MagnuM
Membru Senior
Din: Bucureşti / Romānia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 732
|
|
netrecut a scris:
Motor Bucegi, L25 / L27 Campulung : Ford... |
Cateva informatii, despre motoarele romanesti:
Motorizari ARO, romanesti: M-207, 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 97 mm x 85 mm, capacitate cilindrica: 2513 cmc, putere: 70 CP, cuplu motor: 16 daN, aspirat, benzina. L-25, 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 97 mm x 84.4 mm, capacitate cilindrica: 2495 cmc, putere: 80 CP, cuplu motor: 16.7daN, aspirat, benzina. L-25, 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 97 mm x 84.4 mm, capacitate cilindrica: 2495 cmc, putere: 83 CP, cuplu motor: 17 daN, aspirat, benzina. L-30, 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 102 mm x 92 mm, capacitate cilindrica: 3007 cmc, putere: 95 CP, cuplu motor: 19.6 daN, aspirat, benzina. L-27, 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 97 mm x 90 mm, capacitate cilindrica: 2660 cmc, putere: 68 CP, cuplu motor: 13.8 daN, aspirat, Diesel. DX-28, 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 97 mm x 90 mm, capacitate cilindrica: 2660 cmc, putere: 71 CP, cuplu motor: 15.2 daN, aspirat, Diesel. TDX-28, 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 97 mm x 90 mm, capacitate cilindrica: 2660 cmc, putere: 87 CP, cuplu motor: 19.1 daN, turbo, Diesel. D-127 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 95 mm x 110 mm, capacitate cilindrica: 3119 cmc, putere: 68 CP, cuplu motor: 18.1 daN, aspirat, Diesel.
Scurt istoric al evolutiei motoarelor romanesti - pentru a intelege de ce apare de doua ori L-25: Motorului de M, i se spunea 'jumate Carpati' SR-ul, caci despre el e vorba, avea un motor cu 8 cilindrii in V. M-ul a luat un rand de cilindrii de la acest model de motor si a dezvoltat motorul care a echipat primele M-uri, M-207. SR-211: V8 97mm x 85mm 5025cmc 140CP 32daN benzina M-207: L4 97mm x 85mm 2513cmc 70CP 16daN benzina Ulterior, cursa a fost redusa de la 85mm la 84.4mm si cu cateva modificari... a devenit L-25. L-25: L4 97mm x 84.4mm 2495cmc 80CP 16.7daN benzina Si dupa alte modificari... L-25: L4 97mm x 84.4mm 2495cmc 83CP 17daN benzina Pe baza motorului 'jumate Carpati' (acelasi bloc motor), dar cursa marita de la 85mm la 90mm, a fost dezvoltat motorul L-27, diesel-ul de Campulung. L-27 L4 97mm x 90mm 2660cmc 68CP 13.8daN Diesel Acel L din fata numarului de cilindrii (L4), reprezinta asezarea lor: in linie.
Concluzia: motorul M-207, a fost derivat direct din motorul SR-211, care, la randul lui, a fost dezvoltat pe baza unui motor Ford.
netrecut a scris:
... Motor Brasov (D115, D127) : Fiat |
Exact! Aceste modele sunt licenta FIAT.
_______________________________________ "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost īn stare..." - Petre Ţuţea
|
|