Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Cate case, atatea obiceiuri si atatea retete diferite. Important e sa opresti rugina, apoi sa o izolezi cat mai bine.
Eu folosesc Ro55 sau Evipass. Is foarte bune, dar inainte de aplicare trebuie un pic diluate cu apa, altfel devine lipiciosa suprafata tratata. Si neaparat sa fie peste 20 de grade suprafata tratata, pe timp rece nu actioneaza. Dupa ce se inalbeste rugina, oxidul alb se stege cu o carpa cu benzina. Dupa care poti sa o dai cu grund. Foarte multa lume greseste ca da direct cu teroson, fara sa dea cu grund. Grundul e foarte important ca face aderenta si izoleaza suprafata.
Cele mai bune sunt grundurile epoxidice bicomponente. Dar astea cer o suprafata extrem de curata, daca e ceva mizerie pe dedesubtul lor, se vor coji. Daca vrei sa dai cu grund epoxidic, trebuie sa cureti tot, pana la luciu metalic. Suprafetele care urmeaza sa fie chituite si vopsite, neaparat trebie curatate pana la tabla, pasivate, iarasi curatate si date cu grund gri epoxidic sau cu grund gri nitro.
Grundul maro sa nu-l folosesti niciodata, pe suprafete, care urmeaza sa fie chitute si vopsite, ca va sari chitul. Grundul maro Kober este totusi bun pe dedesubt, ca face aderenta buna la izolatia veche, contaminata cu praf. Dar izolatia veche trebuie curatata, pana in zonele curate, fara rugina.
Eu pentru dedesubt, am urmatoarea formula low-cost: curatat rugina pana la tabla, dat cu convertor de rugina Evipass sau Ro55, doua straturi de grund maro Kober, un strat de teroson, doua sau trei straturi de lovitura de ciocan Hammerite 3 in1 si dupa aia un strat de vopsea de ulei Novolin sau altceva asemanator, ca de vopseaua de ulei nu adera noroiul si praful. Se lasa cate o zi pauza intre aplicarea celor de sus, deci dureaza mai multe zile procedura. Dupa care le mai suflu si cu ceara in zonele expuse in zona rotilor si al pragurilor. 6-7 ani tine foarte bine.
Dar cum am mai spus, rugina va reaparea mai devreme sau mai tarziu, atata timp cat exista apa si oxigen pe pamant, nu poti scapa definitiv de rugina. De aia masinile din zonele de desert ruginesc foarte rar si foarte incet.
Daca pentru pasajele de la roti se gasesc carenaje de protectie din plastic sau din fibra de sticla, trebuie instalate si alea.
O alta chestie importanta si neglijata de multa lume, sunt cordoanele de mastic pensulabil intre zonele de imbinari. Cand schimbi un element de caroserie, trebuie neaparat refacute cordoanele de mastic pensulabil de dintre imbinari. Bine, nu le mai faci asa cum era din fabrica, ca aia din fabrica dupa ce aplica cordoanele de mastic, baga caroseria in cuptor. Tu doar le dai cu cordoane de mastic, care se intaresc in cateva zile.
Pe la urma tot la flex si aparat de sudura se ajunge.
Dar si dupa sudura se da intai cu converor de rugina peste cordoanele de sudura doar dupa aia dai cu grund. Cand sudezi, in timpul si in jurul sudurii se oxideaza metalul. De aia e foarte important tratarea locurilor sudate, inainte de grunduire. Foarte multa lume dupa ce le sudeaza, le dau direct cu grund. Foarte mare greseala, ca de la oxigenul care intra in metalul topit, incepe iarasi rugina. Asta era mai ales in cazul sudurilor cu autogen cum se facea pe vremuri, dar si si la mig-mag se observa fenomenul. Sudura se face prin topire prin ardere, iar prin ardere se oxideaza metalul topit. Cum dai cu convertor de rugina peste cordonul de sudura, imediat actioneaza si se inalbeste zona, se pasiveaza oxidul din sudura. 90% dintre tinichigii nu tin cont de acest lucru.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|