CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL MASINILOR VECHI VINTAGE SI CUSTOM FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Lista de useri | Inregistrare | Login

CHAT GENERAL | CHAT CLASSICCAR | POZE CLASSICCAR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie.ro:
blackgreenjolie
Femeie
23 ani
Satu Mare

cauta Barbat
25 - 40 ani

Harta cu locatia membrilor forumului pe judete.
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Sablare Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant  
Autor
Mesaj Pagini: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11
mihaai
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: 27-03-2011
Postari: 859

oldtimer-prinzinger a scris:

Pentru a sabla normal vopseaua subtire de pe caroserie !!!! trebuie sa ai Min 800l/min la 4-8 bar.
Depinde de granulatul pe care o folosesti.
La antifom ai nevoie de la 2000l/min IN SUS !!!!!!!! la o presiune de 6-8 bar.

Pai inseamna ca o sa mai fac si niste pauze


_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

11-08-2011 14:22:04
   
oldtimer-prinzinger
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Satu-Mare
Inregistrat: 07-03-2009
Postari: 1796
Si eu am o instalatie mare de sablat dar s-au ivit pe parcurs mai multe probleme
-compresorul si spatiu .(spatiu ar mai fii) compresor mare la un pret convenabil?
-vecini , o intalatie mare de sablat face praf si galagie.
Ca sa scoti profit din sablare trebuie sa sablezi zilnic citeva ore.
Pentru instalatia mea e necesar de la 3000l/min pina la 4500l/min la 4-8 bar



Modificat de oldtimer-prinzinger (11-08-2011 17:38:15)


_______________________________________
Adalbert

Este mai mult decit o pasiune, E UN STIL DE VIATA !!!!!

11-08-2011 16:46:31
   
mihaai
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: 27-03-2011
Postari: 859
Cred ca ar trebui sa-ti inventezi o cabina unde sa sablezi cu recuperator de praf ...filtre, si panouri insonorizate pentru a reduce din zgomotul pe care il produce compresorul daca nu pune-te bine cu vecini...

_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

12-08-2011 14:27:01
   
daredan
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Bucuresti
Inregistrat: 25-06-2009
Postari: 583
Rezultate cat de cat satisfacatoare cu aparatul artizanal/"facut-in-casa"





Obiectul sablat este o sa de Mobra foarte ruginita, aproape gaurita de rugina pe partea cu buretele. Pe parte dorsala unde era vopsita, s-a curatat extraordinar de bine si de repede. Presiunea folosita este de 5,5 bari mentinuta constant si cu o duza de 2,5mm. Materialul folosit este corindul.


17-08-2011 16:04:48
   
deceneu32
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Craiova
Inregistrat: 09-03-2009
Postari: 3264
Bravo!

_______________________________________
Meine Ehre heist Treue(My Honor is Loyalty)

17-08-2011 19:24:42
   
mark1
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: 04-07-2010
Postari: 929
vad ca functioneaza bine aparatul,bravo!numai ca se preteaza la piese de dimensiuni reduse.ma gandesc la mine,in cat timp mi-as termina cele cateva  tone de fiare cu un asemenea spor 
de curiozitate,ce granulatie ti-ai ales la corindon?
am sablat si eu cu succes sapt. trecuta dupa ce am intors ilogic valva de amestec ...aer presurizat DUPA caderea nisipului...


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

18-08-2011 11:13:28
   
daredan
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Bucuresti
Inregistrat: 25-06-2009
Postari: 583
Multumesc pentru aprecieri 
Granulatia din pacate este de doar 0,2-0,25 pentru ca nu aveau ceva de 0,5-0,7 (distribuitorii lu' peste). Intradevar, nu este de productivitate mare, insa pentru piese relativ mari merge. Totul este dictat de debitul de aer pe care-l am la dispozitie. Daca reusesc sa fac motocompresorul, butelia face fata la orice lucrare  de orice anvergura. Doar ca va trebui sa schimb duza.


18-08-2011 11:24:34
   
sorin100
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: pitesti
Inregistrat: 27-02-2011
Postari: 3250
de un timp ma gandesc si eu sa.mi fac un aparat de sablat,ce complesor imi recomandati,de cati litri trebuie sa fie sa sablez o carosrie de masina,si ce motor sa folosesc,eu m.am gandit la motor cel de tractor,eu credk k este foarte bun.

_______________________________________
m461 '74 under construction
2x dacia 1100
1300 '71 epoca
gaz 69A

18-08-2011 11:47:18
   
mark1
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: 04-07-2010
Postari: 929
mno,acu sper si io intr-o vizibilitate mai buna...si vecinii la fel

aspirator de praf cu sistem ciclonic,taifunic sau tornadic ...nu ma intrebati,ca habar n-am ce inseamna asta inca ,sper doar sa-si faca treaba
Zyklonabsaugung für Sandstrahlkabinen
1200w-220v



_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

07-11-2011 02:34:40
   
mark1
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: 04-07-2010
Postari: 929




_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

07-11-2011 02:35:28
   
zedman
Membru Activ
Mesaj Privat

Din: MS
Inregistrat: 04-10-2009
Postari: 175
Am un compresor despre care nu stiu mai nimic. E de pe ceva vitrina frigorifica sau frigider industrial din anii '70. Poate imi spune careva daca e bun pentru vopsit, sablat, ce turatie ii place, cat de mare sa fie motorul.
http://www.99poze.ro/compresor/
compresor



17-11-2011 11:31:48
   
marcu1
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: provita / Prahova
Inregistrat: 21-02-2011
Postari: 6416
Trebuie sa aiba un debit de minim 500 litri aer /minut ca sa poti face treaba cu el ,

_______________________________________
Pentru info/piese/detalii/comenzi
0723853555

--------------------------------------------------------
Livrare GRATUITA oriunde in tara pentru plata in cont bancar ! !
Valabil pentru orice cantitate , indiferent de volum.

17-11-2011 13:40:09
   
daredan
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Bucuresti
Inregistrat: 25-06-2009
Postari: 583
Nu am mai postat de ceva timp aici
@zedman: compresorul dvs. vad ca este un bicilindru destul de maricel. Daca are si sistem de ungere bun, puteti sa-l folositi si la sablat cu o duza mica. Eu folosesc la instalatia mea duze fabricate din bujii cu o gaura de 2,5-3mm. Compresorul meu bicilindru reuseste sa tina presiunea cu o duza de 2,5mm la 5,5bari mult timp. Cand se uzeaza duza, scade la 3bari si merge in continuu dar sub 3 bari nu scade. Poate daca-i schimb si segmentii o sa mearga si mai bne. Motorul electric pe care-l folosesc la compresor este unul de peste 3KW (nu am eticheta cu datele de identificare). Are o turatie scazuta pe care o estimez pana in 2000 de ture, probabil 1750, si folosesc un raport de 1/1 la transmisie. Folosesc compresorul si cate 5 ore pe zi, se incinge compresorul iar motorul este destul de cald (frige la mana fara sa arda) dar are muulte ore de functionare asa (mai multe zeci de ore).
@mark1: fain ciclonu' tau  Al meu aspirator cu filtrare prin apa a incepu sa-i huruie rulmentii de nu mai aud compresorul. Trebuie sa ma gandesc la un alt sistem de exhaustare. Bun si ciclonul ca poti sa recuperezi materialul de sablat dar eu as merge tot pe filtrarea prin apa. Insa trebuie un aspirator sanatos iar ce am gasit eu la firma de unde am luat corindonul mi-a cerut 5000 si ceva de EURO      Cum merge treaba cu motocompresorul? Ai randament asa?


17-11-2011 19:43:32
   
mark1
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: 04-07-2010
Postari: 929
Pai pot sa spun ca am suficient aer si nu imi scade presiunea in butelie mai jos de 5,5bari,hai sa zic ca oscileaza intre 5 si 5,5 dar mai jos nu scade,indiferent cat de lunga e sedinta de sablare.Si asta se intampla asta vara,imediat dupa ce l-am cumparat.stiind ca are un defect...o-ring-urile de etansare la cilindri compresor erau praf si o supapa era tzandari...bine ca nu l-am facut praf de tot.Dupa o perindare cu el pe la mai multi maistori care se uitau ca curca'n lemne  mi l-am facut singur.De atunci l-am probat doar dar fara sablare.
Dupa ce-i montez transpiratorul ciclonic si le pun pe toate la punct o sa-i fac si-un youtube.Oricum vreau sa mai ascult niste pareri avizate in diesele si compresoare,ptr. ca am oaresce dubii in ceea ce priveste mersul la relantiu al motocompresorului.Scade in relantiu aprox 1000 de ture dupa care urca la 1500-2000 de ture,refuleaza si revine la o mie cu o frecventa destul de mare.In sarcina la 3500ture nu am probleme.Unii zic ca e normal sa faca asa,altii nu,si nici de a dracului nu gasesc unul similar ca sa fac o comparatie...
Am detasat si pompa vacumatica care comanda injectia si motorul diesel merge excelent in relanti.

Modificat de mark1 (18-11-2011 00:33:40)


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

18-11-2011 00:15:08
   
daredan
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Bucuresti
Inregistrat: 25-06-2009
Postari: 583
Intotdeauna m-am intrebat: motocompresoarele au si butelie? Am vazut unele motocompresoare antice care aveau butelie insa de cateva zeci de litri, dar nu am vazut cum este la cele moderne.
@mark1: ce pistolet folosesti? Folosesti cu sifon sau tot butelia sub presiune? Ai mai facut ceva cu T-ul de amestec? Am desfacut astazi tevile de la butelia mea ca mi-a intrat o bucata de linoleum si mi s-a infundat robinetul de la nisip (de unde naiba nu stiu). Insa odata ce am indepartat obstructia, merge super bine. Si motivul postarii este ca nu am observat nici o uzura in T-ul negru de instalatii. Low tech dar foarte eficient.


18-11-2011 20:12:38
   
mark1
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: 04-07-2010
Postari: 929
pai si al meu tot o vechitura e!pe acelasi arbore are 2 pistoane ptr. motorul de angrenare diesel si 2 pistoane ptr compresor.si al meu are o butelie mica de 20litri unde e montata supapa de siguranta si comanda vacumatica ptr. pompa de injectie...nu stiu la ce-i foloseste butelia aia dar cert e ca avea saracul un debit de aer mai mult decat suficient si cu o supapa defecta,scapari de aer prin toate colturile...oricum il voi forja acum,cu sau fara relantiu reparat,ca in sarcina merge ok.
deocamdat folosesc tot butelia presurizata si de cand i-am intors T-ul si legaturile le-am pus invers,nu am mai avut probleme cu infundarea.am anulat clapa de oprire a nisipului din pistol,ca era incomoda si i-am pus robinet ca la tine si o reductie ptr a folosi diuzele originale si o alta reductie ptr bujie.o sa incerc si cu pistoalele cu absortie,ca am vreo 2 de stricat/testat,ca tocmai ce l-am taiat de pe lista de cumparaturi pe cel ca mi-l doream...
saptamana viitoare ma returnez acasa si o sa ma ocup mai serios de upgradare.


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

18-11-2011 22:10:36
   
mihaai
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: 27-03-2011
Postari: 859
De mai mult timp incerc si eu sa fac o instalatie de sablat, si iata ce a iesit :



_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

27-11-2011 17:01:10
   
alexandru68
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Simeria
Inregistrat: 04-12-2008
Postari: 476
De regula asemenea compresoare lucreaza in circuit inchis cu freon dar se pot folosi si pentru anumite lucrari pneumatice. Sistemul de ungere este cu pompa cu sorb actionata de un excentric al vibrochenului. 
Pentru sablat este prea mic dar de vopsit ma refer retusuri nu vopsiri mari poate sa mearga,dar de ce spun asta: cilindrul este de fonta fara aripioare de racire lucrand cu freon nu prea are nevoie, in comparatie cu celelante care cilindri sunt de aluminiu. Daca reusesti sa il rotesti pe undeva la 7-800 rotati cuplat la un recipient de 50 litri trebuie sa iasa ceva frumos. Mare atentie ce fel de ulei folosesti  la ungere si la tevile care le ai la compresor unele sunt pentru masurarea presiuni de ulei daca nu atasezi manometru obtureazale.
Pentru alte nelamuriri va stau la dispozitie.


27-11-2011 18:50:55
   
mark1
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: 04-07-2010
Postari: 929
Am reusit sa fac un filmulet cu compresorul diesel.Am si sablat putin astazi dar imi lipsea o mana ca sa ma filmez . si pot sa zic ca s-a comportat excelent toata instalatia.Compresorul a lucrat lejer,putin peste relanti,cu un debit de aer ce nu visam vreodata.Aspiratorul ciclonic de praf e montat si el isi face treaba bine,vizibilitatea in interiorul cabinei e mult mai buna.

Api daca e normal sa faca asa,nu stiu,cert e ca lucreaza in parametri.



.be

Modificat de mark1 (11-12-2011 20:35:43)


_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

11-12-2011 20:34:01
   
mark1
Membru Senior
Mesaj Privat

Din: Lugoj/TM
Inregistrat: 04-07-2010
Postari: 929
aspiratorul montat



_______________________________________
"mai bine taci si dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu"

11-12-2011 20:57:53
   
Pagini: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11    
Mergi la
Dezvoltat de 3X Media International
Forum Gratuit