Hoinarul
Moderator
 Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 299
|
|
Salut !
Am mai scris si pe alt forum...asa ca postez textul si aici. Sper sa iti fie de ajutor !
Bun, deci sa incepem asa :
Tinichigerie :
Descoperi panoul care trebuie schimbat, sa dam ca exemplu aripa spate. Daca panoul nou, este intreg, adica toata aripa, noua sau luata dupa alta masina si aceeasta a fost demontata corect este foarte usor de fixat. Se gauresc sudurile in puncte aflate la marginile panoului cu un spiral cu cap vidia,cel normal nu rezista decat la vre-o 2-3 gauriri. Se desfac cele 2 suruburi aflate in partea de jos a aripii si se scoate panoul vechi. Se alineaza noul panou,se pinde in mengine ca sa fie fix, si se sudeaza in puncte cu aparat de sudura in puncte sau cu autogen,depinde de posibilitate.
Dupa fiecare sudura data la caroserie, este bine sa se aplice imediat grund pe baza de zinc. Peste grund, la imbinarile tablelor se aplica Mastic Pensulabil.
Indreptatea panourilor lovite se face cu un ciocan Conic la varf,lovindu-se metalul din interior in exterior,in lovituri repetate si cat mai apropiate,pana acesta se apropie de forma initiala.
In unele locuri,unde tabla este infundata prea mult,trebuiesc date calduri, acestea se fac cu o lapa cu gaz,folosita in instalatii. Se incinge tabla si aceasta se va strange,ca soriciul pe porc Se mai poate folosi si flexul,dar nu recomand decat daca ati mai facut si va tine.
Pregatirea pentru vopsit :
Identificare locurilor care trebuiesc chituite se face cu mana,practic plimbi mana pe tabla si unde simti o denivelare incercuiesti cu un marker. este bine sa verifici de 5-6 ori sa fii sigur.
Locurile care trebuiesc chituite,se curata pana la tabla,imediat se aplica chitul. La adaciturile prea mari,se foloseste chit de fibra,iar ultimele 2-3 straturi se dau cu chit de finisaj. Chitul se aplica in straturi foarte subtiri. Cum se amesteca chitul ? Se pune chit cam de marimea unei mingi de ping pong si intaritor cam de marimea unui bob de fasole. Daca pui prea putin intaritor se intareste greu,daca pui prea mult se intareste repede.
La frecarea chitului se folosesc diferite granulatii. Incepand de la P8O ,P12O , P15O pana la P36O.
Dupa ce se termina de chituit , se matuieste intreaga caroserie cu smirghel de 4OO cu apa, apoi se aplica fuller-ul. este bine sa se acopere intreaga caroserie cu fuller,pentru acoperirea imperfectiunilor si pentru a face priza intre vechea vopsea si noua vopsea. Culoarea Fullerului se alege in functie de ce culoare va fi masina si de ce nuanta. mai inchis sau mai deschis.
Apoi se matuieste intreaga caroserie cu smirghel de 6OO sau de 1OOO, cu apa.
Vopsirea :
Aici nu stiu ce mare lucru sa va explic, nu pot sa explic cum imi merge mana....asta se vede...se experimenteaza...
Vopseaua se aplica in mai multe straturi, de obicei 3-4 straturi,depinde de puterea de acoperire a acesteia. straturile se dau la interval de aproximativ 15 min, ca sa poata primul strat sa traga si sa nu se scurga.
Dupa aplicarea vopselei, se asteapta cam 15-2O de minute si se aplica lacul, tot asa, mai multe straturi la interbal de 15 min.
Vopselele si lacurile sunt de baza de Diluant si pe baza de APA. Cele pe baza de apa,sunt extrem de pacatoase si pot ramane patate. Cele pe baza de diluant sunt toxice si nu recomand sa se stea prea mult in mediu inchis cand vopsesti. este bine in alea 15 min dintre straturi sa stai la aer curat, sa te cureti in nas,daca lucrezi fara masca si sa bei lichide. Exista riscul sa amestesi si sa lesini.
Vopseaua se coace bine dupa aproximativ 2 saptamani. Dar montajul se poate incepe la masina dupa 2-3 zile. dar cu grija.
Imperfectiunile aparute la vopsit,scame,fire de praf,scursuri ale lacului, se repara cu smirghel de 2OOO, apa MULTA si polish.
Cum se procedeaza : Se pune smirghel de 2OOO pe un dop de sticla de suc,sau bere... se uda bine smirgelul si se freca usor si fara a se apasa, cu mare grija sa nu se sparga lacul. in tot acest timp se uda din ambundenta locul unde se smirgeluieste. Cand a ajuns la nivel ,scursura sau impuritatea, se matuieste bine toata caroseria cu smirgel de 2OOO sau 3OOO si cu apa, apoi se da polish cu o masina de polishat. Daca nu ai masina de polishat sau nu stii sa dai polish cum trebuie, nu este recomandat sa te apuci sa matuiesti lacul.
Iar de tratat, se poate trata cu ceara, aplicata la intervale regulate pe caroserie, si protejarea capotei cu husa la drumuri lungi si pe drumuri pietruite.
este bine sa se evite stergeara caroseriei de praf , pentru ca se zgarie lacul. Cel mai bine cu apa se curata !
Sper ca am explicat pe intelesul vostru. Daca mai aveti intrebari, va raspund in limita cunostintelor mele 
|
|