CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
pissy_kitty
Femeie
24 ani
Sibiu
cauta Barbat
24 - 48 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / File de istorie / Istoria motorului Saviem Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Tecnosel
Membru nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 44
Cine cunoaste informatii de ex unde s-a fabricat,ce hram poarta,se mai gasesc piese sau nu,si e dispus sa le impartasseasca,mare multumită!Recunoscator for ever! 

pus acum 13 ani
   
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern

Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5203
motorul saviem este de provenienta franceza din cate stiu ,e un motor la care francezii au renuntat din cauza fiabilitatii scazute ,a randamentului slab si l au bagat frumos pe gatu romanilor ,am citit undeva ca ar fi un motor proiectat de francezi prin anii 40 ', . adevaru e ca e un rebut urias si nu merita sa piarda omu timp cu asa ceva .

_______________________________________
Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)

-Toma Caragiu...  Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...

pus acum 13 ani
   
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 732
"Un rebut urias" era doar cel fabricat la noi!!! Cel original, frantuzesc, nu era deloc slab calitativ! Motorul nu ne-a fost "bagat pe gat" noua, romanilor, de francezi! Motorul SAVIEM a fost cumparat legal, de romani, de la nemti, in 1969, impreuna cu licenta de la MAN, pentru fabricarea intregii game de autobuze si autocamioane!
MAN-ul ne-a livrat la acea licenta - modelul MAN F8 - un motor, model MAN, in 6 cilindrii, inclinat la 40° dreapta, de 10349 cmc, in mai multe variante - aspirat, turbo, inclusiv varianta orizontala pentru autobuze - pentru clasa de peste 12 to. Pentru clasa sub 12 to., ne-au livrat motorul SAVIEM, in 6 cilindrii, vertical, de 5491 cmc - aspirat si turbo - si au asigurat documentatia aferenta; motorul nefiind fabricat de MAN, dar folosit si de ei in aceiasi masura!
Impreuna cu motorul SAVIEM, MAN a luat de la francezi, pentru modelul MAN F8, modelul la care ne-au vandut licenta si cabina SAVIEM SM! Asa ca, ROMAN-ul are la baza o licenta MAN cu cabina SAVIEM! Cu alte cuvinte, francezii ne-au "desenat" cabinele atat pentru ROMAN, cat si pentru SR!

istoria motorului saviem "un rebut era doar cel fabricat noi!!! cel original, era deloc slab

40.6KB

Modificat de MagnuM (acum 13 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 13 ani
   
Sechi
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1910
Daca romanii tot aveau si licenta la Saviem Turbo, macar s-a montat pe ceva acest motor?

Cabina Saviem, fabricata de MAN. Difera pozitia semnalizatoarelor.

istoria motorului saviem daca romanii tot aveau licenta saviem turbo, macar s-a montat ceva acest

33KB


_______________________________________
Sunt de acord cu orice afacere care nu degenereaza in munca.

pus acum 13 ani
   
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern

Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5203
interesante informatii  mihai ! mersi ca m ai luminat si pe mine oarecum ,eu am scris ce stiam din auzite de la astia mai batrani ,n am stat niciodata sa ma documentez in acest sens pt ca nu m au atras aceste agregate puturoase si fumegande ca locomotiva. iar cand am spus de rebut banuiesc ca voi toti stiti bine ca ce  mai circula la noi sant amarate ,asta e adevaru , eu inca n am vazut un saviem care sa aibe motoru curat sa traga de nebun si sa porneasca bine pe vreme mai rece . no offence  ,sa nu mai pomenesc de consum

Modificat de rxrclan (acum 13 ani)


_______________________________________
Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)

-Toma Caragiu...  Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...

pus acum 13 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3175

rxrclan a scris:

eu inca n am vazut un saviem care sa aibe motoru curat sa traga de nebun si sa porneasca bine pe vreme mai rece . no offence  ,sa nu mai pomenesc de consum

Motor curat se poate intampla, sa traga de nebun ...chestie relativa(cand eram tanar am dus 9400 cu unul), sa porneasaca pe vreme rece-da, daca stii ce trebuie sa ii faci, iar de consum...undeva la 20 litri pentru o incarcatura normala nu cred ca e mult.


pus acum 13 ani
   
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern

Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5203
pe degeaba se insista pe ideea ca e un motor reusit ... nu e asa ,stiti bine ca am dreptate , toti soferii care au tras mult pe asa ceva la vremea respectiva le numeau motoare cacacioase , nu vorbesc din burta ,inclusiv tatal meu a lucrat o perioada scurta pe asa ceva si nu i a placut . daca te gandesti bine la volumul mare si la randamentul scazut al motorului iti dai seama cu usurinta despre ce vorbesc . e un motor primitiv si de constructie veche , nu va intrebati totusi k de ce a fost atata pasuit incepind de la francezi ? au facut o afacere bune cu el ,la fel si nemtii ....iar pt romani care nu erau capabili sa creeze ceva bun l au acceptat . asta e . e oricum o parte de istorie a industriei auto romaneasca dar e departe de  alte motoare din aceeasi clasa . la fel s a intamplat si cu motoarele de raba , la inceput au fost reusite apoi treptat au ajuns si alea sa pice pe rand ,aici fiind vorba de contributia  si inteligenta romaneasca care le exploata....

_______________________________________
Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)

-Toma Caragiu...  Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48172
Eu am facut scoala de sofer, pentru categoria C, pe un Saviem din asta si era tare puturos, de abia mergea si scotea un fum de numa-numa, iar pornirea la rece se facea cu clasica torta facuta dintr-un fier beton pe care era infasurat o carpa cu motorina, cu care se incalzea galeria de admisie.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
mitica300
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 233
Era prea slab pentru caroserie si pentru munca pe care o presta. Insa pe "Frumoasa americana" motorul de Saviem turbo e bestial, mananca nori ! Fiabilitatea este ff buna, cred ca s-ar mai construi si acum daca i-ar pune kit de depoluare pentru euro 4




Modificat de mitica300 (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 732
Nu vreau sa creez o polemica pro/contra motorului SAVIEM 797-05, dar, repet, nefiabil, puturos, slab, etc., era doar cel produs sub licenta, la Brasov! Cel original, fabricat de SAVIEM si care echipa modele SAVIEM si MAN, nu era nici pe departe conform cu descrierile voastre!
Acum, fara intentia de a fi carcotas, va intreb: ce alte motoare similare, produse in aceiasi perioada, cunoasteti, pentru a putea face o comparatie (comparatie deja emisa in acest topic!)?! Intreb asta, pentru ca, daca nu ati stiut mare lucru despre acest motor (modelul original!), nu vad cum ati putea face comparatia cu altele similare (asta in masura in care pe acele "altele" le cunoasteti mai bine decat pe cel in discutie!)?!!
Ca o paranteza: si motorul MAN fabricat la noi a fost un mare rebut calitativ!!! Motiv pentru care, in anumite circumstante, se cumparau motoare Raba, unguresti, fabricate dupa aceiasi licenta MAN (ungurii au cumparat legal, aceiasi licenta, de la MAN, ca si romanii!), dar cu un corficient de calitate superior celor fabricate la ROMAN!


MAN 10.156, model F, echipat cu motor SAVIEM turbo si cabina SAVIEM.

istoria motorului saviem vreau creez polemica pro/contra motorului saviem 797-05, dar, repet,

44.5KB

Modificat de MagnuM (acum 13 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 13 ani
   
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 732
Voi chiar credeti ca MAN si-ar fi permis sa-si bata joc de reputatia pe care o are, echipand vehicule cu sigla MAN, cu motoare nefiabile?!


MAN 9.156, model H, echipat cu motor SAVIEM turbo si cabina MAN.

istoria motorului saviem voi chiar credeti man si-ar permis sa-si bata joc reputatia care are,

42.5KB

Modificat de MagnuM (acum 13 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 13 ani
   
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 732
Datorita reputatiei marcii MAN, nemti nu si-ar fi permis sa vanda un motor nefiabil, sub licenta MAN!


MAN 13.256, model F, cu motor MAN turbo si cabina SAVIEM.

istoria motorului saviem datorita reputatiei marcii man, nemti si-ar permis vanda motor nefiabil,

51.9KB

Modificat de MagnuM (acum 13 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 13 ani
   
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 732
Cabina avansata produsa de MAN, in perioada aceea, oferea foarte putin spatiu interior si avea designul invechit, fata de cabina SAVIEM.


MAN 15.215, model F, cu motor MAN aspirat si cabina MAN.

istoria motorului saviem cabina avansata produsa man, perioada aceea, oferea foarte putin spatiu

37.7KB


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3319
Saviem si Man nu se compara cu rebuturile de la noi, care fumega, pufaie, urla si nu merg...



_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 732
Sa nu credeti ca doar nemtii au beneficiat de cooperarea dintre SAVIEM si MAN! Francezii, au avut la randul lor, in fabricatie, modele MAN, pe care au pus sigla SAVIEM!


SAVIEM 12.230, model H - MAN 12.230, model H, cu motor MAN aspirat si cabina MAN, fabricat de SAVIEM.

istoria motorului saviem credeti doar nemtii beneficiat cooperarea dintre saviem man! francezii,

39.9KB


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 13 ani
   
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern

Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5203
pretene nu stiu de ce te turezi oarecum pt ce am spus despre acest motor fabricat de romani ? eu am specificat clar ca e vorba despre cele facute de romani si exploatate tot de romani , ce a fost facut dincolo nu incape in acest tipar deoarece sant convins ca firma MAN a facut treaba buna mereu ,la fel si cu motoarele similare de raba ,stiu bine prietene acest fapt , am doar accentuat produsul romanesc ,nimic altceva ,iar o comparatie despre alte motoare de aceeiasi categorie? iti dau eu exemple cate vrei  : magirus deutz fiat tatra kamaz kraz liaz ...etc posibil ca sant motoare diferite ca cilindree dar in mare tonajele sant pe acolo si randamentul si fiabilitatea sant cu mult superioare celor produse de romani ... eu nu mai continui aici k nu vreau sa combat idei clare si fixe , iti dau dreptate in originea si productia celor de dincolo ale motoarelor in discutie ,dar si tu ar trebui sa intelegi k din pacate ce a ajuns pe mana romanilor a devenit un fiasco total , drept marturie stau aceei ani multi in care soferii si mecanicii romani aratau ca niste hornari si mai mult timp petreceau cu ele in ateliere decat pe sosele .
cu cu stima si respect pt cunostintele tale mihai !


_______________________________________
Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)

-Toma Caragiu...  Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...

pus acum 13 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Am condus si eu un Saviem 12 133 in scoala

Motor curat, pornea bine, cutie sincronizata, se conducea usor, arata bine....dar incarcat se cam speria de pante. Am dus vreo 4 tone de mere de la Brasov la Reghin (masa in cazul asta era de 10.5 tone), iar pe Valea Bogatii (curbe si dealuri) se cam facea coada dupa mine...
Cu toate astea pe loc drept am l-am dus la 110+ km/h indicati    Atunci nu ne oprea nimeni pt verificare de tahograf 

Sigur cele facute de MAN erau net superioare. De exemplu, la mine in Fagaras este un MAN 15.215 de scoala si merge altfel 

Ulterior am mai condus MB Actros 3 atat basculanta cat si autotren. Dar astea sunt din alt film  .... e superb sa simti un V8 de 16 litri cu 550 cp si 2800 Nm, mai ales cand il conduci pe coasta Sardiniei avand antemergator si fiind primul in coloana de 30 alte Actros 3, iar lumea in loc sa te injure ca ii scotea politia de pe drum, te saluta 

Scuzati pasajul de off-topic dar nu m-am putut abtine sa nu povestesc   


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 13 ani
   
florin
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 147
Este adevarat, la noi motorul cunoscut ca Saviem nu a fost deloc o reusita. Este forte adevarat ca nemtii au renuntat relativ rapid la el dupa vanzarea licentei, zice-se din cauza puterii specifice mici. La noi calitatea echipamentului de injectie si a etansarii camasilor de tip umed l-au facut mai putin iubit.

pus acum 13 ani
   
MagnuM
Membru Senior

Din: Bucureşti / România
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 732

rxrclan a scris:

pretene nu stiu de ce te turezi oarecum pt ce am spus despre acest motor fabricat de romani ? eu am specificat clar ca e vorba despre cele facute de romani si exploatate tot de romani , ce a fost facut dincolo nu incape in acest tipar deoarece sant convins ca firma MAN a facut treaba buna mereu ,la fel si cu motoarele similare de raba ,stiu bine prietene acest fapt , am doar accentuat produsul romanesc ,nimic altceva ,iar o comparatie despre alte motoare de aceeiasi categorie? iti dau eu exemple cate vrei  : magirus deutz fiat tatra kamaz kraz liaz ...etc posibil ca sant motoare diferite ca cilindree dar in mare tonajele sant pe acolo si randamentul si fiabilitatea sant cu mult superioare celor produse de romani ... eu nu mai continui aici k nu vreau sa combat idei clare si fixe , iti dau dreptate in originea si productia celor de dincolo ale motoarelor in discutie ,dar si tu ar trebui sa intelegi k din pacate ce a ajuns pe mana romanilor a devenit un fiasco total , drept marturie stau aceei ani multi in care soferii si mecanicii romani aratau ca niste hornari si mai mult timp petreceau cu ele in ateliere decat pe sosele .
cu cu stima si respect pt cunostintele tale mihai !




In primul rand, nu ma turez, nu am idei fixe si inteleg mai mult decat credeti voi ca as fi in stare; mai mult chiar... nu simt nevoia sa patronez pe nimeni!
In al doilea rand, nu esti singurul vizat de raspunsurile mele si nu cred ca ai motive sa te simti jignit - reciteste cu atentie topicul!
In al treilea rand, cand am vorbit de motoare similare, ma refeream la motoare din aceiasi clasa; nu are rost sa compar motorul SAVIEM 797-05 cu motorul Tatra 930!
In alta ordine de idei, nu cred ca am ridicat in slavi produsele romanesti, mai mult decat trebuie; cunosc marfa romaneasca, dar daca vorbim despre "istoria" motorului, asa cum e specificat in titlu, trebuie sa vorbim in primul rand de produsul original!



jgr1001 a scris:

Am condus si eu un Saviem 12 133 in scoala

Motor curat, pornea bine, cutie sincronizata, se conducea usor, arata bine....dar incarcat se cam speria de pante. Am dus vreo 4 tone de mere de la Brasov la Reghin (masa in cazul asta era de 10.5 tone), iar pe Valea Bogatii (curbe si dealuri) se cam facea coada dupa mine...
Cu toate astea pe loc drept am l-am dus la 110+ km/h indicati    Atunci nu ne oprea nimeni pt verificare de tahograf 

Sigur cele facute de MAN erau net superioare. De exemplu, la mine in Fagaras este un MAN 15.215 de scoala si merge altfel 

Ulterior am mai condus MB Actros 3 atat basculanta cat si autotren. Dar astea sunt din alt film  .... e superb sa simti un V8 de 16 litri cu 550 cp si 2800 Nm, mai ales cand il conduci pe coasta Sardiniei avand antemergator si fiind primul in coloana de 30 alte Actros 3, iar lumea in loc sa te injure ca ii scotea politia de pe drum, te saluta 

Scuzati pasajul de off-topic dar nu m-am putut abtine sa nu povestesc   




Ce an de fabricatie avea masina de scoala?!
Vehiculele romanesti cu motoare SAVIEM, erau echipate cu cutiile de viteze AK 5-35 - cutii nesincronizate! Cutiile de viteze AK 5-45 - nesincronizate si cutiile de viteze S 5-35 / S 5-45 - sincronizate, au aparut pe la jumatatea anilor '90...

V8, 16 litri, 550 CP, 2800 Nm... e superb doar daca nu cari nimic! Cand ai 46 to. gol si 104 to. incarcat... sa mai dai si de panta... atunci, nu mai e deloc superb!



Mercedes-Benz Actros Megaspace 4155.

istoria motorului saviem rxrclan stiu turezi oarecum spus despre acest motor fabricat romani

34.8KB

Modificat de MagnuM (acum 13 ani)


_______________________________________
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

pus acum 13 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

MagnuM a scris:


Ce an de fabricatie avea masina de scoala?!
Vehiculele romanesti cu motoare SAVIEM, erau echipate cu cutiile de viteze AK 5-35 - cutii nesincronizate! Cutiile de viteze AK 5-45 - nesincronizate si cutiile de viteze S 5-35 / S 5-45 - sincronizate, au aparut pe la jumatatea anilor '90...

V8, 16 litri, 550 CP, 2800 Nm... e superb doar daca nu cari nimic! Cand ai 46 to. gol si 104 to. incarcat... sa mai dai si de panta... atunci, nu mai e deloc superb!


Saviemul era de prin '94-'96, cu 5 trepte sincronizat.

Cu Actros 3 V8 aveam 17 tone placi de beton in  semiremorca - deci vreo 31-32 tone masa totala. De fapt toate masinile din coloana erau incarcate standard. Si pana la urma masa totala autorizata legal pt autotren cu semiremorca e de 40 de tone sau 44 tone pt cel cu remorca...restul e agabaritic 
Mai avea ca dotare si PowerShift 2, care shimba excelent pt o cutie robotizata...si cabina MegaSpace....e de vis 
Si sa vezi ce misto e basculanta (tot Actros 3 dar cu V6 de 12 litri) pe pante de 60 % ....dar la vale era sa fac o boacana 

Apropo: in cea mai solida configuratie de cap tractor 6x4 poate sa incarce aproape 30 de tone pe sa   

Revenind la Saviem - mie mi-a placut (desi mergea barem o cutie cu 6 sau 8 trepte care sigur ar fi ajutat motorul)
Imi pare rau ca nu am testat si un Atego 1215 sau 1216 ca sa compar la aceiasi clasa...

Modificat de jgr1001 (acum 13 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 13 ani
   
Tecnosel
Membru nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 44
Multumesc pentru info!Si eu stiam despre faza cu pornitul greu si ca se stricau des dar credeam ca sunt doar unele mituri pe care le-au emis niste oameni care nu stiau sa le intretina si sa le puna la punct!Din cate am citit si am auzit,era mai economic decat cel 6 in linie sub licenta man!?!?
PS;Inca odata se domnul Mihai se dovedeste a fi o sursa complexa si inepuizabila de informatii si articule rare!Numai bine!


pus acum 13 ani
   
velum
Membru Senior

Din: BRAD Hunedoara YO2 MNL
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 667
Ref la motorul turbo de saviem ,am avut de a face cu acest motor timp de 15 ani .DAC 444t si 443 , TAB 79 C erau echipate cu motoare saviem turbo >Adevarat ca se cam speriau de deal  daca erau incarcate ,dar in rest erau chiar in regula tinind cont de calitatea combustibilului .a uleiului folosit iar reparatiile facute cam dupa ureche. Bine ingrijite erau chiar OK  porneau fara probleme chiar si la temp scazute ,iar in ceea ce priveste consumul nu erau prea flamande

_______________________________________
: Ca sa distrugi un popor, ii distrugi cartile, cultura, religia, istoria si apoi, altcineva ii va scrie alte carti, îi va da alta religie, alta cultura, îi va inventa o alta istorie...

pus acum 13 ani
   
Sechi
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1910
Saviem SM: 




Modificat de Sechi (acum 13 ani)


_______________________________________
Sunt de acord cu orice afacere care nu degenereaza in munca.

pus acum 13 ani
   
savo_stelyca
Membru Senior

Din: Giurgiu-Calugareni
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 488
Eu zic ca sunt foarte bune.Am avut pana de curand un camion Saviem folosit numai pe camp cu pompa in linie pornire super bland la consum.Aproape toate combinile de recoltat romanesti sunt echipate cu acest motor si merg turate in blana toata ziua in praf si caldura si de regula se strica din neglijenta celui care il exploateaza!

pus acum 13 ani
   
utos
Membru Senior

Din: Maramures
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 689

savo_stelyca a scris:

Eu zic ca sunt foarte bune.Am avut pana de curand un camion Saviem folosit numai pe camp cu pompa in linie pornire super bland la consum.Aproape toate combinile de recoltat romanesti sunt echipate cu acest motor si merg turate in blana toata ziua in praf si caldura si de regula se strica din neglijenta celui care il exploateaza!


Acuma nu-l mai ai respectivul camion?


pus acum 13 ani
   
savo_stelyca
Membru Senior

Din: Giurgiu-Calugareni
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 488
Nu!Fiind la ananghie la un moment dat a fost singura de care am hotarat sa ma despart!

pus acum 13 ani
   
iulian'71
Membru Activ

Din: Tecuci/Bacau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 112
Motoarele Saviem 797-05 au fost dotate cu doua tipuri de pompe de injectie rotativa (licenta BOSCH) si in linie. Cele in linie au fost mai rare dar intradevar cu ele se pornea mai usor si motorul tragea mai bine si din experienta soferilor daca erau si bine reglate ii ramanea soferului mai multa motorina in rezervor. O alta particularitate a acesteia era ungerea ei care se facea din circuitul de ungere al motorului si nu doar cu motorina ca in cazul celei rotative.

Modificat de iulian'71 (acum 13 ani)


_______________________________________
Grabestete incet ca tot acolo ajungi.

pus acum 13 ani
   
catalin7070
Membru Senior

Din: Alba Iulia
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1921
am salvat si eu cateva fotografii ce mi-au placut

istoria motorului saviem salvat cateva fotografii mi-au placut

39.2KB


pus acum 13 ani
   
catalin7070
Membru Senior

Din: Alba Iulia
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1921
si

istoria motorului saviem

49.4KB


pus acum 13 ani
   
catalin7070
Membru Senior

Din: Alba Iulia
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1921
si

istoria motorului saviem

37.1KB


pus acum 13 ani
   
catalin7070
Membru Senior

Din: Alba Iulia
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1921
ultima

istoria motorului saviem ultima

25.2KB


pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la