CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Lista de useri | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
draghici_elena2000 24 ani
Femeie
24 ani
Dambovita
cauta Barbat
24 - 62 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / File de istorie / SR - Autocamioanele Steagul Rosu Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant  
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3 4 ... 14
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 732
SR sunt iniţialele de la numele fabricii: Steagul Roşu, din Braşov, devenită ulterior: Intreprinderea de Autocamioane Braşov, Autocamioane Braşov, ROMAN SA.
Primele camioane produse acolo, au purtat acest nume. Primul model s-a produs începând cu anul 1954 şi s-a numit SR 101 - inspirat dupa modelul sovietic ZiS 150 (ZiS - Zavod imeni Stalina), care, la rândul lui, a fost o copie a camionului american International KR-11.
Camionul avea sarcina utila 4 to, motor cu 6 cilindrii in linie, benzină, 5560 cmc, 95 CP, ambreiaj bidisc uscat, cutie de viteze cu 5 trepte, 4x2, axă spate tip "banjo" (planul de secţiune paralel cu axa), 8 prezoane pe roată, pneuri: 9.00-20. Ampatament: 4000 mm; ecartament faţă/spate: 1700 mm / 1740 mm.
SR 101 a avut câteva modele: SR 104 - 4x4 (din pacate nu sunt poze cu acest model); SR 109 - autobasculantă.


SR 101









SR 109



steagul rosu sunt numele fabricii: steagul roşu, din ulterior: roman sa.primele camioane

36.8KB

Modificat de MagnuM (acum 12 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 14 ani
E-mail  
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 732
Modelul SR 101, a fost înlocuit, începând cu anul 1960 (din 1958 a început dezvoltarea noilor modele, inspirate după modelele americane, din aceiaşi clasă - medium-light), de modelul SR 131 Carpaţi. Cabina acestor modele a fost proiectată de francezii de la Chausson Plant, motorul fiind un V8, benzină (dezvoltat la Braşov, pe baza unui motor Ford Y), de 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 4 trepte, treptele 2, 3 şi 4 fiind sincronizate, 4x2, axă spate tip "split" (planul de secţiune perpendicular pe axă, 6 prezoane pe roată, pneuri: 7.50-20. Ampatament: 3400 mm, 4100 mm; ecartament faţă/spate: 1650 mm / 1650 mm.


SR 131 Carpaţi









steagul rosu modelul 101, fost înlocuit, începând anul 1960 (din 1958 început noilor modele,

41.4KB

Modificat de MagnuM (acum 12 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 14 ani
E-mail  
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 732
Din anul 1962, în paralel cu modelul SR 131 Carpaţi, a intrat în fabricaţie şi modelul SR 132 Carpaţi, cu sarcină utilă 2,5 to. Acest model era echipat cu acelaşi motor V8, benzină (dezvoltat la Braşov, pe baza unui motor Ford Y), de 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 4 trepte, treptele 2, 3 şi 4 fiind sincronizate, 4x4, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fără diferenţial central, axe faţă/spate tip "split" (planul de secţiune perpendicular pe axă, axă spate cu roţi simple, 6 prezoane pe roată, pneuri: 9.75-18. Ampatament: 3400 mm; ecartament faţă/spate: 1780 mm / 1750 mm.


SR 132 Carpaţi












steagul rosu din anul 1962, paralel modelul 131 intrat şi modelul 132 utilă 2,5 to. acest

43.3KB

Modificat de MagnuM (acum 12 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 14 ani
E-mail  
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 732
Ulterior, sarcina utilă a fost mărită de la 3 to, la 5 to, fapt ce a determinat intrarea în producţie, începând cu anul 1964, a modelului SR 113 Bucegi, cu sarcină utilă 5 to, având la bază aceiaşi cabină, proiectată de francezii de la Chausson Plant şi motorul V8 (dezvoltat la Braşov, pe baza unui motor Ford Y), de 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate (opţional, cutia de viteze putea fi cuplată cu o cutie suplimentară - reductor), 4x2, axă spate tip "banjo" (planul de secţiune paralel cu axa), opţional, axa spate putea fi echipată cu 2 trepte de reducţie, comandate pneumatic, 8 prezoane pe roată, pneuri: 8.25-20, 9.00-20. Ampatament: 3620 mm (autotractor cu şa, autobasculantă, 4000 mm, 4400 mm, 4800 mm; ecartament faţă/spate: 1750 mm / 1750 mm.
SR 113 Bucegi a avut cateva modele: SR 115 Bucegi - autotractor cu şa; SR 116 Bucegi - autobasculantă.


SR 113 Bucegi





















SR 115 Bucegi









SR 116 Bucegi










steagul rosu ulterior, sarcina utilă fost to, to, fapt determinat intrarea începând anul 1964,

45.2KB

Modificat de MagnuM (acum 12 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 14 ani
E-mail  
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 732
În acelaşi an, 1964, a intrat în producţie şi modelul SR 114 Bucegi, cu sarcină utilă 4 to, Camionul era echipat cu acelaşi motor V8, benzină, de 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 şi 5 fiind sincronizate, 4x4, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fără diferenţial central, axa faţă tip "split" (planul de secţiune perpendicular pe axă, axă spate tip "banjo" (planul de secţiune paralel cu axa), opţional, diferenţialul spate putea fi echipat cu sistem de blocare, comandat pneumatic, 8 prezoane pe roată, pneuri: 9.00-20. Ampatament: 4000 mm; ecartament faţă/spate: 1780 mm / 1750 mm.


SR 114 Bucegi
















steagul rosu an, 1964, intrat şi modelul 114 bucegi, utilă to, camionul era echipat motor

32.7KB

Modificat de MagnuM (acum 12 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 14 ani
E-mail  
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 732
Pe baza şasiului SR 113, s-a fabricat un model de 6 to, cu cabină avansată, numit SR BA-1, folosind mecanica de la SR 113; motor V8, benzină, 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate, 4x2, axă spate tip "banjo" (planul de secţiune paralel cu axa), echipată cu 2 trepte de reducţie, comandate pneumatic, 8 prezoane pe roată, pneuri: 8.25-20. Ampatament: 2500 mm (autotractor cu şa), 3100 mm, 3550 mm; ecartament faţă/spate: 1750 mm / 1750 mm.
SR BA a avut o model 6x4, fabricat în serie redusă (din păcate nu sunt poze cu acest model).


SR BA-1 Bucegi










steagul rosu baza 113, s-a fabricat model to, numit ba-1, folosind mecanica 113; motor v8, 5025 cmc,

34.4KB

Modificat de MagnuM (acum 12 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 14 ani
E-mail  
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 732
În anii '70, uzina a păstrat pentru modelul SR 114, cutia de transfer originală, dar, opţional, aceste modele puteau fi echipate şi cu noua cutie de transfer G-450, cu 2 trepte nesincronizate şi diferenţial central asimetric blocabil, controlată pneumatic.
Ulterior, spre sfârşitul anilor '70, motorul V8, benzină, 5025 cmc, 140 CP - cod motor SR-211, a fost înlocuit cu motorul diesel, cu 6 cilindrii in linie, 5491 cmc, 135 CP, licenţa SAVIEM (SAVIEM - Société Anonyme de Véhicules Industriels et d'Equipements Mécaniques) - cod motor 797-05. Odata cu motorul, a fost montată pe maşină şi cutia de viteze AK 5-35, cu 5 trepte nesincronizate. Modelele astfel modificate s-au numit SR 113/114/115/116 D.


SR-211



steagul rosu anii '70, uzina pentru modelul 114, cutia transfer dar, aceste modele puteau echipate

37KB

Modificat de MagnuM (acum 12 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 14 ani
E-mail  
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 732
Ulterior, în anii '80, fabrica a făcut modelelor diesel un "face-lift", care a constat în: înlocuirea grilei şi panoului frontal, cu un panou fără decupare pentru faruri şi înlocuirea barei de protecţie faţă cu un model adaptat de la ROMAN - din 3 bucaţi şi cu decupare pentru faruri.
Modelele astfel modificate s-au numit DAC 6135 R - 4x2 / DAC 6135 RA - 4x4.


DAC 6.135 R








DAC 6.135 RA




În ultimii ani de fabricaţie, uzina a modificat capotajul motorului, acesta fiind fabricat din fibră, devenind rabatabil.


DAC 6.135 R






steagul rosu ulterior, anii '80, fabrica făcut modelelor diesel care constat în: înlocuirea

35.8KB

Modificat de MagnuM (acum 12 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 14 ani
E-mail  
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 47707
Superrr topicul!
Camionul "Bulldog" SR 7 AB-1, tin minte, cand eram copil si ma ducea bunicul la gradinita, mergeam la Alimentara dupa lapte si cu camioane din astea aduceau laptele cei de la Napolact! Asta era candva intre 1977-1980.
Oare mai exista undeva camion din asta, sau au disparut toate?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
E-mail  
Faitonu
Membru fondator al forumului

Din: Cluj city
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2277
MagnuM...esti super informat!!! nu crezi ca e timpul sa ne prezinti un SR pe numele tau? ala rosu din prima poza ar sta bine pe linga tine!!

Modificat de faitonu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
E-mail  
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 47707
Si a mai fost o ultima serie de SRD pe la sfarsitul anilor '80 care aveau farurile montate in aripa.... dar nu gasesc nicaieri poza de-si aveam o poza undeva...

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
E-mail  
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 732

faitonu a scris:

MagnuM...esti super informat!!! nu crezi ca e timpul sa ne prezinti un SR pe numele tau? ala rosu din prima poza ar sta bine pe linga tine!!




Sa te auda Dumnezeu! Chiar imi doresc sa achizitionez un SR!   
Preferatele mele sunt SR 114 Bucegi si SR 132 Carpati.

Modificat de MagnuM (acum 14 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 14 ani
E-mail  
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 732

Misi din Cluj a scris:

Si a mai fost o ultima serie de SRD pe la sfarsitul anilor '80 care aveau farurile montate in aripa.... dar nu gasesc nicaieri poza de-si aveam o poza undeva...



Au fost facute in serie mica. Aveau capotajul rabatabil spre fata si era facut din fibra. Au fost printre ultimele SR-uri fabricate.


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 14 ani
E-mail  
Faitonu
Membru fondator al forumului

Din: Cluj city
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2277
ha..stiam eu unul de vinzare..initial am vrut sa il iau sa-mi incerc setul de chei fixe pe el,dar am renuntat din lipsa de timp si fonduri..nu l-am vazut,stiu ca e de la armata,si nu a circulat deloc..ma interesez si te informez..

pus acum 14 ani
E-mail  
Elijah
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 762
Ce credeti baieti, s-ar putea inmatricula pe vehicul istoric un SR-u?
Io as lua unul, da' mi ca ma termina impozitarea la capacitatea lui cilindrica, iar de lucrat cu el nu-i cazul sa faci profit.
L-as lua doar de dragul de-a avea unul.
Ma refer la o varianta mai veche care are 30 de ani vechime de la ultima masina fabricata


pus acum 14 ani
   
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 732

Elijah a scris:

Ce credeti baieti, s-ar putea inmatricula pe vehicul istoric un SR-u?...



Bineinteles ca se poate! Uite aici:

steagul rosu elijah scris:ce credeti baieti, s-ar putea vehicul istoric sr-u?... poate! uite aici:

19.5KB

Modificat de MagnuM (acum 14 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 14 ani
E-mail  
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 732

Elijah a scris:

... da' mi ca ma termina impozitarea la capacitatea lui cilindrica...



Impozitul pentru un autocamion SR/SR-D, in situatia in care nu este inscris ca vehicul istoric, este: 650 ron/an, pentru motorul SR 211 / 5025 cmc si 700 ron/an pentru motorul Saviem 797-05 / 5491 cmc.

Modificat de MagnuM (acum 14 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 14 ani
E-mail  
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 47707
Nu-i mare impozitul! 
Probabil din cauza ca-i incadrat la utilitare.
Si mie, din ce in ce mai mult imi plac camioanele astea, mai ales ca in 1992, cand faceam scoala de soferi, la scoala pe un SR131 am invatat, doar ca in locul motorului original, avea un D110 de tractor U650, care era tare puturoasa 
Mai era la scoala si un Saviem dar ala nu mi-a placut.
SR-ul era mai placut de condus chiar si cu rasnita aia sub capota.
Ma intreb, oare cum se comporta cu V8-ul original?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
E-mail  
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 732
Zbura! Eu am facut scoala pe un SR 113 N, pe benzina - aveam 2 SR-uri la liceu. A fost fantastic. Am avut si 2 Roman-uri cu motoare Saviem. Nu erau rele, dar nu se comparau cu SR-urile

_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 14 ani
E-mail  
Elijah
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 762
Eu am facut scoala de soferi in armata. In poligon aveam SRD-uri, ne obisnuisem cu ele. In oras DAC-uri T (alea cu gume balon, de se putea regla presiunea la roti din cabina). Toate fiind pe motorina stiam una si buna acceleratie lunga, inertie mare, etc.....
Intr-o dimineata , la alarma mi-a picat sa scot o autospeciala Atelier pe SR cu motor Otto, adica benzinar, ce sa stiu eu ce-i aia diferenta de motor...Cand am calcat-o asa hotarat ca pe DAC, am fost la o palma de a incaleca masina comandantului. Numai adrenalina pompata la maxim si instant mi-a dat reactia corespunzatoare de-a frana la timp.
Atunci a fost prima experienta pe motor SR.
Adevaru-i ca e "marfa" senzatia, consuma da face toti banutii, numai cand ii auzi sunetu  


pus acum 14 ani
   
Pagini:  1 2 3 4 ... 14    
Mergi la