CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
draghici_elena2000 24 ani
Femeie
24 ani
Dambovita
cauta Barbat
24 - 62 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Bujii Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Elijah
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 762
Recent am schimbat bujiile autoturismului domestic. Fiind in garantie la 30k km spun specialistii ca e obligatoriu. Bujiile de fabrica au 3 electrozi: unul central si doi laterali.
Cei de la service mi-au pus bujii simple cu doi electrozi (made in Mexico ) dar fiind catalogate d'origine.
Dupa operatiunea care m-a costal 8 mil (vechi) motorul papa mai mult (asta dupa computerul de bord care ar trebui sa fie obiectiv)
Aveam un consum mediu de 7l iar acu trece de 8. Tot acu mi s-a schimbat si uleiul.
Intrebarea e: poate tipul de bujie sa modifice mult consumul?
Daca bujia are doi electrozi scanteia poate fi mai buna?

Bujiile vechi (care sunt perfecte!) le-am pescuit de pe banc inainte sa le arunce mesterul la goz. Tare le-as pune inapoi. Ce sfat i-mi dati?

Stiu ca conteaza sa ai bujii de calitate. La Dacia Sport purtam numai bujii Bosch cu electrod de cupru si iridiu (parca) si mergea uns.


pus acum 16 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
1. Pune-le la loc, pe alea vechi.
2. Nu te asculta de computerul de bord sau lipeste ceva negru pe displayul ala PD-L-ist (portocaliu) ca altfel te minte, te prosteste si iti slabeste simturile.
3. Loganu' oricum consuma 10 pe timp de iarna, pt ca ia razna calculatoru' ca astea-s asa facute, ca in perioada 1 decembrie-31 martie intra in "regim de avarie" si incep sa se palpaie beculetele de craciun de pe bord ca "sa traiesti bine" de sarbatori. Dar cum se topeste gheata si trec alegerile, totul revine la normal.
4. Scapa de plastic si ia-ti o masina domestica clasica sau pune pe Aro 11.4 pe post de masina domestica si vei dormi mult mai linistit.

PS. Mai ales punctul 4 este cel mai important


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 16 ani
   
Elijah
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 762
Mi-am pus problema producatorilor de bujii. Care or fi mai bune (in general)?
Bosch, NGK, Champion, Eyquem, Sinterom, Denso, etc...
Ce parere aveti, ce ati alege??


pus acum 15 ani
   
Elijah
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 762
Un link util la alegere bujii...nu le fac reclama! o sa caut si alte site-uri cu tipuri de bujii/tip de motor

pus acum 15 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Eu as merge pe bujiile japoneze (NGK Si DENSO)! Din pacate Bosch nu mai este ce a fost Si Champion sunt bune cu precizarea sa nu fie contrafacute

Modificat de knx (acum 15 ani)


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 15 ani
   
pupilov
Membru nou

Din: Bucuresti, Bucuresti...
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 8
Testand o gramada de bujii pe motoarele mele "experimentale", iti pot recomanda cate una, cate alta.
NGK-urile o iau pe urma Boschurilor. Chiar daca sunt niste bujii excelente, pot spune ca am avut in mana cel putin 2 seturi de NGK-uri care nu au functionat corect. Bujii noi chiar. Iridiumurile s-au comportat excelent in schimb, dar sunt dezavantajate de pret. Tot de la NGK poti incerca si seria Racing. Bujii bune, electrod foooooate fin, mers impecabil. Ce am patit eu cu ele? Pai, odata cu venirea frigului nu a mai pornit masina. Asa ca am trecut la urmatoarele bujii de pe lista mea... Denso.
Daca maine m-as duce la magazin sa-mi cumpar un set de bujii, atunci Denso ar castiga detasat. Am testat cateva seturi si chiar daca nu am avut pe mana si ceva mai suparat de la ei, iti spun cu mana pe inima ca merg ireprosabil.
In acest moment, am in motor un set de Autolite Racing. Nimic de comentat la adresa lor. Merg brici. Deci si astea sunt de recomandat, dar mai nasol cu cumpararea lor.

10 electrozi, 7 electrozi, 3 electrozi... Astea sunt povesti. In cazul in care masina nu e dotata cu CDI, vei avea o singura scanteie, pe un singur electrod. Important e ca bujia sa lucreze bine, nu sa aiba n'spe mii de electrozi.


_______________________________________
Oltcit Turbo 1.4 T

pus acum 15 ani
   
ho_emil
Membru nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 7
Puteti sa-mi spuneti cum sa maresc distanta intre electrozi la bujie fara riscul sa o stricic?
Cu ce scula? Patent, surubelnita si cum?


pus acum 14 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
In mod ideal asa se face:




Acestea fiind spuse, la bujiile mele, (care nu au varf subtire ca alea din filmuletz) pur si simplu fortez o lera acolo, gradual. 
Daca sa zicem,am o bujie de 0,7mm, si vreau sa o largesc la 0,9mm pt. ca mi-am pus aprindere electronica, o sa trec printre electrozi lera de 0,7, 0,8, si 0,9.



A propos de marci...   cu NGK am avut si eu dezamagiri, in schimb, am luat iarna trecuta niste Bosch-uri cod pt broasca, erau "made in INDIA" , dar s-au comportat exemplar (4000 si ceva km,  pana acum , intr-un motor instare "asa si asa" dpdv tehic, deci bravo! bujiilor    ) .  Dar din cate inteleg, eu sunt exceptia fericita.

Modificat de Komissar (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
mda... Eu am o mica lera marca Champion ce are o latura "in panta" iar langa sunt cifrele specifice marimii distantei, iar la capete are doua crestaturi cu care sa poti indoi electrodul. 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
sdandrei
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 397
poate cineva sa explice ce fac bujiile calde si ce fac bujiile reci? care sunt diferentele, etc?

pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Citez: "Functionarea optima a bujiei are loc atunci cand partea inferioara a izolatorului are o temperatura in jur de 500…600 C cand se asigura asa-zisa auto curatire a bujiei (depunerile se ard). La temperaturi de peste 800 … 900 C ale izolatorului si ale izolatorului electrodului central au loc aprinderi secundare (preaprinderi) ale fluidului motor. In acest caz motorul pierde din putere si functioneaza cu batai. In unele cazuri aprinderea amestecului poate avea loc chiar in timpul aspiratiei, aparand „impuscaturi” in carburator si chiar pericol de incendiu.
Alegerea corespunzatoare este deci de mare importanta. Aceasta presupune cunoasterea valorii termice a bujiei, care reflecta capacitatea bujiei de a transmite caldura din camera de ardere catre mediul exterior.
Se deosebesc bujii calde, cu partea interioara a izolatorului mai lunga si bujii reci, cu partea inferioara a izolatorului mai scurta. Bujiile calde au valori termice mari. Valorile termice standardizate ale bujiilor simbolizarea veche, sunt: 99, 145, 175, 195, 225, 240, 260, 280, 310, 340, 360, 370, 400.
Prin utilizarea unor electrozi centrali cu miez de cupru si manta din nichel-crom se obtin o serie de avantaje. O astfel de bujie acopera un domeniu mai larg de valori termice (cel putin doua valori termice ale bujiilor normale). Aceste bujii numite si „super – termo – elastice ” asigura porniri mai rapide (la pornire intr-un timp scurt atinge temperatura de regim), iar la functionarea motorului in sarcina sau suprasarcina. Nu se supraincalzeste (miezul din cupru asigura un bun transfer al caldurii)."

Alta sursa spune: "O alta clasificare a bujiilor ar mai fi data de temperatura generata in urma alimentarii (calde, reci, medii). Alegerea acestora se face in funtie de turatia motorului si anume, cu cat aceasta este mai mare se aluneca catre bujiile reci (asa incat aprinderea sa se efectueze doar cand pistonul ajunge foarte aproape de punctul mort superior) si invers pentru motoarele de turatii mai joase, bujii calde.
Unele bujii au din constructie o bara transversala: rostul acesteia este de a dispersa amestecul proaspat in jurul filamentului si nu de a stropi direct filamentul. bara nu are rolul conservarii energiei termice si nici de a proteja mecanic filamentul (am auzit asemenea afirmatii). "


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Subscriu la ce a scris "knx" ! Deci asa cum a scris si el :
- bujiile trebuie sa ajunga la temperatura de autocuratire
- cele cu capacitate calorica mica se vor incinge (chiar topi electrodul) pe motoare solicitate termic si vor ramane incandescente intre doua cicluri ducand la aprinderea prematura (inainte de scanteie) a amestecului
- cele cu capacitate calorica mare puse pe motoare "reci" se vor ancrasa
Am o carte numai despre bujii groasa de 2 cm .
Unele bujii au plaja de temperatura mai ingusta ca altele . Producatorii fac totdeauna compromisuri calitate / pret .
Pe LASTUN am bujii cu 3 electrozi (nu mai stiu ce marca) la o aprindere ruseasca dotata cu convertizor .
Nu sufar sa desfac bujii ! Teoretic cele cu 3 electrozi se vor uza (consuma) mai greu .
Am respectat totdeauna echivalenta intre marci .
Pe MOBRA mergeam cu BOSCH W5 sau W6.
Se recomanda folosirea bujiilor cu capacitate calorica marita .


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 14 ani
   
sdandrei
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 397
mersi.
acum alta intrebare. cum sti care e un motor rece si care e unu cald?


pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la