CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: luana_21
| Femeie 21 ani Prahova cauta Barbat 21 - 47 ani |
|
Komissar
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
|
|
Ok, ... o "sarcina" grea .
Initiez acest topic pentru a afla cat mai multe despre automobilul romanesc produs in 1945, la uzinele Malaxa, proiectul fiind ulterior "furat" de rusi. (automobil)
aici este un mic articol.
Ceea ce ma intereseaza, sunt alte poze cu acest automobil... mai ales compartimentul motor.
Cum s-a numit acest automobil in versiunea sovietica ?
|
|
pus acum 14 ani |
|
axxro
Membru Senior
Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1062
|
|
foarte foarte interesant. nu stiam de asa ceva. o sa ma mai interesez si eu ca m-a captivat
|
|
pus acum 14 ani |
|
wob
Membru Senior
Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5229
|
|
Uzinele Malaxa, nu era pentru automobile,era :Fabrica de Locomotive cu aburi- Malaxa.A fost prototip masina,care nu a intrat in fabricatie de serie.Rusii nu trebuia sa fure,am cedat noi benevol.Sa nu uitam ca atunci era si perioada dictatoriala,inpotriva, religiei greco-catolica,al capitalistiilor,artei si culturii populare,trecerea la ortodoxia inpusa de Moscva.. Cine nu a vrut sa ajunga in lagerele comuniste, sau domiciilile fortate, au cedat totul benevol,( si convinsi de comunisti).Langa Baia Mare:Sighet,Cavnic sau Baia Sprie,au fost peste 5000 de detinuti, asazisi politici,din care majoritatea au decedat in inchisoare,sau lagarele renumite din subterane,adica in mine, de unde nu au vazut lumina soarelui cat au trait. Precis asta a determinat si pe Malaxa la deciziile luate, si cedarea inventiilor la rusi,indiferent ca au fost realizate sau nu,era inportant sa nu ajunga in mainiile capitalistiilor.In timpul, Garzii de fier,Antonescu ,sau P.Groza, sant :zilele negre al tarii, au fost deportati si exilati mai multi savanti,cetateni, decat au murit in cele doua razboaie mondiale.A fost o lupta dusa pe viata si moarte, al tarii noastre,pentru supravietuire si integritate,multe vieti au fost jerfite in aceasta lupta.Dar sa lasam pe istorici,ei scriu de istoria noastra.
,
Modificat de wob (acum 14 ani)
_______________________________________ Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare. David Duhan.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Frank
Membru Senior
Din: Cj-RO, HN-D
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 472
|
|
wob a scris:
In timpul, Garzii de fier,Antonescu ,sau P.Groza, sant :zilele negre al tarii, au fost deportati si exilati mai multi savanti,cetateni, decat au murit in cele doua razboaie mondiale
|
Si care e legatura dintre Garda de Fier, Maresalul Antonescu si Petru Groza???
_______________________________________ "Als Sieger will ich Kommen. sOnst Nicht!!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
wob
Membru Senior
Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5229
|
|
Nu trebuie sa intelegi ca persoane,ci ca perioade in care daca te-ai inpotrivit , doar cu o privire,nu sa nu cedezi o inovatie a ta,noaptea ai disparut definitiv de acasa,au avut grija de tine. Mai si in anii saizeci,am vazut si eu,cum un al treilea vecin din strada,a fost ridicat noaptea cu o masina si nu am mai vazut nici odata acasa, nici la inmormantarea sotiei lui,dupa multi ani de la disparitia domnului Wolf.
_______________________________________ Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare. David Duhan.
|
|
pus acum 14 ani |
|
claudiu1988
Membru Senior
Din: Constanta
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 491
|
|
Frank a scris:
wob a scris:
In timpul, Garzii de fier,Antonescu ,sau P.Groza, sant :zilele negre al tarii, au fost deportati si exilati mai multi savanti,cetateni, decat au murit in cele doua razboaie mondiale
|
Si care e legatura dintre Garda de Fier, Maresalul Antonescu si Petru Groza??? |
Nu putem compara perioada Antonesciana su cea a lui P.Groza sau Gh. Ghiorghiu Dej, in perioada Antonesciana Romania a dus-o destul de bine chiar am recuperat Basarabia pentru putin timp (din pacate), ideea este ca perioada cea mai nociva, distrugatorea a Romaniei a fost 1947-1964, cand sute de mii de romani, (Iuliu Manium, Bratienii, Vaida Voievod, si o multime de alti oamneii) au fost omorati, intemnitati, trimisi in colonii de munca, la canal si altele. Perioada in care a fost confiscat tot, case, pamanturi, uzine (Malaxa, Aushnit). Asta este perioada care pur si simpul a distru Romania.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Cea mai urata perioada era prin 1952-53, cand umbla noaptea duba neagra si te ridicau de acasa si urmatoarea statie era canalul Dunarii. Bunicul imi povestea ingrozit de aceea perioada! Era de ajuns, ca sa te certi cu vreun vecin si ala sa cheme Militia si imediat erai incadrat in "element ostil" si canalul te manca!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
Komissar
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
|
|
Hai sa revenim la masina, si eventual la poze cu ea
Discutiile de genul asta pot sa nasca antipatii... si prefer sa nu ma bag, desi am pareri foarte "invartosate"
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
automobil)
Malaxa (automobil) De la Wikipedia, enciclopedia liberă Salt la: Navigare, căutare Automobil Malaxa
Malaxa a fost un automobil românesc construit în 1945 la Reşiţa în fabricile industriaşului român Nicolae Malaxa, al cărui nume îl poartă.
Proiectul autoturismului aparţine unu grup de ingineri şi tehnicieni de la uzinele A.S.A.M. şi Malaxa din Bucureşti şi IAR din Braşov, conduşi de ing. Petre Carp.
Maşina avea un motor cu trei cilindri în stea, cu răcire forţată cu aer, capabil să dezvolte 30 de cai putere (după măsurătorile vremii). Soluţia constructivă era "totul în spate", motorul formând un tot cu diferenţialul şi cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg iar ansamblul cu diferenţialul şi cutia de viteze ajungea la 150 kg. Pentru a asigura răcirea motorului, între plafon şi acoperiş era lăsat un spaţiu pentru canalizarea aerului necesar. Aerul era captat din faţă, de deasupra parbrizului şi era canalizat prin acoperişul cu pereţi dubli, cu ajutorul unui ventilator, care îl absorbea, dirijând o parte peste cilindri, iar restul la carburator. Viteza maximă era de 120 km/h.
Malaxa oferea un nivel înalt de confort şi putea transporta până la şase persoane. Caroseria avea o formă aerodinamică, foarte elegantă, cu portbagajul în partea din faţă, sub capotă, unde se afla şi roata de rezervă. Prinderea caroseriei pe şasiu se făcea prin tampoane de cauciuc. Consumul de benzină era de 10 l/100 km. [1]
Producţia ei a fost oprită când sovieticii au decis să mute linia de asamblare în U.R.S.S., după ce un oficial de la Moscova aflat la Sofia, a fost transportat cu un automobil Malaxa şi a rămas impresionat de performanţele acestuia.
20.5KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Mi se pare un proiect destul de avansat pentru vremea sa! De si la prima vedere, ca si solutii constructive (solutia totul in spate, motor racit cu aer, chiar si forma caroseriei) , pare un picutz copiata dupa Vw Broscutza! Sau chiar daca , nu a fost copiata, este cert, ca Brotacul a servit, ca sursa de inspiratie! Mai ales ca a fost fabricata in 1945, exact, dupa ce cazuse frontul si ramasera o gramada de kdf-uri ca si prada de razboi.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
vwtyp3variant
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
|
|
foarte interesant acest automobil sub ce nume au continuat fabricarea rusii?
_______________________________________ "M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi
|
|
pus acum 14 ani |
|
florin
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 147
|
|
Misi din Cluj a scris:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Malaxa_(automobil)
Malaxa (automobil) De la Wikipedia, enciclopedia liberă Salt la: Navigare, căutare Automobil Malaxa
Malaxa a fost un automobil românesc construit în 1945 la Reşiţa în fabricile industriaşului român Nicolae Malaxa, al cărui nume îl poartă.
Proiectul autoturismului aparţine unu grup de ingineri şi tehnicieni de la uzinele A Producţia ei a fost oprită când sovieticii au decis să mute linia de asamblare în U.R.S.S., după ce un oficial de la Moscova aflat la Sofia, a fost transportat cu un automobil Malaxa şi a rămas impresionat de performanţele acestuia. |
Resita? Din cate stiu nu s-a construit decat prototipul. Deci nici vorba de linie de montaj.
|
|
pus acum 14 ani |
|
blind
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
|
|
De unde pana unde avea Malaxa treaba cu Resita?? Malaxa a fost o fabrica din Bucuresti, in zona 23 august-faur, ce a pornit intai ca un atelier infiintat inainte de razboi de catre Malaxa.
|
|
pus acum 14 ani |
|
vlad_ford_v8
Membru Senior
Din: Timisoara
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 361
|
|
GRESIT! Malaxa a fost fabricata la RESITA! Eu am stat de vorba cu unul dintre muncitorii (pe atunci necalificat 16ani) care a lucrat in uzina din Resita! La Bucuresti se faceau locomotive, automotoare si material rulant. Mosu din Resita (baiatul de 16 ani) a fost inspirat si in 1947, cand inca mai era regele s-a inscris in Partid a trecut la Tineretu Comunist si a promovat rapid si a avut chiar o viata respectabila fiind unul dintre putinii romani ce au beneficiat de acces la masini din import. (asa l-am cunoscut, a avut o americana din anii 70) Ei - la Resita - au avut 4 masini Malaxa si cu toate s-a circulat (nu inseamna ca doar patru s-au fabricat!) Trei dintre ele au plecat in anul 1947 -primavara la Bucuresti. Una a ramas in zona, dar nu se stie pe unde este.... ... un zvon de pe la cei ce umblau dupa vechituri spunea @ca in orasul Anina exista o masina veche,epava nu-stiu-ce-marca,destul de ciudata pe care au modificat-o unii cu aerisirea prin capota!@ (Automobilul Malaxa avea guri de aerisire/racire a motorului deasupra parbrizului). @=citat de la taranu cu informatia. NICIODATA NU AM VERIFICAT ACEST ZVON. DACA CINEVA E INTERESAT SA MEARGA SA CAUTE CAI VERZI PE PERETI! EU LE DORESC SUCCES
Modificat de vlad_ford_v8 (acum 13 ani)
_______________________________________ Fii om de omenie
|
|
pus acum 13 ani |
|
florin
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 147
|
|
La Malaxa sau Rogifer cum s-a mai denumit firma, s-au fabricat si motoare diesel, automotoare, armament si alte utilaje. La Resita a functionat compania Aushnit
care nu a avut legatura cu uzinele Malaxa.
Autoturismul a fost fabricat la Bucuresti conform istoricilor. Demonstrati cu ducumente sau foto. Din pacate marturiile sunt surse teribil de subiective.
|
|
pus acum 13 ani |
|
mark1
Membru Senior
Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 936
|
|
Komissar a scris:
Ceea ce ma intereseaza, sunt alte poze cu acest automobil... mai ales compartimentul motor.
|
Din 870 bucati/an,fabricate in cei 2 ani,doar o singura poza circula pe net?Chiar nu mai exista si alte poze cu masina,o epava,o schita,ceva??
_______________________________________ "mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"
|
|
pus acum 12 ani |
|
zistok
Membru Senior
Din: Sighisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 281
|
|
Interesant ! Pina la urma care e masina ruseasca care a fost fabricat in urma acestui prototip ?
|
|
pus acum 12 ani |
|
florin
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 147
|
|
|
pus acum 12 ani |
|
mark1
Membru Senior
Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 936
|
|
florin a scris:
Autoturismul a fost fabricat la Bucuresti conform istoricilor.
|
Care istorici?Poate binevoiesti sa ne impartasesti si noua sursa informatiei si de unde sti ca nu le-au produs si rusii!
_______________________________________ "mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"
|
|
pus acum 12 ani |
|
gherghin nicolae
Membru Senior
Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
|
|
Mark1 ...sint multi pe forum care nu stiu , doar scriu aiurea . Rostul nostru (ai celor care stiu ) este sa-i informam , sa-i educam ... Multi nici nu stiu unde-i Resita pe harta , din pacate...(asta fara vre-o aluzie ).
|
|
pus acum 12 ani |
|
Maimuta.Galbena
Membru Senior
Din: Bacau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 223
|
|
Da de ce sunteti rai, voi cunoscatorii? Omul a povestit ceva ce a auzit, si a adus si argumente pro declaratiilor sale, deci, inclin sa-l consider pe el mai cunoscator decat unii dintre voi care doar au sarit cu gura, fara a aduce vreun aport pozitiv discutiei. Eu nu stiu nimic despre acest autovehicul, dar mi se pare de nepretuit daca chiar exista o masina cu motor in stea undeva prin Romania! Ar merita o munca de detectiv asa o ocazie. Cine mai are informatii despre acest subiect il rog sa ne mai impartaseasca, indiferent de actualitatea sursei sale de informatii. Sper sa nu supar pe nimeni, dar daca tot am facut-o rog oricine e ofensat sa ma injure pe privat, pentru a nu murdari topicul.
_______________________________________ Visul meu e sa-mi indeplinesc toate visele si sa-mi ramana destui ani sa ma pot bucura de ele.
|
|
pus acum 12 ani |
|
florin
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 147
|
|
mark1 a scris:
florin a scris:
Autoturismul a fost fabricat la Bucuresti conform istoricilor.
|
Care istorici?Poate binevoiesti sa ne impartasesti si noua sursa informatiei si de unde sti ca nu le-au produs si rusii! |
Unul ar fi profesorul Chiriac Vasiliu. El afirma ca a existat numai un prototip. Nu pomeneste nimic de Resita. Credeti-l, pentru ca a trait acele vremuri.
Misu a preluat informatia oferita aici: (automobil)
Eroarea este grava. N. Malaxa nu a detinut compania Aushnit. Erau concurenti.
Eu zic ca ar fi corect sa dovedesca cel care a afirmat ca masina s-a produs in URSS. O simpla judecata ar duce la concluzia ca rusii, care aveau la dispozitie proiecte mult mai avansate si mai reusite ale industriei germane sau cehesti (cu tot cu SDV-istica si pregatirea de abricatie), nu aveau de ce sa se complice cu prototipul nostru.
|
|
pus acum 12 ani |
|
mark1
Membru Senior
Din: Lugoj/TM
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 936
|
|
florin a scris:
Misu a preluat informatia oferita aici: (automobil)
Eroarea este grava. N. Malaxa nu a detinut compania Aushnit. Erau concurenti.
|
Deci toate sunt surse de incredere dar nimic credibil,sau cum?
Cam asta a pus Misu: "Malaxa a fost un automobil românesc construit în 1945 la Reşiţa în fabricile industriaşului român Nicolae Malaxa, al cărui nume îl poartă."
Si mai jos se face referire ca a fost produs la Resita un numar de 800/buc./an...adica asta a urmat dupa prototip
Malaxa a fost actionar si la UDR (Resita):
În anul 1945, a fost fabricat la Reșița un automobil românesc cu numele de Malaxa, de către fabricile industriașului român Nicolae Malaxa, al cărui nume îl poartă.
"De asemenea, Malaxa a fost acționar și la uzinele Astra Arad, Unio Satu Mare, IOR București (Industria Optică Română, Uzinele și Domeniile de Fier din Reșița (UDR). La sfârșitul anilor ‘30, din concernul Malaxa făceau parte, printre altele, uzinele Faur, Republica, Tohan Zărnești și Magazinele Unite de Fierărie din Galați."
_______________________________________ "mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"
|
|
pus acum 12 ani |
|
florin
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 147
|
|
Mai, oameni buni.Faptul ca in wikipedia apar informatii, nu inseamna musai ca sunt si adevarate. Despre acest subiect am ami discutat cu persoane care au sudiat arhive. Curios este ca nu s-a facut public un document care sa ateste ca masina a fost fabricata la Resita si poate ce-i mai important: ca s-a fabricat intr-un numar de cateva sute de bucati. O eroare despre fabricarea la Timisoara a unor masini blindate pe sasiu de Praga RN s-a perpetuat ani de zile. In realitate era vorba de carosari cehesti. Documente au ost gasite prin 2001. Asa ca eu recomand prudenta. Sa fim sanatosi.
|
|
pus acum 12 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Si mie mi se pare ciudat ca din sute de bucati, azi mai avem doar 2 poze... Daca intradevar ar fi fost fabricate in tirajul respectiv, unii din noi sigur si-ar fi amintit de ele; in anii aia masinile se pastrau si reparau, nu mergeau la programul RABLA
Modificat de jgr1001 (acum 12 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 12 ani |
|
daredan
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
|
|
"Bun venit la Wikipedia! Dacă doriți să contribuiți vă recomandăm să vă înregistrați/autentificați."
Asta ma duce cu gandul ca nu toate informatiile prezentate acolo sunt si conforme cu realitatea. In cel mai bun caz nu au fost infirmate pana in prezent. Solutia constructiva a masinii, si aici ma refer la motorul cu 3 cilindrii in stea racire cu aer si amplasat in spate, nu este una dintre cele mai fiabile. Pentru un prototip este in regula, dar pentru o productie de serie si mai ales vanzarea catre un public nu cred ca ar fi mers. Inclin sa cred ca a ramas doar un prototip. Si nu vad de ce ar fi fost rusii interesati de o astfel de ciudatenie cand ei s-au servit cu cele mai bune lucruri din Germania si celelalte tari ocupate.
Analizand putin poza cu masina ma intreb daca nu este un fals. Tinand cont ca admisia aerului se facea pe deasupra parbrizului si era canalizat in spate (la motor), pe unde se facea tranzitia pentru ca in spate este o luneta de dimensiuni generoase iar stalpii de sustinere ai acoperisului din spate sunt foarte subtiri? La acea data se fabrica broscuta cu aceeasi solutie tehnica de propulsie (motor racire aer pe spate) insa nu avea nevoie de admisia frontala a aerului de racire. Chiar asa de prosti proiectanti avea Malaxa? Ma indoiesc, fiind unul dintre cei mai buni oameni de afaceri ai momentului respectiv si avand o productie atat de diversificata.
Modificat de eu (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Inainte de revolutie, singurele informatii despre acest subiect spuneau ca au fost uneori3 alteori 5 masini finalizate, nedepasind niciodata stadiul de prototip, nefiind vorba nicicum de linii de fabricatie ..
|
|
pus acum 12 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
eu a scris:
Analizand putin poza cu masina ma intreb daca nu este un fals. Tinand cont ca admisia aerului se facea pe deasupra parbrizului si era canalizat in spate (la motor), pe unde se facea tranzitia pentru ca in spate este o luneta de dimensiuni generoase iar stalpii de sustinere ai acoperisului din spate sunt foarte subtiri? La acea data se fabrica broscuta cu aceeasi solutie tehnica de propulsie (motor racire aer pe spate) insa nu avea nevoie de admisia frontala a aerului de racire. Chiar asa de prosti proiectanti avea Malaxa? Ma indoiesc, fiind unul dintre cei mai buni oameni de afaceri ai momentului respectiv si avand o productie atat de diversificata. |
La asta ma gandeam si eu! Eu zic ca poza nu e un fals ci prezinta macheta scara 1:1; nu e obligatoriu ca ce vedem in poza sa fi fost un vehicul functional. Cat despre motorul radial racit cu aer, explicatia consta in formarea aeronautica a inginerului Petre Carp. Dar ce e bun la un avion nu merge neaparat bine si pe o masina
In alta ordine de idei: In 2003 am lucrat ca inginer proiectant de material rulant la MARUB SA Brasov. Ne ocupam in mare parte cu modernizarea Automotoarelor Malaxa seria 700 si 1000 (construite prin anii '40). Rascolind prin arhiva fabricii imi aduc aminte ca am dat de desene tehnice din anii respectivi (nu ale masinii in discutie, ci specifice vehiculelor feroviare) Ma intreb: oare nu are nimeni acces la arhiva Combinatului de la Resita si sa sape printre mapele vechi ? Poate se mai afla informatii...
Modificat de jgr1001 (acum 12 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 12 ani |
|