CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj
Pagini: 1
Komissar
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
La instalarea segmentilor noi, in motorul de VW Broasca ( dar si la alte masini, banuiesc) cum se poate face operatiunea de honuire fara scule speciale ? Doar cu ceea ce este disponibil mecanicului amator, ce-si repara motorul in curte ... ?
pus acum 14 ani
vwtyp3variant
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
o unealta mai DIY pt honuire ,poza de pe net sunt cuiros oare ce rezultatea ar da si mie mi-ar trebuii ceva honuire ,bine nu la masina ci la ceva micut de tot,unde nu conteaza chiar asa de mult calitatea suprafetii
23.1KB
_______________________________________ "M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi
pus acum 14 ani
Komissar
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Daca te referi la honuirea cilindrilor de frana, atunci ... am vazut la Unix Bucuresti, parca ... o scula pt. honuit cil. de fr. ...
pus acum 14 ani
Liviu M
Membru Senior
Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Cu dispozitivul cu 3 brate vei face treaba mai buna (la celalalt iti trebuie sistem de centrare) . Viteza de rotatie trebuie sa fie mica (cca 10rot/min) si va fi corelata cu viteza de translatie (sus/jos) pe toata oglinda (lungimea) cilindrului . In urma operatiei de honuire (care ia din material cateva sutimi de mm) rezulta o rugozitate foarte fina uniforma (cca2000) pe care piatra de rectificat nu o obtine . Suprafata de contact creste cu cat sunt mai multe varfuri/mm patrat (suprafata tinde sa devina oglinda). SPOR LA TREABA si multa atentie !
_______________________________________ Respectati-i pe pasionati !
pus acum 14 ani
vwtyp3variant
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
Komissar a scris:
Daca te referi la honuirea cilindrilor de frana, atunci ... am vazut la Unix Bucuresti, parca ... o scula pt. honuit cil. de fr. ...
nu mi-a venit ideea de a face un motoras pe aburi micuti de vreo 35 de cmc pe principuiul cilindrului oscilator dar cred ca o pot rezolva doar cu o alezare ceva de genul asta va fi motorasul
39.9KB
_______________________________________ "M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi
pus acum 14 ani
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Vezi ca vei avea nevoie de segment(i) sa etanseze bine, clar ca e nevoie sa se alezeze cilindrul In caz ca iti trebuie, am eu un pistonas dintr-o bormasina cu percutie, care are ca segment un oring, dar e destul de mare pistonasul (diametru de aprox 2-2.5 cm) ti-l dau daca il vrei
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 14 ani
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
As zice, asa NU!
De ce ? Viteza de rotatie e prea mare comparativ cu translatiile, iar uleiul e prea putin !
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 14 ani
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Uitati cum se face profesional:
Uitati ce lubrifiere exista, ce strict si riguros e controlul dimensional al cilindrului. In video se zice ca se folosesc 3 pietrii, dupa care se foloseste o perie. Bine, pe la noi nu se face asa de riguros, dar e o diferenta intre honuirea manuala si cea mecanizata
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
pus acum 14 ani
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern
Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 5203
knx a scris:
As zice, asa NU!
De ce ? Viteza de rotatie e prea mare comparativ cu translatiile, iar uleiul e prea putin !
ooo my goood.......... uuff tinerii astia...
_______________________________________ Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)
Din: Focsani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1054
Liviu M a scris:
Cu dispozitivul cu 3 brate vei face treaba mai buna (la celalalt iti trebuie sistem de centrare) . Viteza de rotatie trebuie sa fie mica (cca 10rot/min) si va fi corelata cu viteza de translatie (sus/jos) pe toata oglinda (lungimea) cilindrului . In urma operatiei de honuire (care ia din material cateva sutimi de mm) rezulta o rugozitate foarte fina uniforma (cca2000) pe care piatra de rectificat nu o obtine . Suprafata de contact creste cu cat sunt mai multe varfuri/mm patrat (suprafata tinde sa devina oglinda). SPOR LA TREABA si multa atentie !
Ce folositi pt lubrifiere? Ulei (de care?) sau altceva?
_______________________________________ Nu uita ca eşti romān ......