CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
mememe12
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / alternator broasca Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
toni-peste
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 382
Trebuie sa schimb alternatorul la broasca. Cel care este acuma in masina functioneaza ok dar nu este al meu, este de imprumut, plus ca are facuta o improvizatie care ma enerveaza cumplit. vezi poza.
Am dat jos unul de pe un AS de 1600... de pe un bus. Si vreau sa il montez. Am cum sa stiu daca e bun inainte sa il montez? Ca dupa e simplu... verific incarcarea cu voltmetru.

Modificat de toni-peste (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
toni-peste
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 382
poza

alternator broasca poza

45.6KB


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Asta-i foarte tare!
Doamne fer' .... cu puntea de diode in exterior!...
Da, poti monta alternatorul de bus de pe motorul AS, dar ala are releul de incarcare incorporat, iar daca se strica gasesti doar relee aftermaket, care de multe ori nu tin mult.
Mai bine cauta un alternator, de pe un motor AB, ca alea aveau relee exterioare separate si la ala pui un releu din asta electromagnetic clasic si cu ala nu vei mai avea probleme!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
toni-peste
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 382
inteleg. dar totusi l-as pune pe asta care il am... am cum sa il testez daca e bun inainte de a-l monta pe masina?

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Desfa-l si verifica-i diodele si infasurarile, ca oricum trebuie s-o speli si sa-i gresezi rulmentii!

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
wob
Membru Senior

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5229
Dupa ce ai desfacut, ai uns si verificat, poti face si masuratorile aferente. Dai curent de excitatie, invarti cu borgmasina alternatorul, si masori curentul debitat de alternator.
  Daca vrei si schema electrica te bagi pe internet si poti obtine usor. Totul depinde cat pricepi tu la electricitate. Daca nu esti acasa in el, mai bine te consulti cu un specialist in domeniu. Iar daca ai un pic de habar, e usor sa lucrezi dupa schema internetului si experienta ta. Mai intreaBA DACA NU TE DESCURCI.


_______________________________________
Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare.
                                                   David Duhan.

pus acum 14 ani
   
toni-peste
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 382
merci! o sa incerc!

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

toni-peste a scris:

merci! o sa incerc!

Pai schema este in cartea de reparatii! La fel si modalitatea de verificare pas cu pas.!
De aia exista manualele de reparatii, ca sa te uiti in ele, cand nu stii ceva!
Iai la Broasca exista foarte multe manuale... numai sa le descarci si sa le citesti!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
toni-peste
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 382
L-am facut bucati si azi am cumparat rulmenti noi ca unu era aproape blocat. Cu ce solutie curat/spal statorul si rotorul? Releul intern am gasit Hella la 40 RON. fata de Bosch la 150 RON

pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Eu le spal cu benzina. Iei o tava si o pensula, o speli si pe urma o stergi cu o carpa.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
toni-peste
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 382
ce fac cu inelele de pe rotor? le iau la strung? nu cred ca le gasesc sa le schimb
am cumparat rulmenti noi ca aia vechi erau varza!


Modificat de toni-peste (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
antonov
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 190
Alternatorul se verifica foarte simplu cu un bec de far, apoi invarti de cateva ori(zvacnesti),  . Daca becul se aprinde , e bun.

pus acum 13 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Eu stiam ca dinamurile se verifica asa (deoarece au magneti permanenti) .

Alternatorul are infasurari si pe stator si rotor si are nevoie sa fie cuplat la o baterie pt. a asigura campul magnetic initial la pornire.

Cred ca cea mai buna metoda de a verifica un alternator este "pe banc" cu un voltmetru  cuplat cu o curea la un motor electric.  (si desigur, alternatorul legat la o baterie si "idiot light" ca si cum ar fi montat pe masina ) .


pus acum 13 ani
   
toni-peste
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 382
s-a stungit... vad cum merge asa... daca nu da randament fac sau cumpar piesa cu pricina! acuma are 26,6mm

alternator broasca s-a stungit... vad cum merge asa... daca randament fac sau cumpar piesa pricina!

28.1KB


pus acum 13 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Komissar a scris:

Eu stiam ca dinamurile se verifica asa (deoarece au magneti permanenti) .

Alternatorul are infasurari si pe stator si rotor si are nevoie sa fie cuplat la o baterie pt. a asigura campul magnetic initial la pornire.

Cred ca cea mai buna metoda de a verifica un alternator este "pe banc" cu un voltmetru  cuplat cu o curea la un motor electric.  (si desigur, alternatorul legat la o baterie si "idiot light" ca si cum ar fi montat pe masina ) .


Corect!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la