CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Alexandraa. Profile
Femeie
23 ani
Braila
cauta Barbat
26 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Prezentare motociclete, motorete si biciclete de colectie / MZ rt 125/3 1959 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
mihnea456
Membru nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 36
In vara asta am avut norocul sa dau peste aceasta motocicleta in fata unui centru de fier vechi unde era pazita de cativa strangatori de fier vechi, ca sa nu le zic altfel. Am avut noroc sa fiu cu masina tatalui meu (ca in a mea nu ar fi intrat) si in numai cateva secunde am decis sa o iau cu 350lei nu a fost f ieftina dar nu au vrut sa lase mai jos pretul. Dar oricum o luam pt ca a fost dragoste la prima vedere desi habar nu aveam ce e, mi-a placut aspectul.

Dupa cum se vede si din poze e un MZ RT 125/3 destul de complet si resturabil. Ce nu se vede din poze este ca a stat ceva timp afara fara bujie si motorul e gripat, cilindrul e rosu de rugina si avea apa pe cilindru, cutia de viteze nu selecteaza dect o trepta, f probabil amberiajul e si el intepenit de rugina. Motorul e in viteza si a trebuit sa scot lantul ca sa pot face roata din spate sa se invarta. Lantul era deja desfacut cand l-am luat.

Ce imi place la MZ-ul meu e ca a avut rezervorul cromat (detaliu specific pt modelele mai vechi si dkw-uri), cele mai multe am vazut ca nu il au cromat, din pacate are 2 indoituri, nu mari dar daca vreau sa-l recromez trebuie sa fie perfect, deci probabil va trebui sa gasesc un rezervor in stare mai buna.

O problema destul de mare este ca nu am acte la el, nu stiu decat seria care e destul de mica 13xxx fiind fabricat in 1959. Sper sa pot rezolva relativ rapid problema deoarece nu vreau sa resturez si dupa aia sa aflu ca nu am unde sa ma dau cu motocicleta.

Piesele importante care imi lipsesc sunt capacul de la cutia bateriei, capacul si cheia de la cutia electrica, tabla care vine fixata pe ghidon maneta de ambreiaj si frana cu tot cu suport (cea de frana are extrem de mult joc). In rest celelalte piese si consumabile am vazut ca se gasesc in germania. Si mai caut un rezervor in stare buna pt cromat.

Pt cine e interesat vreau sa dau suportul de bagaje care desi pare artizanal e bine facut si f solid.

Acum ea e demontata in bucati, pt ca o s-o mut cu masina mea din garajul in care e acum la tara unde am loc sa lucrez la ea peste iarna.







pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322
Acuma ai cu cine discuta, ca si typ3variant s-o apucat chiar acum de MZ-ul lui iar eu ma voi apuca foarte curand de un K125, care la randul sau este o ruda foarte apropiata de Mz RT 125. Tine-ne la curent cu lucrarile

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322

mihnea456 a scris:


O problema destul de mare este ca nu am acte la el, nu stiu decat seria care e destul de mica 13xxx fiind fabricat in 1959. Sper sa pot rezolva relativ rapid problema deoarece nu vreau sa resturez si dupa aia sa aflu ca nu am unde sa ma dau cu motocicleta.


Stai linistit si fa-l ca de exemplu in Germania deja se pot inmatricula masini si motoare vechi chiar si cu acte pierdute, doar se verifica ca nu-i furat si pe baza unei declaratii o inscrii! Se na mai schimba legislatia si pe la noi, dupa 2015, cand legislatia va trebui uniformozata in tot UE! Si nu cred ca nemtii vor fi cei care vor prelua modelul romanes, ci invers! Timpul trece in favoarea noastra, indiferent, daca guvernantii actuali baga bete in roate, ca reforma sa mearga inainte!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
george-bogdan
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2633
ceas de km nu imi pare original .am si eu niste piese de Mz125/3 . daca le vrei da-mi de stire .
piese_mz



Modificat de george-bogdan (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
vwtyp3variant
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
bun venit!
tine ne la curent cu lucrarile  


_______________________________________
"M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi

pus acum 14 ani
   
mihnea456
Membru nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 36

Misu de Cluj a scris:


mihnea456 a scris:


O problema destul de mare este ca nu am acte la el, nu stiu decat seria care e destul de mica 13xxx fiind fabricat in 1959. Sper sa pot rezolva relativ rapid problema deoarece nu vreau sa resturez si dupa aia sa aflu ca nu am unde sa ma dau cu motocicleta.


Stai linistit si fa-l ca de exemplu in Germania deja se pot inmatricula masini si motoare vechi chiar si cu acte pierdute, doar se verifica ca nu-i furat si pe baza unei declaratii o inscrii! Se na mai schimba legislatia si pe la noi, dupa 2015, cand legislatia va trebui uniformozata in tot UE! Si nu cred ca nemtii vor fi cei care vor prelua modelul romanes, ci invers! Timpul trece in favoarea noastra, indiferent, daca guvernantii actuali baga bete in roate, ca reforma sa mearga inainte!



Stiu dar as vrea totusi sa ma deau cu ea (inca nu am alta motocicleta) si in Bucuresti fara numar s-ar putea sa bata la ochi.

@george-bogdan a si eu cred ca ceasul kilomtraj nu e original. ti-am trimis un mesaj referitor la piese.

@vwtyp3variant : Da o sa incerc, imi place sa fac poze la resturari dar cand lucrezi in general nu prea am chef de poze. Multa bafta la resturare.


pus acum 14 ani
   
vwtyp3variant
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
al tau ii printre primele bucati de Rt 3 ,ca s-a fabricat din 59 pana in 62 ,143000 de unitati in 3 ani,destul de mult  

_______________________________________
"M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi

pus acum 14 ani
   
mihnea456
Membru nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 36
Cateva poze cu agregatul in bucati.










Pedala de frana a fost marita si i-a fost adaugata si o bucata de cauciuc peste ea probabil ca un proprietar a fost deranjat de ea ca ii alunca picioarul si a modificat-o. O s-o pastrez asa, pt mie mi se pare ca asa arata mai bine decat in forma originala.




Azi m-am luptat o ora cu tamburul de pe spate care avea surubul de la senzorul de frana copt de rugina, abia am reusit sa-l scot dar adio filet si s-a spart si izolatorul din plastic din interior, maruntisuri dar care or sa se adauge pe parcurs la o groaza de piese marunte pe care va trebui sa le inlocuiesc. Pana acum am dat numai peste 4 suruburi care nu au vrut sa se desfaca: cel care tine rezervorul, pe care in final l-am taiat, surubul de sus de la stop care e ruginit pe interiorul aripi si nu il mai pot prinde cu cheia ca sa-l desfac (mai incerc cu o cheie franceza sa-l desfac si daca nu merge il tai), piulita de la furca pt care a trebuit sa cumpar o cheie fixa de 36 si s-o lovesc cu ciocanul ca sa-si dea drumul, iar astazi surubul de la senzorul de frana aflat pe tamburul din spate.


Cele doua sei din cauciuc: cea din dreapta nu este originala si este intr-o stare proasta dar cea din stanga este originala si in stare f buna trebuie numai curatata.


pus acum 14 ani
   
george-bogdan
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2633
mie nu mi se pare nici una din cele doua sei originala , dar oricum cea din dreapta seamana mai mult cu originalul . pe ele trebuia sa fie inscriptionat MOVE daca nu ma insel.
pe pedala de frana chiar trebuia sa ai un cauciuc , iar tabla aia rotunda e sudata acolo . trebuia sa fie patrata cu striatii paralele sa nu alunece piciorul

Modificat de george-bogdan (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
mihnea456
Membru nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 36
Seaua din dreapta sunt destul de sigur ca nu e originala pt ca abia se potriveste peste cadrul metalic, pe cand cea din stnga se potriveste perfect, nu e nici larga nici fortata pe cadru. O sa ma uit intr-o zi cu atentie la marcajele de pe spate sa vad ce scrie pe ele poate apare un an sau ceva. Stii cumva ce era pe sub ele? La mine erau niste bureti nasoi fara o forma specifica

Pedala de frana are un cauciuc peste ea dar nu l-am pozat cu pedala, se vede in poza de mai jos cand era inca pe motocicleta. Cauciucul se potriveste perfect si probabil e de la alta motocicleta sau de la o masina dar e in stare destul de buna nu e copt cum cunt celelalte piese din cauciuc. Din cate am vazut in manualul de intretinere in limba romana pe pedala originala nu pare sa fie nimic, dar e posibil sa fi existat mai multe modele cum se intampla si cu seaua pasagerului care este de 2 tipuri.


pus acum 14 ani
   
george-bogdan
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2633
salut , uite motoreta mea , e drept ca e 125/2 din 1958 . nu este un etalon ,eu am incercat pe cat posibil sa am piese originale , chiar daca nu erau perfecte ca stare :
mz_rt_



cauciucul rotund nu este al motoretei , asa cum nu este nici tabla rotunda pe care a fost prins . trebuie sa ai un cauciuc "manson" care vine acolo unde tii calcaiul pe pedala de frana .


pus acum 14 ani
   
mihnea456
Membru nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 36
Ce faina e, mai ai numai detaliile si piesele cromate. Interesante sunt seile si in stare f buna, sunt originale? Abia astept sa ajunga si a mea in starea asta, dar mai e mult...

pus acum 14 ani
   
young-biker
Membru Junior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 82
Salut !
Succes  cu  restaurarea  lui.
@george-bogdan : Foarte  frumos  mz-ul  tau , e  aratos
Tocmai  azi  a  venit  la  mine  o  ruda  sa-mi  ceara  schema  electrica  pt  un  mz  125 RT.
Cica  are  motocicleta  de  doctor. Cu  jenti  de  aluminiu  si  janta  spate  mai  lata  decat  janta  fata.
Aveti  vreo  schema ?
Bafta  la  restaurat !


pus acum 14 ani
   
vwtyp3variant
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
pt Rt-3  

125/3 1959 rt-3  

45.4KB


_______________________________________
"M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi

pus acum 14 ani
   
mihnea456
Membru nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 36
Nu am mai postat de mult pe aici, si asta pt ca nu am mai facut nimic la MZ, pentru moment sta in pod impreuna cu toate sculele mele in speranta ca in toamna o sa am loc sa-mi amenajez atelierul si sa ma apuc de el. Desi Carpatiul este pe locul I la restaurare pt ca e mai mic si mai complet.

In aprilie am cumparat de la @george-bogdan un inca un rt 125/3 din 1961 fara motor si electrica, pe care l-am dezasamblat si acum sta impreuna cu celalalt MZ in pod.

Cateva poze cu rt-ul din '61 inainte sa fie bucatit.











Sunt destul de multe diferente intre cadrul din 59 si cel din 61, si nu numai de detaliu.


pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la