CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
GeorgianaBC la Simpatie.ro
Femeie
23 ani
Bacau
cauta Barbat
28 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Motoare racite pe aer ! Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299
Baieti... am si o problema...de ceva timp m-au apucat gandurile ingineresti    ca sa spun asa...

Vreau sa adaptez pe un motor de oltcit un electroventilator si astfel sa renunt la elicea antrenata de arborele cotit.

De ce ? Pentru ca iarna nu se incalzeste suficient motorul si consumul este mare.
Eliminand elicea de la arbore, as scapa de aceeasta racire fortata cand masina este pe loc, dar la nevoie poate porni electroventilatorul .

Ma gandeam ca electroventilatorul sa porneasca cand motorul ajunge la 1OO   grade si sa se opreasca cand acesta ajunge la 8O de grade

Cei care aveti broscute , ce ziceti...ar fi posibil asa ceva?

unde as putea monta sonda care sa porneasca electroventilatorul? unde ar putea fi montata ca sa indice corect temperatura ? in baia de ulei ca sa ma ghidez dupa temperatura uleiului?


pus acum 14 ani
   
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern

Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 5203
wrong solution !!!
motivu?
gripare totala .
solutia ?
obturarea admisiei elicii in proportie de 1/4 (aprox).
eu am facut asta in urma cu 10 ani pe oltu meu .
trust me ,works .


_______________________________________
Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)

-Toma Caragiu...  Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...

pus acum 14 ani
   
ArtaN
Membru Senior

Din: Buzau
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 284
Pai toate racite pe aer ori au elice ori au turbina deci...

pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Nu e vorba daca se foloseste turbina sau elice, e vorba de debitul de aer care poate fii asigurat. Un electroventilator nu va asigura debitul de aer suficient. Si in plus nu se va putea lua precis temperatura, pt ca uleiul de obicei e mai cald decat motorul, motorul e mai rece decat internele, samd. Daca s-ar aplica solutia ca electroventilatorul sa porneasca la 100 grade, tot nu e bine, pt ca nu ar avea efect instant, temperatura urcand mult si bine pana cand ar incepe sa se stabilizeze si sa coboare (pericol iminent de gripare). Plus exista si dependenta temperatura/turatie, astfel cu cat urca turatia mai tare, temperatura urca, dar sa nu uitam ca si turbina se invarte mai repede, astfel asigura un debit mai mare de aer, prin analogie o racire mai buna. Iar in cazul electroventilatorului, nu se poate realiza aceasta crestere liniara a turatiei, tie ti se va rotii cu x turatii la 1000 rot iar tot cu x se va rotii la 4500 rot. Sa nu uitam totusi ca turbinele de racire au fost in asa fel proiectate sa reziste si sa faca fata temperaturilor extreme (in conditii normale de exploatare), fara sa fie motorul afectat in nici un fel !  Pe langa astea, consumul in plus zic eu e nesemnificativ. Nu se merita punerea in pericol al intergului ansamblu pt aia 0.5 de combustibil. Teoretic consumul urca doar de la folosirea socului, motorul daca e mai rece rece/cald, tot atat consuma (nu se schimba nici jiclorul, nici alt parametru al carburatorului, bine sunt ceva variatii de consum intre rece/cald dar sunt mici).

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern

Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 5203
sa se mai tina cont ca motorul e in proportie de cam 80 la suta aluminiu ,lucru care afecteaza schimbul de temperatura intern fata de extern ,aluminiul conduce caldura mai repede deci nu e o solutie buna sa renunti la ventilator deoarece turatia e proportionala cu debitul de aer pt a face fata unei temperaturi cat de cat constante a blocului motor .
singura solutie buna si ieftina fara alte inventii inutile e obturarea debitului de aer doar pe perioada timpului friguros .
succes !!


_______________________________________
Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)

-Toma Caragiu...  Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Electroventilatorul de racire poate fi folosit, doar pe motoare racite cu apa unde chiar si cand nu fuctioneaza electroventilatorul, pompa de apa asigura circularea apei prin radiator si asigurand o racire minima cara sa previna griparea.
Motoarele astea racite cu aer sunt proiectate, ca pe parcursul functionarii, tot timpul sa treaca prin fantele lor de racire un anumit debit de aer.
Cand elimini debitul de aer, motorul ramane complet fara racire si in cateva minute se gripeaza!
Daca elimini ventilatorul racirea va fi intermitenta si vei trezi cu supape gripate si pistoane gripate si sparte... cu alte cuvinte, vei distruge complet motorul.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Construieste un obturator culisant actionat de un cablu sau unul rotativ gen fluture , pe care sa-l poti monta/demonta usor iarna/primavara .
Pune o fulie care se cupleaza electric (cu ambreiaj) , am vazut asa ceva parca la un FORD .


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 14 ani
   
roccoGTi
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1077
pune-i o vascocupla,ca la masinile moderne,daca te plictisesti. sau daca nu vrei batai de cap,lasa gandurile "ingineresti",si foloseste ca tot romanu' un carton!

pus acum 14 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Pe vremuri, la serviciul studii din cadrul fabricii Oltcit, se rezolvase problema astfel: pe abiaj (carenajul frontal al motorului) se montase o diafragma mobila, la fel ca la aparatele de fotografiat, comandata de un termostat de inspiratie vw, ca la broasca,montat intre cilindrii1si2. Sistemul a dat rezultate f bune atit la rece, cit si la cald, adica datorita dirijarii (turbionarii) aerului la intrare in ventilator datorita laturilor diafragmei,temperatura uleiului crestea f,repede iarna (diafragma complet inchisa) si, vara pe temperaturi f mari, era mai mica cu aprox 5 grade decit la unul fara diafragma. Dinpacate nu s-a omologat, nu stiu de ce, dar unul din motive a fost ca dupa un timp, cind se mai uzau lagarele de teflon in care se invirteau toate sirmele de comanda ale sistemului, aparea un zornait suparator de table.
Pe scurt, in locul acestui sistem automat se foloseste unul manual care, pe niste glisiere, poate acoperi cu o bucata de tabla folosita in locul ecranului de calandru pina la toata gaura ventilatorului. Alta varianta este prelungirea calandrului original cu o bucata de tabla.


pus acum 14 ani
   
vwtyp3variant
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
sunt complet de accord cu griparea motorului daca scoti turbina
in schimb lasa ca imediat vine primavara  


_______________________________________
"M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi

pus acum 14 ani
   
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299
Vara se poate rezolva problema racirii uleiului printr-o modina cu termostat si radiator suplimentar de ulei.
Cand temperatura uleiului creste prea mult, termostatul permite trecerea uleiului prin circuitul suplimentar de racire.

Pe mine ma intereseaza sa pot incalzi motorul mai repede iarna.


pus acum 14 ani
   
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern

Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 5203
se pare ca n ai inteles nimic din ce ti am scris.
i rest my case...


_______________________________________
Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)

-Toma Caragiu...  Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...

pus acum 14 ani
   
vwtyp3variant
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
pai chiar asta ti-a zis colegul rxrclan ca daca blochezi 1/4 din admisia turbinei racirea devine mai ineficienta adica motorul se va incalzi mai repede

_______________________________________
"M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi

pus acum 14 ani
   
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299

rxrclan a scris:

se pare ca n ai inteles nimic din ce ti am scris.
i rest my case...

Ba da, am inteles...dar eu vroiam sa caut o solutie cat mai eleganta...de aceea vroiam sa scap de aceea elice actionata de arborele cotit. vreau sa imbunatatesc cat mai mult motorul de oltcit,de aceea caut solutii pentru problemele de genul asta.

Am vazut pe un oltcit folosit la VTM in cehia , un electroventilator montat, m-am gandit eu ca daca face fata la urcari la turatii mari...de ce nu ar face fata si in regim normal ?


pus acum 14 ani
   
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern

Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 5203
hmmm, da tu compari masina ta cu una pregatita pt vtm ???? ooo my god .....

_______________________________________
Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)

-Toma Caragiu...  Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...

pus acum 14 ani
   
Hoinarul
Moderator

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 299
pai din contra....daca pe aia...care este impinsa mai sus decat un motor normal...face fata un elv, de ce nu ar face fata , impreuna cu o modina pe timp de vara si pe un motor normal? eu asta ma intrebam.

aerul tot la fel v-a fi distribuit, pentru ca nu voi renunta la carenele motorului...dar cum pot face ca elv sa porneasca la temperatura corecta, de unde pot lua aceea temperatura, din baia de ulei?


pus acum 14 ani
   
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern

Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 5203
eu ma retrag .spor la inventii!!

_______________________________________
Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)

-Toma Caragiu...  Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...

pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Cosmin,
te inseli daca crezi, ca se poate compara o masina pregatita pt VTM, WRC, sau orice raliu, cu o masina modificata folosita in regim de uz zilnic ! Singurele asemanari sunt la forma  caroseriei, si forma motorului. Inauntru difera foarte mult. Motoarele alea sunt impinse peste limita, cu mult. Pe langa piese mai speciale (si scumpe, ex segmenti ceramici, cuzineti din alt material, totul usurat,echilibrat la miligram, alte ), se folosesc alte tolerante la asamblare, au alte jocuri, etc. La motoarele alea fiabilitatea nu este niciodata un atuu. Ele de cele mai multe ori, sunt facute sa mearga o etapa, un sezon. Dupa fiecare etapa, ele sunt reconstruite de cele mai multe ori de la zero! Nu este o litera de lege asta, dar daca vrei performanta, nu se poate sa ai si fiabilitate mare, orice piese ai baga in motor.
Referitor la racire, hai sa-ti dau cateva argumente, de ce nu se poate face ca la oltciturile vazute de tine:
1. Durata de viata la ele nu e un atuu.
2. Ce crezi, de ce a fost demontata turbina de racire ? Pentru ca este un plus de greutate, si masina nu este folosita zilnic, in trafic, in conditii de stationare. Iar la vitezele pe care le ating masinile alea, se asigura o racire minima, si suficienta, data de aerul care intra fortat +ventilator.
3. Motoarele alea rar ating 5000 km fara sa fie refacute de la 0.

In alte cuvinte, ele nu sunt facute pt uz general. Daca nu ne crezi, incearca, si o sa te convingi singur ! Dar pacat sa distrugi un motor bun.


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
vwtyp3variant
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
eu zic sa nu il modifici cum au zis si ceilalti iti vei distruge motorul
un electroventilator nici daca pastrezi carenajul motorului nu va putea asigura debitul necesar de aer
uite ce turbina mare are a mea +un o elice pt a trage si mai mult aer si si la relantiu se simte ca trage aer desi admisia ii pe lateralele caroseriei si asa sta in limite normale sigur ca iarna se incalzeste putin mai greu pe distante mici dar consumul nu ii cu mult mai mare si nici uzura

motoare racite aer zic modifici cum zis ceilalti iti vei distruge motorul nici daca pastrezi

35KB


_______________________________________
"M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Pune linistit electroventilator ... si vei vedea ce iese... omul din greseli invata!
Oricum, poti gasi alt motor in locul celui care se va gripa


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la