CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Alexandra21 Profile
| Femeie 21 ani Calarasi cauta Barbat 23 - 52 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Cu vreo doua luni in urma, cand am schimbat uleiul la Dacia mea, am schimbat si filtrul de ulei!
Dupa care am observat, ca dimineata, la pornirea la rece timp de 5-6 secunde, becul rosu de presiune ramane aprinsa, dupa care se stinge si atunci urca presiunea si pe cadranul manometrului la 4-5 bari, deci cu presiunea de ulei nu era problema .
Am mai auzit ca ar fi probleme cu filtrele de ulei de Oradea si doar alea de Buzau-s bune... am schimbat cu una de Buzau, dar tot asa facea.
Am schimbat si "morcovul" de sub delcou, ca nu cumva acolo sa fie pierderea de presiune.
Deja eram pe cale sa demontez motorul in bucati sa verific cuzinetii, dar cum presiunea era buna dupa pornire, am tot umblat!
La intalnirea de la Satu-Mare era un tip cu o Dacie 1300 alba din 1975, proaspat restaurata, care era tare necajit, ca a refacut motorul si la pornirea la rece greu urca presiunea si becul rosu se stinge tarziu, si probabil e ceva problema la cuzineti si vrea sa desfaca iarasi motorul.
A fost si colegul nostru morosan' Liviu59 de fata si ne-a zis ca toate filtrele de fabricatie romaneasca au problema cu supapa de retinere a uleiului in rampa de ungere si ca a patit-o si el, dupa care a cumparat filtru de Dacie Papuc Diesel/ Clio/ Kangoo/ Logan/ Solenza, si cu ala a disparut fenomenul.
Asta mi-a ramas in cap si azi am cumparat un filtru de ulei de Renault Clio cu 16 lei si am montat-o in locul filtrului romanesc!
Surpriza mare, ca fenomenul a disparut si acuma motorul merge perfect, si becul rosu se stinge imediat dupa pornire!
Deci concluzia este ca filtrele de ulei romanesti sunt de CACAO! Daca aveti asa ceva pe masini, schimbati-le repede cu altele straineze, sa nu va treziti cu motoarele distruse din cauza filtrelor mioritice!
O poza cu filtrul de Clio/Supernova/Solenza:
41.7KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Normal, ca si Dacia alba din SM, avea filtru de ulei mioritic!
45.2KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Stie cineva, cum si unde il putem contacta pe tipul cu Dacia alba SM 02 NHM ?
I-am zis de forumul nostru, dar el zicea ca doar pe Daciaforum are cont! A fost si la intalnirea 1300 de la Brasov! Il poate contacta cineva?
Ca sa-i spunem sa nu se apuce de demontat iarasi motorul, ca e vorba doar de un amarat filtru de ulei de proasta calitate!
O sa postez acest topic si pe Aroforum si forumul D1100, ca si Aro10 si Dacia 1100 sunt expusi la aceeasi situatie!
53.3KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Lasati filtrele romanesti... exista Mann, Mahle, Knecht, Framm etc la pret echivalent cu unul romanesc si calitate cu 2 ani lumina peste....
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 14 ani |
|
classicfan
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564
|
|
La Dacia 1100 i-am pus atat filtru de ulei cat si filtru de aer cumparate de la magazinele de piese auto de import. S-au uitat initial cam ciudat la mine cand le-am spus pentru ce masina vreau (R8, R10), dar au cautat si au si gasit. Nu mai pun filtre de ulei romanesti de cativa ani de cand am avut aceeasi problema la Oltcit.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Uncle-Sam
Membru Junior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 69
|
|
Mie mi s-a gripat axul cu came din cauza filtrului de ulei romanesc (cred ca asta a fost cauza). Dupa ce am terminat RK la motor, am vrut sa-l pornesc, a mers putin pana s-a blocat axul, dupa care s-a rupt pinionul de sus de la distributie, a lovit un piston in supape si mi-a smuls rampa de culbutori din chiulasa. Din fericire am scapat doar cu o tija de culbutor indoita. Misu, ziceai ceva de topic pe forumul 1100?
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Foarte nasol De asta e bine sa amorsezi pompa de ulei inainte de prima pornire
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 14 ani |
|
mitica300
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 233
|
|
Eu in contimuare voi folosi filtrele si bujiile romanesti. Folosesc filtre de Romcarbon de peste 20 de ani si nu am avut niciodata probleme. Si la VW Passat am pus inainte filtru de ulei romanesc. Din experienta am ramas fidel bujiilor Sinterom . Le-am folosit de la generatoare Honda pana la masini de fabricatie 2008 !!! Culmea ca la generatorul Honda(nou) bujia originala (NGK) m-a lasat dupa circa 40 de ore de functionare. Bujia Sinterom are saptamani intregi de cand functioneaza, . In mod cert produsele consacrate de brand-uri de renume sunt fabricate in alte tari decat cea de origine. Bosch facut in Algeria ... nu mai e Bosch !!
|
|
pus acum 14 ani |
|
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern
Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 5203
|
|
ALOOgara !! japan ?? ngk?? hiflo k&k filters ....mai lasa ma neamule cu rebuturile alea romanesti...si sincer la ce preturi bune le gasesti de te sperii ! majoritatea filtrelor de ulei de motociclete merg pe masini ,si invers !!
_______________________________________ Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)
-Toma Caragiu... Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...
|
|
pus acum 14 ani |
|
AdyC
Membru Senior
Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
|
|
.
Modificat de AdyC (acum 13 ani)
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Eu pun filtre de Clio/Solenza/Logan. Is mai mici dar se potrivesc.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
Alex
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
|
|
LA oltcit este alta poveste. In magazinele noastre mioritice se vand filtre de ulei Cielo/Oltcit daca nu te ai cu asa ceva becapod a F**st.In filtru de cielo nu este supapa care retine uleiul si sa nu il arunce jos cand opresti motorul.Cel de buzau de oltcit retine uleiul cu ajutorul acelei supape. Diferenta intre ele se observa cand pornesti dimineata ,se aude cum cateva secunde motorul merge pe uscat,dar cu filtrul de buzau de oltcit nu ai problema.
|
|
pus acum 14 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Atentie la filtrele romanesti pt Logan Clio etc, face aceeasi poveste, supapa de retinere e ca si inexistenta. O s-o scot de pe masina si va zic exact numele, sa va feriti. Ps: schimbul a fost facut in alt oras unde au pus acel filtru, pt ca erau parintii plecati cu masina si trebuie facut schimbul de ulei.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 14 ani |
|
mitica300
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 233
|
|
Eu nu am mai auzit de aceasta supapa "buclucasa" niciodata, am schimbat destule masini in 20 de ani. In mod normal la un motor bun, dupa cateva invartiri exista presiune de ulei(mai ales cu uleiul rece). Incerc sa-mi explic cum tine supapa minune uleiul in rampa !!!!???? Pai ce rampa aia este asa ca un tub fara iesire !??? La nici un motor uleiul nu ramane in rampa, el se cumuleaza in baia de ulei, ramane un film de ulei pe camasile cilindrilor si cuzineti, ceea ce-i asigura ungerea cateva fractiuni de secunda la pornire. Mitul in care un filtru mic creste presiunea de ulei este fals, din contra micsoreaza viteza de trecere a uleiului prin el. Filtrele mici pentru Logan, Clio etc sunt concepute sa raspunda acestor motoare. Motoarele de generatie veche sunt prevazute cu filtre model mare.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
mitica300 a scris:
Eu nu am mai auzit de aceasta supapa "buclucasa" niciodata, am schimbat destule masini in 20 de ani. In mod normal la un motor bun, dupa cateva invartiri exista presiune de ulei(mai ales cu uleiul rece). Incerc sa-mi explic cum tine supapa minune uleiul in rampa !!!!???? Pai ce rampa aia este asa ca un tub fara iesire !??? La nici un motor uleiul nu ramane in rampa, el se cumuleaza in baia de ulei, ramane un film de ulei pe camasile cilindrilor si cuzineti, ceea ce-i asigura ungerea cateva fractiuni de secunda la pornire. Mitul in care un filtru mic creste presiunea de ulei este fals, din contra micsoreaza viteza de trecere a uleiului prin el. Filtrele mici pentru Logan, Clio etc sunt concepute sa raspunda acestor motoare. Motoarele de generatie veche sunt prevazute cu filtre model mare. |
Dom' Mitica, esti in grava eroare, la 99% din motoarele mai noi (dupa '80) undeva in traseul de ungere exista o supapa de sens cu bila care asigura retinerea uleiului in rampa pt a scurta timpul de ajungere la presiunea de lucru si de lucru fara film de ulei la o noua pornire. De asemenea rampa de ungere ramasa incarcata scurteaza sau elimina timpul mort de incarcare al culbutorilor hidraulici dupa pornire, culbutori cu care sint dotate mai toate motoarele noi, in special cele cu axa in chiulasa. Aceasta supapa de sens este gasita cel mai des in filtru, dar exista si motoare cu ea amplasata in circuitul de ungere (bloc cel mai des, sau in chiulasa uneori)
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
mitica300 a scris:
Filtrele mici pentru Logan, Clio etc sunt concepute sa raspunda acestor motoare. Motoarele de generatie veche sunt prevazute cu filtre model mare. |
In anii 90 au fost montate si filtre mici pe Dacii! Se pot monta fara probleme, dar in practica, eu le schimb la 5000 km sau la 2 ani.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
mitica300 a scris:
hha, ha, ha,... Dacia nu are nici tacheti hidraulici, nici axa cu came in cap, ... nici nimic, ... Dacia 1300-1310-1410 e ... masina saracului, ... saracul ii pune filtru de 6 lei bucata si isi face treaba cu ea. Ea ... Dacia 1310 cu inbunatatiri... . |
Da dar are vilbrochen, rampa de ungere, cuzineti, care o iau in barba de la lipsa uleiului
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 14 ani |
|