CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: ionela24
| Femeie 24 ani Prahova cauta Barbat 25 - 47 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Am cumparat niste ferodouri brute, pentru discul de ambreiaj la Gaz. Gaurile le fac, dar nu am burghiu din ala cu cap plat pentru zencuirea capului niturilor. Voi cum faceti? De unde pot face rost de un burghiu din ala cu capat plat, cu care sa fac adancitura aia? Ambreiaj_Gaz_
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Trebuie sa fac cumva adanciturile asa cum e si la ferodoul vechi... daca nu gasesc burghiu, atunci o sa incerc sa modific pe polizor un burghiu normal.
Voi ce scule folositi?
41.2KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
blind
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
|
|
Caută o freză deget şi īţi faci treaba cu ea. Ce diametru sunt găurile? Nu par a fi mai mari de 8-10
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Is de 8 mm. Unde gasesc o freza asa de mica?
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
sergiup
Membru Senior
Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 821
|
|
obligatoriu acele zenc-uri trebuiesc facute. asa cum zice si blind cu o freza deget. mai poti incerca cu un burghiu de lemn cu care sa faci manual gaurile. dar cea mai buna varianta cred ca tot freza ramane. de gasit incerca in targ, obor, ocska piac...
_______________________________________ 1961 Hell Orange VW 1200 ragtop & 1983 Carmin Red VW Golf MK1 Oldie But Goldie
... and thanks Ferdinand
|
|
pus acum 14 ani |
|
florin
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 147
|
|
Incearca cu burghiu de lemn. Varful te ajuta sa centrezi. Ai grija la cursa, adica adincime.
|
|
pus acum 14 ani |
|
blind
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
|
|
Freze deget gasesti fie la Draper (recomandat, dai un ban dar sti ca o ai pe viata) fie la bricostore sau alte magazine de profil (unde dai un ban si stii ca la jumatatea prestatiei trebuie sa mai cumperi o scula).
|
|
pus acum 14 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Mare grija, trebuie controlata adancimea gaurilor ! Prea adanci se rupe ferodoul, iar daca nu-i destul de adanc, o sa ajunga repede pe nituri. NU ai gasit ferodouri gaurite din fabrica sau nu pusca gaurile ? Ferodouri poti gasii pe str. Caii Ferate, chiar la magazinul Draper (Auto Briesan), cum te duci inspre muncii, pe dreapta, la vre-o 100 m dupa statia de tramvai.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
De acolo am cumparat ferodourile
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
AdyC
Membru Senior
Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
|
|
.
Modificat de AdyC (acum 13 ani)
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 14 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Vezi ca exista pungute cu nituri de aluminiu gaurite la mijloc, unele au si capul gaurit, arata ca capsele de cizmarie, se gaseau pe la magazinele cu piese de dacie, pt nituit sabotii de spate, sint cele mai bune pt ambreiaj, se nituiesc usor si au capul mic ca sa nu ajunga discul la nituri repede. Nu te stresa cu zencurile la gauri, se fac f usor cu un spiral ascutit aproape drept, dupa ce ai dat gaura mica. Se nituiesc f.usor cu o coada de tarod ascutita conic, dela de pe vremea ailalta, si se finiseaza cu un dorn drept in cap. Pe spate tii contra cu o coada de supapa prinsa in menghina (fi 8 sau 10 ). Atentie, cind nituiesti, o alta persoana sa tina bine strinse feodourile cu 2 clesti patent in stg si dta nitului.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Am cumparat si nituri din alea gaurite din aluminiu si am gasit si o freza deget de 8,5 mm ... am luat-o imprumut, dar va trebui sa cumpar si eu una din asta.
36.4KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
44.2KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
LISSANDER
Membru Junior
Din: ARAD
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 71
|
|
Mişule,... nu ştiu ce să zic...cu niturile de aluminiu. Discurile sunt supuse la forţe tăietoare mari, de aceea cred că se optează pentru nituri metalice cānd acestea sunt confecţionate īn regim industrial. Sunt la OBI nişte capse de nituire mamă-tată, cred că alea ar fi mai potrivite. Nu-s scumpe, 9 lei plicul.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Liviu M
Membru Senior
Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
|
|
Eu dau o gaura cat nitul , bag un surub , strang usor , dau alta gaura diametral opusa , bag alt surub , dupa care dau restul de gauri . Am un spiral cu 0,5mm mai mare in diametru decat cap nit , care are pe o portiune de cca. 5mm polizat si adus la diametrul primului spiral . Montez masina in suportul de banc ce are si limitare de adancime , fac o proba , doua , dau gaurile libere , mut cele doua suruburi si termin lucrarea. A fost prezentat in un topic parca "Nituire ferodouri (saboti)" cu poze . Momentul de torsiune transmis de discurile ambreiajului nu e dat de forta de forfecare a niturilor ci de forta de frecare dintre diferitele componente (disc , ferodou , placa de presiune si volanta ) . Dupa cum se observa , coeficientul de frecare ferodou /disc este mai mare ca ferodou/placa de presiune(volanta). Acest coeficient de frecare duce greul ....
_______________________________________ Respectati-i pe pasionati !
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Inca nu am avut timp sa ma apuc... saptamana viitore
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
LISSANDER
Membru Junior
Din: ARAD
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 71
|
|
Liviu M a scris:
...Momentul de torsiune transmis de discurile ambreiajului nu e dat de forta de forfecare a niturilor ci de forta de frecare dintre diferitele componente (disc , ferodou , placa de presiune si volanta ) . Dupa cum se observa , coeficientul de frecare ferodou /disc este mai mare ca ferodou/placa de presiune(volanta). Acest coeficient de frecare duce greul .... |
Atāta timp cāt garniturile de fricţiune nu sunt fixate pe discul de metal al discului de ambreiaj prin lipire ci prin nituire, aria sectiunii acelor nituri este practic cea care transmite mişcarea de rotaţie de la arborele cotit, la priza cutiei. Privind discul de ambreiaj ca un ansamblu de componente, transmiterea mişcării de rotaţie este posibilă doar dacă suma suprafeţelor acelor nituri este īn stare să se opună forfecării. Este practic o īmbinare prin suprapunere nituită şi rezistenţa acestei īmbinări este dată de rezistenţa niturilor.
Modificat de LISSANDER (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Inca tot nu am avut timp sa ma apuc... pe la sfarsitul saptamanii, cred ca-l fac
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
Liviu M
Membru Senior
Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
|
|
LISSANDER a scris:
Liviu M a scris:
...Momentul de torsiune transmis de discurile ambreiajului nu e dat de forta de forfecare a niturilor ci de forta de frecare dintre diferitele componente (disc , ferodou , placa de presiune si volanta ) . Dupa cum se observa , coeficientul de frecare ferodou /disc este mai mare ca ferodou/placa de presiune(volanta). Acest coeficient de frecare duce greul .... |
Atāta timp cāt garniturile de fricţiune nu sunt fixate pe discul de metal al discului de ambreiaj prin lipire ci prin nituire, aria sectiunii acelor nituri este practic cea care transmite mişcarea de rotaţie de la arborele cotit, la priza cutiei. Privind discul de ambreiaj ca un ansamblu de componente, transmiterea mişcării de rotaţie este posibilă doar dacă suma suprafeţelor acelor nituri este īn stare să se opună forfecării. Este practic o īmbinare prin suprapunere nituită şi rezistenţa acestei īmbinări este dată de rezistenţa niturilor. |
....Nu issist , am avut discuri nituite cu aluminu la Wartburg . O mica parte a momentului e transmisa prin nituri , altfel niturile ar fi pline , nu tubulare cum sunt la unele tipuri....
_______________________________________ Respectati-i pe pasionati !
|
|
pus acum 14 ani |
|
florin
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 147
|
|
Luati o carte de organe de masini sau de CCA ( calculul si constructia autovehiculelor) si va lamuriti.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Denes
Moderator-corespondent transafrican
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 33
|
|
Salutare!
Dl. Liviu are dreptate! Forfecarea niturilor nu intra in discutie, in schimb conteaza foarte mult forta cu care ferodoul e strans de placa suport. A se vedea cartea de organe de masini, cum bine a zis cineva, mai sus.
Denes
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Rezolvat
38.1KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|