CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Coco11 din Constanta
Femeie
25 ani
Constanta
cauta Barbat
27 - 65 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Motor gripat? Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Motor gripat?

Vechiul motor la Aro 10 (Foxy) avea blocul fisurat, asa am cumparat-o. In primavara am luat de la dezmembrari un alt motor de Dacie care avea foarte putini km dar arata jalnic si nu avea chiulasa. Am desfacut ambele motoare si am facut din ele una buna.
Arborele de pe motorul luat din dezmembrari avea inca cota standard, asa ca i-am schimbat doar cuzinetii, atat la paliere cat si la manetoane.
Cand am montat arborele, am uns cuzinetii cu ulei, am strans cu cheia dinamometrica la cuplul dat in cartea de reparatii. Se putea invarti ca mana foarte bine de la volanta.
Apoi i-am pus set motor nou, segmenti noi, chiulasa refacuta etc.
Parea ca a iesit un motor bun.
Asta a fost in luna mai.
In iunie m-am apucat de transmisie si de caroserie, asa ca motorul a ramas nemiscat in atelier aproape doua luni.
Pe la sfarsitul lui iulie, cand am ajuns la faza sa pun motorul, l-am verificat inca o data inainte s-o bag pe masina.
Cu bujiile scoase se putea invarti volanta destul de usor. Totul parea sa fie in regula.
Am pus sus motorul pe masina, am bagat ulei in el si am umplut instalatia de racire cu antigel.
Am vrut s-o pornesc, dar era deja cu doua zile inainte sa plec in concediu, asa ca am zis ca o las pe sfarsitul lui august cand vin din concediu. Asa ca a ramas acolo in garaj, nepornita.
La sfarsitul lui august alte probleme pe capul meu, asa ca iarasi am amanat vreo saptamana.
Azi dimineata am avut mai mult timp liber, asa ca zic, ca am s-o pornesc azitazi.
Cand dau prima cheie, motorul nu se invarte deloc.
Am crezut ca-i electromotorul, l-am luat jos, nu are nimica, functioneaza perfect.
Scot bujiile si bag manivela s-o invart… COMPLET GRIPAT.
Nici nu se pate clinti!
Am bagat o cheie de 30 pe racul fuliei, sa incerc s-o invart asa … degeaba nu se misca deloc.
Am incercat s-o imping si s-o bag asa in viteza, tot nu se misca.
Azi toata ziua m-am framantat sa incerc sa inteleg ce s-o fi intamplat.
Am facut deja cel putin 15 motoare la diferite masini, dar asa ceva nu am patit niciodata!
Am facut totul asa cum trebuia si totul parea sa fie ok, pana azi dimineata.
Singura teorie pe care am reusit s-o debitez pana in prezent are fi ca dupa ce am pus sus motorul pe masina, nu trebuia sa umplu instalatia de racire. Suspectez ca, garnitura de chiulasa fiind noua, nu cumva sa fi intrat pe undeva putin lichid de racire in careva dintre cilindrii si careva dintre segmenti sa fi ruginit si lipit de camasa.
Pare o teorie ciudata, dar este singura explicatie pana in prezent.
Acum vreo jumatate de ora am scos din nou bijiile si cu o siringa am bagat ulei de motor in cilindrii, ca poate isi da da drumul pana maine dimineata.
Mi-e groaza ca va trebui s-o iau iarasi de la capat si sa demontez in bucati, iarasi motorul, alti bani, alti nervi, alta distractie. Eventual, mai intai o sa demontez chiulasa.
Speram ca saptamana asta voi iesi deja cu masinuta, dar se pare ca din pacate nu se va intampla in curand.
Tot nu inteleg, ca un motor nepornit, sa se gripeze asa dintr-o data stand trei saptamani nemiscata.
Deja is asa de necajit si suparat, incat nici nu pot gandi in mod logic.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 16 ani
   
Elijah
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 762
Las' ca trece Misu, sigur gasesti hiba. Da cand l-ai terminat se invarteafara probleme? I-ai dat vre-o cheie initial. Necazu-i ca se-ntinde lucrarea si -ti pierzi rabdarea. Poate era mai usor sa iei un motor ok de la dezmembrari, dezavantajul e ca nu poti sti peste ce dai. Nu zic spor la treaba, mai bine noroc poate nu are nimic si o ia

pus acum 16 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Motorul nu are absolut nimica, am demontat degeaba chiulasa.
Intre timp am gasit hiba!
Problema e ca axul prizei ambreiajului care iese din cutie si trece prin ambreiaj si intra in bucsa din capatul arborelui cotit este mai lunga la Aro 10 cu circa 8 mm fata de cel de Dacie. Iar cand am strans motorul de cutie axul a apasat axial atat de tare asupra arborelui cotit incat s-a blocat si nu se mai putea invarti deloc.
Cum am slabit suruburile de la cutie, imediat se putea roti motorul fara probleme.
Partea grea acum urmeaza ca va trebui sa scot iarasi motorul, sa demontez diferentialul fata si demontez carcasa ambreiajului de pe cutia de viteze, astfel sa am acces cu flexul sa tai cativa mm din ax.
Treaba e ca este dintr-un material foarte tare si cimentat la suprafata.
Cred ca o sa ma duc pana la Baumaxx ca acolo am vazut niste panze de flex diamantate si subtiri, facute pentru asa ceva!
O sa fac poze in timpul operatiunii si o sa le postez aici.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 16 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Hmmm! Am luat jos motorul, dar axa de la ambreiaj are aceeasi dimensiuni, ca la cutia de Dacie.
Maine mai fac niste masuratori, ca ceva nu este in regula pe acolo.
O sa schinb si tampoanele de sub motor, ca cele vechi sunt cam imbatranite si lasate deja.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 16 ani
   
cristobob
Membru Senior

Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272
adica axa de la dacia patriveste la aro 10?

pus acum 16 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Am taiat 3mm din axa ambreiajului, am pus sus motorul, acuma se invarte destul de usor.
Am vrut s-o pornesc dar inca nu am avut curaj, ca nu am deloc esapament si sa nu ma omoare vecinii. Saptamana viitoare fac si esapamentul.
Dar am dat de o alta belea: am observat o fisira pe carcasa diferentialului din fata.
Maine o duc pe Plevnei, unde se sudeaza jenti de aluminiu sa mi-l sudeze.
In 2-3 zile pun la loc si transmisia din fata.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 16 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la