CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
lovely_pink Profile
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 48 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Discutii libere / Totul a inceput acum multi ani....... Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
De ce le a fost/le era/le este frica Romanilor de Oltcit.
Pozitia mai ciudata a delcoului.
Motorul racit pe aer
pompa de benzina amplasata jos in partea dreapta
Carburator dublu corp cu soc manual
Cam asta ar fi caracterizarea ochiul altor oameni.

Oameni sau speriat de Oltcit in perioada dupa ce a aparut de oarece este si a fost o masina pretentioasa.
Oameni nu aveau habar sa o repare au incercat si au facut mai mult rau cu mana lor.
A facut coada de la Domnu Marin Batcau care era fost angajat al OLTCIT S.A si avand atelier in Gherla jud Cluj.
Mergeau oameni de peste tot din zonele tari.

Cocluzie oameni sau speriat de oltcit pentru ca nu stiau cum sal repare.!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Faza e, ca si cartea de reparatie, a aparut dupa vreo 6-7 ani dupa inceperea productiei, si pe atunci nu  era asa cum e acuma cu internetul, ca din doua miscari ale mouselui downloadezi toate manualele de reparatii!

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Foarte corect.

pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Oamenii sunt reticienti pentru ca nu prea merge ca si la dacie (sarma+patent+ciocan si se face orice), plus clasicul mit despre carburatoarele dublucorp (consum de n'spe litrii) la care se adauga faptul ca putini sunt care stiu sa-l regleze, motorul e sensibil la ulei (pe vremuri ce uleiuri se gaseau...), calitatea motoarelor nu e cea mai cea (dupa ce s-a trecut la fabricarea in Romania, si s-a sistat folosirea motoarelor de origine franceza), sunt probleme cu etansarea, tevaraiele nu sunt trase calumea (de aceea mai lua pe vremuri foc cate-un oltcit), piesele erau mai greu de procurat, etc. La acesta se adauga tabla subtire a caroseriei, ce e predispusa la rugina, plus ca se torsioneaza cam tare, iar presupun ca nu a fost asa de popular ca nu se putea cara asa de mult ca si cu Dacia...  Iar lovitura de gratie a venit de la modelul 11 RT cu planetarele de Dacie, franele de dacie, etc Plus ca nu era cultura auto pe vremuri, si putini stiau cum se exploateaza corect un aircooled 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

knx a scris:

Plus ca nu era cultura auto pe vremuri, si putini stiau cum se exploateaza corect un aircooled 

De parca acuma ar exista cultura auto...


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
wob
Membru Senior

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5229
Nici nu va exista Misu cultura,pana cand toti sunt obsedati de produsele fabricate in tara, si pana cand toti parvenitii se lauda cu plasticurile de ultima generatie in care stau si se scarpina in fund si scormonesc in nas. Tema discutiei lor este cate legi ela circulatiei au incalcat in ziua respective, pe urma iau copilul de 3-4 ani in brate si invata sa conduca pe drumuri publice.

_______________________________________
Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare.
                                                   David Duhan.

pus acum 14 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881
Hoinarul a scris:



Nu am nimic de reprosat oltcit-ului , doar ca sunt mici minusuri care le are motorul de oltcit , in fata celui de dacie , cum ar fi , consumul , intretinerea , reglajul , fiabilitatea...
Totusi sunt si plusuri , toate masinile sunt asa !

Classicfan

Da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine. Orice motor pentru a functiona in parametri hai sa zicem nominali are nevoie de o intretinere corespunzatoare adica consumabile corespunzatoare schimbate la timp precum si un reglaj facut de profesionisti. La aparitia Oltcitului Dacia avea deja o varsta si "mecanicii" sau chiar soferii avusesera timp sa afle secretele motorului, unde sa bage surubelnita, ce sa lege cu sarma, de unde sa ia gazolina cati bani sa dea pe ea ca benzina era pe bonuri si cum sa "regleze" apoi avansul sa mearga rotund si sa nu tacane. S-au trezit brusc in fata unui motor "foarte complicat" care avea carburator cu mai mult de un corp, multe surubele, jigloare, erau multe garnituri si semeringuri si culmea nu trebuia sa scoti apa din ele iarna cand trageai masina pe dreapta. Au fost debusolati, dar au bagat surubelnita si in asta si culmea as inceput sa consume 15 l/100km, a inceput sa bata si sa dea in nas, s-a inecat a pufait, plus ca a si constructorul in timp a pus cutie de viteze de Dacia 1300, planetare de pe unde a gasit si multe altele, asa a capatat faima de care vorbeste Hoinarul. Intr-o singura privinta ii dau dreptate. Motorul racit cu aer consuma ceva mai mult decat celalat de aproximativ aceeasi capacitate si este si normal ca e mai dezechilibrat dpdv termic, vrea ulei mai bun si materiale din care e facut mai bune, aa si noxe ceva mai mari, in rest comparatiile sunt cam aiurea si specifice copilariei.


pus acum 13 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Chiar nu puteti sa terminati odata cu discutiile astea interminabile si "frecarile " intre cele doua tabere despre doua "super car"-uri cu 34/57.4/61cp vs 54/62/75cp si tehnologie din 1900 toamna ???
Nu am nimic cu nici o tabara, chiar ii respect pe cei cu Daciile 1300 frantuzesti, si cele cu piese frantuzesti, respectiv pe cei cu Oltcituri "de franta", sau cu piese frantuzesti, si pe toti cei au o fieratanie, iar indiferent  de marca, valoarea lor trag cu dintii in aceste vremuri grele, ca ele sa existe in continuare,  dar incercati va rog sa va abtineti cu tot felul de comentarii inutile !!!     
Intelegeti, ca dupa ce "romanii" si-au bagat nasul in aceste masini, si asa depasite dpdv tehnologic, s-au transformat in rebuturi din ce in ce mai mari (tabla proasta, piese proaste, izolatie proasta, calitate proasta, etc). Lucru valabil despre ambele autovehicule. Si cu timpul s-au transformat in masini semi-fabricate, pe care trebuia sa le termini de finisat acasa, ca daca nu le izolai acasa dupa ce l-ai primit, daca nu faceai retusuri, modificari, durata de viata a lor scadea drastic (lucru valabil de fapt cam pt majoritatea masinilor blocului estic). 
Chiar nu inteleg afirmatia "oltcitu` nu ii pt oricine...", din punctul meu de vedere e o masina aproape normala, singura diferenta find motorul aircooled, cu care populatia romaniei nu era obisnuita, din mai multe motive  ( unul dintre ele e ca premisele socialo-politice de pe vremea aia nu permiteau ). Aaa ca foloseau alta tehnologie si alta configuratie (imprumutata de la citroen), e alta treaba. Da tot un volan, 3 pedale si un schimbator de viteza are pana la urma. Cu astfel de premise, normal ca "mecanicul daciot" nu s-a putut adapta schimbarilor de piata, si in loc sa repare mai tare strica.
Cum si-a exprimat Classicfan opinia (moderat si ponderat), nu e nimic special in oltcit, inafara de incultura asa zisilor mecanici.

Sa nu credeti ca doar oltcitul avea acel carburator dublucorp "fermecat", pe care "aproape nimeni nu-l poate regla", multe marci (bmw, fiat, Lada) foloseau carburatoarele dublucorp inca din anii 60-70.

Dar asta nu e un motiv de lauda ! E drept ca fiecare considera masina proprietate personala (in care bagam multi bani, munca, timp, din pasiune) drept cea mai cea, dar hai sa nu exageram... Sau ar trebui si eu sa ma laud ca am carburator dublucorp, mai multi cp/cuplu decat Dacia/oltcit, motor ohc cu lant dublu. tabla aproape dubla ca la Oltcit/Dacie, izolatie mai buna ca la ambele marci puse laolata, rigiditate cat un oltcit cu 3 roll-cage-uri, cutie de viteza indestructibila, ce are finete cat cele doua cutii de oltcit/dacia puse laolalta ?
Cum zicea classicfan, copilarii...
Imi cer scuze, daca am jignit pe cineva, dar sincer deja nu mai suport cand vad astfel de copilarii,  nu a fost voit, si inca o data va rog ca moderati, si aratati RESPECT fata de munca celuilalt... In loc sa fim o comunitate unita, fara loc de astfel de discutii, ne macinam intre noi pe degeaba...




   


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 13 ani
   
Alex
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1881

knx a scris:

Chiar nu puteti sa terminati odata cu discutiile astea interminabile si "frecarile " intre cele doua tabere despre doua "super car"-uri cu 34/57.4/61cp vs 54/62/75cp si tehnologie din 1900 toamna ???
Nu am nimic cu nici o tabara, chiar ii respect pe cei cu Daciile 1300 frantuzesti, si cele cu piese frantuzesti, respectiv pe cei cu Oltcituri "de franta", sau cu piese frantuzesti, dar incercati va rog sa va abtineti cu tot felul de comentarii inutile !!!     
Intelegeti, ca dupa ce "romanii" si-au bagat nasul in aceste masini, si asa depasite dpdv tehnologic, s-au transformat in rebuturi din ce in ce mai mari (tabla proasta, piese proaste, izolatie proasta, calitate proasta, etc). Lucru valabil despre ambele autovehicule. Si cu timpul s-au transformat in masini semi-fabricate, pe care trebuia sa le termini de finisat acasa, ca daca nu le izolai acasa dupa ce l-ai primit, daca nu faceai retusuri, modificari, durata de viata a lor scadea drastic (lucru valabil de fapt cam pt majoritatea masinilor blocului estic). 
Chiar nu inteleg afirmatia "oltcitu` nu ii pt oricine...", din punctul meu de vedere e o masina aproape normala, singura diferenta find motorul aircooled, cu care populatia romaniei nu era obisnuita, din mai multe motive  ( unul dintre ele e ca premisele socialo-politice de pe vremea aia nu permiteau ). Aaa ca foloseau alta tehnologie si alta configuratie (imprumutata de la citroen), e alta treaba. Da tot un volan, 3 pedale si un schimbator de viteza are pana la urma. Cu astfel de premise, normal ca "mecanicul daciot" nu s-a putut adapta schimbarilor de piata, si in loc sa repare mai tare strica.
Cum si-a exprimat Classicfan opinia (moderat si ponderat), nu e nimic special in oltcit, inafara de incultura asa zisilor mecanici.

Sa nu credeti ca doar oltcitul avea acel carburator dublucorp "fermecat", pe care "aproape nimeni nu-l poate regla", multe marci (bmw, fiat, Lada) foloseau carburatoarele dublucorp inca din anii 60-70.

Dar asta nu e un motiv de lauda ! E drept ca fiecare considera masina proprietate personala (in care bagam multi bani, munca, timp, din pasiune) drept cea mai cea, dar hai sa nu exageram... Sau ar trebui si eu sa ma laud ca am carburator dublucorp, mai multi cp/cuplu decat Dacia/oltcit, motor ohc cu lant dublu. tabla aproape dubla ca la Oltcit/Dacie, izolatie mai buna ca la ambele marci puse laolata, rigiditate cat un oltcit cu 3 roll-cage-uri, cutie de viteza indestructibila, ce are finete cat cele doua cutii de oltcit/dacia puse laolalta ?
Cum zicea classicfan, copilarii...
Imi cer scuze, daca am jignit pe cineva, dar sincer deja nu mai suport cand vad astfel de copilarii,  nu a fost voit, si inca o data va rog ca moderati, si aratati RESPECT fata de munca celuilalt... In loc sa fim o comunitate unita, fara loc de astfel de discutii, ne macinam intre noi pe degeaba...
   

Din punctul meu de vedere nu ai jignit pe nimeni.
Eu consider ca nu imi laud masina sau Oltcitul in mod special,dar fiecare cu opinia lui,
Pana una alta e un forum public si avem dreptul fiecare sa ne spune opinia atata timp cat nu incalcam regulile ,creeam scandaluri,aducem jigniri vizavi de o masina sau proprietarul acestuia.
Numai bine.


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Din punct de vedere constructiv motorul de Oltcit, nu difera prea mult de motorul de Vw aircoled.
Insa cele doua motoare au un caracter diferit, in timp ce motorul Vw este un motor de turatie redusa si facut sa aibe cuplu de la turatii joase, la Oltcit motorul este facut pe turatie si nu trage, doar daca este turat, mie asta nu mi-a placut la Oltcit, ca daca vrei sa mearga ca lumea trebuie tinuta in ture tot timpul.
Din pacate si Lastunul a mostenit aceasi comportament... insa asa este facut si asa trebuie sa-ti adaptezi stilul de conducere!
Eu am facut multe motoare de toate felurile si toata treaba e ca daca motorul e facut ca lumea cu piese bune si nu carpit la scara blocului, atunci nu exista motive sa nu fie fiabil!
Dar asta este un defect al natiei mioritice, ca astora le place sa carpeasca, in loc sa faca o treaba buna!
Iar carburatorul de Oltcit se poate regla foarte bine si nici nu consuma mult, daca e reglat ca lumea... ca se deregleaza apoi de la sine si are o functionare instabila, asta e alta  poveste.... dar daca o bibilesti din timp in timp, atunci merge fara probleme, doar ca necesita putin mai multa atentie!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la