CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: dela_dela din Bucuresti
| Femeie 24 ani Bucuresti cauta Barbat 24 - 48 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Traducere on-line de pe:
The body
Unfortunately, also the Vw Beetle models of some typical problem areas, before the purchase should be strictly checked. The main problem is surely the rust of them.
If we look at the body from the front approaching, the first glance the lamp pots. Most bloom already clearly visible from outside the rust bubbles around the headlights. But we should in any case, precisely the reverse side view. At best, this is the basis of wheel housing or upgraded headlights. Another problem among these are the Schraubkanten the side wall, where the wings are attached. Often it is here because of ansammelnder moisture Durchrostungen. This has also affected the wings themselves, which also preferred the Kederbereich or splashing in the area gammeln. When inserting new side panels is often the body with the welded chassis, which is a separation of chassis and houses for restoration purposes enormously difficult. The final two plates should be considering not missing.
Under the hood trunk require Ersatzradmulde, the bulkhead wall between the trunk and passenger compartment, and especially the spring leg Dome a closer examination. For all areas of the vehicle is a thorough look at the seals advised. This pushes the rust like its flowers. I'll continue with the free-fold in the extension of the A-pillar. Again rust infestation is not uncommon. When the doors should be reinforced on the bottom edges and the area around the disc under the eighth. Even the trunk and engine compartment lid edges tend to rust.
The running boards earn their names not often crackles and crunches it on closer evaluation tremendous. However, a stepping-stone rusty quickly replaced worse because even the rust infestation on Aussenschweller, through the accumulation of dirt and moisture between sill and stepping-stone is encouraged. The counterpart on the interior side, the Innenschweller is also affected. The sill moved heating channel is equal to rust away. A weak point is the Endspitzen in which the mounting for the bumpers can be found. Here are both the front and the rear copies affected, with the rear tend Endspitzen problems. The rear side panels gammeln preferred in the corner, where the running board and the rear fenders meet.
The interior should be tested under the carpets look roam and another glance at the back seat belongs to the compulsory programme, as it particularly in the field of Bodenblechs on the right side around the battery resolution symptoms may occur. But the left side should not be neglected.
The chassis
An important checkpoint is the framework head, the front axle is attached. A repair is extremely expensive. The jack recordings should also look at thoroughly. Another view should be the bottom halves and the areas in which the body to the chassis is bolted.
The technique
A little anger normally makes the technique of the 1303rd Famous, is notorious for the lack of cooling of the third cylinder (front left), which has many engine damage. While in the beetle history many changes to the Luftleitblechen and the situation of Ölkühlers, but this problem still remains present. Charity is known to all fans of air-cooled Volkswagen of oil loss almost inevitable. The steering gear should in any case be reviewed. The exhaust and heat exchangers are often rusted, then gases into the interior.
The interior
The interior should be in every case carefully evaluated. On dasboard in 1303, there are often cracks or holes for the mounting of additional instruments to complain. Good replacement is rare and is becoming more expensive. The seats are mostly durchgesessen and the plastic casings around the feudal adjustment broken. Begehrt are especially seats with integrated head restraint. It is important for all models of course, the special status of the substances. Replacement is usually neither money nor good words to procure. A classic are cracks in the back seat of the bank, as a result of years of sunlight. The side panels on the doors should be undamaged, unfortunately, many owners holes to accommodate speakers ausgesägt. The Headliners is also to inspect for cracks. Often the belts eingerissen and Aufrollfähigkeit the selbigen mostly suspended. In the interest of safety should be here soon for replacement.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 16 ani |
|
cristobob
Membru Senior
Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272
|
|
copiat din alta parte:
Toate broscutele, indiferent de an, au avantaje si dezavantaje care trebuie stiute cand cumparam una.
Cumpararea unei Broscute e mult mai simpla decat alegerea anului de fabricatie a modelului, culoare caroserie si negocierea pretului. Deorece foarte multe masini de acest tip au fost produse dealungul celor aprope sase decade, cumparatorul se poate lovi de o situatie singulara. Incepand cu multitudinea de modele, ceva incomun comparat cu orice alt model de masina clasica. Acest lucru se datoreaza faptului ca Broscuta a fost proiectata sa dureze, lucru care a condus la o flota de preste 22 milioane exemplare produse. Consecinta? Cine vrea sa cumpere o Broscuta isi poate permite sa astepte pana gaseste modelul ideal. Aici apare problema: in cei peste 50 de ani de productie stilul masinii nu s-a prea schimbat. Schimbari subtile au fost mereu introduse pe linia de fabricatie, multe dintre ele de ordin tehnic. De exemplu: Doriti o Broscuta pt uzul zilnic; recomand o Broscuta fabricata dupa 1967 - pe langa motorul de 1300 mai puternic, beneficiati si de sistemul electric pe 12V cu faruri, lampi, stergatoare de parbriz si aprindere mai eficiente. Sunt mici detalii dar fac diferenta la condusul zilnic. Pe de alta parte, daca doriti o Broscuta mai veche si mai rara, din primele serii produse cu scopul de a utiliza masina doar la sfrsiturile de saptamana si ocazii speciale unde puteti starnii invidia automobilistilor, cel mai bine optati pt un model prosdus in anii `50, Oval ori Split Window. Problema acestor modele "primitive" sunt preturile, necesitatea de a avea o oarecare indemanare la condus si sa nu uitam de costurile de intretinere/piese foarte mari. Pentru cine nu are buzunare asa de largi si vrea totusi un clasic poate opta pt un 1200 prodis intre 1959-1967 care sunt mai ieftine si cu costuri de intretinere mai mici. In zilele ei de glorie Broscuta era considerata o masina durabila, cu mecanica simpla si eficienta. in ziua de azi nu se mai pune problema, noile motoare racite pe apa sunt mult mai evoluate si durabile. Chiar asa, daca se fac revizii periodice, motorul boxer racit pe aer poate dura mult, foarte mult. Intretinerea e simpla: Schimbul de ulei trebuie respectat cu sfintenie (pe langa lubrificare, uleiul raceste si motorul), si reglajul tachetilor facut constant. Cum viata motorului depinde de reviziile facute in timp nu ar fi rau sa va interesati cat de bine au fost facute aceste revizii. E bine sa aflati totusi cat de bine se pricepe vanzatorul la mecanica Broscutei, asa vom sti daca a intretinut-o corect. In cazul motoarelor de 1200 e bine sa fim foarte atenti. Piesele de schimb pentru acestea sunt mai rare si mai scumpe. In schimb, in cazul motoarelor de la 1300 in sus e mult mai usor si ieftin de gasuit piese. Cand porniti motorul nu va speriati daca da putin fum la inceput. E normal in cazul motoarelor boxer, mai ales daca masina a fost stationata pt mult timp. In orice caz, daca continua sa scoata fum... ceva e in neregula la motor. Zgomote iregulare si anormale sunt alt semn de uzura avansata. Verificarea jocului axial la arbore e si ea importanta. Frane si cutie viteza. Daca masina nu schimba vitezele rapid si precis, fara sa agate, negociaza o reducere serioasa de pret. Verifica eventuale pierderi ale lichidului de frana. La o franare in linie dreapta masina trebuie sa isi tina "lina". Daca "fuge" poate fi un reglaj defectuos al franelo. Daca se simte la volan cum trage poate fi o defectiune si la caseta de directie.
|
|
pus acum 16 ani |
|
cristobob
Membru Senior
Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272
|
|
Caroserie Verificati inainte cateva puncte slabe. Acestea sunt: lacasul bateriei de sub bancheta spate, la prinderea de sus s amortizoarelor fata, contra-aripi fata > la partea de jos unde bate apa, contra-aripi spate > la partea din fata - jos, praguri in zona tunelului de caldura. Dar sa nu luam lucrurile in tragic. Daca masina prezinta urme de rugina avansata nu inseamna ca este condamnata. Datorita fertilitatii Briscutei, elementele de caroserie sunt usor de gasit si la preturi destul de avantajoase. Numai in cazul aliniamentului general (masina trebuie sa aiba linie), defectuos sa va puneti serioase intrebari la achizitie. Acesta poate fi cauzata de un accident mai grav prost reparat. Costurile aducerii "la linie" sunt foarte mari si implica restaurarea completa a sasiului&caroseriei.
In cazul in care doriti o masina tunata Cel mai bine e sa va interesati de materialele folosite si de mecanicul (atelierul) care a facut modificarile. Sunt firme foarte serioase care au piese ce depasesc mult performantele de fabrica. Important e ca producatorul lor sa fie unul recunoscut. Mare atentie la decapotabile Sunt mai rare si au un pret mai ridicat fata de sedan. Decapotabilele pot fi originale (recomand calduros), ori facute artizanal. La cele artizanale nu e rau sa verificati modul in care s-a efectuat transformarea si de catre cine. Structura trebuie sa fie neaparat intarita. Multi transforma fara sa tina cont de integritatea structurala a masinii, taind doar plafonul fara a studia rezistenta caroseriei dupa ce o buna parte din aceasta a fost indepartata. In cazul unei lucrari de decapotare defectuoasa, e foarte usor sa ne dam seama: masina prezinta vibratii anormale in mers si un comportament instabil in curbe.
Una din cele mai mari dileme de care se lovesc cumparatorii de masini clasice este daca cumpara una pentru a o restaura ori daca cumpara una gata restaurata. Raspunsul e foarte complex si generator de polemici. Problema e diferenta de pret intre Broscuta restaurata si cea nerestaurata. Cum gasirea de piese nu e o problema, alegerea lor e dificila. se poate opta pt "originale" - Jermania ori mai ieftine, dar la o calitate mai slaba > via Brazilia - Mexic. Un alt avantaj al restaurarii unei broscute este acela ca se pot inlocui cam toate ansamblele de caroserie, caroseria este prinsa in suruburi de sasiu ca si multe componente de caroserie cum ar fi aripile, fustele, etc. Daca o restaurezi, este indicat sa folosesti piese de calitate. Aici trebuie tinut cont si de valoarea la care o poti vinde dupa restaurare. De obicei banii investiti in masina se recupereaza, sigur se mai gaseste un individ dispus sa plateasca pretul cerut si care sa impartaseasca pasiunea pentru broscute. Asta nu insemna ca e o afacere. NU. Si asta pt ca pasiunea de a restaura o masina nu are pret. Exista si tipul de cumparatori care vor sa economiseasca timp si nervi (restaurarea cere nervi de otel, mai ales cand te lovesti de balaurul numit "mecanicul mioritic". Deci, daca nu vreti sa aveti dureri de cap cu mecanici, piese, timp pierdut, etc, solutia e simpla: cumparati o masina gata restaurata cu care va puteti plimba din prima zi si starni invidia prietenilor... Verificarea seriilor Foarte important, verificati documentele masinii. Seriile trebuie sa corespunda. Nu de putine ori am vazut cazuri in care seriile au fost "grefate" iar anul de fabricatie nu mai corespunde cu tipul si anul masinii. E un punct in minus care trage pretul mult in jos. Nu pierdeti timpul, dupa plata faceti cat mai repede actele cu proprietarul. Nu dati crezare povestilor de genul "facem actele peste x zile". Seriile se gasesc: Caroserie (sasiu) > sub bancheta spate pe tunelul central; Motor: pe motor (clar!) sub piciorul alternatorului/dinamului. Nu e rau sa aveti si un certificat de autenticitate (obligatoriu dealtfel) emis de RAR.
Cum comunitati de pasionati aircooled sunt peste tot, daca aveti dubii, nu ar fi rau sa apelati la un alt proprietar de Broscuta care sa faca o vizita la fata locului si sa isi spuna parerea. Asa aveti mai multa siguranta ca nu aruncati banii pe geam si intrati deja in cercul Broscarilor.
Bafta la cumparat! Sa ne vedem la intalnirile organizate, nu o sa va para rau!
|
|
pus acum 16 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Corect si la obiect
As mai adauga:
Da asa este mecanicul mioritic, care carpeste tot ce apuca dupa teoria: "Las' ca mere' si asa"...
Asa ca primul pas in restaurare e sa descarci de pe net cateva manuale de service, ca alea te ajuta de 100000 de ori mai mult decat 100 de mecanici mioritici. Daca iei frumos si citesti manualul de service, ai sa vezi ca multe chestii poti repara si singur, chiar daca nu ai pregatire tehnica.
Insa fara un garaj unde te poti dezlantui in voie, nu se poate!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 16 ani |
|