CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Profil Alexandra dan
| Femeie 25 ani Bucuresti cauta Barbat 28 - 66 ani |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
Sper sa nu te superi pentru poze, dar uite cum a iesit la mine, cu ceara sintetica. Se usuca 8 ore la 20 de grade (teoretic), am lasat masina doua zile in parcare si s-a intarit chiar bine. Acum ramane de vazut cat de repede se va spala. Eu oricum o sa continui sa o spal cu jet, dupa ce voi circula pe drumuri cu sare.
78.8KB
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 1 an |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
Asta e produsul, in jur de 70 de lei/litrul la emag. Am gasit la un magazin de bricolaj si cu 33 de lei/litrul, poate o voi incerca si pe aia, cu alta ocazie.
128.6KB
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Asta e privelistea. Am mai ajutat cu Brunox, apoi incerc ceara. O fi bun Sinto, dar mi-am luat spray pentru ca ... nu ajung la tara si sa cer compresor pana mai tine vremea. Fertanul se aplica la minim 10 grade, si atunci ma ajuta, apuc pana da frigul mare. Unde e tratat cu Brunox, nu a mai iesit nimic. Urmele sunt ff putine. Ma declar multumit, pentru o masina cu atatia km si, inca o data, sarumana de sfatul cu ceara!
Dinitrol am auzit ca e bun dar nu pot comanda decat direct din Germania.
Foarte fain arata lucrarea ta !
37.1KB
Modificat de razvanradu (acum 1 an)
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
daniel93 a scris:
Asta e produsul, in jur de 70 de lei/litrul la emag. Am gasit la un magazin de bricolaj si cu 33 de lei/litrul, poate o voi incerca si pe aia, cu alta ocazie. |
Ah, si mai eram curios de o chestie... cata ceara ai consumat ca sa acoperi toata "burta" masinii ?
|
|
pus acum 1 an |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
Doar cutia aia de un litru am folosit-o, dar ar fi fost loc de 2l. In unele zone nici nu am mai dat, fiind inca prezent stratul de ceara homemade. S-a terminat ceara cand bagam in lonjeroane si traverse. Concret, 2 litri ar fi suficienti pentru "burta" si cavitati exterioare, cu 3 litri s-ar putea face si colturile portbagajului, pragurile si eventual partea de jos din interiorul portierelor. Daca se aplica si in jurul rotilor, spre 4 litri. La mine am dat doar zonele fara carenaj, in spatele rotilor. Si nu am dat strat gros, ca mi-e frica de regenerarile DPF-ului, care incing evacuarea pe la cateva sute de grade de la motor si pana in finala
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 1 an |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
daniel93 a scris:
Asta e produsul, in jur de 70 de lei/litrul la emag. Am gasit la un magazin de bricolaj si cu 33 de lei/litrul, poate o voi incerca si pe aia, cu alta ocazie. |
Ceara de la Sinto am folosit si eu in praguri si in lonjeroane.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 1 an |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
razvanradu a scris:
daniel93 a scris:
Asta e produsul, in jur de 70 de lei/litrul la emag. Am gasit la un magazin de bricolaj si cu 33 de lei/litrul, poate o voi incerca si pe aia, cu alta ocazie. |
Ah, si mai eram curios de o chestie... cata ceara ai consumat ca sa acoperi toata "burta" masinii ? |
Pentru burta masinii si cele 4 pasaje de roti, iti intra cam 2 litrii. Apoi daca bai si in praguri, lonjeroane, traverse, stalpi, acolo intra inca vreo 3 litri. Pentru o masina iti trebuie cam 5-6 litri. Daca o suflii cu compresorul, presiunea e mai mare intra mai mult, decat cu sprayul.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
In weekend am avut munci viticole la tara si a ramas 0 timp pentru biata Stela. Dar venise Fertanul asa ca , dupa ce am citit eticheta cu "ideal 20 grade tabla, 20 grade ceara", si am tras niste Dumnezei, am gasit solutia: cautam o dupa amiaza buna, iar ceara sta in casa la 24 de grade, ca sa nu zica neamtul ca sunt prost. Azi am avut timp sa golesc 3 tuburi pentru un strat (incomplet, ca nah rotile puse), la carenaje spate, traverse fata (expuse ca mama dracului fix dupa roti), brate oscilante spate, si un pic din praguri.
Cum ideal e sa se usuce 12h, e perfect ca nu am timp sa mai dau alt strat mai repede de joi.
59.8KB
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
in carenaj spre usa. Daca priviti coltul stanga-jos al pozei, se vede cum usa are coltul expus din nastere. Idee de design de la Omega A si Senator B, dovedita ca rugineste fest, pastrata la urmatoarea generatie.
55.5KB
Modificat de razvanradu (acum 1 an)
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Si la aripa, chit ca am telefon de cacat, se vede bucata cu design prost : buza aripii e facuta monostrat, usa formeaza o parte din carenaj si rezulta o buza de forma unui uluc, perfecta sa adune apa si jeg. Se vad si mici floricele de rugina chit ca la deget se simte fina tabla. De-aia imi tot ieseau pe cant, ca necazul vine din spate. Poate nu apuc sa o sui pe elevator sezonul asta, dar dau macar aici unde e critic, la canturile aripilor.
24.3KB
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Spre comparatie, iata designul de pana in 1986 (Opel Senator A). Poate mai urat, mai invechit, dar aripa e aripa, nu combinata nordica cu usa cu tot
91.4KB
|
|
pus acum 1 an |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
Ai glazurat-o, nu gluma! La Vectra A montasem carenaje de plastic aftermarket, care protejau paremi-se si aripa, si "oalele" rotilor. Dar a trebuit sa bag suruburi autoforante pentru montaj, deci am gaurit putin caroseria pentru ele.
Am gasit niste poze, le pun la rust in peace
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
daniel93 a scris:
La Vectra A montasem carenaje de plastic aftermarket Am gasit niste poze, le pun la rust in peace |
Am vazut, dar aci nu merge. Vreau sa ajunga istorica, si asta inseamna sa fie pe bune cat mai aproape de starea originala. OK, am schimbat piese de uzura cu aftermarket (telescoape f-s, arcuri s,discuri+placute s, bielete s,brate f), dar in materie de elemente, interior si ornamente, doar farurile si o masca de sub far sunt piese noi aftermarket. Pana si la pavilion am cautat cu tapiterul un material cat mai apropiat ca aspect si culoare (si se vede doar cu lupa o mica diferenta de nuanta). Acum sunt kaput franele fata, dar am gasit originale GM stoc vechi, au plecat deja din Germania spre mine. Ultimul set in stoc.
Carenajul la Omega B exista ... in fata e ca o jumatate de anvelopa, acopera in dreptul rotii, iar in spate e ca o farfurie, acoperind in spate spre bara de protectie, in partea inferioara. A fost printre primele lucruri verificate la cumparare. Cioc-cioc, anybody home ? Si a sunat a metal peste tot. La cele neingrijite, in coltul dinspre usa spate rugineste, face gaura, si se plang nemtii ca ploua la picioare la pasagerii spate. Am vazut la inceputul verii cateva pete care pareau floricele de rugina, i-am dat Brunox, servus. Acum e si un strat de ceara.
Improasca fantastic, pentru ca are tractiune spate, cuplu bun si cam 50-50 greutate. Si, estimez dupa calcule, undeva intre 1550-1600 kg goala (dotari full dar nu motor 3.0 V6). MTMA la 2.0 "dotari saracie" era 1985 kg, iar la 3.0 MV6, 2120 kg. Cum am mereu un minim de scule, ulei si antigel + cric,chestii + caram apa de la izvor sau bagaje si mergem 4 persoane, estimez ca in mod regulat motorul misca vreo 1,9 tone. In vacante cum am avut portbagajul full, chiar 2+.
Modificat de razvanradu (acum 1 an)
|
|
pus acum 1 an |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
razvanradu a scris:
Acum sunt kaput franele fata, dar am gasit originale GM stoc vechi, au plecat deja din Germania spre mine. Ultimul set in stoc.
|
Nu folosesti din astea 'de uzura', de la Febi, Bosch, ATE..? Ca sa le tii pe cele GM pentru vremuri mai grele.
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
daniel93 a scris:
Nu folosesti din astea 'de uzura', de la Febi, Bosch, ATE..? Ca sa le tii pe cele GM pentru vremuri mai grele. |
Febi pe spate, dupa 1 an jumate, au deja o dunga nelalocul ei. Deci, nu, bagam originalele acum si cat tin, tin
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Tencuiala 2, carenaj fata
52.4KB
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Si pe de-a lungul burtii, prag si lonjeroane
24KB
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Mai in fata, la traversa
29.5KB
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Si al doilea strat si in aripa dr spate, care e ceva mai "babardita" decat sora-sa.
24.7KB
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Cadou pe bani de la DG-Classicparts din Germania. Aci, placutele fata.
48.7KB
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Si discurile, care au urme negre specifice statutului cu anii pe raft. Deci sunt din perioada potrivita, posibil sa aiba si peste 15 ani. Originale General Motors.
Stiu ca daniel93 are alta parere dar m-am socotit cu mecanicul, tinand cont ca le schimb anul viitor si Stela va avea 29 de ani : "daca si astea mai tin 29 de ani, pai peste 29 de ani, si tu si eu suntem ori in pensie, ori pamant de flori" Intre timp, vad daca a mai ramas pe undeva set pentru puntea spate. Febi-urile puse anul trecut, daca o tin tot asa, se duc dracului in 5-6 ani.
P.S. Setul de 2 discuri si 4 placute a insumat 17 kilograme. Totul e mare pe masina asta.
35.5KB
Modificat de razvanradu (acum 1 an)
|
|
pus acum 1 an |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
razvanradu a scris:
Stiu ca daniel93 are alta parere dar m-am socotit cu mecanicul, tinand cont ca le schimb anul viitor si Stela va avea 29 de ani : "daca si astea mai tin 29 de ani, pai peste 29 de ani, si tu si eu suntem ori in pensie, ori pamant de flori" |
Nu alta parere, ci alta metoda. Eu merg pe cantitate la consumabile, prefer sa le schimb des, sa fie masina verificata, sa nu ma trezesc cu piese rupte din senin ori suruburi blocate. Bineinteles ca stocurile de piese GM sunt mai bune. Cand am demontat amortizoarele de pe spate, aveam un Sachs cu logo GM pe el si un Magnum (proasta idee sa se schimbe doar unul). Vreau sa zic ca Sachs-ul GM era mai puternic si decat amortizoarele noi, pe care le-am montat
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
daniel93 a scris:
Bineinteles ca stocurile de piese GM sunt mai bune. |
Am gasit si ultimul set de discuri spate stoc vechi. Astept salariul si il comand. Astea vor sta pe raft pana se fac de cacao Febi Bilstein. Poate mai aflu si placute si saboti intre timp.
Am noroc facut cu mana mea : am ales sa lucrez de cativa ani doar cu elvetieni si nemti, deci sunt vorbitor de germana, asa ca imi gasesc si piese. In Romanika, praf si pulbere, doar aftermarketuri de 3 parale. Gen, pompa de apa sau vreo rola deja scartaiau la rece si umed dupa 35000 km. Am schimbat distributia la 39000 km, nu la 60000, ca stim de ce ...
62.9KB
|
|
pus acum 1 an |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Bucatica de istorie cu stickerul uitat de lume, AutoStaiger....
23.9KB
|
|
pus acum 11 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Asadar, dupa niste cercetari pe grupurile de Opel oldtimer de Germania, am mai aflat o bucata din istoria Stelei. Stickerele au fost la moda inca din anii '80, AutoStaiger fiind cel mai mare si mai vechi dealer de masini Opel din zona Stuttgart. Exista si azi,
In Romania nu exista asa ceva.
In Germania, se montau pe masinile vandute de ei.
CONCLUZIE : Ceea ce doream sa arunc fiindca nu e emblema originala si intr-un an si un pic putem discuta de atestare, ramane pentru ca ... e emblema originala. E 99% sigur ca sunt emblemele din 1995, iar Stela noastra si-a inceput calatoria fiind vanduta primului proprietar de catre AutoStaiger. Undeva in preajma fabricii Porsche. How cool is that?
30.4KB
Modificat de razvanradu (acum 11 luni)
|
|
pus acum 11 luni |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
razvanradu a scris:
Asadar, dupa niste cercetari pe grupurile de Opel oldtimer de Germania, am mai aflat o bucata din istoria Stelei. Stickerele au fost la moda inca din anii '80, AutoStaiger fiind cel mai mare si mai vechi dealer de masini Opel din zona Stuttgart. Exista si azi,
In Romania nu exista asa ceva.
In Germania, se montau pe masinile vandute de ei.
CONCLUZIE : Ceea ce doream sa arunc fiindca nu e emblema originala si intr-un an si un pic putem discuta de atestare, ramane pentru ca ... e emblema originala. E 99% sigur ca sunt emblemele din 1995, iar Stela noastra si-a inceput calatoria fiind vanduta primului proprietar de catre AutoStaiger. Undeva in preajma fabricii Porsche. How cool is that? |
Poti sa-l lasi, ca face parte din istoria masinii. Nu este problema la atestare. Chiar si trapa pusa ulterior sau carligul de remorcare ce se gaseau pe la dealeri se accepta!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 11 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
An nou, lucrari noi, ca varsta se apropie vertiginos de cea istorica, Stela bifand acum cel de-al 29-lea an pe drum. Acum cateva luni, un coleg de oe grupul de Germania ("Opel Omega B Freunde" s-a angajat ca scaneaza 3D manerele de usi si va face reproduceri din plastic, fiindca cele de la usile fata nu se mai produc nicaieri noi.
A venit, a pus postare, am vazut dupa amiaza, pa. Era clar ca 4 seturi la un grup de 5000 de doritori pleaca repede.
62.5KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Suparat foc, mi-am luat inima in dinti si am puricat in plasuta cu manere, am gasit un set cu baza nerupta si m-am apucat sa imi tapitez singur restul de 3 bucati cu vinilin pe model asemanator cu bordul si usa.
41.4KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Pun aici la o usa spate unde aveam unul original de cauciuc, cum arata originalul...
93.9KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Si lucrarea proprie...
106.4KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Si o comparatie intre cel de piele de la Dan Tapiterul si cel de vinilin "handmade".
Ma declar multumit, acum avem 4 manere cvasi-identice, nu doua ca de fabrica, unul de piele si unul de vinilin. Mici detalii, dar ajuta la aspect.
Anul asta vom mai face lucrari, ca orice gagica de 29 de ani se aranjeaza pentru maritis.
73.8KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Misu de Cluj a scris:
Maritis? O vinzi deja? Iti cumperi ceva electric? |
Nu, ii cautam sot mai in varsta. Plus ca la "absolvirea" primilor 30 de ani, la anul, trebuie sa arate bine.
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Anul si boroboata.. Anul trecut piatra in parbriz, acum .... De data asta, la retur pe bezna pe A1 dinspre Deva, a aparut o pasare ametita la seminaltime. La 140 la ora, am avut vreo sutine de secunda sa reactionez, dar am imbatranit. Stela un pic sparta, Razvan cu lucru - cauta ornament, vopseste, iar pasarea moarta la datorie undeva langa Orastie.
31.3KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
Asta e doar bibileala, bine ca n-a fost mai grav Cum se prezinta ceara, ai apucat sa o murdaresti si sa o speli?
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
daniel93 a scris:
Cum se prezinta ceara, ai apucat sa o murdaresti si sa o speli? |
Pai, iti voi da raspuns cu poze intr-o saptamana - doua. Nu fac spoiler, numa' vreau sa documentez bine. De asa fel incat sa nu existe dubiu 😀
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Apropo, gasit piesa la pret dublu, negrunduita nimic, i-am dat o matuire cu granulatie 400 ca sa aiba pe ce prinde vopseaua.
37.1KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Apoi vopsea pe cod de culoare, in 2 straturi.
29.4KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Si, cu 3 suruburi si cheie de 10, rezolvat. Doua tin grila in pozitie (la facelift grila e parte din capota, la nonfacelift e insurubata in trager). Unul, tine capatul dinspre grila. Capatul dinspre aripa intra cu o clema intr-un orificiu din aripa.
Nu e vopsit profi, dar diferenta se vede doar la lupa, pentru mofturosi.
39.6KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
19300 km mai tarziu, si avem oficial drept de circulatie pana la implinirea varstei de 30.
DA, am facut 19300 km in 2023. E inregistrat oficial pentru ca sunt cifrele de la ITP. Un capat de bara (noname, Ridex, luat in 2021 pe graba ca ala original era ruginit desi nu avea joc) a cedat dupa 35000 km. Acum avem capete de bara noi Meyle. Deie-le Dumnezo sanatate sa tina.
Am avut o mare dilema cu tonajul si anul acesta mi s-a lamurit, pentru ca am vazut hartiile.
Cred ca Stela este de departe cea mai grea Omega B 2.0 din Europa, retrofiturile (cablaj, usi spate, scaune electrice, perdeluta etc) ducand-o de la un decent 1,45 tone la ... vezi poza ... tobe-tobe .... 1,7 tone GOALA. 880 kg pe fata, 800 pe spate. Mai pui 3 adulti, un copil, rezervor de 70 litri plin, niste bagaje, si iata cele 2 tone.
Cred ca putem spune ca partea din fata a Stelei cantareste cat o Dacia 1300.
Zilele viitoare mai urmeaza, stay tuned.
29.1KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Deci, revenind, ceara le-a salvat de le-a omorat.
Nu, nu e gluma, se vede pe bratele oscilante unde e Brunox si ceara : negru cu praf, nu rugina. Dar unde era afectat (SI STIAM), exista o singura solutie : tinichigiul.
36.6KB
Modificat de razvanradu (acum 10 luni)
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Pe dreapta era coco si catre usa, sub bandoul negru lipit.
88.8KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Si prin repararea bucatii cu sina, au disparut si suruburile inestetice, ajutatoare.
Cum a fost ciuruit si acolo, nu pricep.
30KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Acoperit prima data...
22.5KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Stanga mai putin afectata
35.9KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Potrivit cu usa, cinste Klokkerholm...
29.4KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Idem "auf die linke Seite"
29.4KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Si la fel , cu usa. Next stop, vopsitorul.
34.9KB
|
|
pus acum 10 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Am fost si la vopsit dar nu am avut timp sa pun sus.
21.4KB
|
|
pus acum 9 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Se vede rau, si se vede murdar, dar sub murdaria aia este o arma veche si puternica impotriva ruginii. Fierarul a dat cu un silicon/mastic. Eu am bagat Teroson peste, dar cum era nitica cavitate, am ascultat de vopsitor, om trecut prin viata si cu scaun la cap, am cumparat vaselina rosie de uz industrial si am bagat un strat gros de vreun centimetru acolo unde e "durere" - pe tot cantul interior al aripilor spate.
Voi inspecta situatia peste 1-3 luni cand mai fac o tura de tratament pe dedesubt. Daca nu e OK, am mastic cu bitum pentru lipit placile de acoperis. Sa-l f##a Stalin de mai intra ceva prin ala .
Suplimentar, am scos chederele de pe usi (bucata aia care prelungeste aripa spate),am umplut cu vaselina si le-am indesat la loc. NO, AȘE!
33.6KB
Modificat de razvanradu (acum 9 luni)
|
|
pus acum 9 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Dupa ce anul trecut am oftat CA ULTIMUL FRAIER ca nu putem intra in zona de poluare din Munchen, am aflat ca de fapt orice benzinar cu catalizator de dupa 01.01.1993, fie si inca neatestat, e socotit verde.
Fidel principiului "o data greseala, de doua ori deja esti tampit", am zis ca a doua oara nu mai luam teapa. Asadar, mers pe site, incarcat poza cu talonul, platit 33 de euro si circa o saptamana mai tarziu vine in posta Stickerul Libertatii.
Pentru consfiintirea statutului, anul asta mai lucram la antifonare, aripi fata, si in cautari de un set de jante de tabla de 15. Sau sa ii placa sotiei alea de aliaj si mutam cele de 15 de pe masinuta noua si scoatem de la naftalina capacele originale pastrate cu sfintenie in depozitul de la tara.
Am contemplat schimbarea volanului de vinilin cu cel de piele de pe V6, dar pur si simplu ador cum imi miros mainile a material vintage dupa fiecare tura de condus. E un pic uzat dupa 29 de ani la datorie, nu e kaput, dar dincolo de toate E ORIGINAL. (din aceleasi motive, scaunele si bancheta au fost doar aspirate si niciodata date cu detergent - au mirosul ALA TIPIC de velur vechi, e parte din farmecul masinii si dovada ca nu umblam cu retapitari ieftine cu chinezarii)
31.6KB
Modificat de razvanradu (acum 8 luni)
|
|
pus acum 8 luni |
|
Oldcarsmaniac
Membru Senior
Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1122
|
|
Absolut toate Opel-urile din anii 70-80-90 pe care le-am detinut au avut un interior conservat excelent, datorita materialelor de calitate folosite ... Si da....n-as da velurul ala pe nicio piele din lume! Tin minte ca prin 2001 am avut un Senator 3.0 cu interior gri absolut impecabil care avea "miroul ala de RFG" ... pe care n-o sa-l mai pot uita niciodata!
_______________________________________ Un V8 ...
|
|
pus acum 8 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Printre ultimele mosteniri de la batranul B. Un pensionar nu putea gasi piese de asa detaliu, dar e bine ca a pastra masina inmatriculata in loc s-o fi dus la fier.
Am ajuns la detalii, in final... greu de gasit ornamente intacte,sunt putine pe stoc pana si la letoni. Bulgarii deja "s-au gatat".
Cine stie cand o fi fost babardit, dar si un suport din spate e cam prea flexibil.
42.2KB
|
|
pus acum 7 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
L-am pus sus, sta si arata decent+.
Cu un drum am probat si montat (migalos, printre furtunul de retur de apa si filtrul de aer) si motorasul de far si - victorieeee!!! - avem doua faruri reglabile electric pe inaltime.
25.8KB
|
|
pus acum 7 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Inlocuiri inainte de vacanta. Iata semicaseta de directie din 1995...
149.9KB
|
|
pus acum 7 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Si franele de pe fata, pentru care am gasit schimb original stoc vechi.
Retineti, si-au facut datoria pret de 29 de ani umblati, nu stati!...
84.9KB
|
|
pus acum 7 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Plus ca a venit vremea sa nu mai faca motorul pipi pe el cu ulei =D
Altminteri, cica mentenanta de Opel second-hand la service la Adam. Atata ca mentenanta asta survine la niste ani buni distanta dupa ce alte masini au ajuns deja "fer". Pana si la noi, a ingropat-o deja pe una cu 7 ani mai tanara.
45.9KB
Modificat de razvanradu (acum 7 luni)
|
|
pus acum 7 luni |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
razvanradu a scris:
cinste Klokkerholm... |
Exact ce am facut la a mea Vectra A, in 2016. A fost "pe viata" treaba, in sensul ca nici acum nu a puscat nimic, desi am lucrat afara, cu materiale oarecare, m-a prins si ploaia cu chitul gol. Foarte ok tabla aia, atat ca forma, cat si ca (,) calitate.
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 7 luni |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
razvanradu a scris:
Bucatica de istorie cu stickerul uitat de lume, AutoStaiger.... |
Sa nu dai jos stikerul ala! Chiar daca arata urat, ala face parte din istoria masinii! Lasa-l acolo, asa urat cum e! Si eu am pe mai multe masini stikere cu dealerii unde au fost vandute. La Renault 19 aveam un stiker foarte distrus, pe ala l-am cautat pe net si l-am refacut pe autocolant pe imprimanta laser color si l-am lipit la loc. Is detalii, ce dau valoare la istoria masinii. Eu chiar si dupa actele vechi, fac xerox color, inainte sa le ia politia la inmatriculare.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 7 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Misi, acolo ramane, stai linistit. Ala de pe luneta e un pic ars de soare, ala de pe portbagaj e insurubat din 1999. Mi-a confirmat primul proprietar din Romania, ca pica jos si i-a fost mila si l-a insurubat sa tina o viata. Iata ca dupa 25 de ani de la carpeala e tot acolo. Asa cum am zis, de aia tin si volanul si tapiteria asa cum sunt (un picut decolorate de la statul in soare in camp al masinii donatoare). Nu le spal, doar aspir praful. Put a 30 de ani, dar e putoare de origine.
Strict minimul necesar am refacut. Pavilionul (ca nou original nu mai era), si am tapitat manerele de usi gumate cu vinilin asortat cu bordul. Idem, pentru ca noi nu mai sunt. Nemtii de pe "Omega B Freunde" au dat gata tot stocul de dezmembrari si sunt asa disperati incat vreo 2 au scanat 3D si fac replica din plastic ca macar sa arate decent.
La macaralele de geam spate mi-am cumparat 5 relee minion de 12V 8A cu dublu contact normal deschis, si fac o schema ciobaneasca cu inversor de tensiune. Sacrific functia one-touch dar vor tine mult. Si acolo - ai ghicit - placutele electronice de comanda a geamului electric NU SE MAI FABRICA. Mai am vreo 2 rezerve pe dreapta, una pe stanga (+una cu mufa gresita), mai sunt la letoni cateva la loterie (nu stii daca sunt stricate sau bune) si atat. Dupa aia, sayonara frate.
Modificat de razvanradu (acum 7 luni)
|
|
pus acum 7 luni |
|
Oldcarsmaniac
Membru Senior
Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1122
|
|
Misu de Cluj a scris:
razvanradu a scris:
Bucatica de istorie cu stickerul uitat de lume, AutoStaiger.... |
Sa nu dai jos stikerul ala! Chiar daca arata urat, ala face parte din istoria masinii! Lasa-l acolo, asa urat cum e! Si eu am pe mai multe masini stikere cu dealerii unde au fost vandute. La Renault 19 aveam un stiker foarte distrus, pe ala l-am cautat pe net si l-am refacut pe autocolant pe imprimanta laser color si l-am lipit la loc. Is detalii, ce dau valoare la istoria masinii. Eu chiar si dupa actele vechi, fac xerox color, inainte sa le ia politia la inmatriculare. |
He heeeeee....si eu, care credeam ca sunt singurul nebun care pastreaza toate hartoagele vechi gasite prin masini!
_______________________________________ Un V8 ...
|
|
pus acum 7 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Nu chiar, ca mai sunt si alti adunatori. Eu as fi pastrat, dar am primit doar cheia originala, o copie cam prost facuta (in contact intra, in usa nu descuie, noroc cu a doua telecomanda), cartea si talonul.
E de asteptat, prin 4 perechi de maini se pierd lucruri.
Am intrat insa in contact cu primul proprietar din Romania, poate a ramas ceva la el. Si am scris dealerului din Germania, sa vedem daca au ceva arhiva incat sa mai deslusim inceputurile.
|
|
pus acum 7 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Raspuns,nu ca dupa 10 ani pleaca informatiile si nu ca ... GDPR
80KB
|
|
pus acum 7 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Am gasit, de la un tip din Botosani, o "memorabilia" fantastica : un sticker original din 1991 cu Auto Staiger (de pe un Omega A) Intre timp, datorita vacantei nemtesti si drumurilor hai-hui in judete invecinate, Stela a atins 298300 km "af cias".
Urmeaza concediul de vara in scurt timp, cu post dedicat la Drumetii. Stela imbatraneste gratios, cu comfort, fara defectiuni si arzand kilometri in nestire. 😀
Modificat de razvanradu (acum 3 luni)
|
|
pus acum 3 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Asa arata stickerul
34.8KB
|
|
pus acum 3 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Dupa drumetia lunga pana in Halkidiki, m-am gandit ca poate unora le pare ciudat ca nu avem ceva "modern ordinar" de zi cu zi si Stela sa fie conservata cu km putini. Una, ca locurile de parcare la bloc in Cluj sunt ca aurul (si avem maximul de 2 ieftine) si doi ... cu scaunul fata pus in pozitie medie pentru mine (nu ingramadit la volan, nu cu bratele intinse la maxim, ci numai comod sa tii cotul pe geam), uitati cat spatiu are un barbat de 1'80 si 80 de kile pe bancheta...
26KB
Modificat de razvanradu (acum 2 luni)
|
|
pus acum 2 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Cu ocazia celor 300000 km recent impliniti, am socotit ca varsta de 29 de ani jumate si rulajul sunt arhisuficienti pentru uleiul original din cutie si diferential. Enough. Ausreichend. Bugăt.
Iata familia Liquimoly pretabila unui rulaj anual respectabil pana si pentru o masina noua.
54KB
|
|
pus acum 2 luni |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Am revenit la aspectul de fabrica, capace "ca la carte". Mai sunt 3 luni pana la "varsta magica" 🙂
52.4KB
|
|
pus acum 1 luna |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Roti ca roti, dar, 1700 km mai tarziu decat planificarea, a fost si timp de revizie. Fix inainte de Retroparada, nu? 😀 Morala : cum uleiul din diferential si cel din cutie erau binisor peste minim si au curs curate, iar mos Baraian (fie iertat) a dus-o 18 ani la service ca pe o masina obisnuita (ulei motor la 10000, filtre si atat) mecanicii si cu mine am tras urmatoarele doua concluzii : - in cutie si diff erau uleiurile originale - in Omega B, o data la 30 de ani e un interval foarte bun/normal de schimbat aceste fluide 😀😀😀😀
Modificat de razvanradu (acum 1 luna)
|
|
pus acum 1 luna |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
A venit vremea, dupa Dumnezeu stie cati ani, sa scapam de carcasa de filtru de aer ... cu aerisire suplimentara 😀
38.2KB
|
|
pus acum 1 luna |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Am instalat-o pe cea noua, e de pe un V6 😀 Turbo Stela ... not, carcasele sunt universale, doar tubulatura difera.
36.3KB
|
|
pus acum 1 luna |
|
razvanradu
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 402
|
|
Si... potcoava loveste din nou 😄 In carcasa donatoare, un filtru Champion folosit vreo 2 km 😀
36.3KB
|
|
pus acum 1 luna |
|