CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: AlexandraPopa
| Femeie 25 ani Bucuresti cauta Barbat 25 - 39 ani |
|
Alex
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
|
|
De cateva zile bateria face semnalmente ciudate,mai exact: Am mers cu masina vreo 20min apoi am parcato ca am avut treaba la intoarcere a invartit bine si a pornit,apoi iar am parcat masina ca am avut treaba......cand sa dau la cheie invartea foarte incet si nu a pornit.ACum bateria a stat afara injur de o saptamana nepusa pe masina ,nefolosita si asa cum era ea fara a fi incarcata si face acelasi lucru invarte incet. Inainte cand era pe masina 1data am completato cu apa ca lipsea din ea apa si am incarcato. Oare care ar fi problema ei?
|
|
pus acum 14 ani |
|
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern
Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 5203
|
|
goggle ....
_______________________________________ Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)
-Toma Caragiu... Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...
|
|
pus acum 14 ani |
|
ArtaN
Membru Senior
Din: Buzau
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 284
|
|
Uitete atent pe laterale bateriei daca is oleaca bombate deja poti sa o dai la fier vechi... Am patit cu o baterie de wv pusa pe dacia papuc tot la fel asta toamna nu mai invartea decat f incet, cand am dato jos era umflata si cand am scos capacul sa pun apa gata gata sa imi sara ala in fata.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Alex
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
|
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Depinde cat a stat pe masina, dat fiind faptul ca masina nu a fost folosita o vreme. Cu incarcarea nu ai probleme? Ar trebui masurata sa vezi, cat incarca! Nu se aprinde becul de incarcare? Daca o stat mult nefolosita si s-o sulfatat, atunci o poti arunca si sa iei alta noua!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
Alex
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
|
|
Masina si nici bateria nu au stat nefolosite.
|
|
pus acum 14 ani |
|
wob
Membru Senior
Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5229
|
|
Propun ca prima data, verifica foarte atent daca ai masa,adica minusul baterie,motor si sasiu este perfect.De obicei cand nu ai un contact bun atunci mai face figuri de astea.Inclusiv la electromotor verifica legaturile.
_______________________________________ Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare. David Duhan.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Curata si bornele bateriei si unge-le cu vazelina. Si verifica cablul de masa, atat minusul de la baterie, care e legat de caroserie, cat si cablul de masa care leaga caroseria de motor. Sau incearca sa pui de proba o alta baterie buna, sa vezi, ca face la fel si cu ala?
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
ArtaN
Membru Senior
Din: Buzau
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 284
|
|
Sau verifica bornele daca fac contact, eu am patito....
|
|
pus acum 14 ani |
|
Alex
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
|
|
Misu de Cluj a scris:
Curata si bornele bateriei si unge-le cu vazelina. Si verifica cablul de masa, atat minusul de la baterie, care e legat de caroserie, cat si cablul de masa care leaga caroseria de motor. Sau incearca sa pui de proba o alta baterie buna, sa vezi, ca face la fel si cu ala? |
Sunt curate bornele. Am pus alta baterie pe masina si porneste la sfert.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Petrişor
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 673
|
|
În primul rând, ia bateria şi o încarcă, las-o câteva zile şi după asta o pui pe maşină, dacă nu porneşte însemnă că bateria nu mai ţine curent, e pe ducă, dar dacă porneşte după câteva zile de stat însemnă că ai un consumator pe maşină, trebuie să depistezi ce anume îţi fură curent. Deasemenea, s-ar putea ca la pornire electromotorul să fure prea mult curent, du electromotorul la un electrician specializat, pe lângă reperetul şşi curăţatul obişnuit schimbă-i bucşele... În concluzie, trebuie să stabileşti odată dată problema este la baterie, sau dacă problema este la maşină. Ne mai auzim.
_______________________________________ 2x Aro M461, an 1962, ? Skoda octavia, an 1962 Dacia 1300, an 1982 Bmw 524td, an 1985
|
|
pus acum 14 ani |
|
netrecut
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1156
|
|
Ai ceva care consuma curent. Am avut o problema ca asa. Casetofon a fost cablat gresit, si el a golit acumultor.
Am crezut ca afost alternator care nu incarce.
Vezi alternatorul si verificati instalatie electrica
Modificat de netrecut (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
Alex
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
|
|
Na tre sa ma apuc de verificat cu un tovaras.
|
|
pus acum 14 ani |
|
lucian c
Membru Senior
Din: Cluj
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 417
|
|
daca ai un multimetru, inseriezi de pe borna bateriei şi conectorul de+ cu menţiunea ca pui aparatul de măsură pe Ampermetru, cu motorul oprit daca indica ceva ai un consumator asta fiind cel mai probabil un bec sau un releu ramas pe contact. daca ampermetrul nu mişcă nimic, pui pe voltmetru, aşezi borna la loc masori tensiunea în baterie după care porneşti motorul şi mai măsori o dată. trebuie să ai o creştere de tensiune, chiar dacă bateria e slabă. dacă ai inainte de a porni undeva la 11V şi ceva după ce porneşti tensiunea trebuie sa fie la 13, 5 sau mai sus dar să nu depăşescă 14,2V pentru că atunci ai o supraalimentare care distruge bateria. pentru prima variantă mai greu de depistat este consumatorul care rămâne activ şi după ce ai 'stins lumina'. să ai spor
_______________________________________ masina perfecta nu s-a fabricat inca, la un moment dat toate ajung in service
|
|
pus acum 14 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Posibil sa ai un consumator nedorit... Verifica instalatia electrica
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 14 ani |
|
Elijah
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 762
|
|
"Mi-sa zis sa schimb apa si sa o incarc .zis si facut.desfacut golit si umplut cu apa distilata si am puso la incarcat apoi acelasi lucru nu facea nimic!"
Alex-e a facut o tzara misto de mataluta cine ti-a dat sfatu, sau chiar nu stie. Bateria nu merge cu apa are nevoie de electrolit (acid sulfuric cu densitatea de 1.24)
|
|
pus acum 14 ani |
|
wob
Membru Senior
Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5229
|
|
Domnule Elijah,e o mica probleme cu legiile chimiei!Din acumulator si din alte locuri ,din compozitie acidului,care este in acumulator,el se descpompune si se evapora din el H2O,sulful ramana,care la o adica provoaca sulfatizarea celulelor,care sant din Pb,Deci oameni de stiinta in chimie au sdecis ca nu trebuie pus numai apa destilata,ca cu punand electrolit poti provoca o suprasaturatie al bateriei.Este parerea lor nu a mea ghicire.Sa vedem ce a facut Alex si cum a rezolvat problema.ALEX asteptam raspunsul tau,ce ai facut cu bateria?
_______________________________________ Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare. David Duhan.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Elijah
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 762
|
|
Domnule WOB, nu polemizez dar e doar partial corect. Densitatea electrolitului creste sau scade in functie de cat de incarcata este bateria, dar, nu se goleste electrolitul si inlocuieste cu apa distilata. Apa distilata se pune doar pentru completare, pentru ca intradevar se evapora, daca electrolitul se varsa, accidental, prin rasturnarea bateriei de exemplu, trebuie inlocuit cu electrolit, nu e suficienta apa distilata si urmele ramase in pasta de pe electozi.
Completez cu putina chimie tehnica (acumulatorul cu placi din Pb) – din insemnarile unui fost acumulatorist militarin termen (eu) Bateria incarcata are electrodul pozitiv (PbO2) H2SO4 si electrodul negativ (Pb). Dupa reactia chimica la descarcare electrodul pozitiv devine (PbSO4) H2SO4 si electrodul negativ (PbSO4) identic ca si potential, deci tensiune zero. Prin incarcare, din circulatia ionilor, densitatea in electrolit creste, electrozii revin la formula initiala. Dar, daca inlocuim H2SO4 cu H2O, slabe sanse de a mai aprinde un bec. Mai apare o problema daca bateria a fost descarcata sub o anumita limita (cam 80%) slabe sanse de ressuscitare procesul de sulfatare devine ireversibil. Mai pot fi cauze de deterioarare; prin utilizarea bateriei la un curent mult prea mare (scurtcircuit) cand apar deformatii sau topiri in elementi)
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
lucian c a scris:
daca ai un multimetru, inseriezi de pe borna bateriei şi conectorul de+ cu menţiunea ca pui aparatul de măsură pe Ampermetru, cu motorul oprit daca indica ceva ai un consumator asta fiind cel mai probabil un bec sau un releu ramas pe contact. Pentru prima variantă mai greu de depistat este consumatorul care rămâne activ şi după ce ai 'stins lumina'. să ai spor |
Da, faci cum zicea Lucian si daca ampermetrul indica consum de curent, atunci scoate pe rand cate o siguranta da vezi in care parte a instalatiei ai consumatorul buclucas.
Daca nu gasesti nimica, desfa complet legaturile de la casetofon, si sa vezi atunci.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Elijah a scris:
"Mi-sa zis sa schimb apa si sa o incarc .zis si facut.desfacut golit si umplut cu apa distilata si am puso la incarcat apoi acelasi lucru nu facea nimic!"
Alex-e a facut o tzara misto de mataluta cine ti-a dat sfatu, sau chiar nu stie. Bateria nu merge cu apa are nevoie de electrolit (acid sulfuric cu densitatea de 1.24) |
Cand se evapora apa, din baterie atunci se poate completa, tot cu apa distilata! Dar daca torni afara tot electrolitul si pui apa distilata in loc, atunci poti sa-ti arunci bateria! In baterie se pune electrolit, adica solutie cu ACID SULFURIC 1:24. Nu te complica! Ia-ti o baterie noua!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
Liviu M
Membru Senior
Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
|
|
Este posibil sa nu fie doar un defect.... Poate bateria s-a sulfatat (acidul a intrat in placi si a format sulfat isolubil) . sanse mici de revenire , totusi se poate da electrolitul afara , umple cu apa distilata , lasata o ora si pusa la incarcat pe un incarcator care de preferinta sa fie unul automat care da 14.2V si 1/10A din capacitatea ei . Incarcatorul automat iti spune totul , si daca incarca , si cum si cand s-a terminat incarcarea (am sa pun o poza cu ce am eu , poate maine). Scos lichidul , pus electroit si pus iar la incarcat . Poate drumurile sunt scurte si nu mai apuca sa se incarce . Inclusiv ce s-a spus mai sus de ceilalti .... SUCCES !
Modificat de Liviu M (acum 14 ani)
_______________________________________ Respectati-i pe pasionati !
|
|
pus acum 14 ani |
|
Alex
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
|
|
Dragi forumisti astazi sa rezolvat problema! AM verificat care este treaba si am constatat ca mp3playerul din masina are un scurt in el si papa curent non-stop. Am decablat mp3 playerul si il voi duce la un specialist sa il verifice. multumesc de ajutor.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Misu de Cluj a scris:
Daca nu gasesti nimica, desfa complet legaturile de la casetofon, si sa vezi atunci. |
Cum ti-am zis, ca de multe ori vin belelele de la casetofoane
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 14 ani |
|
Elijah
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 762
|
|
Daca ascultai mp3-ul cu masina oprita se aude cum susura motorasul. Din conexiunea facuta (dupa schema de montaj) ramane alimentat permanent, una din borne fiind legata la "+". Stiu pentru ca am legat si eu un mp3 (si nu predau teorie, desi cateodata o fac din deformatie profesionala). Intamplator, nu mi-a placut cum sta si l-am scos dupa vre-o ora sa-l montez mai bine; surpriza, era cald, l-am montat din nou si am auzit ca motorasul merge continuu. Solutia: unul din firele "+" se leaga pe fir ce trece prin contact. Poti lua fara risc prea mare de pe un alt consumator ce trece prin contact, iar, borna "+" cea cu fir mai gros sa fie in continuare la "+"-ul direct (cum este in schema de montaj). Exista totusi un inconvenient: nu merge muzica fara cheie in contact, dar, sunt multe masini care merg asa din fabrica! Succese !!
|
|
pus acum 14 ani |
|
Alex
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
|
|
Am o problema cu ce anume nu stiu. Stiu ca suna aiurea dar nustiu ce sa fac. Am schimbat borna +cu una noua a mers tot fumusel,dar azi cand sai dau o cheie canci daca dau la cheie se sting becurile din bord si nu se intampla nimic. Am miscat borna nimic,am scos si repus firele ,nimic Am apasat pe electromotor cu contactu pus si o luato. lam oprit . Canci iar no mai pornit, Care ar fi sursa probleme?
|
|
pus acum 13 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Schimba periile in eletromotor! Sau pune alt electromotor,ca stiu ca ai stocuri de rezerva!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 13 ani |
|
Alex
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
|
|
Am vorbit si cu boske si se pare ca ar cam fi de natura electrica problema.
|
|
pus acum 13 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
100% e electrica. Ori contactul, ori masa, ori electromotorul.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 13 ani |
|