CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil DEEA25
Femeie
25 ani
Mures
cauta Barbat
25 - 51 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / File de istorie / Oltcit ,o masina cu istorie Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Istoric
S.C. AUTOMOBILE CRAIOVA S.A.

Societatea Comerciala provine din Societatea Mixtă OLTCIT S.A., care s-a infiintat prin decretul 424/1976, ca investiţie nouă, în anul 1976.
Sediul principal:Localitatea Craiova, jud. Dolj,Strada Caracal,Nr. 119, Cod Postal 200748

Oltcit Craiova a apărut în urma unui parteneriat între autorităţile comuniste şi producătorul francez de automobile Citroën. Avand o suprafata de 350.000 m2, aproape 7.000 de angajati, unii dintre ei fiind scoliti in Franta la Citroen si tinuti in continuare sub vederea Citroen la inceput, cu o capacitate maxima de productie de 130.000 masini pe an.
Astfel, in 1977 la Craiova începe construcţia unei fabrici moderne pentru construcţia unui automobil de dimensiuni mici.

În anul 1981 începe producţia de automobile „OLTCIT” pentru piaţa internă şi pentru piaţa externă, fiind numit CITROEN AXEL in unele tari vestice, numele OLTCIT provenind din „OLTENIA – CITROEN”. Chiar si sigla reprezenta cele doua denumiri, O-ul venind de la Oltenia iar V-ul intors de la Citroen.
Variantele accesibile in Romania pana in 1989 fiind:
-Oltcit SPECIAL, motor de 652 cmc (Citroen VISA) in 2 cilindrii, boxer.
-Oltcit CLUB, motor de 1156 cmc in 4 cilindrii, boxer
In tarile vestice toate modelele fiind deja pe piata, in afara de Oltcit Special, el fiind exclusiv destinat Romaniei.
Pana in anul 1987 toate piesele si subansamblurile erau aduse din Franta, ele fiind doar ansamblate in Romania. Importurile au continuat dar ele erau destinate masinilor pentru export.
In anul 1987 a inceput productia romaneasca de piese, caroserii, subansambluri, calitatea scazand mult in favoarea pretului materialelor. Totodata doua modele noi aparand DOAR pe piata Romaneasca, ele fiind:
OLDA (Oltcit-Dacia), el a fost facut cu motorul si cutia de viteze de Dacia 1300 puse pe caroseria de Oltcit dar aceasta combinatie s-a dovedit a fi imposibil sa lucreze ca o singura masinarie. Unele idei de la acest prototip au fost puse in aplicare la modelele RM, RT.

-Oltcit Club 11 RM, la baza fiind Oltcit CLUB dar cu sistemul de franare fata fiind de Dacie, la roata, frana de mana fiind la rotile din spate, jante de Dacie, pompa de frana ramanand cea de Club.

-Oltcit Club 11 RT, la baza deasemenea Oltcit CLUB dar cu sistemul de frana intregral de Dacia, inclusiv pompa, jante de Dacie
După 1989, producţia continuă sub numele de Oltcit aparand si in Romania modelele Club 11 RL, Club 12 TRS, Club 12 CS (el fiind un prototip inca din 198, spoilerele de plastic si bandourile facand furori in acele vremuri, până în 1994, când numele este schimbat în Oltena (totodată este modificată şi sigla avand interdictie de a fi numit in continuare Oltcit si de a purta sigla mult cunoscuta); producţia acestor versiuni a continuat până la semnarea contractului cu compania Daewoo, când are loc o altă preschimbare a numelui din Oltena în Rodae(ROmania + DAewoo).
In 1995 productia este oprita dar nu inainte ca Oltcit sa lanseze cateva prototipuri cum ar fi:
Oltina, Oltcit cu 5 usi, jante de Dacie (probabil sistem de franare Dacia), stopuri intoarse, etc.
In ultimii ani de productie uzina pierdea in medie la fiecare masina creata aproximativ 1.000 - 1.500 dolari.
Oltcit cabrio, un Oltcit decapotabil, cu prelata manuala care de asemenea nu a intrat niciodata in procutie din cauza ca nu a putut fi omologat, structura caroseriei fiind afectata prin eliminarea plafonului. Acest model ar fi avut sistemul de franare de Oltcit.

Automobilele au fost destinate exportului în tari ca: Franţa, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria

În anul 1994 societatea a constituit, împreună cu grupul sud-coreean DAEWOO Heavy Industry (ulterior DWMC), societatea comercială RODAE AUTOMOBILE S.A. (ulterior S.C. Daewoo Automobile România S.A. – DWAR), la care S.C. Automobile Craiova S.A. (ACSA) a deţinut 49% din acţiuni.
Constituirea societăţii DWAR a avut o serie de consecinţe generate de împărţirea patrimoniului astfel:
S.C. Automobile Craiova S.A. a rămas fără halele de producţie, spaţii de depozitare, corp administrativ;
Terenul în suprafaţă de 109,1421 ha a rămas în proprietatea lui S.C. Automobile Craiova S.A. şi a fost pus la dispoziţia DWAR (actual Ford România), prin contract de închiriere;
Utilajele neaportate, specifice fabricaţiei de autoturisme OLTCIT au fost casate în proporţie de 68%, restul fiind vândute, transferate sau reutilizate pentru producţia de piese schimb OLTENA;
S.C. Automobile Craiova S.A. a rămas cu obligativitatea asigurării pieselor de schimb pentru parcul existent de autoturisme (circa 93.000 în ţară şi 117.00 în străinătate), pentru o perioadă minimă de 10 ani.

În noiembrie 1994, Daewoo a înfiinţat o linie de producţie în România, devenind cel mai important investitor străin al ţării, prin înfiinţarea unei societăţi mixte, creată de Automobile Craiova şi grupul sud-coreean Daewoo. Această fabrică, cu un nivel egal cu cele vestice, a fost construită pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an.

Dupa spusele lui Gilles Colboc si Jean François Ruchaud in excelenta-i carte „Les Citroen du monde” in anii 1980, producatorul Chrysler a cerut grupului PSA ca le caute un automobil mic, de tehnologie noua care sa o distribuie in USA si Canada. Chrysler a fost pus in legatura cu Oltcit Romania, iar o delegatie Americana a vizitat uzina de la Craiova unde au fost uimiti sa descopere acea uzina ultra-moderna, mult mai moderna decat orice companie producatoare de masini in America. Craiovenii de la Oltcit au hotarat sa adapteze Oltcitul cerintelor Americii de Nord in privinta emisiilor de noxe dar au intampinat mari dificultati in realizarea acestui lucru din motorul boxer. Un prototip a fost dotat cu un sistem de injectie monopunct marca Magneti Morelli si un catalizator, dar a esuat din nou testelor Americane.


Modele produse
Fabrica de la Craiova a fabricat de-a lungul timpului următoarele modele:


pus acum 14 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Oltcit
Special


pus acum 14 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Club

pus acum 14 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Club 11R  (No picture)
Club 11 RL


pus acum 14 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Club 11 RM (No picture)
Club 11 RT (No picture)
Club 12 Trs


pus acum 14 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Club 12 Cs

pus acum 14 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Axel Enterprise(Citroen Axel 11R)

pus acum 14 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Axel 12 TRS Entreprise (Citroen Axel TRS)

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la