CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
iris22 la Simpatie.ro
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
32 - 63 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Prezentare masini / Opel Rekord C Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
Pe acest topic voi descrie in amanunt, in stil tutorial , ce reparatii/modificari/adaugiri fac la masina.Este vorba despre un opel rekord C, pe care unii dintre voi il cunoasteti ca Bestia Blondina a Clanului Rea.

Ca scurta descriere a masinii, pot spune ca este intr-o stare buna spre foarte buna din punct de vedere al tablei si al vopselei.In schimb din punct de vedere mecanic lasa de dorit. Dar asta este ideal pentru mine,nu ma pricep la tablaraie dar mecanica imi place la nebunie.

Pentru inceput, in acest weekend am desfacut, curatat si reglat carburatorul, delcoul si pompa de banzina, nu de alta dar masina nu are deloc putere si deaici trebuie inceput.

Carburatorul a fost desfacut pana la ultimul jigleor si spalat bine in decarbusolv.Din fericire nu au trebuit schimbate garniturile de la pompa de spritz si de la pompita de la socul automat. Cu ocazia asta am descoperit unul din motivele lipsei de putere:membrana de la pompa de vacuum ce comanda a doua camera este rupta(si in concluzie nu se deschide a doua camera).Deasemenea am descoperit de ce pornea greu la cald:jiglorul cu bila de la pompa de spritz zacea pe langa gaura unde ar fi trebuit sa stea, si de aceea galeria se inunda cu benzina si deasemenea carburatorul ramanea fara benzina. Din pacate fiind weekend nu am reusit sa gasesc de cumparat membrana de pompa de vacuum, asa ca la remontare tot nu functioneaza a foua camera(asta cu toate incercarile mele de a petici respectiva membrana.

In legatura cu delcoul, eram sigur ca nu l-a desfacut nimeni niciodata si e blocat. Doar ca era atat de blocat incat a trebuit sa il prind in menghina pentru a debloca flanza cu contragreutatile.Deci practic masina inainte sa repar delcoul nu avea deloc avans.Am reusit intr-un final sa il fac sa mearga ca nou. Am avut norocul sa nu fie uzat axul.

Pompa de benzina a fost curatata doar pe exterior deoarece suruburile care o prind de bloc erau stranse foarte putin si era plina de ulei.

Ca efect al reparatiilor facute masina are mult mai mult cuplu si porneste la sfert de cheie. Din pacate nu am apucat sa fac prea multe teste deoarece am desfacut si senzorul de ulei care curgea putin si acuma curge mult prea mult ca sa pot merge cu masina.


Intrebari organizatorice:
- cum postez mai multe poze?
- daca topicul trebuie postat in alta parte rog moderatorii sa il mute

opel rekord acest topic voi descrie amanunt, stil tutorial fac vorba despre opel rekord care unii

49.5KB

Modificat de kalyyyyyy (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
cum nu stiu cum sa pun mai multe poze deodata o sa le pun fiecare intr-un raspuns

opel rekord cum stiu cum pun mai multe poze deodata pun fiecare intr-un raspuns

53.2KB


pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
inca o poza

opel rekord inca poza

61.7KB


pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
inca o poza

opel rekord inca poza

40.4KB


pus acum 14 ani
   
vwtyp3variant
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
il mut la Prezentare Masini
coltul tehnic ii pt intrebari si sfaturi
prin forum poti pune doar o singura poza
daca vrei mai multe iti faci album de poze pe 99 de poze.ro dupa care copiezi linkul aici


_______________________________________
"M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi

pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
one more

opel rekord one more

58.1KB


pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
delcoul blocat

opel rekord delcoul blocat

44.4KB


pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
si o poza cu amplificatorul care va fi montat undeva ascuns, inca nu stiu unde...


Pentru vwtyp3variant
Mersi de sfat.

opel rekord poza care montat undeva ascuns, inca stiu sfat.

48KB


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
Pai topicul asta ar trebui s-o mutam la capitolul "restaurari"

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
In primul rand multumesc pentru mutarea topicului.

In al doilea rand, nu cred ca la restaurari i-ar sta locul.Masina este deja restaurata in mare parte, doar la capitolul mecanica mai necesita ceva atentie, nici acolo prea mult. Cel putin eu vad operatiunile pe care le fac ca putin mai mult decat intretinere..


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
Bine, atunci o lasam aici, dar mai baga niste poze recente cu masina, ca topicul sa nu inceapa doar cu un carburator desfacut.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
Din pacate nu am apucat sa fac poze cu masina dupa ce am trecut-o pe numele meu.O sa pun niste poze cu ea de cand am adus-o in Bucuresti.


opel rekord c


pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
In weekend nu am stat degeaba, desi totusi nu am realizat prea multe.

In primul rand am reglat tachetii.Acestia se regleaza conform documentatiilor tehnice gasite pe net cu distanta de 0.3 mm ,la cald. Eu i-am reglat la rece si i-am verificat la cald (e neplacut sa lucrezi cu piese fierbinti).Distanta era aceeasi la cald si la rece, cum este si normal, fiind un motor cu tije impingatoare foarte scurte(acestea fiind cele care se deformeaza cel mai mult datorita caldurii, si datorita carora reglajele sunt deobicei diferite la cald si la rece.

Pentru cei interesati o sa descriu procedura de reglare:
- se scot bujiile(pentru a invarti motorul mai usor);cu ocazia asta e bine sa inspectati bujiile si fisele si sa le schimbati/curatati daca este necesar;
- se scoate capacul de la delco;
- se invarte motorul cu o cheie tubulara de 19, pana cand pistonul 1 a ajuns la punctul superior in etapa aprinderii. Acest punct se determina in 2 feluri:
1) luleaua de la delco este in dreptul fisei 1(deoarece aprinderea la acest model se regleaza in acest fel), (masina desteapta, exista si un semn pe delco)
2) in carcasa ambreajului exista un marcaj care trebuie alineat cu marcajul de pe volanta.

Recomand 2 persoane pentru acest pas, una care sa invarta incet motorul si una care sa pipaie volanta pentru alineamentul cu semnul de pe carcasa ambreajului.

Atentie:
- nu recomand sa il invartiti cu ajutorul elicei, aceasta se poate deforma sau chiar rupe;
- invartiti motorul DOAR in directia in care se roteste el in functionare, altfel puteti strica intinzatorul lantului !!!
- pentru o pozitionare relativa puteti folosi scurt demarorul.


- cand motorul este alineat, scoateti capacul superior al motorului(pentru remontare este necesara o garnitura noua, cea veche aproape sigur nu mai poate fi folosita), si reglati culbutorii, cu ajutorul unei lere gradate(0.3mm sau 0.012 inch) si a unei tubulare de 15, pentru urmatoarele supape, numerotate dinspre habitaclu inspre botul masinii:1,2,3,5. Pentru verificarea aliniamentului, toti culbutorii trebuie sa aiba putin joc.Lera trebuie sa se miste cu o oarecare frecare in momentul reglajului corect.
-pentru urmatorul pas rotiti motorul 360 grade(180 grade pentru delco).Reglati in acelasi fel tachetii pentru supapele 4,6,7,8.

Montati capacul, bujiile si fisele la loc. Este posibil, daca erau foarte dereglati culbutorii, sa fie nevoie o ajustare a carburatorului si a aprinderii.

Recomand cu aceasta ocazie sa verificati planeitatea tachetului si daca acesta are ciupituri, acestatrebuie pilit sau schimbat.Deasemenea daca tot a fost dat jos capacul de la culbutori, e bine sa il curatati pe interior.



Tot in weekend am montat un filtru de aer modern, dupa cum se vede in poza. E posibil sa fiu blamat pentru aceasta operatiune, care strica originalitatea masinii, dar consider ca protectia motorului net superioara pe care o ofera filtrul de hartie fata de cel cu baie de ulei, este mai importanta.Pentru a monta noul filtru a trebuit sa fai cu flexul bazinul de ulei din carcasa inferioara a filtrului si filtrul cu sarmulite din carcasa superioara. Am pastrat sistemul vechi de apropiere a celor doua carcase, cel cu cleme.Filtrul nou este comandat ca fiind filtru de opel rekord c si d.


Deasemenea tot in contra originalitatii am montat boxele, prinse de arcurile scaunelor din fata. Firele sunt trase pe sub mocheta, amplificatorul fiind si el ascuns. Sursa de muzica este un mp3 player cu cd ce se conecteaza printr-un cablu rca-jack la amplificator.Nu am umblat la sistemul original al masinii, care inca functioneaza. Totusi prefer ca atunci cand voi face drumuri lungi cu aceasta masina sa ascult si altceva decat posturile prinse de radio.


Pozele:
reglare tacheti si difuzoare

Modificat de kalyyyyyy (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
In weekendul ce a trecut am schimbat ambreiajul si semeringul de la motor, dinspre ambreiaj(era pacat sa nu il schimb daca tot am dat jos cutia).

Cu aceasta ocazie am si curatat cat de cat cutia de tot uleiul imbibat cu namol ce se adunase pe dansa.

La datul cutiei jos m-a ajutat un prieten mecanic(mai mult el a facut treaba, eu fiind ocupat cu peria spaclul si alte materiale utile la curatarea componentelor demontate).

In penultima poza il puteti vedea pe mecanic discutand cu un posesor de renault 16 despre opel.

In ultima poza este un ford capri de care se ocupa mecanicul respectiv.


Ca sfaturi tehnice recomand cu aceasta ocazie sa puneti niste ulei in camasile cablurilor de ambreiaj si de kilometraj, este mai accesibil , ele fiind oricum deconectate.


Multumesc clanului rea si in special domnului Marian pt ajutorul cu procurarea chitului de ambreiaj.

Poze:  poze schimbare ambreiaj rekord c

Modificat de kalyyyyyy (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
Frane

Desi cu asta ar fi trebuit sa incep, m-a luat valul cu reglajul carburatorului si alte maruntisuri de care sincer imi era dor sa ma ocup.
Oricum intr-un final am facut si franele.
Operatiunile sunt urmatoarele: desfacut de pe masina: servofrana, pompa centrala, etrieri fata. Cilindrii pe spate erau noi, asa ca doar am ajustat sabotii dupa ce am verificat in prealabil uzura tamburilor- care nu era mare.

Am schimbat garniturile din pompa - bine ca am facut asta deoarece erau intarite iar pe langa garniturile dintre pompa si servo curgea lichid. Servofrana, fiind cu o singura membrana, nu are o alta izolatie inspre pompa si era plina jumatate cu lichid de frana. Sper ca lichidul de frana ce a fost supt prin conducta de vacuum sa nu fi afectat prea tare motorul...

La servofrana, pe langa curatat nu am avut prea mult de lucru, am schimbat un burduf de cauciuc si filtrul si cam atat.

Etrierii au fost demontati si curatati pana la luciu cu polish, deasemenea si pistonasele. Garniturile erau noi si nu le-am schimbat. In prealabil cumparasem garnituri si pt etrieri care nu s-au potrivit, asa ca daca ii folosesc cuiva, le donez - au dimensiunea 48(eu avand de dimensiunea 45) si probabil sunt pt sistemele de frana de rekord care au si pompa centrala cu diametru mai mare - 19, 20.8 sau 22.

Bineinteles lichid nou Ferodo in toata instalatia care a fost in prealabil curatata(conductele). Foarte important daca urmeaza sa faceti aceasta operatiune, pompa de frana se aeriseste in prealabil deoarece pozitia ei pe masina(inclinata spre spate) nu permite o aerisire corespunzatoare a acesteia pe masina, ramanand aer in capatul pompei.

2 seturi de poze voi adauga: un set legat de sistemul de franare si , din pacate un set cu primul accident avut cu masina, slava domnului foarte usor si putina tabla indoita.

reparatie sistem franare opel rekord c



accident usor opel rekord c


pus acum 14 ani
   
bAndrei
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 4479
salut. asta e necazul nu intreaba cand vine. bine ca nu a fost mai rau.
putin alb 13, o mana de chit si ceva ciocane si iese ca noua.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
Da, bine ca nu a fost mai rau..Oricum e ofticant, ca doar stii cum arata masina..Si culmea e ca am mers cu ea zilele astea tocmai pt ca imi facusem franele si aveam incredere, doar ca nu m-a ajutat cu nimic.Aveam 5km\h, deasemenea si I****** care m-a lovit, doar ca el se uita la cer si nu la semnul de cedeaza.

Pt bAndrei: S-ar putea, daca ai timp, sa iti fac o vizita in weekend sa imi explici cum ai schimbat bucsa de la semicaseta si sa vezi cum iti mai merge "copilul".


pus acum 14 ani
   
bAndrei
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 4479
la asta nu s-a schimbat bucsa de la semicaseta ci semicaseta cu una refurbished...de meseriasii de la ciclop de pe vremuri. cand se va uza si aceasta bucsa romaneasca presata si ambutisata se va monta ceva de genul



avem pe stoc noua daca crezi ca i-a venit sorocul aceleia..dar sincer ma indoiesc

Modificat de bAndrei (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
Din pacate are un pic de joc.
S-ar putea sa fiu interesar de bucsa noua..
Vorbim la tel pt detalii.


pus acum 14 ani
   
bAndrei
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 4479
cum se prezinta noile roti, esti multumit? ceva poze cu ea incaltata?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
Rotile sunt ft ok, una din jenti e stranba totusi, o sa o schimb cu o alta din celalalt set. Am si poze , din pacate am uitat aparatul la un prieten asa ca o sa le pun in cateva zile.

pus acum 14 ani
   
kalyyyyyy
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 60
Aparatul foto nu este inca la mine, dar am facut ceva poze la munte in weekendul asta. Bineinteles ca nu a fost drum fara peripetii dpdv tehnic, cum e dealtfel caracteristic excursiilor in care merg eu cu masina veche. De data asta mi s-a rupt teava de la evacuare in doua . Cred totusi ca nu a fost vina masinii ci am dat eu intr-o piatra mai proeminenta la parcare, asta combinat cu o sudura veche si nu prea bine facuta. S-a rupt exact inainte de toba mijlocie unde teava ar avea un cot (era sudata pt a forma cotul respectiv). Chestiunea ciudata e ca nu s-a rupt de tot decat la vre-o 10 km dupa pornirea de dimineata, dupa parcarea ma-sus amintita, chiar inainte de a ajunge la locul de pornire a traseului. Asta fiind duminica si avand cam 10 ore de mers pe munte m-a cam ingrijorat, ca nu aveam de unde sa fac rost seara de tabla sa o peticesc (de sudor nu se punea problema ca aveam treaba luni dimineata la servici). Noroc cu muntele care ne ofera bogatii inimaginabile, cum ar fi butoaie luate de ape si lasate in paragina . Se vad si poze cu mine fericit ca am gasit tabla necesara pe traseu, si incercand sa o indrept ca sa o prind de rucsac. Seara, mai exact noaptea cand am ajuns inapoi la cazare, am facut un fel de tub , cu ajutorul ciocanului, patentului si alte scule , tub care a folosit la o sustinere cat de cat a celor 2 bucati de teava, precum si la atenuarea zgomotului  (boyraceri erau invidiosi probabil). In rest masina s-a comportat ft bine la drum, mai ales avand in vedere ca am fost 5 oameni cu bagaje.

Pun doua seturi de poze, unul cu masina(cam putine din pacate) si unul cu muntele in sine, stiu ca nu au legatura cu masina da sunt prea frumoase.

cu opelul la munte

valea alba

Modificat de kalyyyyyy (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la