CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil alyna2408
Femeie
25 ani
Botosani
cauta Barbat
26 - 60 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / alternator Dacia Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Ma confrunt cu o chestie cam generala la Daciile vechi. Oscilatiile luminilor(si a celorlalti consumatori)in functie de turatia motorului. Ma gandesc serios sa ii adaptez un alternator de supernova sau Solenza . Problema este ca acelea au curea de tip banda si nu trapezoidala cum am eu. Cum pot face aceasta modificare ? Va trebui sa schimb toate fuliile (motor,pompa de apa ) pentru a adapta alternator de Solenza. Acela din cate stiu are releu incorporat , ce nu creeaza probleme. Poate exista o alta cauza la problema mea , sau e normal sa-i fac aceasta modificare. Mai exista persoane ce au rezolvat aceasta problema si in alt mod ? Am verificat , la relanti am 12,7V iar putin turat ajunge la 14,4V. Consumatorii reduc aceste valori. Cauza ? Alternatorul de pe masina are 50 A, cele de pe masini straine au incepand cu 100 A . Sa fie releul mai obosit ?(puturos)?

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Ce releu de incarcare ai?
Pune un releu clasic de tip electromagnetic si daca-l reglezi bine, nu se vor oscila luminile cu turatia!
Releele alea electronice de 12 lei, nu prea sunt bune si provoaca fenomenul amintit de tine!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Am releu original electromagnetic produs de Sacele.

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Pune alta noua, ca poate e defecta!
Eu cu din astea electrice auto ma ocup si am patit-o de multe ori!
De multe ori releul pare ok, dar lamelele alea de la electromagnet sunt imbatranite si obosite!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Acolo sunt niste micute platine sau echivalente

alternator dacia acolo sunt niste micute platine sau

31.7KB


pus acum 14 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 242
Daca vrei curent ca lumea mai bine pune un alternator BOSCH de pe vreun Mercedes W123 (cobra)deoarece la acela nu te chinui cu fuliile iar prinderea lui pe motor se face usor. In plus au releu electronic incorporat, foarte fiabil si e si usor de legat. Cu 30-50 lei gasesti la orice REMAT si iesi mai ieftin decat sa dai 50-70 lei pe un releu nou de Dacia. De altfel eu zic ca un releu electronic performant e mai bun decat unul mecanic, insa conditia de baza la acestea e sa NU DAI JOS BORNA DE PE BATERIE CAND E PORNIT MOTORUL ca se ard cam repejor astfel.
Ce zici tu despre amperaje e putin gresit. Daciile vechi au alternator de 30-32 A, cele mai noi de dupa 90-91 au 35 A, cel de Oltcit e mai puternic si are 40 A. Alternatorul Bosch are 55 A, iar astea noi au cam 80-100 A, rar ajung la peste 100 A (si asta daca e vreo limuzina cu multe "full option".)
Daca vrei sa stii de cat curent ai nevoie pe masina poti calcula astfel:
aduni puterea in Watt a tuturor consumatorilor de ex bec faruri (55 W+55W) + becuri pozitie (4X10 W)+becuri frana(2X21 W) +semnalizari(2X21 W) +becuri bord inca vreo 30 W + ventilator 40 W + stergator parbriz 50 W da un  total de aprox 350 W.
Puterea alternatorului este de exemplu la 30 amperi si o tensiune nominala de 13,7 Volti cat ar trebui minim sa incarce al tau ( 30 X13,7 = 431 W)
Teoretic acest curent ar trebui sa-ti ajunga la o turatie medie de 2000 ture, dar daca si bateria e obosita atunci cand reduci turatia si ai farurile aprinse orice releu oricat de nou ai avea tot iti vor scadea in intensitate luminile. Si toate astea fara radio care mai papa si el intre x si y watti(depinde de model)
Asa ca ai doua variante:

1- daca e masina de zi cu zi si nu de colectie mai bine pui un alternator mai puternic sa ai curent si la turatii mici. Poti sa pui si unul de Oltcit daca ai la indemana caci si acela e usor de adptat si avand fulia mai mica se invarte mai repede chiar si la turatii mici ale motorului. Atata doar ca releele electronice de pe acest tip de alternator de pe la noi de obicei sunt defecte dar potrivesc de Dacia).

2- Daca vrei sa pastrezi masina "originala" atunci pui o baterie buna, un releu bun si consumatori STAS ca si puteri consumate, verifici integritatea periilor de la alternator si legaturile electrice si daca totul e OK te consolezi cu gandul ca intensitatea luminoasa la masinile vechii a variat intotdeauna in functie de turatie. De unde nu-i putere nici Dumnezeu nu cere.

Modificat de dr_krl (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Merci de indicatii. Am alternator original pe masina de 50 A. Cred ca ai atins punctul nevralgic... bateria. Am baterie cu "ochi", fara intretinere. Desi cand ma uit pe "ochi" se vede verde , o suspectez ca e obosita !!Am sa o pun pe redresor iar daca si dupa aceea e anemica o schimb. Nu pot sa-i controlez electrolitul.

pus acum 14 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 242
Poate ar trebui sa verifici si intinderea curelei.
Ai dreptate in legatura cu puterea alternatorului, de fapt si pe Dacia mea din 1998 e tot de 50 A, chiar acum m-am uitat, dar pe Daciile vechi era de 32-35 A si am crezut ca tot de acela ai si tu.


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Lasa alternatorul original, ca e robust facut si gasesti piese la bani marunti!
Margi la un strungar sa-ti faca o fulie mai mica!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Se gaseste de cumparat si pentru alternator si pompa de apa

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

antonov a scris:

Se gaseste de cumparat si pentru alternator si pompa de apa

Atunci schimba-l!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Am releu electronic , nu am avut niciodata probleme , iar la bord am montajul cu cele trei leduri si mereu a aratat OK .

Intreb :

- rotorul este OK ?
- bornele , suportul de carbuni si blocul de diode sunt OK ?
- statorul are punctul de zero bine legat si izolat ?
- legaturile sunt in regula ?

Pusesem si la WARTBURG-ul 311 (al tatalui) alternator dar legasem si punctul de zero la un releu pentru becul de bord . Nu am avut niciodata probleme .


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Am sa verific

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la