CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: iris22 pe Simpatie.ro
| Femeie 22 ani Bucuresti cauta Barbat 32 - 63 ani |
|
opel16
Membru Activ
Din: Iasi
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 141
|
|
Vă salut stimati colegi! Mă confrunt cu o problemă și am zis să postez aici, īn ideea că poate v-ați confruntat cu așa ceva. Pe scurt, e vorba de un motor 2,7 l diesel injecție common rail de Ssangyong Rexton model 2004, care de ceva vreme pornește f. greu, trb. să dau de 2 ori la cheie cca. 7-8 sec. Uneori ajută să amorsez instalația de motorină folosind para de cauciuc. Am schimbat furtunurile de tur și retur motorină, am instalat chiar și supape unisens, dar degeaba. Am făcut un test retur injectoare și a rezultat că in aprox. 25 sec. inj. 2 = 21 ml, inj.1=10ml, inj.4=14 ml, iar la inj.3 și 5 abia se umpluseră furtunașele... Din ce se observă īn foto inj. 2 lucrează cel mai prost, apoi inj.4, inj.1, iar inj. 3 și 5 funcționează īn parametri. Avānd īn vedere cantitatea mare de motorină refulată pe retur, presiunea din rampa comună este sub valoarea indicată, de aici și pornirea greoaie. Subliniez că o dată pornit motorul, acesta e stabil īn relanti și trage bine īn sarcină. Din ce am mai citit pe alte forumuri, se pare că problema se rezolvă prin īnlocuirea supapei de retur din injector și curățarea acestuia, īn regim diy, altfel ar trb reconditionate la un atelier profi. V-ați lovit de problema asta? Sugestii...
54.4KB
|
|
pus acum 1 an |
|
savo_stelyca
Membru Senior
Din: Giurgiu-Calugareni
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 488
|
|
opel16 a scris:
Vă salut stimati colegi! Mă confrunt cu o problemă și am zis să postez aici, īn ideea că poate v-ați confruntat cu așa ceva. Pe scurt, e vorba de un motor 2,7 l diesel injecție common rail de Ssangyong Rexton model 2004, care de ceva vreme pornește f. greu, trb. să dau de 2 ori la cheie cca. 7-8 sec. Uneori ajută să amorsez instalația de motorină folosind para de cauciuc. Am schimbat furtunurile de tur și retur motorină, am instalat chiar și supape unisens, dar degeaba. Am făcut un test retur injectoare și a rezultat că in aprox. 25 sec. inj. 2 = 21 ml, inj.1=10ml, inj.4=14 ml, iar la inj.3 și 5 abia se umpluseră furtunașele... Din ce se observă īn foto inj. 2 lucrează cel mai prost, apoi inj.4, inj.1, iar inj. 3 și 5 funcționează īn parametri. Avānd īn vedere cantitatea mare de motorină refulată pe retur, presiunea din rampa comună este sub valoarea indicată, de aici și pornirea greoaie. Subliniez că o dată pornit motorul, acesta e stabil īn relanti și trage bine īn sarcină. Din ce am mai citit pe alte forumuri, se pare că problema se rezolvă prin īnlocuirea supapei de retur din injector și curățarea acestuia, īn regim diy, altfel ar trb reconditionate la un atelier profi. V-ați lovit de problema asta? Sugestii... |
Eu am de 15 ani masina cu acest tip de injectie! Injectorii sunt cei de fabrica,in schimb am schimbat doua pompe de inalta!La inceput nu mai pornea la cald,raceam pompa cu apa rece,dar odata pornit mergea perfect.Ai zis ca presiunea din rampa comuna este sub valoare...pune un tester pe ea care sa iti arate presiunea in momentul cand invarte electromotorul,parca 3-4sute rotatii pe minut invarte si relantiul este pe la 7-8sute de rotatii!
|
|
pus acum 1 an |
|
andi500
Membru Senior
Din: Otopeni
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 417
|
|
Motorul este de Mercedes și este 5 cilindri īn linie, un motor senzațional. Mergi cāt mai repede la turcu, serviceul diesel de lāngă observatorul astronomic, īl rezolvă sigur. Altfel cu cāt se va răci afară va porni mai greu.
|
|
pus acum 1 an |
|
opel16
Membru Activ
Din: Iasi
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 141
|
|
Tocmai am primit o supapa de retur pt injector, am sa inlocuiesc supapa de la injectorul 2 sa vedem rezultatul.
22.5KB
|
|
pus acum 1 an |
|
opel16
Membru Activ
Din: Iasi
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 141
|
|
Am rezolvat problema cu pornirea grea după ce am schimbat supapa de retur de la inj.2. Ramāne să fac aceeași operatie si pentru celelalte 2 injectoare. Am urmat procedura descrisă aici , mai puțin curățarea cu ultrasunete. N-am făcut prea multe poze că eram murdar de motorină. Sper că n-am gresit urcānd linkul.
29.5KB
|
|
pus acum 1 an |
|
opel16
Membru Activ
Din: Iasi
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 141
|
|
Update Se pare ca principala cauza pt dezamorsarea instalatiei de motorina era filtrul de motorina! In interiorul filtrului exista o supapa care inchide/deschide traseul de retur către rezervor. Cred ca la mine era blocata pe deschis. Tocmai ce am inlocuit filtrul, am amorsat folosind para de cauciuc, care surpriza, a rămas tare ulterior! Pornește la sfert de cheie acuma. P.S: filtrul vechi era Mann si avea doar 5000 km, motorina doar de la Socar, acum am pus Delphi, sper sa tina mai mult.
|
|
pus acum 1 an |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
opel16 a scris:
Update
P.S: filtrul vechi era Mann si avea doar 5000 km, motorina doar de la Socar, acum am pus Delphi, sper sa tina mai mult. |
Ideea e ca indiferent de marca de pe ambalaj, cam toate is facute in China. Depinde cum le nimeresti.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 1 an |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
Ma sacaie aceeasi problema, la un Opel 1.9 cdti (imprumutat de la Fiat, 1.9 jtd). Imi porneste doar la chei lungi, si culmea, porneste mai bine cand sunt sub 0 grade, decat la +12 grade. Facut test de retur, toate par acceptabile. Testul s-a facut chiar la una din pornirile alea din 2-3 chei lungi. De amorsare nu prea imi fac probleme, are pompa electrica in rezervor. Filtrul e tip "cartus", ce-i drept am pus unul foarte dens, identic cu originalul. Cand a aparut problema, aveam racordul flexibil de pe evacuare spart, iar in cheile lungi scotea mult fum albastru, mai exact vapori de motorina. Dupa pornire mai intrerupe unul dintre pistoane, cu acelasi fum albastru. Presiunea in rampa galopeaza in timp ce dau la cheie, apoi e stabila. Bujiile sunt ok toate 4, timpul de activare a lor e destul de lung. (testat cu lampa) Compresie nu am putut lua, nu am adaptor M9...
50.1KB
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 1 an |
|
opel16
Membru Activ
Din: Iasi
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 141
|
|
Spre exemplu la mine, cantitatea de motorină trimisă pe retur trb să fie in jur de 3-4 ml/minut, probabil funcție de tipul injectorului... LA tine după cāte secunde ai seringile pline? Din ce am citit, la cca 100.000 km se impune o curățare a injectoarelor, implicit inlocuirea supapelor de retur. Și alt aspect legat de motorina care se adună īn jurul injectoarelor și pe capacul chiuloasei, tind să cred că nu are nicio legătura cu șaibele de cupru(de foc)din capul injectorului, mai degrabă provine din injectoarele defecte.
Modificat de opel16 (acum 1 an)
|
|
pus acum 1 an |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
Nu am cronomerotat testul, eu speram sa fie un injector defect pe retur, care sa scape ori prea mult, ori deloc. Dupa vreo 3 minute (sa zic), s-au umplut seringile si a trebuit sa opresc. O curatare a injectoarelor cu siguranta nu ar strica in cazul meu, masina a trecut de 320.000km pe ceas =D Mi-as comanda duze noi, dar nu stiu daca ma descurc sa le inlocuiesc singur.
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 1 an |
|
opel16
Membru Activ
Din: Iasi
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 141
|
|
Vezi ce tip de injector ai, apoi caută pe net ce gasesti ref. la cantitatea de motorina refulată pe minut, ca să-ti faci o idee. Din ce-am mai citit, cam 3-5 ml/min. maxim! Măsoară si vezi intr-un minut cāt refuleaza la tine. Vezi ca am pus mai sus un link /tutorial curățare injectoare f. util, urmează pașii de acolo, mai puțin curățarea cu ultrasunete, căci presupun că nu ai cuva respectivă. Curățenie maximă cānd lucrezi! Ca observație, eu am inlocuit īn prima etapă supapa de retur de la inj.2, după care l-am montat la loc, am pornit motorul și totul a fost ok. După cāteva zile am umblat și la celelalte 2 injectoare, iar după ce le-am montat am avut probleme, ziceai că merge īn 4 cilindri din 5, relanti instabil, se tura prost. Am plecat așa la drum și după cca 20 km și-a revenit. Probabil că a fost nevoie de un rulaj de cativa km pentru ca calculatorul să īnvețe noii parametri ai injwctoarelor. Acum totul e ok, clar se simte o īmbunătățire, se turează mai ușor, trage mai bine, am scăpat de țăcănit, despre consum...o să vedem.
|
|
pus acum 1 an |
|
daniel93
Membru Senior
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
|
|
opel16 a scris:
După cāteva zile am umblat și la celelalte 2 injectoare, iar după ce le-am montat am avut probleme, ziceai că merge īn 4 cilindri din 5, relanti instabil, se tura prost. Am plecat așa la drum și după cca 20 km și-a revenit |
Poate le-ai blocat cu aer, am inteles ca se intampla la unele masini, in special la cele cu sistem Delphi. Ar trebui aerisite conductele pana pe injectoare, altfel am inteles ca se intampla ce ai povestit.
De desfacutul injectorului propriu-zis nu mi-e atat de frica, ma gandesc sa nu am surprize la demontarea lor din chiulasa. N-am scule de scos injectoare, si daca le mai cumpar si pe alea...
_______________________________________ Dacia 1300 Dacia 1310 TLX Mobra 50 Super
|
|
pus acum 1 an |
|
opel16
Membru Activ
Din: Iasi
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 141
|
|
da, trb să fii pregătit cu un ciocan inertial, sau mai bine cu o presă! Eu mi-am manufacturat o presă, au ieșit f. greu.
|
|
pus acum 1 an |
|