CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Dulci-k pe Simpatie.ro
Femeie
22 ani
Giurgiu
cauta Barbat
22 - 45 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Prezentare masini / Opel Commodore A Coupe 1968 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
cristivw
Membru Senior

Din: Constanta
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 253
Povestea...

Salutare colegi! Doresc in acest topic sa va povestesc despre prima mea dragoste in materie de masini, Opel Rekord C Coupe / Opel Commodore A Coupe.

Probabil unii ma cunosc de pe forum, dupa Fordul Capri 2300 GT din 1969 pe care l-am salvat de la casare si de care am vrut sa ma apuc, dar l-am dat apoi lui Ciprian din Craiova, care a avut grija de el, si aproape ca l-a terminat. Mi-a placut foarte mult si Capri-ul, dar l-am cedat, la insistentele lui Ciprian, in ideea de a-mi urma adevaratul vis, Opelul de care ma indragostisem din liceu.

Iata cum incepe povestea...

Totul a inceput in liceu... Doar ce ma mutasem in cartierul in care locuiesc si astazi. Eram clasa a IX-a, imi facusem prieteni din zona si ne plimbam prin cartier povestind tot felul de chestii... Ce mai, copilarie! Cand, in josul strazii mele, unde se inchidea un service auto al unui batranel, l-am vazut pe EL! El, Opel-ul Rekord C Coupe, care mi-a sucit mintile, si m-a facut sa il caut chiar si in ziua de azi. Tin minte si acum: 500$. Probabil proprietarul decedase (din ce am aflat ulterior), si masina era scoasa la vanzare pe nimic. Tin minte si acum ornamentele nichelate care imi luceau in ochi. Tin minte emblema... Era un 1900. Plafonul negru din vinilin completa aspectul de "masina cu muschi" data de croiala iscusita a caroseriei si de culoarea galbena.
M-am rugat nespus de ai mei, sa mi-l cumpere. M-am dat peste cap, m-am chinuit sa le arat ca pot strange bani, lucrand intr-un internet caffe (in voga in acea perioada), sau chiar pe plaja la sezlonguri. Nimic nu i-a induplecat, pentru ei era o vechitura, si atat. Eu eram prea mic, mai aveam ceva pana la varsta de 18 ani, nici permis de conducere nu detineam...
Si, totusi, s-a intamplat ceva. Acea masina m-a marcat si m-a facut sa iubesc nespus de mult masinutele vechi. Practic, daca as avea puterea financiara, sunt de parere ca as detine o colectie impresionanta de astfel de autoturisme, inclusiv un atelier pentru restaurat doar aceste bijuterii.
Acesta cred ca a fost acel "bang" ce a declansat in mintea mea dragostea pentru masinile vechi. Nu as avea timp sa enumar cate modele mi-ar placea sa detin, dar Rekordul C Coupe ramane pe departe prima dragoste.


Timpul a trecut, am ajuns in anul 2008, si am dat pe forumul 4tuning de prezentarea unui Rekord Sprint facut la Ploiesti, cu elemente moderne si cateva modificari. Mi-am adus aminte de vechea mea obsesie.
Am dat chiar si de filmuletul cu momentele restaurarii acestei masini, a carui melodie de fundal imi starnea emotii din ce in ce mai mari.

Filmuletul il puteti vedea aici:



Astfel am luat legatura cu Laurentiu, cel care postase acest clip pe YouTube, cu care am inceput sa discut despre aceste masini. In anul 2008 aveam o lista intreaga cu proprietarii care inca mai detineau Coupe-uri, dar nici unul nu era accesibil, ca pret de achizitie. Astfel am aflat de Laurentiu, ca intr-un satuc de langa Ploiesti, mai exista un Coupe de care nu stie multa lume, dar care, din pacate nu era de vanzare. Mai mult de atat, nu era un Rekord obisnuit, ci un Commodore, varianta de top a modelelor Rekord. Am aflat doar ca este negru, are motorul original, cu 6 cilindri in linie, si ca se afla intr-o stare destul de avansata de degradare, dar ca proprietarul lui, Alin, doreste sa o restaureze. Laurentiu a reusit sa faca rost de numarul de telefon al lui Alin, pe care l-am sunat de indata, dar raspunsul lui a fost clar: masina nu era de vanzare.
Iata ca au mai trecut 2 ani, si ma aflam in decembrie 2009. Incercam sa imi refac agenda veche a telefonului mobil, cand am dat intamplator peste numarul lui Alin din Ploiesti. Am zis sa iau legatura cu el, sa il intreb ce a mai facut cu Opel-ul, si surpriza: mi-a spus ca il mai are, nu l-a mai miscat de atunci, si ca s-ar gandi sa il vanda. Exact in ziua de Revelion am primit de la el si pozele cu masina, si totodata pretul cu care al vrea sa il vanda, mai mult decat rezonabil pentru starea masinii. Am asteptat se pare inca 3 luni pana am reusit sa aduc masina in oras, cu destul de mult chin. Acum este in Constanta, si asta este tot ce conteaza. Am fost foarte surprins pe drum de cateva lucruri: caravana noastra a fost oprita de niste baieti din Bucuresti, pasionati si ei de astfel de lucruri (ei chiar detin un atelier de restaurari in Bucuresti), ne-am imprietenit pe loc, am facut schimb de numere de telefon, si comunicam si in prezent. In plus, foarte multa lume se uita la tancul pe care il aveam pe platforma, ne semnalizau, ne claxonau si ne faceau cu mana. Toate aceste lucruri m-au bucurat nespus de mult.
Am ajuns cu bine la Constanta, unde am adus masina la noua ei casa, si unde probabil va incepe lungul proces de restaurare de care are nevoie.

Modificat de cristivw (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
fifi
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 875
Interesanta povestea dar nu ne pui si ceva poze cu noua achizitie .

pus acum 14 ani
   
cristivw
Membru Senior

Din: Constanta
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 253
Starea initiala...

Iata asadar ce am gasit la Ploiesti!
Atasez aici pozele cu masina in starea ei initiala, observandu-se amprenta timpului si a diferitelor "interventii" asupra ei...

Se observa cum aproape toate elementele specifice unui Commodore au disparut, printre ele enumerandu-se: grila radiator, volanul, ornamentul dintre stopuri, emblemele, cutia de viteze automata si multe altele.
Momentan masina are multe lipsuri si destula rugina, dar sa speram ca nu este inca un caz pierdut... De asemenea, ii mai lipsesc geamul usii din dreapta, si o janta (modelul sport in 5 prezoane). Sper ca voi reusi totusi sa o aduc pe linia de plutire, si ca voi gasi toate piesele necesare, cu ajutorul vostru.



pus acum 14 ani
   
fifi
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 875
Frumoasa ! Ai de lucru acuma , Se poate face fara prrobleme doar buna vointa sa ai . Stiu ca nu se spune dar cat ai dat pe ea ?

pus acum 14 ani
   
cristivw
Membru Senior

Din: Constanta
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 253
Un nou inceput...

Cum am spus, dupa destul de multa bataie de cap, masina a ajuns la Constanta, aflandu-se acum la noua ei casa.
Drumul a fost foarte interesant, am fost surprins de reactiile pozitiv-admirative ale participantilor la trafic, si de gestul baietilor din Bucuresti, care ne-au tras pe dreapta sa ne intrebe despre masina, afland astfel ca avem o pasiune comuna, si ca ei detin un atelier unde refac masini vechi, in Capitala.
Intr-un final, am ajuns cu bine la mare, unde masina isi va cunoaste noua ei casa, si echipa care ma va ajuta sa o pun pe picioare, in indelungatul proces de restaurare ce va urma. Ii salut pe aceasta cale pe colegii mei de la service-ul Fiat, o echipa de oameni de-a dreptul deosebiti!



pus acum 14 ani
   
cristivw
Membru Senior

Din: Constanta
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 253
Un posibil final...

Dupa cateva cercetari, am aflat culoarea originala a masinii - 235 Monzablau Metallic. Am si gasit cautand pe Internet cateva poze cu un Commodore restaurat, vopsit exact in culoarea cu care a iesit ea acum 40 de ani pe poarta fabricii din Russelheim.
Asadar, plafon din vinilin, elemente nichelate, si o culoare foarte interesanta, si in plus, metalizata. Sa speram ca toate acestea vor deveni realitate!



pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Faina achizitie!
O sa faca echipa buna cu Rekordul D.
Nu ar trebui sa aiba doua carburatoare, cum are si Commodoreul clanului Rea?
Tine-le, pe amandoua, chiar daca momentan, nu o sa ai fondurile necesare, pentru restaurarea amandurora, o sa vezi ca timpul trece si se mai srang banii necesari

P.S. Daca tot ai fost acolo, nu ai facut niste poze cu Lastunul ala alb?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
cristivw
Membru Senior

Din: Constanta
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 253
Multumesc frumos Misi! Nu, se pare ca acest Commo este varianta de baza, ca si motorizare. Are un singur carburator dublu-corp si 115 CP. Mai exista varianta GS, cum are Clanul, cu 2 carburatoare dublu-corp sincron si 130 CP, si varianta GS/E, cu injectie mecanica si 150 CP.

Uite si o poza cu Lastunul alb. Din pacate nu are acte, are montat un motor de Fiat 500, dar se poate vinde pe piese, a spus Alin. Daca esti interesat, da-mi un mesaj privat si iti scriu numarul lui de telefon.
Alte fieratanii din curte am inteles ca nu sunt de vanzare, nici macar piese.



Modificat de cristivw (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bAndrei
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 4479
felicitari de achizitie insa pare sa fie un rekord sprint.

verifica daca ai la colturile fata ale compartimentului motor triunghiurile de ramforsare, apoi daca intre stopuri in spate , cel mai sigur din interior spre exterior daca mai sunt urmele de pa panoul de aluminiu. deasemenea ornamentele laterale nu sunt cele de commodore, vezi deasemenea daca sunt urme de la celelalte gauri de ornamente. insertia d elemn lipseste d epe fetele de usi. lipstesc aproape toate elementele specifice de commodore, e putin suspect sa fi fost inlocuite chiar toate.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bAndrei
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 4479
bucata lipsa de la panoul din fata dintre radiator si motor este cea cu seria caroseriei.

Modificat de bAndrei (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
cristivw
Membru Senior

Din: Constanta
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 253
Salut Andrei! Urme ale ornamentelor de Commo sunt peste tot, pe toata masina exista gauri unde ar fi fost ornamentele. Si pe aripi in dreptul emblemelor, pe panoul spate intre stopuri si asa mai departe. Din cate am vazut in brosurile vremii, lemnul era optiune pentru Commo. Posibil sa nu o fi avut. De asemenea, emblema "Commodore 6" de pe torpedou este a ei. Se vede ca a avut si plafon din vinilin.
Placuta cu eticheta de fabrica de pe contra-aripa dreapta confirma ca este un Commodore, si pare neumblata. In acest caz, pot intampina probleme mari la identificare datorita lipsei traversei superioare de la radiator?


pus acum 14 ani
   
bAndrei
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 4479
pai cam da. adica trebuie sa ai un motiv suficient de bun pt care lipseste, o urma de lovitura ceva.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cristivw a scris:


Uite si o poza cu Lastunul alb. Din pacate nu are acte, are montat un motor de Fiat 500, dar se poate vinde pe piese, a spus Alin. Daca esti interesat, da-mi un mesaj privat si iti scriu numarul lui de telefon.
Alte fieratanii din curte am inteles ca nu sunt de vanzare, nici macar piese.

http://www.99poze.ro/hotlink/tn_ef2a924 ... 2dcdee.jpg


Faina, dar daca e modificata si nu mai are acte, atunci nu prea merita investitia.
Trimite-mi totusi nr lui de tel, ca am o baza de date cu Lastunuri, sa-l trec acolo.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cristivw a scris:


Placuta cu eticheta de fabrica de pe contra-aripa dreapta confirma ca este un Commodore, si pare neumblata. In acest caz, pot intampina probleme mari la identificare datorita lipsei traversei superioare de la radiator?


Pe placuta de aluminiu, de pe contraaripa nu-s poansonate seriile?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
cristivw
Membru Senior

Din: Constanta
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 253
Ba da, acolo este totul in regula. Corespund seriile de motor, culoarea originala, tipul, tot.

pus acum 14 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861

cristivw a scris:

Dupa cateva cercetari, am aflat culoarea originala a masinii - 235 Monzablau Metallic. Am si gasit cautand pe Internet cateva poze cu un Commodore restaurat, vopsit exact in culoarea cu care a iesit ea acum 40 de ani pe poarta fabricii din Russelheim.

Se pare ca vom imparti culoarea asta (eu tindeam sa cred ca este marina blue, ceva similar cu vopseaua SS/mustang din '67-'70). Rekordul in 2 usi a avut exact aceeasi culoare pana sa fie revopsit cu "albastru de gard, mat"

PS: Probabil din cauza unei lovituri ai ramas si fara masca originala de commodore.
PPS: Stiu pe cineva care vinde un rekord D cu o caruta de piese, spunea ca are si o cutie automata ce a fost montata pe masina, inca in stare de functionare. Te pot pune in legatura cu el daca vrei.

Modificat de blind (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
cristivw
Membru Senior

Din: Constanta
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 253
Chiar nu stiu ce sa zic despre traversa cu seria... Oricum, asta o vor hotari cei de la RAR.
Cat despre culoare, Monza a fost chiar faina la vremea ei, am gasit in cateva locuri exact culoarea originala, si era metalizata... dupa 40 de ani.
Cutia automata de la Rekord D chiar nu stiu daca o fi fost aceeasi cu ce s-a pus pe Commodore, mai ales daca acesta are motor cu 6 cilindri... Trebuie cercetat...


pus acum 14 ani
   
cristivw
Membru Senior

Din: Constanta
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 253
Daca trec de RAR, o sablez...

pus acum 14 ani
   
cristivw
Membru Senior

Din: Constanta
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 253
Iete ca pana una-alta ma apucai de renovat Pisica, pe ici, pe colo, prin partile esentiale, asa ca de vara...
Vopsitorie totala Standox, inlocuit cateva repere invechite, curatat vesnica rugina a Pisicilor din partea de jos a contraaripilor din fata... etc-uri =D



pus acum 14 ani
   
bAndrei
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 4479
cred ca ai incurcat forumurile...singurele plastice de aici sunt cele de la programul rabla germania

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Andrei are dreptate! Pisica, e masina de generatie noua,  nu are ce cauta pe acest forum... daca era ursulet... mai mergea, dar pisica deja apartine de anii 90!

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
cristivw
Membru Senior

Din: Constanta
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 253
Si pisica are un aer oarecum clasic. Oricum, sunt de parere ca dupa E36, BMW a inceput sa nu mai faca masini ca odinioara...
M-am gandit ca este interesant sa o prezint, asa ca paranteza, nu vreau sa intru in mai multe detalii. Sper ca nu v-am suparat, dar nu e chiar plastic plastic!


pus acum 14 ani
   
bAndrei
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 4479
fara suparare, dat topicul asta este despre un commodore. in loc sa ne pui poze cu el sa ne saturam, din toate unghiurile, tu ne prezinti o masina de parcare de mall....sunt masini care se gasesc din ce in ce mai rar pe strada si vad ca si pe forumuri. pt mine marian si alti cativa care stim destul de bine opelurile, ne putem imagina commodorele tau, altii care nu pot ajunge sa o vada si nici nu detin asa ceva ar fi mult mai curiosi de commodorele tau decat de bmw.

asa ca ia acest mesaj ca un indemn sa umplii topicul de poze si informatii despre commo. sunt convins ca ai camera foto cel putin la telefon......hai mai multe fapte decat vorbe...te rog eu prieteneste si cred ca si ceilalti sunt in asentimentul meu.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
vwtyp3variant
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
da, vrem poze cu commodore-ul  

_______________________________________
"M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la