la ce luxuri lucra baietii ? Se lauda. Mi-o fac pe Stela rabla ? Mi-o fac..

SA NU CUMVA SA CALCATI LA AUTODASIS!  In final, o pierdere era cauzata de faptul ca n-au fost in stare sa stranga tevile bine pe compresor si au deformat simeringurile.

Multumiri d-lui ing. Mathe, pe str. Veliciu (fosta Amurg) nr 34. Comatim Trans SRL, muncit cu rabdare, reparat dupa amatorii de la Autodasis, gasit scurgere si la radiator, reparat si aia, probat, umplut, avem clima.
Doritorilor le dau nr de telefon pe mesaj privat.

opel omega 2.0i din 1995 mai facut pas instalatia aer mai ciur. testata bari, tine drum, spun

54.6KB

Modificat de razvanradu (acum 1 an)


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
"Noua mesteri mari, calfe si zidari"

Pe masura ce excursiile familiei aduna noi mii de kilometri parcursi cu placere, mai reparam treptat incat Stela sa fie la nivelul decent+ (excelenta nu va fi niciodata, ca face >=10000 km anual).

Anul asta a fost deosebit de rece si abia vacanta de Paste, dupa o tura de vreo 800 km de acasa prin Székélyföld (Tinutul Secuiesc) a venit vremea sa tratez superficial tencuiala decorativa lasata de zidarul care a lucrat inainte. As fi vrut sa am 2 zile intr-un atelier sau macar in curte, sa dau flex, sa tratez tot, sa reindrept cu chit la minim necesar (sau chiar cu cositor, ca ma pricep in manevrarea ciocanului de lipit).

A trebuit sa ma multumesc sa scot majoritatea gletului (adica partea data direct peste rugina) si o parte din vopsea (tot asa, aplicata direct peste vopseaua originala ruginita).

O sa pun doar un exemplu, cu coltul aripii pe parte sofer, unde constructia ornamentului de prag face sa se adune apa si jeg.

opel omega 2.0i din 1995 "noua mesteri mari, calfe masura excursiile familiei aduna noi mii

36.5KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Am luat deci la surubelnita, pila si smirghel (bravo Razvane, flexul a ramas la Cluj), si sub vopseaua umflata am dat de "aur de Opel" (rugina) dar ... tabla nene. Tabla negaurita. Tabla nemteasca calumea de pe vremuri.

Am tratat-o cu BRUNOX EPOXY(tratamentul folosit de nemti pentru izolare antirugina).
De inceput am luat un spray, ca sa nu cheltui foarte mult pe un experiment, ca una e Youtube cu hala dotata si alta e marginea drumului sau in parcare.
Ce am constatat:
- innegreste foarte bine zonele cu metal atacat de rugina (ca si Kelfos)
- pe vopsea, ramane un strat generos cu aspect de lac stralucitor (Kelfos murdareste usor maroniu)
- timpul de uscare pe strat e de maxim 2 ore (ai dreacu' nemti )
- nu se slefuieste
- jetul concentrat, nu improasca peste tot (ai dreacu' nemti)
- dupa 3 straturi, vopseaua adera foarte bine (ai dreacu' nemti).
- aderenta excelenta si pe "burta" unde s-a mai cojit izolatia originala sau am dat Terosonul pe fier (la locurile unde a stat Stela pe elevator si nu mi-a incaput pensula)

opel omega 2.0i din 1995 luat deci pila smirghel (bravo razvane, flexul ramas cluj), sub vopseaua

47.2KB

Modificat de razvanradu (acum 1 an)


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Cum ziceam, innegreste si respectiv face stralucitor.

opel omega 2.0i din 1995 cum ziceam, innegreste respectiv face

30.9KB


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si in final arata rezonabil cu vopsea aplicata pe regim de urgenta (pana nu vine ploaia)

"Năcazul" e (daca mariti poza) ca inginerii nemti au prelungit ornamentul de prag cu cativa mm in carenaj. Dar e destul ca sa adune apa si mizerie fix sub coltul aripii si stim cu totii ce face apa + fier + oxigen.

O sa va mai incant cu aventuri, m-am decis ca anul asta sa dau niste telefoane ca sa merg si sa imi iau cu flexul "panouri de reparatie originale" si, dupa ce voi incepe si finaliza un alt proiect (o sa pun post separat) vom avea temporar un oldtimer de cursa lunga incat Stela sa poata fi scoasa de pe drum si sa ii dau flex unde trebuie.

Deocamdata e victima propriului succes : e masina de cursa lunga a familiei, facuta cu un buget de cotet BMW "condus de o batranica de acasa la Lidl".

P.S. Nu mai pun poze. Un mare mester din trecut, cand a inlocuit farul dreapta, vazand ca bate jos, in loc sa regleze din suruburile de reglaj, a inclinat farul in sus adaugand doua piulite la prinderea inferioara . Mecanicul meu a crezut ca a avut dauna frontala de sta stramb un far. Nu-i dauna, nu-s panouri indoite. E originala dar au lucrat toti nepriceputii pe ea si mi-a venit mie nota de plata. 

opel omega 2.0i din 1995 final arata rezonabil vopsea aplicata regim urgenta (pana vine (daca mariti

22KB

Modificat de razvanradu (acum 1 an)


pus acum 1 an
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Epopeea aerului rece continua. Am facut o vacanta pana prin Giurgiu (apropo, va recomand Resort Casa Comana), si cand o fost mai mare bai, in traficul bucurestean, aerul conditionat a cam capotat.
Dupa vizita la d-l Mathe, la 8 bari tinea ceva, dar la.proba cu azot la 22 de bari se auzea fasaitul de la 3 metri. Acuma cautam la service niste saibe cu garnitura.

La cum arata compresorul vechi, clima nu mai functionase de vreo 10 ani. Nici nu e de mirare ca mai pusca una-alta. Mai ales la o masina folosita ca masina, nu ca exponat in vitrina 

Deci, poftiti priveliste la una bucata (viitor fost) simering special.

opel omega 2.0i din 1995 epopeea aerului rece continua. facut vacanta pana prin giurgiu (apropo,

23KB


pus acum 10 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Mici lucrari de estetica

(Sau functionale, ca nu mai poti apuca usa cum trebuie)
Una din "bolile" Opel Omega B e un detaliu mic dar deranjant : manerele de usa din interior ti se faramiteaza in mana. Cauciucul e prost facut,incat de nou se facea bucati in cativa ani.

Cum o lucrare de genul e prea mica pentru un tapiter,mi-am gasit unul dedicat ... Razvan, mai nou tapiterul.

opel omega 2.0i din 1995 mici lucrari mai poti apuca usa cum din opel omega detaliu mic dar

84.9KB


pus acum 9 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Inainte sa schimb interiorul cu cel de MV6, cum scaunele originale nu aveau buzunar, avusesem plan sa confectionez unele din vinilin. Asa ca imi ramasese o rola de vinilin cu textura similara cu bordul si partea de plastic cu manerele de la usi.
M-am pus pe taiat si lipit cu rabdare.

opel omega 2.0i din 1995 inainte schimb interiorul cel mv6, cum scaunele originale aveau buzunar,

36.9KB

Modificat de razvanradu (acum 9 luni)


pus acum 9 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Lipim...

opel omega 2.0i din 1995 lipim...

36.1KB


pus acum 9 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si primul strat e gata.
Voi pune inca unul pentru a aduce cat de cat la nivel (cauciucul pus din fabrica are 5 mm...)


pus acum 9 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si doua straturi gata, pentru a aduce cat de cat la nivel (cauciucul pus din fabrica are 5 mm...)

opel omega 2.0i din 1995 doua straturi gata, pentru aduce cat cat nivel (cauciucul pus din fabrica

48.3KB


pus acum 9 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Amplasat!

opel omega 2.0i din 1995 amplasat!

97.4KB


pus acum 9 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si de aproape

opel omega 2.0i din 1995 aproape

65.7KB


pus acum 9 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Razvan Tapiterul,partea a 2-a : fetele de usi de rezerva.

Una din ele a fost schimbata, am pus una "de rezerva" pe Stela, la usa dreapta-spate. Doua le-am "tocmit" in situ pe masina , si am zis ca ar merita sa stiu ca am 4 neckerman pe raft.
Fiind o fata de usa statuta cu anii intr-o masina lasata in camp ... incepuse sa cedeze adezivul.

opel omega 2.0i din 1995 razvan 2-a fetele usi din ele fost schimbata, pus una "de stela, usa

36.9KB


pus acum 8 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
a

opel omega 2.0i din 1995

34.9KB


pus acum 8 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si dupa ce am pus mainile mele de amator nepriceput...

opel omega 2.0i din 1995 dupa pus mainile mele amator

33.7KB


pus acum 8 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Asa arata velurul din '94 de aproape.

opel omega 2.0i din 1995 asa arata velurul din '94 aproape.

48.4KB


pus acum 8 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Misterul acului de temperatura a apei continua.
Intru fain-frumos la Unix, comand piesa, e de Omega, e de X20SE, merrg, iau piesa, montez, fericit ca nu a facut pipi cu prea mult antigel si n-am murdarit parkingul orasului, dau cheie, acul se ridica finut, zic - gataa!
Pornim peste vreo 3 zile pana la Sf Ion, bai nene!!! Acul la 100-102 grade. Draci, Irozi si altele.

Sun la prietenii de la service, imi recomanda ce sa probez, gasesc si la nemti schema din imagine, concluzie ceasul e "ceas".

Dau sa masor senzorul vechi (noroc ca sufar de boala romaneasca de a nu arunca nimic), nu merge..E plin de jeg. Il curat, masor, 1200 Ohm la temperatura ambianta. Il bag in apa fiarta, 300 Ohm. Zic, buun, stam sa faca motorul cald, sa bage ventilatie, apoi scot firul si pun multimetrul pe el : 95 Ohmi.

No, koniec filma. Jos cu Vemo, sus cu "mosulica" curatat. Sta frumos, se vede cand deschide termostatul (coboara usor temperatura sub 92,5). Am gasit ceva senzor nou dupa cod, poate il comand dar acuma stiu sa il masor sa nu montez degeaba.

LE: La cum pare, senzorul asta cu rezistenta interna mai mica e pentru scala de la 70 la 110 grade, adica bordul de facelift. Doar ca Stela e non-facelift / vFl (vor Facelift in germana)

opel omega 2.0i din 1995 misterul acului apei unix, comand piesa, omega, x20se, merrg, iau piesa,

42.2KB

Modificat de razvanradu (acum 8 luni)


pus acum 8 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Am invatat si eu : asa arata un ceas sanatos daca ii dai direct masa de pe blocul motor.

opel omega 2.0i din 1995 invatat asa arata ceas sanatos daca dai direct masa blocul motor.

54.5KB


pus acum 8 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Fortati de inconstanta aerului conditionat si concediul d-lui Mathe, am jucat la dublu Loto : am incarcat clima (erau 200gr lipsa de freon) sperand ca asa va face rece cand vrem noi, nu cand vrea ea (n-a fost sa fie, face cald la 28 de grade,  rece la 34, rece la 25, cald la 37,etc) si am luat un set de parasolare de panza neagra, stil soseta (vin puse pe geamuri).

Cea mai buna achizitie, de 72 RON! ). Au reusit sa tina umbra si sa putem merge la viteza de autostrada cu geamurile jos fara sa vina durerile de dinti, spate, migrenele sau otita. Si vamesii si politistii n-au comentat, pentru ca au decupaje ca sa ai vizibilitate la oglinzi.

Cand a fi gata vacanta, vedem care e buba. Ca de facut, a facut rece si la 35 de grade, dar numai cand vrea ea,si nu spune cand vrea.

LE : Abia dupa patanie am citit pe forumurile nemtilor ca si altii care au luat Omega B cu clima nefunctionala au avut tot asa multe batai de cap, scurgeri, jeg si tone de munca pana au remediat toate bubele (de ex compresorul vechi poate lasa span in sistem - probabil si cazul meu ca la primele incercari am pornit sistemul cu compresorul original...). Pot presupune lejer ca Stela n-a mai facut aer rece de prin 2005-2006. Si cand te gandesti ca unele masini au fost fabricate dupa acesti ani si sunt deja casate 😀

opel omega 2.0i din 1995 fortati aerului concediul d-lui mathe, jucat dublu loto incarcat clima

36.2KB

Modificat de razvanradu (acum 8 luni)


pus acum 8 luni
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48153
Na, din toamna consiliul de familie va hotari, ca vei cumpara in rate o Dacia Spring
Devii Daciot cu prelugitor


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 luni
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Legat de AC, eu le fac constatare cu diagnoza OP-COM si un multimetru.
Pe diagnoza vad daca si cata presiune citeste senzorul din instalatie, apoi activez compresorul din tester, si vad daca ii cupleaza fulia sau nu. Daca nu cupleaza, masor mufa ce vine din instalatie sa vad daca are 12V, apoi mufa compresorului, sa vad daca e in jur de 4 Ohm, sau e arsa.

Pierderile se vad si cu ochiul liber, acolo unde sunt mari; la mine (Vectra 2005) curgea pe racordul de pe radiatorul din fata, si mai curge pe compresor. Fostul proprietar o avea din 2015, nu a servisat clima deloc, in 2020 am mers cu ea functionala la service si am rezolvat scurgerea cea mare. Aveam 400gr din 700, am umplut atunci, si a mai ramas o pierdere vizibila pe compresor + multi pori pe radiatorul din fata. In ciuda lor, inca baga rece foarte bine.

PS: Pierderile se vad doar acolo unde se pune vopsea UV. Sper ca nu mai exista "tehnicieni" care "uita" de acea vopsea.
Poza cu masurat bobina noua, pentru o Astra G:

opel omega 2.0i din 1995 legat ac, fac constatare diagnoza op-com diagnoza vad daca cata presiune

70.9KB


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

daniel93 a scris:

Legat de AC, eu le fac constatare cu diagnoza OP-COM si un multimetru.
Pe diagnoza vad daca si cata presiune citeste senzorul din instalatie, apoi activez compresorul din tester, si vad daca ii cupleaza fulia sau nu. Daca nu cupleaza, masor mufa ce vine din instalatie sa vad daca are 12V, apoi mufa compresorului, sa vad daca e in jur de 4 Ohm, sau e arsa.

Pierderile se vad si cu ochiul liber, acolo unde sunt mari; la mine (Vectra 2005) curgea pe racordul de pe radiatorul din fata, si mai curge pe compresor. Fostul proprietar o avea din 2015, nu a servisat clima deloc, in 2020 am mers cu ea functionala la service si am rezolvat scurgerea cea mare. Aveam 400gr din 700, am umplut atunci, si a mai ramas o pierdere vizibila pe compresor + multi pori pe radiatorul din fata. In ciuda lor, inca baga rece foarte bine.

PS: Pierderile se vad doar acolo unde se pune vopsea UV. Sper ca nu mai exista "tehnicieni" care "uita" de acea vopsea.
Poza cu masurat bobina noua, pentru o Astra G:


Nu e compresorul, cupleaza mereu dar face rece cand-cum. .Compresorul e nou (Nissens), condensatorul nou, racord nou, garnituri la compresor noi. A dat de 37 de grade si conform fisei, acolo sunt presiuni de 25-27 bar. Dupa simptome, banui supapa de expansiune. Plus posibil Autodasis sa nu imi fi schimbat uleiul in compresor la montaj (ei mi-au bulit si garniturile si n-au zis nici macar "ba boule, ia-ti oringuri".

Plus la modelele de pana in 1995 cica fac pipi cu freon la "Kuhlaggregat", ceea ce banui ca e evaporatorul. Eterna buba - nou ciuciu, second am unul dar e de pe o masina din '94, deci probabil tot generatia aia "de neam prost"    Cica buba a fost corectata incepand cu 1996.

Plus, apud nemtilor (motor-talk.de, "Zeus" kurtberlin ), cu 700 grame din 950 functioneaza fara pierdere de performanta. No,eu am avut 700 inainte de vacanta, dar clima mergea ca la Loto 6/49, ba dezmortit ba foarte rece la aceeasi temperatura ambianta.

opel omega 2.0i din 1995 daniel93 ac, fac constatare diagnoza op-com diagnoza vad daca cata presiune

102.8KB

Modificat de razvanradu (acum 7 luni)


pus acum 7 luni
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Daca merge compresorul, ori e valva, ori s-a pierdut iar freonul... 
Sau poate vreo clapeta in bord, care face trecerea dintre rece si cald.
Daca-s electrice, alea pot fi pline de surprize. Mai ales in combinatia clapete electrice + clima automata, ca nu stii ce a incercat sa faca, si s-a blocat... nicaieri.
La mine e lege ca dupa ce deconectez bateria, clima nu mai gaseste pozitia clapetelor, iar pana se calibreaza, masina nu-mi da caldura.
Acum nu stiu daca in 1995 aparusera "tehnologia" asta, sau erau doar pe cabluri ori vacuum.


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

daniel93 a scris:

Daca merge compresorul, ori e valva, ori s-a pierdut iar freonul... 
Sau poate vreo clapeta in bord, care face trecerea dintre rece si cald.
Daca-s electrice, alea pot fi pline de surprize. Mai ales in combinatia clapete electrice + clima automata, ca nu stii ce a incercat sa faca, si s-a blocat... nicaieri.
La mine e lege ca dupa ce deconectez bateria, clima nu mai gaseste pozitia clapetelor, iar pana se calibreaza, masina nu-mi da caldura.
Acum nu stiu daca in 1995 aparusera "tehnologia" asta, sau erau doar pe cabluri ori vacuum.


N-am facut retrofit la climatronic, tocmai ca sa nu vina cu noi potentiale defectiuni. Noi umblam cu de-alea ciobanesti : buton de compresor, pozitiile cu vacuum, cald/rece cu cablu bowden. 
Probabil e si valva si ceva scurgere.

opel omega 2.0i din 1995 daniel93 scris:daca merge ori valva, ori s-a pierdut iar sau poate vreo

55.9KB


pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

Misu de Cluj a scris:

Na, din toamna consiliul de familie va hotari, ca vei cumpara in rate o Dacia Spring
Devii Daciot cu prelugitor


Masina se ia cu banii jos, ce-ti permiti. Eventual casa o iei in rate.
Da'putem face ce am facut cu altcineva : el m-a plimbat cu Dacia, eu l-am pus la volan la Stela. Dacia lui nu am condus-o, ca nu putea merge departe, ca face pipi mare cu antigel. Am ramas cu pofta in cui.
Iesim amandoi din zona de comfort : eu sa conduc fara servo la nimic si cu Loto la nimerit vitezele, tu sa iti mai amintesti de tractiune spate. E ultimul sezon cu cauciucurile de vara, te las sa faci un burnout sau "donuts" ca oricum iau altele la anul.


pus acum 7 luni
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300

razvanradu a scris:



N-am facut retrofit la climatronic, tocmai ca sa nu vina cu noi potentiale defectiuni. Noi umblam cu de-alea ciobanesti : buton de compresor, pozitiile cu vacuum, cald/rece cu cablu bowden. 


Sunt mult mai sigure 
La Vectra A nu am avut nici o problema cu ele, mi se pare ca erau toate pe cabluri.
Iar ce mi-a lipsit enorm cand am incercat sa trec de la Vectra la un Ford Focus: nu exista pozitia de suflat la parbriz si picioare. A fost unul dintre motivele care m-au impins inapoi, obligatoriu, spre ceva de clasa medie de la Opel. 
Celelalte lucruri care imi lipseau erau pozitia in scaun, geamurile electrice care merg fara cheie, interiorul luminat in orice coltisor.
Bine, "noua" Vectra nu are toate dotarile de interior pe care le avea A-ul, dar macar simt ca e Vectra.


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

daniel93 a scris:


Bine, "noua" Vectra nu are toate dotarile de interior pe care le avea A-ul, dar macar simt ca e Vectra.


Mai important, nu mai are motoarele in 8 valve ci Ecotecuri care se strica de la orice.


pus acum 7 luni
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48153
Apoi mi-am amintit de reclama aia de la Citroen 2CV, unde se zice, ca nu se strica, pentru ca nu are ce sa se strice la ea.

Ce s-ar strica, nu se strica, pentru ca nu exista

Ti-e cald? Deschizi trapa de panza de pe plafon si deja s-o facut semidecapotabila, intra vantul.  


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Da, pe de o parte am retrofitul pe original full-option (si vezi in releul ce ti l-am lasat, ce e aia complicatie), dar pe de alta parte am cea mai rudimentara parte mecanica disponibilala nivelul anului 1995.
Motor cu un singur ax cu came, servodirectie hidraulica cu pompa angrenata de motor, aprindere cu bobina pusa in fundul blocului motor (la aer, departe de foc), fise de bujii in aer ca la oldtimere, cutie manuala cu angrenaj old-school (totul metalic, fara bucsaraie), cardan gros si diferential simplu, fara LSD, fara controlul tractiunii.

Injectie electronica fara posibilitate de limp mode sau altele. Daca ii pica toti senzorii, da scanteie la avans prestabilit, da amestec bogat si continua sa functioneze.

Ultimul as din maneca - motorul e fara interferenta. Daca ti se rupe distribuita pe autostrada, iei curea si rola, aliniezi rotile dintate, montezi cureaua, dai cheie si pleci.


pus acum 7 luni
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300

razvanradu a scris:


daniel93 a scris:


Bine, "noua" Vectra nu are toate dotarile de interior pe care le avea A-ul, dar macar simt ca e Vectra.


Mai important, nu mai are motoarele in 8 valve ci Ecotecuri care se strica de la orice.


Pe capac scrie Ecotec, dar dedesubt e un italian diesel destul de vioi, pe care nu il prea intalnesti in service. Are 4 ani la mine, 4 schimburi de ulei si filtre, si abia luna asta, distributie + pompa de apa. In rest, nici nu ridic capota.
Pe Astra G am avut un gunoi 8v, mergea finut dar m-a rupt la intretinere. Sa mai aud pe careva ca lauda benzinarele 
Se strica practic stand in garaj. A facut 2000km la mine, s-a stricat ECU in timpul asta. Reviziile costa cat la diesel, ulei mananca multisor, motorul tine jumatate din viata dieselului 
Pe Vectra A am avut alta colaborare misto a Opelului, motorul 1.7 TD de la Isuzu. A fost fiert motorul si scapa ulei in antigel, am mai schimbat garniturile pompei de injectie, si cam atat. Consumul era foarte mic, puterea destula.
Cred ca o sa-i fac un topic la "rust in peace" 


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

daniel93 a scris:

Sa mai aud pe careva ca lauda benzinarele 


Sper ca stii ca motoarele de 2 litri 8 valve (si doar acestea, 20N, 20S, C20NE si X20SE) sunt "alta marfa". A nu se confunda cu suratele mai mici, care au alt bloc motor, alte supape, alta electronica.
Tocmai esti pe un topic-dovada : 37000 km din ianuarie 2021 pana acuma. And counting. Motor original nedesfacut.

LE : Ce pomenesti tu sunt deja Opeluri din "perioada Ieftinescu" (bunuri de consum, nu masini cu insemnatate in istorie) si motoarele diesel nu-s ale lor. Specialitatea casei a fost benzina, indeosebi cele de 6 in linie (cam-in-head), produse pana in 1993. Ce am eu aici "pe tava" e ultima incarnare a suratelor cu 4 pistoane cand in 1981 au inlocuit cam-in-head de 4 cilindri cu o versiune mai noua, OHC. Tot ce au facut dupa le-a iesit din prost in mai prost. De-aia au "importat" Fiat diesel Multijet si Isuzu Trooper cu motoare cu tot (acesta din urma devenind SUV-ul Opel Monterrey)

Modificat de razvanradu (acum 7 luni)


pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
A, si tractiunea spate. La toate modelele de varf, pana la inclusiv Omega B, si la toate modelele de clasa medie pana la inclusiv Commodore in anii '80 si Omega A pana in 1993 (Senator B era varful), precum si la clasa mica in anii '70 (Olympia, Kadett), masinile aveau motor longitudinal si tractiune spate.

Odata cu tranzitia integrala la tractiune fata, au intrat definitiv in derizoriu. Intre timp s-a dus si "Opel. Der Zuverlassige" (Opel - ala de incredere).


pus acum 7 luni
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
N-am avut ocazia sa detin un 8v din ala vechi.
Dar parerea mea este ca 16V in principiu e la fel de fiabil, si mai placut la condus. La Vectra A erau SFI-urile si mi se pare ca un alt 16V, de 136cp.
Cea mai mare problema la motoarele Opel dupa 2000 era electronica proasta. La diesel DTI era celebra pompa Bosch VP44 (celebra pentru defectiuni), cu pistonase electrice pe avans si debit, precum si imobilizator inclus. Aia a facut probleme si la Ford TDDI, si la BMW-uri, si la Audi.
La benzinarele Ecotec, pozitionarea ECU-ului pe motor a fost problema. De la vibratii si caldura, se desfaceau circuitele dintre placa si mufele spre instalatie. Costa spre 1000 de lei refacerea lor, intr-un atelier decent, cu garantie 12 luni.


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Plus, tot la Ecotec, deja de pe Omega (cele de 16v), senzor in plus (pentru ax cu came), cablat "inteligent" peste galeria de evacuare, se "prajea" regulat si motorul nu mai poate porni.
Idem, bobina monobloc, bagata adanc in motor si fix in mijloc (ca deh, DOHC), iarasi candidat la "prajeala". Stiu din propria experienta, masina mica (cu Ecotec din 2002) fiind la al treilea electromotor, a 4-a bobina, al 3-lea senzor de ax cu came. Iarasi, pompa de ulei slaba.

Pe constructia clasica, ECU sta departe de blocul motor. La CIH e in habitaclu la stalpul A, la "ultimii mohicani" cum e si al meu sta intr-o cutie cu relee aproape de baterie, si in compartimentul motor e loc garla datorita amplasarii longitudinale. Ai loc inclusiv sa bocani cu ciocanul in electromotor in caz de necaz, cum fac americanii la Flatheadurile incapatanate.

Fac o poza mai pe lumina (trebe conditii ideale pt ca e prost telefonul).


Gusturile la condus se prezinta dar nu se comenteaza ☺️. Poate ca iti place un pic mai multa putere la indemana piciorului drept 👍
Pe mine, fost sofer de exclusiv tractiune fata, m-a cucerit echilibrul fantastic pe drum, si faptul ca am nimerit un motor old-school, cu cuplul maxim la 2600 ture (masurat pe dyno). Conduci cum vrei, trage la orice turatie. Nu se poate bate cu nimeni pe drum la sprinturi lungi (mai ales ca dotarile i-au adaugat multe kg in plus), dar daca ai talpa grea simti cum tranteste fundul in asfalt.

Este un tip  - @DougieSRI (canalul Once Driven, Forever Smitten) pe Youtube, poti vedea la el pana prin decembrie 2022 la dauna (obiect pe autostrada) un Vectra A 2.0 16v red top (cel de 150 cp) capricios, mereu problematic si intr-un clip cum ia un 2.0 8v crem dintr-o curte, asa ruginit incat dupa ce porneste motorul i se rupe puntea spate de pe masina. Si se taraie si asa.  Aici

Modificat de razvanradu (acum 7 luni)


pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Revenind la aerul conditionat, am cerut o opinie a unui posesor de Omega A din '90, raspuns : "am mers la Regularitate, afara 38, in masina sub 24, 9 ore pe zi". Asadar, investitie it is. Daca instalatia buna de pe generatia veche face fata pe canicula, e clar ca Stela are bube rezolvabile si va face cel putin la fel de rece.

pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

daniel93 a scris:

N-am avut ocazia sa detin un 8v din ala vechi.


Sincer, pana acum 5-6 ani eram cu ochii pe Opel si Peugeot pentru ca sunt ieftine si atat. Dar pe masura ce am citit si am vazut - mergand inapoi in timp - ce a facut Opel de fapt, mi-am schimbat radical parerea.

Ca sa iti imaginezi contrastul, am folosit mult timp (din ratiuni financiare si calcule, ca n-am vrut chirie pe viata) o Corsa la toate drumurile. Ajungeam "morti" dupa orice calatorie de > 100 km. Acum, nimeni din membrii familiei nu-si explica unde s-au dus 37000 km din 2021 incoace. Dupa 7-800 de km ajungem odihniti si relaxati la destinatie.
Si cand te gandesti ca asta nu-i cea mai grozava masina scoasa de Opel ... e doar ultima dintr-un sir lung de vehicule cu inspiratie americana (aci si designerul e american, Wayne Cherry)

Au facut Kapitanul din 1938-1939 si 1948-1953, foarte aratos si cu suicide doors (aspect in stilul Ford 1936), apoi modele ponton la mijlocul anilor '50, apoi Kapitan si Rekord panoramice, aducand a Chevy Bel Air din '55... Catre mijlocul anilor '60 au aparut in oferta Admiral si Diplomat V8 (Chevy small block), apoi din '78, Senatorul cu velur foarte fin (am vrut sa salvez unul dar m-am trezit prea tarziu, a ajuns la Remat ca masina tinuta 100% in garaj   ) ... si, ca nume predestinat, totul a ajuns la final cu ultima litera a grecilor, Omega.

Cu timpul, calitatea s-a dus in jos, farmecul a disparut si n-au mai iesit in evidenta cu nimic.

P.S. La nivelul anului 1994, Calibra a avut coeficient aerodinamic 0,26, Omega B a avut  0,29 si .... Porsche 911(993) a avut... tobe, tobe.... 0,31!!! Asta a fost Opel. A FOST...

Modificat de razvanradu (acum 7 luni)


pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

Misu de Cluj a scris:

Apoi mi-am amintit de reclama aia de la Citroen 2CV, unde se zice, ca nu se strica, pentru ca nu are ce sa se strice la ea


Misi, sa stii ca pe caldurile astea, ghici pe cine am vazut de 3-4 ori mergand la plaja ? Un 2CV, bineinteles. Intr-un fel pacat, ca e singurul oldtimer intalnit in vacanta asta pana acum.
Visiniu cu plafon negru. Combinatie clasica, nu ? Oare stii , aproximativ, anul fabricatiei dupa combinatia de culori ?

Modificat de razvanradu (acum 7 luni)


pus acum 7 luni
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48153

razvanradu a scris:


Misu de Cluj a scris:

Apoi mi-am amintit de reclama aia de la Citroen 2CV, unde se zice, ca nu se strica, pentru ca nu are ce sa se strice la ea


Misi, sa stii ca pe caldurile astea, ghici pe cine am vazut de 3-4 ori mergand la plaja ? Un 2CV, bineinteles. Intr-un fel pacat, ca e singurul oldtimer intalnit in vacanta asta pana acum.
Visiniu cu plafon negru. Combinatie clasica, nu ? Oare stii , aproximativ, anul fabricatiei dupa combinatia de culori ?


Alea visinii sunt din seria Charleston, fabricate intre 1981 si 1990. Ultimele la fabrica de la Vigo in Portugalia.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 luni
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48153
Asa ni era? 2cv Charleston e rar si scump.  Sumpe ca dracu, de la 8000 euro in sus, cele in stare buna.

opel omega 2.0i din 1995 asa era? 2cv charleston rar sumpe dracu, 8000 euro sus, cele stare buna. Admin

28.4KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Da, exact asa. Igen.

Modificat de razvanradu (acum 7 luni)


pus acum 7 luni
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48153

razvanradu a scris:

Da, exact asa. Ygen.


Masina scumpa, bine ca am cumparat-o pe a mea in 2013, cand erau ieftine.

PS, Fara Y, cu I simplu se scrie.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

Misu de Cluj a scris:


razvanradu a scris:

Da, exact asa. Ygen.


Masina scumpa, bine ca am cumparat-o pe a mea in 2013, cand erau ieftine.

PS, Fara Y, cu I simplu se scrie.


Inspiratule.
Multumesc, am corectat gramatica. 


pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
- Tata, Stela mi-a furat un euro!
- Cum?
- A cazut la difuzor
- Pai cum,ma copile, ca masca aia e lipita de usa??
- Pai prin gaura
- Care gaura ?
... si imi arata buzunarul din usa, dezlipit aproape complet de bagai mana.

- Alex, ai tras usa cu buzunarul in loc de maner ?
(liniste totala)
...
- Da, cateodata.


Si uite cum iarasi remediem la fetele de usi. De data asta in echipa.

opel omega 2.0i din 1995 tata, stela mi-a furat euro!- cum?- cazut difuzor- pai cum,ma copile, masca

36.1KB


pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si iata-l pe Sensei punand ultimul accesoriu - scrumiera.
Desigur, nu fumeaza (ar fi culmea la varsta lui), dar intra pliculete de zahar, samburi de fructe...

Am probat sa nu fi stricat nimic, totul OK. Usa se descuie si incuie,geamul electric functioneaza, becul de vazut baltoaca merge, ventilatorul de dezaburire sufla aer unde trebuie.

E cam migalos de pozitionat manerul incat sa nimeresti simultan si surubul din mijloc in gaura + duza de dezaburire in pozitia corecta (fiindca e inclinata invers, inspre geam), dar cand lucrezi in doi oameni merge treaba.

opel omega 2.0i din 1995 iata-l sensei punand ultimul accesoriu fumeaza (ar culmea varsta lui), dar

38KB


pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
"Star wars aer conditionat" se apropie de un final costisitor dar fericit.
D-l Mathe era un pic pesimist cand m-am prezentat cu simptomul "merge mereu, dar nu stii cand face rece". N-a fost insa cu nervi si cautare, caci de cum s-a apucat de masurat presiunile din sistem si sa faca probe, a dat primul diagnostic : dupa un an si un pic, compresorul nou Nissens si-a bagat picioarele in ea treaba.

Prevazator, luasem o valva de expasiune noua (NRF) dupa ce am facut un pic de statistica pe motor-talk.de. Cei care luasera Omega B cu clima "moarta" de cine stie cand n-au avut aer rece pana nu s-a schimbat cam tot ce misca in instalatie.

Dupa cum era de asteptat, am primit verdictul "face rece de trazneste cu compresorul nou, dar presiunile sunt pe rosu" si tema sa caut cum se ajunge la evaporator. A functionat "metoda ciobaneasca", cinste forumurilor. In loc sa dai jos tot bordul si sa cobori sfinti pret de doua zile (ex. cutia de climatizare are ultimele doua suruburi ascunse dupa blocul motor, nu ma intrebati de unde stiu), merge sa dai jos, la pedalier :
- un ornament de vinilin (3 suruburi)
- un tub pentru ventilatia la picioarele soferului (1 surub)
- pedala de acceleratie (optional, pt acces mai bun; 2 suruburi)

Cu Valva Vietii schimbata, si presiunile sunt "in verde". Astazi sau maine vine si filtrul uscator nou si e gata treaba. Ieri, la tura de proba "pe viu", cu aerul pe rece si ventilatia pe 1, efectiv inghetam.

Concluzii :
- asa e cand nu renunti, cand ai meseriasii potriviti si informatiile corecte.
- Am devenit pretentios dupa ce m-am consultat cu d-l Dan Costea, un sibian care are o Omega A din '90. Mi-a zis ca la regularitate a stat cate 9 ore pe zi in soare, afara 38 de grade si in masina sub 24. Logica mea a zis ca la generatia noua e imposibil sa fie clima impotenta, musai sa mearga macar ca ailalta. Am avut dreptate.
- informatiile de pe forumuri sunt nepretuite (caz concret, procedura ciobaneasca de mai sus + statistica de pierderi de freon reclamate la Omega B fabricate intre 1994 si 1996, la evaporator si racorduri)

opel omega 2.0i din 1995 "star wars aer apropie final costisitor dar fericit. d-l mathe era pic

45.9KB


pus acum 7 luni
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Ma bucur ca ai rezolvat. In vremurile astea, aerul conditionat schimba total experienta sofatului.
Nici dezaburirea nu e ce trebuie uneori, fara AC.

Iar cu ocazia asta, ti-ai invatat 90% din masina   

O'ntrebare: urmeaza sa circuli cu ea pe sezonul rece? Ai aplicat vreodata ceara prin zonele cheie?
Eu am dat pe Vectra C acum 4 ani o ceara homemade pe burta, iar acum vreau sa bag prin lonjeroane, sa stiu o treaba 


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

daniel93 a scris:


O'ntrebare: urmeaza sa circuli cu ea pe sezonul rece? Ai aplicat vreodata ceara prin zonele cheie?


E youngtimer as daily. Se vede in postarile din urma cum am urcat pe munti iarna.
Nu stiu daca ar trebui sa incerc ceara, am pus in schimb convertor de rugina (initial Kelfos pensulat acoperit cu spray Teroson, iar anul asta acoperirea e cu Brunox nemtesc). Pot sa spun ca, pentru un daily driver, rezultatele sunt exceptionale, putina rugina fiind (cred) din cauza ca Terosonul a picat si a luat jos si protectia de dedesubt.

Am in plan sa experimentez reteta : Brunox pentru rugina, Gravitex pentru pietris. E folosit de britanici, dar trebuie aplicat la pistol cu aer comprimat. E din familia Raptorului, asa ca m-as astepta sa fie rezistent.

Modificat de razvanradu (acum 7 luni)


pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207

daniel93 a scris:

M
Eu am dat pe Vectra C acum 4 ani o ceara homemade pe burta, iar acum vreau sa bag prin lonjeroane, sa stiu o treaba 


Ceara sintetica si ... ulei de cutie ? Cum s-a comportat ? E aplicata pe tabla intacta fara rugina, cu acoperirea din fabrica sau ai mai avut de facut una-alta inainte ?


pus acum 7 luni
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Ceara era tot pe baza de ulei, deci s-au amestecat perfect.
Da, tabla era curata, fara rugina, doar cateva pete pe piesele metalice (suruburi, suporturi diverse de sub masina). In timp s-a subtiat stratul si a devenit murdar, nu arata ideal, insa tabla a ramas "unsuroasa", si asta sper eu ca va tine departe rugina.

Acum am cumparat ceara speciala pentru cavitati, o sa o bag cu pistolul de teroson.
Alt pas foarte important pe care il fac, este spalarea cu presiune pe dedesubt, mai ales in sezonul rece. Primavara cand schimb rotile, bag jetul peste tot, sa o scap de noroiul sarat.
Ca o comparatie, a mea are 325.000 la bord, e din 2005 dar a fost tinuta curata cel putin in ultimii ani, si are doar pete mici de rugina.
Un vecin are un Chevrolet Aveo din 2007 (cam aceeasi treaba cu Opel), l-a tinut mereu murdar pe dedesubt, si a ajuns coapta la nici 200.000km.

Despre retetele englezilor, nu stiu ce sa zic. Ei au multa umezeala, dar nu au deszapezire/sare pe drum. Imi spunea un amic (mecanic in Franta), ca masinile de UK sunt in general impecabile la caroserie.
Ar fi mai interesante metodele Suedezilor, de exemplu, ca acolo e jale pentru caroserii 


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Mda, care are noroc are.
Eu am avut direct rugina de tratat. E mai toata "moarta" acum, cel putin pe dedesubt.

Nu stiu daca as putea face ciclul spalat - ceara, ca la bloc e mai greu. (casa de la tara e la 90 km si o inchidem iarna, neavand incalzire centrala). Sunt un pic confuz : ai dat ceara doar acum 4 ani si speli in fiecare primavara ? Sau reaplici in fiecare primavara ori toamna, dupa singura spalare temeinica ? Ca la jet puternic imi imaginez ca se spala si ceara.

Acum probabil am adus-o in stadiul in care as putea da ceara, de-asta intreb. Pe de alta parte, nu am remarcat mult noroi aderent, poate cativa stropi. Si posibil sa fi fost ala, nu floricele mici de rugina, ce-am vazut dedesubt. Am dat ciobaneste cu Brunox si s-a dus orice ar fi fost 

Modificat de razvanradu (acum 7 luni)


pus acum 7 luni
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1300
Da, am dat ceara o singura data, si am spalat fara grija cu jetul, in ideea ca voi verifica si re-aplica la nevoie. Nu se duce prea usor ceara asta cu ulei, nici vasele nu se spala doar cu jetul de apa 
Aceeasi problema si la mine, iarna nu pot folosi aparatul cu presiune, dar merg la spalatorii cu jetoane, si tot o spal. Mai ales cand vin de la drumuri lungi, si urmeaza sa o las in pace cateva zile, sau sa merg doar local.

Cam asa arata ceara de dedesubt, in ianuarie anul curent.

opel omega 2.0i din 1995 da, dat ceara singura data, spalat fara grija jetul, ideea voi verifica

48.6KB


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 7 luni
   
andi500
Membru Senior

Din: Otopeni
Inregistrat: acum 8 ani
Postari: 417
Eu dau cu ceară spray de la Dedeman, made in Polonia, foarte bună și ușor de dat.

pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
No, bun, mai baieti, m-ati convins. Nu dau Gravitex, ci ma asigur ca am 4 straturi de Brunox si o sa caut sa pun mana pe ceara de la Liqui Moly. Si imi iau un Karcher si trag ceva jet pe dedesubt (varianta de avarie, robinetul pe maxim si furtunul cu jet, ca la tara au dat presiune cat sa poti sabla cu furtunul de gradina).
Fac o proba o iarna cu "semipermanenta" : convertor de rugina si direct peste el ceara.


pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Si probabil si misterul senzorului de tenperatura se va rezolva. Am invatat codul de culori : dupa gatul senzorului. Al meu e alb, alb trebuia. Nou, pauza.
Merg eu, Norocosul Sef, la un prieten, si in sopru ce-are el ? Un motor X20XEV de pe Vectra. Si in motor ce are el ? Ati ghicit, senzor de temperatura a apei fix ca al meu. L-am luat, cand am rabdare sa sterg iarasi antigel sub masina il pun sus si dupa cateva drumuri ar trebui sa vedem daca e ce trebe.


P.S. Senzorii noi, gresiti,au cu totii gatul metalic, nu din plastic alb. Sau nu e poza. Mai are un pic si e oldtimer, dar deja are necazuri de oldtimer 

opel omega 2.0i din 1995 probabil misterul senzorului rezolva. invatat codul culori dupa gatul meu

40.3KB

Modificat de razvanradu (acum 7 luni)


pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
... si a mers,ca un ceas elvetian. Piesa autentic nemteasca, din anii '90, din dezmembrari, fara simering dar tronconica deci nu scapa antigel.
Sta frumos, urca la 93-94 de grade, se deschide termostatul si se vede cum coboara frumos sub 92,5 si sta acolo mai mult.

Mai am lista de achizitii de NOS (new old stock) si dezmembrari,cumpar pas cu pas. Mai bine stau pe raft si nu-i nevoie veci, decat sa ai nevoie si sa nu gasesti veci.


Inca o data, diferenta intre piesa de calitate si "VEMO Germany - Made in China". Chinezii le fac la kil, sa potriveasca in gaura, apai ce valoare are nu mai intereseaza pe nimeni.

opel omega 2.0i din 1995 ... mers,ca ceas elvetian. piesa autentic nemteasca, din anii '90, din fara

28.5KB


pus acum 7 luni
   
razvanradu
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 207
Dupa niste sapaturi, cercetare si interactionare cu colegii nemti (grupul Opel Omega B Freunde), am mai invatat cate ceva despre anticoroziune.
Una, ca mai toti trateaza punctual rugina cu Brunox. Daca iese floricica, dai Brunox, pa si pusi.
Alta, ca peste Brunox (adica la curatare masiva de sasiu) este un lac 3K de sasiu foarte bun, Brantho Korrux (se poate procura doar online de la nemti). Grund, lac si antipietre 3 in 1.

Dar si ca exista si ceara calitativa pe langa Liquimoly. Asa ca am comandat doua tuburi de Fertan Hohlraumversiegelung si sper sa se pupe incalzirea globala cu putinul meu timp liber incat sa trag un strat de jeg slinos pe burta Stelei (Fertanul e ceva mix cu rasina si cica nici cu solventi nu mai pleaca). Plus la interiorul aripilor si la canturile usilor spate, pentru ca, la fel ca Omega A si Senator B, o muchie a usii spate formeaza cantul aripii asa ca, bravo nenea Wayne, rugineste si usa si coltul aripii. (da, asa au ajuns usile originale de pe Stela cu cate o gaura cat pumnul, de am inceput tot retrofitul)


Daca reusesc, revin cu galerie foto : inainte,dupa perie (trebuie eliminat praful), si cum se comporta.

opel omega 2.0i din 1995 dupa niste sapaturi, cercetare colegii nemti (grupul opel omega freunde),

33.2KB

Modificat de razvanradu (acum 6 luni)


pus acum 6 luni
   
Pagini:  1 2  

Mergi la