CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
angy_2
Femeie
21 ani
Constanta
cauta Barbat
21 - 63 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Dacia 1210 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Are cineva idee sau avem vreun coleg de Dacia 1210 aici pe forum ? Mi-aduc aminte ca in anii '80 am vazut acest model. Interesant este ca avea motor de 1100. Vreau sa-mi convertesc dacia mea la motor de 1100, este omologat de RAR acest model, ramane doar sa procur un set Borgo de 1100 si o chiuloasa buna. Daca mai puteti furniza si alte informatii tehnice sunt binevenite.
   In acest fel am sa obtin un consum mai mic

Aceasta operatiune va fi facuta in paralel cu usurarea caroseriei, lucrurile inutile vor dispare

Modificat de antonov (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
De ce se opteaza pt acest regres ?

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Motorul ala nu este de 1108 cmc, ci de 1185 cmc.
Cele de 1100 aveai alezaj de 70 mm si cursa de 72 mm
Iar la Dacia 1100 era un set motor redus de la 73 la 70 mm, avand cursa de 77 mm.
Setul de 1108 cmc nu se potriveste si nu se poate monta ca distanta intre axul boltului este diferita, si arborele cotit, si bielele sunt diferite, fata de motorul de 1108 cmc  !
In anii 80-90 pe la scolile de soferi de prin Cluj era pline cu Dacii 1210, dar au disparut repede ca motorul era prea slab, pentru caroserie.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
autom
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067
Chiar ai mare noroc!!!!!

Pe forumul D 1100 este un set de vanzare, Borgo. Este al pensionarului octogenar care a avut acidentul cu Sutica si Tramvaiul. Iti dau link.


Daca nu vezi anuntul, fa-ti cont sau da-mi mesaj.


_______________________________________
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"

pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Nu cred ca erau motoare slabe pentru caroseria daciei. Mi-aduc aminte ca de ex motorul de 1300 a fost monta si pe Aro 10 4x4 si s-a comportat onorabil. Depinde si cum o exploateaza. Ideea este ca prin aceste modificari vreau sa-i reduc consumul masinii la o medie de 5%. Adica 4% afara la viteza constanta si un 6% in oras cu o conducere lina . In prezent cu motor de 1300 am consum de 5,8-6& afara si un 7& in oras. Consumurile sunt probate de 2 ani incoace si sunt actualizate si verificate saptamanal, deci nu exista marje de eroare. Asta in conditiile in care masina are cutie cu 4 trepte, nu depasesc 75km/ora niciodata, relantiul este le 650 ture. Cu o cutie cu 5 trepte si un motor mai micut sigur voi scoate ce mi-am promis. Nu stiu daca si impozitul va fi mai mic, insignifiant.Eu cred ca voi cobora si mai jos cu consumul dar pentru asta trebuie umblat la diagrama de distriburie si aprindere(mai precis la axa cu came -schimbata). Pentru asta voi cere sfstul unui specialist, renumitul Iustin Capra

pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Consumul nu va fi neaparat mai mic. Nu e totuna ca, caroseria sa fie trasa de 49 cp sau de 54. Chiar nu caii conteaza ci cuplul. Motorul asta mai mic va fi solicitat mai tare si va consuma in acelasi regim, cam tot atat cat motorul de 1.3 Plus ca, grupul la d1300 din cate stiu difera fata de grupul de d1100

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Eu am un Aro 10 din prima serie cu motor 1300 si faza e ca, la Aro 10 transmisia este special proiectata pentru tractiune cu trepte foarte scurte su cuplu mare, grupurile conice fiind de 7/36 (iar la Dacie este de 9/34).
Si sa nu uitam ca Aro are si un reductor cu doua trepte.
Iar rotile sunt pe 14" in loc de 13".
Intr-adevar se comporta onorabil, dar are un comportament mai degraba de camioneta.
Consumul la Aro 10, nu scade sub 10l/100 km,iar cu reductorul cuplat urca pana la 14-15 l/100km.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

knx a scris:

Plus ca, grupul la d1300 din cate stiu difera fata de grupul de d1100

la 1300, grupul este de 9/34, iar la 1100, grupul este de 8/35, dar au fost si de 8/33 pe Renault 10.

PS. De ce nu-ti iei un Renault 4 sau 5 cu motor de 1100? Ca alea ti-ar indeplini cu brio cerintele de consum propuse de tine!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
autom
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1067

antonov a scris:

.Eu cred ca voi cobora si mai jos cu consumul dar pentru asta trebuie umblat la diagrama de distriburie si aprindere(mai precis la axa cu came -schimbata).


Stiam ca diagrama motorului de 1100 este diferita de cea a motorului 1300. Intra pe


_______________________________________
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salva in egala masura un criminal sau un sfant. O sa spuneti ca pompierul nu cunoaste mai inainte identitatea victimei, ca urmare este nevoit sa salveze pe toata lumea. Pai asta isi si propune pompierul, sa salveze pe toata lumea!"

pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
eu stiam ca au fost montate 3 feluri de grupuri la automobile dacia, citez din memorie ce am citit prin revista Autoturism din anii '80.S-au montat 8/33, 9/34 si 10/35 .Posibil sa ma insel

pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Pe langa altele consumul il voi reduce si prin optimizarea sistemului de racire. I-am montat la pumpa de apa o fulie mai mare, astfel ca lichidul va circula mai incet prin sistemul de racire , temperatura nu va mai fluctua mult de la deschiderea termostatului, temperatura nu va mai avea scaderi bruste de la 110-115(temp chiuloasei) la 86 (temperatura de deschidere a termostatului) .

dacia 1210 langa altele consumul voi reduce prin sistemului racire. i-am montat pumpa apa fulie mai

49KB


pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Apoi montez noua placuta cu cele 2 sonde de temperatura langa care voi monta si o termocupla originala, astfel temperatura apei va fi mai constanta deoarece la montajul termocuplei pe radiator ea va porni cand radiatorul va atinge temp de deschidere, motorul fiind la limita max de temperatura, asfel funct la temperaturi max ridica sarcina la limita, ungerea scade, frecarea creste si odata si pierderile de putere

dacia 1210 apoi montez noua placuta cele sonde langa care voi monta termocupla originala, astfel

25.4KB


pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Si asta e termocupla noua ce va fi montata pe placuta

dacia 1210 asta termocupla noua montata placuta

27.2KB


pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Avea si romaneasca dar nu pot sa risc si am luat originala

dacia 1210 avea romaneasca dar pot risc luat originala

25.2KB


pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Si admisia vreau sa o optimizez, eventual sa adaptez un filtru mai eficient

dacia 1210 admisia vreau optimizez, eventual adaptez filtru mai eficient

30KB


pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
asta e fulia marita, este cu circa 35% mai mare decat cea normala

dacia 1210 asta fulia marita, este circa 35% mai mare decat cea normala

43.1KB


pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Am scos afara furtun de gaze, nu scoate deloc mult, insa amestecul din carburator prefer sa fie curat , astfel carburatorul va functiona curat si amestecul poate tinde catre "ideal", . In cazul care furtunul este pus in carburator se creaza condens sau grasimi ceea ce face posibila infundarea sau ingreunarea admisiei aerului.

dacia 1210 scos afara furtun gaze, scoate deloc mult, insa amestecul din carburator prefer fie curat

35.8KB


pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
O alta modalitate de reducere aconsumului,cam neglijata de multi, este de a folosi anvelope inguste, ca cele sau asemanatoare cu cele de fabrica. Majoritatea prefera anvelope cat mai late, pentru aspect "sport". Eu nu imi permit "sportul"asta. Cu cat pata de contact e mai mare cu atat forta de frecare este mai mare, asta se reflecta grass prin consum ! Am montat 155/80/13

dacia 1210 alta modalitate reducere neglijata multi, este folosi anvelope inguste, cele sau cele

30.1KB


pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Cred ca voi ajunge la un 4% , astfel sa vin la intruniri la Cluj cu 1 plin si sa ma si intorc la Bucuresti, dar sa mai si ramana vreo 7-8 litri , acolo

pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
N-am dormit toata noaptea cu gandul la setul motor de 1100.Astept sfaturi pentru a adapta un set motor de 1100(iau original Renault) pe motorul meu de 1289 cmc.
Am auzit ca si Renault 5 are in echipare un motor de 1100.am vazut ca r5 a fost dotat si cu motoare de 852cmc si 1000cmc. Greutatea masinii e apropiata de dacia

Modificat de antonov (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
De ce nu pui un motor de 1108 cmc de Renault pe Dacie!
In 1989, la TIB, a fost deja expus un prototip de Dacia 1110 cu motor de 1108 cmc, dar care nu a mai intrat niciodata in productia de serie, pentru ca a venit revolutia!
Cred ca ti-l omologheaza cu motor de 1108!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Da , asa ma gandeam si eu, sa gasesc un motor gata echipat, insa vreau sa ocolesc birocratia costisitoare. Ma gandesc la modeficari pe ce este existent , cu finante minime

pus acum 14 ani
   
classicfan
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2564

antonov a scris:

Da , asa ma gandeam si eu, sa gasesc un motor gata echipat, insa vreau sa ocolesc birocratia costisitoare. Ma gandesc la modeficari pe ce este existent , cu finante minime

Daca iti trebuie mortor complet de 1108 trebuie doar sa spui ca se rezolva.    


pus acum 14 ani
   
dr_krl
Membru Senior

Din: Oradea si Satu Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 242
Am mai auzit de ceva metode de reducere a consumului cu "economizoare" magnetice de care e plin internetul. Eu personal nu stiu nimic despre el.
Sau ceva disc cu palete asemanator unei elice care se pune intre carburator si galeria de admisie. Un prieten de-al meu si-a montat asa ceva si se jura ca ia scazut consumul de la 7 la 6 litri deoarece se presupune ca amesteca mai bine aerul cu benzina.


pus acum 14 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Economizoarele magnetice sunt clar o mare teapa, nici nu merita data atentia ! Flansa din alama ce imprima amestecului o miscare de rotatie este perfect valabila. Am avut si eu pe alte Dacii. Umplerea cilindrilor se face ceva mai bine, insa apare o problema, la accelerare se simte un usor respuns de ezitare a motorului inainte de a se tura, ... , deranjant, sistemul isi face perfect treaba doar la drum intins. Intradevar consumul scade simtitor. Dealtfel anumite modele de masini au din constructie acest sistem(ex: Ford Fiesta model '90)

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la