CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
papiota55 la Simpatie.ro
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
24 - 54 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Prezentare masini / Dacia 500 Lastun Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
bz36rzv
Membru nou

Din: Buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 43
Totul incepe in vara anului 2009 cand m'am hotarat sa conduc masina la 16 ani in conditii legale.
Intai si intai m'am gandit la microcar... dar conducand unul... mi'am schimbat total parerea despre acea masina.
Vazand asta am renuntat la idee.
La un moment dat am aflat ca si lastunul se poate conduce de la 16 ani cu cateva pile la RAR.
Am inceput sa caut un Lastun functional si cu acte in regula...dar am gasit 2 lastunuri radiate fiscal la un domn in bucuresti. Am luat legatura cu el... totu ok.
Am inceput sa ma interesez de transport... si la vremea aia ma costa 8 9 milioane transportul de la bucuresti la buzau.
Am renuntat iar la idee.
Prin noiembrie am aflat ca Florica_NSL, de pe 4tuning face si tractari auto... am vorbit cu el... am stabilit un pret bun (300RON) si intr'un weekend am plecat la bucuresti sa vad lastunurile. Erau parcate intr'o curte pe calea plevnei... parca asteptau pe cineva sa le ia de acolo.
Nu a mai durat o saptamana ca m'am hotarat "GATA! M'AM SATURAT! MA DUC SI LE IAU. " si asa a fost.
M'am suit in tren... am plecat la buc... m'am intalnit cu proprietarul .... mi'a dat actele si am plecat la locul unde erau ele ca ca sa le iau (impreuna cu un prieten al proprietarului).
Am ajuns acolo... le'am umflat rotile...le'am urcat pe platforma... si am plecat spre buzau.
Toata lumea... cand le vedea se uita ca la balamuc.
Inainte sa ajung in buzau...l'am sunat pe taicamiu... zic "ma vino si tu la curte(locul unde le tin) sa dam lastunurile jos de pe platforma. " Nu ii venea sa creada.
Am ajuns cu ele...le'am dat jos... si a inceput bataia de cap .















Modificat de bz36rzv (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3175
Felicitari!
Esti un pusti hotarat.


pus acum 15 ani
   
fifi
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 875
Si acuma conduci la 16 ani lastun ?Ce a trebuit sa faci casa poti conduce b1 si mai ce ?    miar place ca fiumio sa pota conduce lastun la 16 ani   

pus acum 15 ani
   
vwtyp3variant
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
bun venit
felicitari 


_______________________________________
"M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi

pus acum 15 ani
   
surubache
Membru Senior

Din: BALS OLT
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 620
cand am vazut aceste imagini am ramas profund impresionat,ce va ma rascolit pe interior si mi-am adus aminte de peripetiile prin care am trecut si eu cand am achizitionat cele doua lastunuri ale mele .(momentan mai am unul singur restaurat in proportie de 99%)Iti urez multa bafta si sa nu renunti la visul tau chiar daca ai sa vezi ca pe parcurs multe probleme de ordin tehnic o sa te puna pe ganduri.       Surubache si ceilalti lastunari iti stau la dispozitie cu orice informatie si chiar cu piese daca este nevoie.      

pus acum 15 ani
   
bz36rzv
Membru nou

Din: Buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 43
Va multumesc tuturor pentru urari.
surubache... problemele deja au inceput ... uita'te la coltul tehnic.
fifi: conditiile pt b1 sunt ca autoturismul sa aibe 4 roti masa pana in 550kg dar nu mai mica de 400, motor cu ardere interna mai mare de 49cmc, si viteza maxima mai mare de 50km/h. Lastunul are 550 kg pe stanta si 590 in acte si cu o scrisoare la RAR se rezolva.
Deocamdata sta pe bara lastunu pana vine putin caldura... sara de 10 15 grade afara.

Modificat de bz36rzv (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Ma bucur ca tiai prezentat buburuzele aici.
Felicitari.
Sper ca la vara sa primesc si eu o buburuza in curte.


pus acum 15 ani
   
bz36rzv
Membru nou

Din: Buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 43
Astazi am fost la "curte" , locul unde le tineam deobicei si locul unde este cel rosu acum.
Aveam motorul dat jos si am vrut sa desfac volanta ca sa o duc la sudat pt ca i'a sarit coroana. Buuun.
Am incercat mai intai sa invarta de volanta cu o cheie sa vad cum se invarte de greu.
Spre mirarea mea se invartea rotund cu o mica rezistenta ca na... mai invartea curele p'acolo,axe cu came.
Ce ar putea avea? Si se merita sa ma apuc de el sa il fac functional?


pus acum 15 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Bravo si felicitári ptr eforturile depuse !Sá nu te lasi bátut !Fá-le si foloseste-le cu sánátate cát mai mult timp asa vei da de muuuulti alti pasionati prin oras la tine sau oriunde altundeva !!! Lástunul nu e un caz usor cum spunea si Surubache si o pot confirma si ceilalti Lástunari din Clubul acesta,dar iti dá pasiunea si te va introduce in tainele mecanicii ....
Spor la treabá si Bravo !  


pus acum 15 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Daca nu rezolvi cu cutia cauta de trabi ca cica s-ar potrivi??!?

pus acum 15 ani
   
bz36rzv
Membru nou

Din: Buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 43
Am reusit sa pun cutia de pe celalalt cu ajutorul unei flanse de adaptare.
Doar ca acum mai am o problema... tija de schimbare a vitezelor care iese din cutie atinge in pompa de frana, care e cu dublu circuit.
Daca o schimb cu una cu simplu circuit, care e mai mica, o sa imi influenteze atat de mult eficacitatea franelor?


pus acum 15 ani
   
lastunul
Membru Activ

Din: Bucuresti-Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 114
Nu este nici o problema si eu am pe masina mea pompa de frana cu simplu circuit.

_______________________________________


Uploaded with ImageShack.us

pus acum 15 ani
   
bz36rzv
Membru nou

Din: Buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 43
S'a rezolvat pe parte mecanica cam tot.
Vine acum partea electrica.
Azi am dus bateria de pe redresor direct la masina. Am pus'o , i'am lasat contactul sa se amorseze pompa , i'am dat la automat si electromotorul invartea destul de greu.
Tensiunea la borne fara contact pus era de 12.7V, cu contact pus 12.5 , iar cand ii dadeam la automat ~11V.
Care sa fie problema? Sa fie uleiul? Care e destul de gros pt iarna (20W40).
Si daca are cineva schema de la releul de la semnalizare ca nu stiu exact cum trebuie montat (culoarea firelor ).


pus acum 15 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Lastunul rosu a ajuns ieri la fier vechi.
Cu toate ca nu mai aveam ce face cu el , imi pare rau ca a ajuns acolo.


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306

Alex a scris:

http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=1336637&d=1267288378
Lastunul rosu a ajuns ieri la fier vechi.
Cu toate ca nu mai aveam ce face cu el , imi pare rau ca a ajuns acolo.


Ala din Buzau sau ala din Dej?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
bz36rzv
Membru nou

Din: Buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 43
Lastunul din buzau.

pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
la se putea repara fara mari probleme!
Macar daca luai jos si suspensiile, ca nu mai gasesti nici arcuri, nici brate de suspensie la Lastun!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
fifi
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 875
Dice nu ai anuntat ca vrei sal duci la remat ca ma interesa 

pus acum 15 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Ca sa nu faci tu bisnita

pus acum 15 ani
   
ArtaN
Membru Senior

Din: Buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 284
       

pus acum 15 ani
   
bz36rzv
Membru nou

Din: Buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 43
Suspensia din cate am inteles, excluzand bratele, se potriveste de la Renault5.
Fifi: mai am seriile... daca ai ceva pile la remat poti lua un voucher.

Modificat de bz36rzv (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
fifi
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 875

Alex a scris:

Ca sa nu faci tu bisnita

Alex si u ma faci bisnitar    


pus acum 15 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Asteptam vesti cu privire la lastunuri daca sa mai intamplat ceva.
Da draga fifi si eu.


pus acum 15 ani
   
bz36rzv
Membru nou

Din: Buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 43
Astept sfaturi/pareri pentru pregatirea elementelor de fibra de sticla pentru vopsire.

pus acum 15 ani
   
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 299
Salut !

Am mai scris si pe alt forum...asa ca postez textul si aici. Sper sa iti fie de ajutor !

Bun, deci sa incepem asa :

Tinichigerie :

Descoperi panoul care trebuie schimbat, sa dam ca exemplu aripa spate.
Daca panoul nou, este intreg, adica toata aripa, noua sau luata dupa alta masina si aceeasta a fost demontata corect este foarte usor de fixat. Se gauresc sudurile in puncte aflate la marginile panoului cu un spiral cu cap vidia,cel normal nu rezista decat la vre-o 2-3 gauriri. Se desfac cele 2 suruburi aflate in partea de jos a aripii si se scoate panoul vechi. Se alineaza noul panou,se pinde in mengine ca sa fie fix, si se sudeaza in puncte cu aparat de sudura in puncte sau cu autogen,depinde de posibilitate.

Dupa fiecare sudura data la caroserie, este bine sa se aplice imediat grund pe baza de zinc.
Peste grund, la imbinarile tablelor se aplica Mastic Pensulabil.

Indreptatea panourilor lovite se face cu un ciocan Conic la varf,lovindu-se metalul din interior in exterior,in lovituri repetate si cat mai apropiate,pana acesta se apropie de forma initiala.

In unele locuri,unde tabla este infundata prea mult,trebuiesc date calduri, acestea se fac cu o lapa cu gaz,folosita in instalatii. Se incinge tabla si aceasta se va strange,ca soriciul pe porc  Se mai poate folosi si flexul,dar nu recomand decat daca ati mai facut si va tine.


Pregatirea pentru vopsit :

Identificare locurilor care trebuiesc chituite se face cu mana,practic plimbi mana pe tabla si
unde simti o denivelare incercuiesti cu un marker. este bine sa verifici de 5-6 ori sa fii sigur.

Locurile care trebuiesc chituite,se curata pana la tabla,imediat se aplica chitul.
La adaciturile prea mari,se foloseste chit de fibra,iar ultimele 2-3 straturi se dau cu chit de finisaj. Chitul se aplica in straturi foarte subtiri.
Cum se amesteca chitul ? Se pune chit cam de marimea unei mingi de ping pong si intaritor cam de marimea unui bob de fasole. Daca pui prea putin intaritor se intareste greu,daca pui prea mult se intareste repede.

La frecarea chitului se folosesc diferite granulatii. Incepand de la P8O ,P12O , P15O pana la P36O.

Dupa ce se termina de chituit , se matuieste intreaga caroserie cu smirghel de 4OO cu apa, apoi se aplica fuller-ul. este bine sa se acopere intreaga caroserie cu fuller,pentru acoperirea imperfectiunilor si pentru a face priza intre vechea vopsea si noua vopsea. Culoarea Fullerului se alege in functie de ce culoare va fi masina si de ce nuanta. mai inchis sau mai deschis.

Apoi se matuieste intreaga caroserie cu smirghel de 6OO sau de 1OOO, cu apa.

Vopsirea :

Aici nu stiu ce mare lucru sa va explic, nu pot sa explic cum imi merge mana....asta se vede...se experimenteaza... 

Vopseaua se aplica in mai multe straturi, de obicei 3-4 straturi,depinde de puterea de acoperire a acesteia. straturile se dau la interval de aproximativ 15 min, ca sa poata primul strat sa traga si sa nu se scurga.

Dupa aplicarea vopselei, se asteapta cam 15-2O de minute si se aplica lacul, tot asa, mai multe straturi la interbal de 15 min.

Vopselele si lacurile sunt de baza de Diluant si pe baza de APA. Cele pe baza de apa,sunt extrem de pacatoase si pot ramane patate. Cele pe baza de diluant sunt toxice si nu recomand sa se stea prea mult in mediu inchis cand vopsesti. este bine in alea 15 min dintre straturi sa stai la aer curat, sa te cureti in nas,daca lucrezi fara masca si sa bei lichide. Exista riscul sa amestesi si sa lesini.

Vopseaua se coace bine dupa aproximativ 2 saptamani. Dar montajul se poate incepe la masina dupa 2-3 zile. dar cu grija.

Imperfectiunile aparute la vopsit,scame,fire de praf,scursuri ale lacului, se repara cu smirghel de 2OOO, apa MULTA si polish.

Cum se procedeaza :
Se pune smirghel de 2OOO pe un dop de sticla de suc,sau bere... se uda bine smirgelul si se freca usor si fara a se apasa, cu mare grija sa nu se sparga lacul. in tot acest timp se uda din ambundenta locul unde se smirgeluieste. Cand a ajuns la nivel ,scursura sau impuritatea, se matuieste bine toata caroseria cu smirgel de 2OOO sau 3OOO si cu apa, apoi se da polish cu o masina de polishat.
Daca nu ai masina de polishat sau nu stii sa dai polish cum trebuie, nu este recomandat sa te apuci sa matuiesti lacul.

Iar de tratat, se poate trata cu ceara, aplicata la intervale regulate pe caroserie, si protejarea capotei cu husa la drumuri lungi si pe drumuri pietruite.

este bine sa se evite stergeara caroseriei de praf , pentru ca se zgarie lacul. Cel mai bine cu apa se curata !

Sper ca am explicat pe intelesul vostru. Daca mai aveti intrebari, va raspund in limita cunostintelor mele


pus acum 15 ani
   
bz36rzv
Membru nou

Din: Buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 43
Este valabil pentru fibra de sticla acest "tutorial" ? Eu o sa am multe suprafete din fibra de stica si deaia intreb.
Oricum mersi mult !


pus acum 15 ani
   
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 299
da, este valabil si pentru fibra de sticla , nu este nevoie de vre-un grund special sau mai stiu eu ce substante.

doar ca la fibra de sticla nu ai cum sa o ciocanesti,cum sa o incalzesti ca sa o dai la drept...

Daca ai crapaturi, sparturi...pui plasa din fibra pe spate, pentru armatura si umplii cu chit de fibra. poti folosi plasa din aceea care se pune peste pluta de izolatie sau fodra, cum se mai numeste....sau poti folosi plasa din fibra speciala pentru armaturi, exact la asta se foloseste, ca armatura...la fabricarea conductelor din fibra de sticla.

poate ca singura diferenta va fi aceea , ca tu vei avea nevoie de mai multe straturi de spritz chit, sau fuller, pentru a acoperii porii din fibra de sticla...asta daca sunt !

in rest totul este la fel !

Spor la lucru !


pus acum 15 ani
   
bz36rzv
Membru nou

Din: Buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 43
Lastunul intra in pregatirile de vopsire.
Cumpar ochelari de far fara picioruse rupte.


pus acum 15 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Lastunul a inverzit !Nu de ciuda ,de bucurie!

pus acum 14 ani
   
Sutica
Membru Senior

Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4672


pus acum 14 ani
   
Sutica
Membru Senior

Din: Cisnadie-Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4672


dacia 500 lastun

33.7KB


pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la