|
florin
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 147
|
|
Nu sunt furios, sergiup. Cred ca nu intelegi. Mahnit sunt cand vad ca noi romanii nu reusim sa conservam mai nimic, din ce am realizat in domeniu tehnic. Scuze nu am de ce sa-mi cer, pentru ca nu am jignit pe nimeni, nici macar (zic eu) limba romana. Tu te superi pentru aceasta afirmatie? Pai ce este de comentat la concluzia fratelui mitica300, ca suntem, cica, imputiti, hoti si nu mai stiu cum? Dar sa lasam chestiile de acest gen. Stiu destul de bine ce vorbesc, atunci cand afirm ca lipsa respectului fata realizarile tehnice ale inaintasilor este si rezultatul faptului ca noi romanii ne-am apropiat cu adevarat de tehnica cam tarzior. Ce repere (nume) gasim inainte de sec. al XVIII - lea pentru tehnica romaneasca? Poate pe Petrache Poenaru, cel despre care zicem ca inventat stiloul . Sau Conrad Haas, dar el nu a fost roman si nici nu s-a nascut pe pamant romanesc (s-a nascut intr-o localitate inclusa azi in Viena). Vedeti asadar ca suntem cam saraci. Traditie tehnica nu inseamna intradevar pionierat. Inseamna cateva generatii de meseriasi, firme consacrate, produse recunoscute pentru calitate, procentaje in procuctia mondiala, etc. Dacia nu este si nici nu va fi ceea ce inseamna Skoda in istoria tehnicii. Sa fim sinceri, noi romanii am luat contact cu industria mult mai tarziu, in comparatie cu alti europeni. Si ne place sau nu, acesta este unul din motivele pentru care tratam cu dispret reusitele tehnicii romanesti. Ma intreb daca nu cumva avea dreptate Neagu Djuvara, cand spunea acum vreo doua seri, ca nu-i o lauda pentru taranul roman ca nu s-a inghesuit la meserii, lasand fieraritul sau rudaritul la tigani, spre exemplu. Cu decenii in urma, oficialii comunisti i-ar fi prezentat lui Arghezi masinile germane dintr-o noua fabrica, maestrul replicand: Da' nemtii? Nemtii unde sunt? Nu inseamna ca nu avem simt tehnic, inseamna ca nu am reusit sa avem constiinta fauritorilor de tehnica. Existenta lui Vlaicu (cunoscut in vest nu neaparat ca fauritor de avioane cat ca realizatorul unui carburator pentru Opel), Saligny, Gogu Constantinescu, H. Coanda, din nefericire, nu vor face din noi un popor care sa ramana in constiinta universala ca importanti in domeniul tehnicii. Uitati-va atent la propunerile privind salvarea economica a tarii: agricultura si turismul. La industrie nu prea se inhama. NOI AM FOST NEVOITI SA COMPRIMAM VREO TREI SECOLE DE MESTESUG SI INDUSTRIE, LUCRU CARE DIN NEFERICIRE SE VEDE, IN SPECIAL IN EDUCATIE, Asadar nu-i de mirare ca nu se acorda atentie muzeelor tehnice. Adica nu se acorda fonduri sau mai rau se incearca distrugerea lor, cum este in pericol Muzeul Aviatiei. Muzeul Pompierilor nu are spatii pentru depozitarea de masini, motiv pentru care unele autospeciale unicat au ajuns la taiat. Chiar m-a preocupat prezervarea trecutului tehnicii romanesti, in special cea de stins incendii. Observam ca romanii, de la vladica pina la opinca, sunt mai preocupati de a promova palinca, branza si carnatii, evident traditionale.
Ganditi-va ca nu s-au salvat niciun exemplar de: Ford asamblat in Romania; IAR 80; IAR 109 G: IMS 57 ( despre cel aflat la uzina, ce se mai stie?); M59 A; SR 109; SR 104 (nici o poza a nu avem, fiind incert daca chiar s-a fabricat doar ca autocamion) si putem continua.
De ce lucruri de acest gen nu s-au intamplat la cehi, unguri, nu mai vorbesc de germani, austrieci, frantuzi sau englezi? Cu respect Florin 
Modificat de florin (acum 15 ani)
|
|