knx
Membru Senior
![](/img/avatars/classiccar/117.jpg) Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
R16, tu crezi ca daca ai "minunea tehnicii romanesti" in garantie, o sa-ti faca service-ul calumea ? Service-urile, si reprezentantele sunt pline (dacia/renault/vw, etc) cu niste tarani, cel putin 80% sunt niste ciobani. Cei destepti au plecat de acolo foarte repede. Sa va dau exemple concrete ? Ma duc la service cu Loganul, nu se inchide usa bine (trebuia trantita un pic, parca agata ceva). Vine un "inginer", se uita, scoate o ruleta, sta se uita, masoara, face pe desteptul. A uns balamaua, si deodata vad ca prinde de usa, si poc o tranteste de am crezut ca se sparge geamul. Repeta faza de vre-o 2 ori, vine la mine (stateam sus la cafea, si vedeam prin peretele de sticla ce se intampla jos in service), si imi zice ca usa e bine reglata, si ca trebuie "rodata" un pic, primesc replica "asa face toate". Ce crezi, ca service-urile sunt pline de mecanici care se stiu si se respecta ? Sunt pline cu fosti elevi plictisiti pe la scolile de meserii cu profil de transport si mecanica. Imi povestea un fost coleg de scoala care lucreaza la o mare reprezentata vw din cj, ca si mecanic part time, se lauda ca a schimbat o distributie de golf 3 in 10 minute. Ghici cum ? A luat o dalta, facut 2 semne, luat ranga, jos cureaua, sus cea noua. Si inca se falea de ce operatie de maestru a facut iar tot la un vw, il intreb tu cu ce solutie cureti ramasitele de garnituri de chiulasa, la care imi raspunde, fii serios, ce curatare, sterg planul, si pun aia noua. Iar ca sa repari masina, nu trebuie sa ai facultate/scoala de profil, sau service. Daca nu esti afon, stii pe care parte trebuie rotit surubul sa se stranga, cu documentatiile aferente, usor usor inveti. Iti trebuie doar scule de baza ( nu trebuie sa ai service complet), un mic spatiu (garaj, parcare, o curte la tara). Daca ai manual de reparatii, ai rezolvat 2/3 din problema. Si asta e cea mai mare problema, sa nu te astepti ca mecanicii de prin service sa se priceapa la altceva. 80% sunt obscuri, limitati, sunt ca sii fostii mecanici dacioti, cu ciocanul, patentul, si sarma, La marca x pot sa faca, dar cand dau de o alta masina, isi prind urechile. Si ce consumabile la service-ul de la garantie ? Tu crezi in uleiul "Dacia Oil" made de Rafo/Lubrifin, sau de alta rafinarie obscura si no-name din romania ? Sau in uleiul ELF "original" "importat din franta, si imbuteliat/ambalat in romania" de catre Total lubricants srl ?! Sau de piesele Dacia, "alege originalul", aceeasi rebuturi de fabrica/turcesti , dar puse intr-un ambalaj frumos colorat, si vandut la pret triplu ? Ca eu nu ! Si astea is numai cateva exemple concrete, pot da si pt alte marci. Ex, ford fiesta mk5, 16 16v, 35euro bucata la supapa, pe cand bucata la mahle nu trece de 50ron !!! Si cand il intreb cu ce e mai bun originalul decat Mahle sau unul fabricat de catre concernul Federal Mogul (amandoua sunt in top, poate Mahle e chiar leader la piese de motor), raspunsul pai nu tine de competenta mea. Garnitura de chiulasa originala ? 300 lei ! Una Victor Reinz ? 150 lei ! In majoritatea cazurilor, preturile consumabilelor montate la reprezentanta, au preturile muuuuult umflate, si nu sunt de calitate. De ce crezi ca englezii deja incep sa faca service-ul acasa, dupa documentatii ? S-au saturat sa platesca 100 lire sau si mai mult ora de manopera la service, pretul consumabilelor exagerat de mare. Subscriu, piesele pt masinile frantuzesti sunt cele mai scumpe. De ex 1 bucata injector pt 1.5 DCI reconditionat 400 ron, sh 600, iar nou nu indraznesc sa spun.
Si va rog scuzati-ma de off-topic, dar am avut o zii aiurea si ma enervez usor ![](http://www.3xforum.ro/img/smilies/mad.png) Nu zic despre nici o masina ca e de cacao, dar daca cumperi ceva, trebuie sa stii in ce te bagi ![](http://www.3xforum.ro/img/smilies/big_smile.png)
PPS: treaba cu injectoarele vine din cauza unor probleme de fiabilitate, cat si super-sensibilitatea lor la motorina. Se stie ca cea mai premium motorina nu se aseamana cu motorina de afara(de la austria incolo). Tactica e simpla. Ca sa se demonstreze ca e un viciu ascuns, trebuie facute n expertize. Trebuiesc prelevate mostre de motorina din rezervor/pompa de unde alimentai, etc. Expertize peste expertize, taxe, umblat, nervi, etc Treaba costa atat de mult, incat mai bine cumperi injectoarele defectate. E ca si cum te-ai lupta cu morile de vant.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|