CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: yasminsept
| Femeie 24 ani Bucuresti cauta Barbat 26 - 54 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Problema cablaj electric pt. Gaz 69
Din pacate tot cablajul electric la Gazul meu este “varza” din cauza ca firele aveau invelisul cauciucat, care in cei 45 ani s-a imbatrinit si s-a deteriorat. Asa ca va trebui sa pornesc de la zero cu partea electrica.
PLANUL A: Am facut niste calcule si treaba nu este asa de simpla cum pare la prima vedere. Din calcule mi-a reiesit ca in total as avea nevoie de cca 250-300 m de fire de mai multe diametre si culori. E nevoie de 100 m fir de culoare rosie, 100 m de culoare albastra, 50 m negru si 50 m galben. Iar pretul este la un colac de 100 m , undeva intre 180 si 300 Ron (depinde de sectiune si de furnizor). La majoritatea firelor e suficienta sectiunea de 1,5 mm. Asta ar fi numai firele sa ajunga undeva la 900 Ron + restul de maruntaie necesare = > se ajunge la 1000 Ron, ceea ce mi-se pare foarte mult pentru niste fire. De manopera nici nu tin seama. Ca nu-s fraier sa-mi calculez mamopera pt mine Si treaba e ca tot nu iese asa cum era ala original, si va fi o instalatie “custom”.
Asa ca am fost nevoit sa caut un nou plan de actiune:
PLANUL B: Sa cumpar o instalatie noua de la o alta masina si sa-l adaptez la Gaz. Aici iarasi sunt o gramada de posibilitati si neajunsuri.
1. Cablaj de duba TV: Din cate am studiat cea mai asemanatoare instalatie ar fi cablajul de la TV, dar nu stiu daca s-ar mai gasii undeva cablaj nou de TV. 2. Cablaj de ARO 24: Cablajul de Aro 24, s-ar putea folosi, dar la partea de sub bord ar trebui facute o gramada de improvizatii ce nu-mi prea place, ca idee. Si in plus vor ramane o gramada de fire nefolosite care vor vor arata urat asa, atarnand liber. 3. Cablaj de Aro 10: Cablajul de Aro 10, s-ar putea folosi, dar cum in acest caz este la baza instalatia de la Dacia 1300/1310, si aici ar trebui facute o gramada de improvizatii ce iarasi nu-mi prea place. Si in plus vor ramane si aici o gramada de fire. 4. Cablaj Dacia Pick-Up 1307 DoubleCab: In acest caz este vorba de un cablaj mai simplificat fata de cea de Berlina/Break si este un cablaj mai lung, pt ca papucul cu dubla cabina are vreo 4,60 m lungime. Este un cablaj care s-ar putea adapta la Gaz dar si aici la partea de sub bord ar trebui facute modificari. Plus ca va trebui sa folosesc si cutiade sigurande de Dacie cu 10 sigurante. Deci prima optiune ar fi cablajul de TV, iar urmatoare cea de Papuc 1307. O sa fac o tura prin magazine sa vad preturile si marfa.
Deci treaba nu este simpla de loc! Ca inca nu exclud nici Planul A, dar sa vad daca as putea cumva reduce costurile. Instalatie second hand de Aro 24 sau TV nu as cumpara, ca de obicei toate sunt facute praf de multimea de “mesteri” care le-au imbarligat de-a lungul timpului.
Oare pe unde s-ar mai gasi in comert fire multifilare?
Da' cablaj nou de TV ati vazut pe undeva?
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 16 ani |
|
Faitonu
Membru fondator al forumului
Din: Cluj city
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2277
|
|
nu inteleg unde vrei sa pui 300 de metri de cablu pe masina ce,faci transformator de inalta tensiune din ea?sau poate construiesti un observator astronomico-nuclear?refa calculele...ceva nu pusca ...ia in calcul lungimea masinii.cel mai lung fir este cel de la bord ,la stopuri si semnalizatoare spate..ceea ce inseamna ca un fir ar trebui sa fie ,cu suisuri si ocolisuri,cam...3 metri...auzi acolo... 100 de metri de fir rosu...sau poate repari 10 Gaz-uri deodata...
...aa..si apropo...la sedintele de la remat,am intilnit un tip care "culegea"partea electrica de la toate masinile...altceva nu-l interesa nimic...doar partea electrica,cabluri ,mufe samd...poate e o idee...
Modificat de faitonu (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
Elijah
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 762
|
|
Eu zic sa diseci instalatia veche, iei vre-o doua instalatii de la remat, tai firele pe culoare la dimensiune, le mufezi infinal, le matisezi si gata traba. iesi mult mai ieftin . Eu am refacut instalatia la dauphine cam asa. Spor la treaba
|
|
pus acum 16 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
@faitonu: Sa stii ca nu am pus din burta treaba cu 300 m (poate 250-280) dar daca iei fir cu fir si daca le-ai pune cap la cap te vei speria ce lungime obtii. Eu pe astea lucrez si stiu ce-i pe acolo. De sub bord pana in spate sunt in jur de 4m cablaj, asta inmultit cu 10 fire ajungi la 40 m. Plus daca iei partea din fata in jurul motorului si pe sub bord, numai daca iei consumatorii minim necesari, ajungi lejer la 150-180 m de fire. Asta iti spun din propria experienta, ca de multe ori am demontat cablaje si efectiv m-am speriat cand am vazut cate fire sunt intr-o masina! Cand sunt impachetate in cablaj, nu poti sa-ti dai seama! La masinile mai noi full option sunt 1-1,5 km de fire sau chiar mai mult.
@Elijah: e o idee si aia cu desfacutul unor cablaje mai vechi si refolosirea firelor, dar o sa apara si in acest caz innadirile, ca daca nu a fost proiectat pentru masina respectiva, atunci te trezesti de multe ori ca este prea scurt firul si trebuie prelungit.
Instalatia veche nu o mai pot lua de model ca e distrusa rau de tot, dar exista schema originala, dupa care se poate reface. Oricum nu-l voi carpi, ca daca refac toata masina, refac ca lumea si instalatia electrica.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 16 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Chiar eram curios si am recalculat cu aproximatie pe baza schemei originale = 120... 130 m de fire. Dar cu imbunatatirile vremurilor noastre, va ajunge la 180... 200 m de fire.
Si tot acolo ajungem unde ziceam ca firele se gasesc in colacuri de 50 m si de 100 m, nu prea se dau la metru. Si e nevoie de minim 4 culori. La Selgros am vazut si la metru dar numai de culoare neagra.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 16 ani |
|
cristobob
Membru Senior
Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1272
|
|
incearca la depozitele de electrice, gen Neon, de pe str. Paris, sau Pragmatic de pe str. Plevnei, din cate stiu eu dau si la metru si au cam toata gama.
|
|
pus acum 16 ani |
|