knx
Membru Senior
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Eu revin cu o mica intrebare. Nu cunosc legislatia din germania, dar am vazut multe intalniri Oldtimer, youngtimer, in care erau prezenti masini care aveau atestat de masina istorica, dar erau modificate intr-un fel (alte culori, alt motor, interior modificat, alte jenti, etc) care pot fii denumite personalizari. Presupun ca diferentierea la ei se face pe baza gradului de originalitate. Si totusi beneficiaza de numere sezoniere, reducere la asigurare, la fel cu acelea care sunt 100 % originale. Alt exemplu, se organizeaza la ei festivale cu raliuri istorice ), asa numitele "regularity trial" in care trebuie sa mergi cu viteza la care te simti tu bine, si sa te tii de ea, la care participa tot felul de masini clasice, istorice, vechi, indiferent de natie si de modificari. Legislatia romana duce foarte multe lipsuri. Ei tin si trag de originalitate, dar de exemplu apar la expozitii cu masini care arata mai rau ca ale noastre "facute in spatele blocului", gen aspect necorespunzator (vopsea vai si amar de capul ei, se vad cele 3 tone de chit, elemente prinse cu holsuruburi, masini care arata vai si amar de capul lor, si mai au tupeu sa spuna "original" . Eu personal decat sa ma mandresc de cat de "original" arata (parca vopsit cu trafaletul de un orb), mai bine as revopsio sa arate calumea. Am facut foarte multe poze in acest sens. Acuma sa nu credeti ca sunt absurd, e normal sa se vada urma timpului pe masinile vechi, care apar la expozitii, nu vreau sa tulbur apele, dar nu mi se pare corect din acest punct de vedere (daca un om simplu vrea sa certifice masina ca istorica se loveste de foarte multe "obstacole" . Pe langa astea, mai este o chestie foarte suparatoare, ca se tine cont nu de vechimea automobilului pentru a se putea omologa, ci de anul in care a iesit ultimul model din aceea gama, astfel daca un autoturism s-a fabricat de la 1975 pana in 2006, el se va putea primii atestatul istoric in 2036. Foarte fain, nu ?
Misu vorbeste despre acele masini, care sunt vechi, 15-20-30 -x ani, care au fost exploatate corespunzator, intretinute, ingrijite pe cat se putea, adaptate nevoilor si necesitatilor ( gen alte scaune, alte jenti, alta vopsea, alt volan etc) nu de "romanisme" gen adaptat motor de dacie, elemente de dacie, etc. Ce se va alege cu ele ? Ca de atestat nu se pot, statul isi da silinta de a le "executa" cu impozite mari, taxe mari, RAR-ul ne vaneaza. Imi pun intrebarea ce va fii cand imi voi termina masina ? Ca nici de as vrea n-o s-o pot atesta (modelul a iesit din fabricatie dupa 2000), originala nu va fii. Dupa ce am investit 2000+ euro in ea, va venii statul roman sa-mi spuna ca nu pot circula cu ea pt ca "poluez" ? Iar daca vine vorba, pun catalizator pe ea, dar degeaba imi ies gazele, ca nu conteaza ?
wob a scris:
Si tine cont aici nu am vorbit de urmariule tragice ce poate provoca aceste modificari,care nu sant testate sau omologate de specialisti.Tu dai siguranta la acea buburuza de care amintesti cu laude, ca franele sant eficiente,satisfac parametrii ? si surplusul de greutate adusa?poti sa te opresti cu el la limita, sa nu calci pe cineva?sa nu intrii in altu care apare in fata ta,pe neasteptat?Ai modificat valoarea de anduranta!si eficienta!etc.Asta este numai o parte din adevaruri,care nu se vad.Nu e bine sa indemni la modificari esentiale pe nimeni.Fiecare face pe pielea lui,si suporta consecintele (daca sant).  |
Sa luam un caz concret. Eu vreau sa pun un motor de 1.6 (sper sa gasesc unul) in care ma voi baga un pic. Stiu ca masina mea franeaza nesatisfacator pt gustul meu. Am gasit kit pentru frane pe discuri la puntea spate. Teoretic s-ar putea monta fara probleme in orice stat cu "apa calda". La noi ? "Nici vorba domnule, nu se poate. Daca faceti asa ceva trebuie sa mergeti sa efectuati testele dinamice la RAR in bucuresti, care costa aproximativ 1000 euro. Iar daca le montati, riscati sa nu treceti de ITP sau in cazul unui accident, in care se efectueaza expertiza tehnica, dvs sa fiti principalul vinovat ca aveti modificari la sistemul de franare". Cu rotile din talon ca de roaba (155/65/R13 respectiv 165/70R13) am stabilitate in curbe ca a unei roabe. Cu toate ca elementele de directie/suspensie sunt identice cu cele de NIVA care are roti de 16" si la mine incape lejer un 185/x R14 pe fata, iar pe spate incape si 205/x/r14, r 15 etc imi pot pune ? NU, pt ca risc sa mi se ia talonul... Vi se pare logic ?
Iar uitandu-ma in topicul lui Rudi, va d ca in anglia se poate face "road legal" o broasca cu motor de 2000 turbo DOHC, fara nici o problema, doar trebuie sa treaca inspectia tehnica, si sa corespunda unor norme pe care le-as numii de "bun simt".
Iata cat de "original" poate fii acest steyr puch care participa la "Oldtimer festival"
48.4KB
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|